Hoppas de kommer dit och snokar igen. Jag är väldigt nyfiken på vad de har där, speciellt från Rosswell.
Stargate SG-1 säsong 2
Posted 23 March 2007 - 20:20
Hoppas de kommer dit och snokar igen. Jag är väldigt nyfiken på vad de har där, speciellt från Rosswell.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 March 2007 - 21:30
Såg inte dagens avsnitt och det var ett tag sen och rätta mig om jag har fel men säger de inte i avsnittet att de är avhoppade N.I.D. agenter ?Spännande avsnitt idag. Vilka var agenterna i blåa uniformer och vart tog de vägen när de slängde sig i portalen på det där viset?
![]()
Vi får säkert veta svaret så småningom. Eller kommer det redan på måndag?
Kul att du äntligen fått boxen och kan följa serien igen Supertreck.
Posted 23 March 2007 - 22:17
Såg inte dagens avsnitt och det var ett tag sen och rätta mig om jag har fel men säger de inte i avsnittet att de är avhoppade N.I.D. agenter ?Spännande avsnitt idag. Vilka var agenterna i blåa uniformer och vart tog de vägen när de slängde sig i portalen på det där viset?
![]()
Vi får säkert veta svaret så småningom. Eller kommer det redan på måndag?
Kul att du äntligen fått boxen och kan följa serien igen Supertreck.
Det känns som man tappat handlingen något. Något känns fel.
Posted 23 March 2007 - 22:29
Men idag skrev de dödsglidare eller något likande när de var på Area 51. Det gjorde de inte i föregående avsnitt utan death gilders.Vi får hoppas det.ang. sparre. sist jag såg det översättas så stod det Symbol, de kanske läser denna tråden ;-)
RörstenDe översatte touchstone till "touchstone", vad skulle ni ha översatt det till?
![]()
Appropå övesättningar. I detta avsnitt skrev dom fasktiskt N.I.D och inte säkerhetstjänsten (eller liknande) som dom hade gjort i ett annat avsnitt.
Posted 23 March 2007 - 22:53
Hur dom än gör blir det fel i översättningarna
Måste vara fler personer som översätter här också.
Att dom inte kollar med varandra hur dom översatt vissa ord förstår jag inte.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 March 2007 - 23:12
Posted 23 March 2007 - 23:37
Det vore förödande för det lokala vädret. Jag skulle ha den inställd på vackert och varmt året runt.en sån där touchstone önskar man ibland att man hade haft, då kunde man ju styra vädret som man vill ha det, åtminstone mer lokalt då.
*skriver upp på min julklappslista*
Posted 24 March 2007 - 01:15
Det skulle se ut det, om alla gick omkring med en sådan och 'beställde' väder efter humör.
*ser framför mig utvalda personer går runt i värme och solsken dagligen medan resten av befolkningen har snöstorm och kallt*
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 24 March 2007 - 12:51
![]()
Det skulle se ut det, om alla gick omkring med en sådan och 'beställde' väder efter humör.
*ser framför mig utvalda personer går runt i värme och solsken dagligen medan resten av befolkningen har snöstorm och kallt*
Vad mysigt. Då skulle man fixa oväder för dem man hatar och sitta och gosa
i sitt eget vackra väder.
Posted 26 March 2007 - 16:36
Posted 26 March 2007 - 17:59
Intressant avsnitt, kul att veta att "vi" kan bli den femte rasen
Och nu till något helt annat...
Ladies and gentlemeeeeen!
In the left corner, JAck O'Neilll!...
In the right.. Teal'c!
Let's get ready to rummmmmbleeeee!
Ja, jag tyckte det var roligt när JAck skulle lära Teal'c att boxas
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 26 March 2007 - 18:02
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 26 March 2007 - 18:06
Asgards, The Nox, Furlings och The Ancient
Jack han i alla fall dela med sig lite information innan han reste i väg till the Asgards för hjälp.
Posted 26 March 2007 - 18:07
Och scenen på mötet när Daniel säger till Jack att han sa ett konstigt ord och de höll på med "Nej" Jo" "Nej" "Jo" osv.
Väldigt konstigt att se en tyst Jack (Och tysta Jack är inte nära lika underhållande som en pratande
Men en sak fattar jag inte. Hur kan de öppna en port från Jorden till det stället och skicka dit grejor men Sam och Teal'c kan inte gå genom porten från det hållet? Eller måste man ringa tillbaka för att kunna gå genom? För så har det inte varit innan.
Asgardarna är verkligen söta. Kul också att de tog med hela grejen med att Greys har undersökt en massa människor som en parralell till kidnappning av UFOn och undersökningar. (Undrar om de kommer förklara deras fasination med Analprobing.
Undrar varför Jack inte berättade vart han varit utan bara sa att han inget minns. Han har ju trots allt påbörjat en ny allians.
Nu vet vi också vilka de 4 var. Nox var en av dem liksom Asgards och rasen som byggde portarna men som har flyttat bort nu. och om jag fattat det rätt så är Asgards ynglingar i jämförelse med dem.
Men en sak fick mig att fundera, om nu det ska bildas en ny allians och dessa mäktiga raser ska ingå betyder det att det kommer visa sig finnas ett större hot än de vanliga parasiterna? För ärligt talat, i jämförelse med Asgards, Nox och StarGatebyggarna så är Goa'uld svaga och patetiska. Känns lite som om Flugor skulle alliera sig med Elefanter mot Spindlar.
Iallafall, jag gillar vad det här avsnittet sätter upp för framtiden.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 March 2007 - 18:08
Ett av mina absoluta favorit avsnitt idag! Kanske detta avsnitt faktiskt som gjorde att jag verkligen började älska denna serie. Rolig och intressant. Roliga scener, främst den med Jack och Teal'c när de skulle boxas. Dessutom intressant som så att vi får ju verkligen träffa Asgards på allvar nu, och man får reda på om The Ancients här. Som sagt, en av mina favoriter detta avsnitt.
Posted 26 March 2007 - 18:28
(Undrar om de kommer förklara deras fasination med Analprobing.)
Nu ska du inte förväxla StarGate med South Park
Man kan inte gå igenom StarGaten från motsatt håll, då 'pulviseras' du. Det visades i avsnittet när dom åkte i fängelset och hamnade i underjorden på en död? planet, där dom mötte Dr. Mengeler? i feminin form.Men en sak fattar jag inte. Hur kan de öppna en port från Jorden till det stället och skicka dit grejor men Sam och Teal'c kan inte gå genom porten från det hållet? Eller måste man ringa tillbaka för att kunna gå genom? För så har det inte varit innan.
Idiotiskt att inte översätta när the Asgards pratade, det var ju t.o.m textat på engelska som hjälpmedel. Synd om dom som inte kan/hinner/hann läsa engelskan.Och nu är det väl bevisat att de inte tittar på vad de översätter, för någon Svensk översättning fanns det inte när Asgards pratade. Tur man kan Asgards språk...eller Engelska åtminstone.
Edited by Georgia, 26 March 2007 - 18:45.
Posted 26 March 2007 - 18:29
Jo, det här avsnittet är rätt bra för att vara ett säsong 2-avsnitt (som tidigare nämnt så tycker jag inte att SG blir riktigt, riktigt bra förrän i säsong 4). Mycket info om den gamla alliansen och sånt.
Riktigt och riktigt hmm. Det är ju en diskussion att ta. Vad är det för något dom nuvarande
visade avsnitt saknar i sådan fall? Blir fjärde säsong mycket tyngre och mer
dramatisk handlingsrik,,,,eller vad då?
Posted 26 March 2007 - 18:35
(Undrar om de kommer förklara deras fasination med Analprobing. biggrin.gif )
De når inte högre, kanske..?
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 26 March 2007 - 18:35
Kul att se Jack "go all MacGyver" och bygga en mackapär som ingen begriper vad den är till för.
Och första kontakten utanför galaxen med en åttonde symbol och Jack får träffa Asgards igen. Nisse 3 här hemma var alleles
Posted 26 March 2007 - 18:38
Man kan inte gå igenom StarGaten från motsatt håll, då 'pulviseras' du. Det visades i avsnittet när dom åkte i fängelset och hamnade i underjorden på en död? planet, där dom mötte Dr. Mengeler? i feminin form.
Var inte det om man stod framför Stargate'n då den öppnades? Då dendär "vågen" kommer?
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 26 March 2007 - 18:47
Man kan inte gå igenom StarGaten från motsatt håll, då 'pulviseras' du. Det visades i avsnittet när dom åkte i fängelset och hamnade i underjorden på en död? planet, där dom mötte Dr. Mengeler? i feminin form.
Var inte det om man stod framför Stargate'n då den öppnades? Då dendär "vågen" kommer?
Japp precis. Det gäller att ha ett skarp minne eftersom du och jag kommer ihåg det.
Posted 26 March 2007 - 18:49
Man kan inte gå igenom StarGaten från motsatt håll, då 'pulviseras' du. Det visades i avsnittet när dom åkte i fängelset och hamnade i underjorden på en död? planet, där dom mötte Dr. Mengeler? i feminin form.Men en sak fattar jag inte. Hur kan de öppna en port från Jorden till det stället och skicka dit grejor men Sam och Teal'c kan inte gå genom porten från det hållet? Eller måste man ringa tillbaka för att kunna gå genom? För så har det inte varit innan.
Det verkar ju som man inte kan gå från motsatt håll, men man kan ju sända radiomeddelanden igenom vilket jag tycker är konstigt.
I det avsnittet från fängelset stod de ju precis framför gaten när den öppnades, och då var det ju inte så konstigt att de dog.
Posted 26 March 2007 - 18:49
Jepp det stämmer. Men jag har för mig att de har förklarats i något avsnitt om att man kan inte gå igenom porten i båda riktningarna, kommer bara inte ihåg när det nämndes i serien.
Posted 26 March 2007 - 18:52
Jepp det stämmer. Men jag har för mig att de har förklarats i något avsnitt om att man kan inte gå igenom porten i båda riktningarna, kommer bara inte ihåg när det nämndes i serien.
De sa det i alla fall i Stargate-filmen (såg den igår).
Posted 26 March 2007 - 18:54