Ett typiskt medelavsnitt. Mest intressant var väl användandet av EMP samt invånarnas funderingar kring om denna användes av fienden eller någon som står på deras sida. Även scenen mellan Robert och hans dotter tillhörde den mest intressanta biten av avsnittet.
Att hon upptäckte Robert's "hemliga" rum var inte direkt förvånande men att Robert skulle ha lämnat det olåst var desto mer förvånande. Hon verkar ha möjlighet att pressa Robert på information då hon själv inte vet mycket. Robert avslöjar ju inte direkt för dottern att han jobbar för någon myndighet/organisation men hans beteende och kommentarer förstärker det intrycket snarare än att avfärda det helt.
Min personliga övertygelse nu är att han jobbar för någon organisation eller myndighet och vet betydligt mer om attakerna än vad han säger. Med det sagt är det dock fullt möjligt att han inte har "rent mjöl i påsen" då jag har sett detta scenario flera gånger tidigare när en viss person jobbar för någon myndighet men endå i slutänden visar sig vara korrupt.
Utöver detta var allt annat på en medelnivå med lite olika intriger här och var i Jericho.
Det som slår mig mest efter detta avsnitt är två saker.
1. Seriens karaktärer känns oerhört jämna, det finns några som sticker ut och några som knappt märks av men jag gillar att dom inte har gjort för tydliga karaktärer.
2. Varför är det ingen/inga i staden som funderat i dom banorna att man kanske borde ta med sig en större grupp med personer och ta sig utanför stadens gränser och se om man antingen kan hitta svar på vad som egentligen har hänt/händer alternativt hitta andra människor att samarbeta med?
Ju större grupp desto enklare att ta sig genom dom prövningar som väntar.
Edited by Cartman, 21 August 2007 - 12:39.