Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3

• Please log in to reply
424 replies to this topic

#201 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 14 November 2007 - 00:44

En smaksak helt enkelt.

Mmm, men jag förebrår dig ändå inte att du avfärdar min position med rullande ögon...

Jag sa jackshit om vetenskap. Det var realism jag efterfrågade. Ha med religion (och utveckla den då gärna lite mer - allt vi vet är att de dyrkar den grekiska panteonen) men mystik hade man kunnat uppnå galant om man försökte ge en känsla av världsrymdens enorma tomhet som Galactica mycket väl kan komma att driva genom i all evighet och kanske här och var sprinkla lite hintar om mänsklig forntida närvaro. Ungefär som gjordes mot slutet av originalserien. Skapa lite atmosfär som motvikt mot stridsfartygets sterila korridorer, istället för egenhändigt hoprafsade profetiska spånanden som i princip är författarnas anteckningar inarbetade i manuset. Men det är kanske för mycket begärt i vår nyreligiösa tid att dagens science fiction ska ge avkall på spirituellt flum som krycka i sitt berättande.

#202 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 November 2007 - 00:50

Så ditt problem med serien är att det finns ett religiöst tema med och att du hellre sett en mer jordnära (fast i rymden) syn på det hela.

That's fine, men bara för att du inte gillar det betyder inte att det religiösa bitarna är nödlösningar.

Edited by Wylie Times, 14 November 2007 - 00:51.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#203 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 14 November 2007 - 13:39

Det bör tilläggas att "exodustanken" behandlas tämligen pragmatiskt i början av serien, och används av Adama endast för att lugna de överlevande och ge dem något slags hopp. Han ljuger till och med och säger att han vet var Jorden finns, när han inte ens tror på den och absolut inte vet var den finns. Detta sätter dock bollen i rullning och får större och andra konsekvenser än Adama räknat med, inte minst när Roslin, försvagad av sjukdom vänder sig till religionen och blir starkt påverkad av de religiösa Gemenon som mer än gärna ger henne en slags Mosesroll. Så det handlar mindre om mystik än den sociala dynamiken i flottans befolkning och ledning.

Sen finns det tillfällen då det används mindre smidigt men överlag är det väl hanterat och beskriver främst kolonisterna och deras samhälle än någon slags gud/gudar. Det är svårt att beskriva ett mänskligt samhälle i kris utan att hantera existentiella frågor, som absolut inte behöver vara religiösa, men religionen kommer inte kunna låta bli att lägga sig i.

Däremot är de mänskliga Cylonernas kristna religion mer svårförståelig och dess roll har jag själv inte fått grepp om, men den är intressant. Maskiner som tror på Gud, i olika grad bör nämnas, och närmast missionerar (Number Six gör ju lite annat än att pratar om Gud samtidigt som hon förför, hånglar, k*****r Baltar). Men klart är att de har en helt annan bild av Jorden och vad som ska/kommer hända där.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#204 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 November 2007 - 13:12

03x01:
Jag var glad att jag sett Webisoderna innan avsnitt 1, annars har jag nog varit ganska förvirrad av vem Nora var och hur hon dog. :) Bussigt av Kanal 5 och tillhandahålla dem. (Var det inte någon har på forumet som mejlade kanal 5 i frågan?).

Tycker det är lite småsegt på New Caprica – precis som många andra så föredrar jag när de är i rymden.

Och Apollo har gått upp i vikt. :P Charmig detalj.

Skall bli intressant och se hur människorna trasslar ur sig den här situationen. Men det har ju börjat ljusna iallefall nu när man etablerat radiokontakt. Få se hur Ducks självmordssprägning påverkar balansen.

--
Och ytterligare 1 cylon-identitet drog jag mig mig i morse... Och den artikeln hade inte ens huvudfocus på BSG. :rolleyes:

--
Har lagt in en länk i Cartmans första post till spoilertråden om någon vill följa den gamla diskussionen.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#205 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 November 2007 - 10:26

03x02:
Jag har aldrig gillat tilltaget självmordsbombare och jag är lite besviken att Tigh inte kunde komma på något annat innan man sprängde en massa människor i luften. Om nu verkligen de 50'000 överlevande har decimerats till 2000 borde man inte vara lite mer försiktig? :unsure: Samtidigt så kan jag förstå hans behov av att hålla cylonerna sysselsatta medan galactica förbereder hjälp och undsättning.

Jag vet inte vad jag skall tro om Starbuck/Kacey-intrigen. Å ena sidan är det väl inte helt omöjligt... Å andra sidan så tycker jag att hela grejen sänder ut en sådan stark odör av hjärntvätt så man nästan blir tårögd.

Jag hoppas verkligen att Sharon står fast vid sin nyfunna lojalitet med Galactica. Det skulle sudda ut gränserna en aning och på det hela taget göra historien intressantare om det inte bara var 'mördarmaskiner' mot människorna. Dessutom gillar jag karaktären. :) Jag tror att hon kom precis i tid för att ge centurionerna nya order. Fångarna överlevde (både Zarek och Rosalin måste ju trots allt få överleva :P ) och poliserna sköts istället.

My god det er rått nu , verkeligen dark. Starbuck som mamma av en halv Cylon halv menniska vacker lilla flicka, Colonel Tigh i Osama Bin laden förklädning, avrättning ala Gestapo. (Källa)

Jag håller med, man har läst på — den saken är helt klar. :)

Edited by XC, 19 November 2007 - 10:28.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#206 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 19 November 2007 - 14:38

Och Apollo har gått upp i vikt. :P Charmig detalj.

Charmigt, men [spoiler 3x04 tror jag] det försvann vansinnigt fort. :D En kort scen på gymmet och vips!, 15 kg och två-tre extra kinder borta. En gradvis avsminkning hade nog fungerat lite bättre.
Climbing to the Moon...

#207 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 19 November 2007 - 15:49

QUOTE(Battlestar Galactica | Säsong 3 | Spoilers - Sci-Fi Nytts Forum)
My god det er rått nu , verkeligen dark. Starbuck som mamma av en halv Cylon halv menniska vacker lilla flicka, Colonel Tigh i Osama Bin laden förklädning, avrättning ala Gestapo. (Källa)

Jag håller med, man har läst på — den saken är helt klar.

Det er därför jag gillar BSG , helt klart.

Kan inte skribenterna i Hollywood bli klara med strjken annars får vi ju ingen mere BSG :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#208 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 November 2007 - 15:57

De har ett nytt möte planerat till 26e så innan dess lär vi inte höra mycket. Jag har ju precis börjat 3e säsongen, så för mig kommer inte pinan vara så långvarig som för vissa andra här.

Tillägg: Jag gillar scenen mellan Roalin och Zerek där han erkänner att han önskar att hon verkligen hade lyckats med att stjäla valet. Alltid enkelt och vara efterklok. Skall bli intressant hur klimatet dem emellan (förutsatt att de båda överlever) kommer att vara efter allt det här när man styr kosan mot jorden (för så måste det ju bli) igen.

fqq5BYam.jpg

#209 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 19 November 2007 - 17:42

Starbuck/Kacey historien var bland det tyngsta och bästa i säsong 3 i min mening. Den stannade kvar länge hos mig. Den totala hopplösheten i fångenskapen, att ständig döda något som bara kommer tillbaka och tillbaka, och sen ett glimt av ett hopp i ett barn, som sedan krossas det med. Tungt och gripande.

Edited by dukeofnewyork, 19 November 2007 - 17:43.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#210 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 November 2007 - 18:05

Jag har inte kommit över min spoilerallergi för BSG ännu, så jag tänker inte läsa det där sista. ;)

fqq5BYam.jpg

#211 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 November 2007 - 18:57

Egentligen så skulle Duke inte behövt spoila det där eftersom det redan gått på TV (förra veckans avsnitt) :P
Det är du som ligger efter XC ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#212 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 November 2007 - 19:20

Aha. :) , Då uppskattar jag verkligen att Duke spoilermarkerade det där åt mig. :hug:

Jobbar på att komma ikapp (det har visats 5 avsnitt va? :unsure: ). Det är främst dålig planering vad gäller inköp i kombination med min skiftgång som gör att det har klickat lite. :) Bara jag är ikapp så kommer jag försöka se avsnitten i samma takt (eller så nära det går och komma) som kanal 5 visar dem.

Edited by XC, 19 November 2007 - 19:21.

fqq5BYam.jpg

#213 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 November 2007 - 19:43

det har visats 5 avsnitt va?

Japp :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#214 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 November 2007 - 20:11

Skönt att Gaeta slapp döden, han hjälpte ju faktiskt människorna, men jag tror att någon utanför cirkeln kanske iaf kommer att döda honom. Fast han kanske hjälps av att xx (gah!! vad heter han? :P ) satt vid hans bord i slutet.

Tyckte väl att jag kände igen början, hade börjat sett på avsnittet i min Zen (har hela säsongen på den, men har inte fått för mig att kolla) men stängt av för att jag var för trött. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#215 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 November 2007 - 16:08

03x03:
Äntligen börjar det hända saker och ting. :P Typiskt att tre skall komma med sina visioner just som vi fått över Sharon på vår sida... :angry: Kan någon fräscha upp mitt minne här: Berättade Roslin för Adama om att hon bytt ut barnet och låtit Sharon tro at det dog? :unsure: Kan för mitt liv inte minnas... Så jag hade lite fel vad gäller avrättningen... inte mig emot - bara rätt sida vinner. :P Och Ellen avslöjades som förrädare... Iofs så har jag aldrig varit överdrivet förtjust i den karaktären... Starbuck ger efter, återstår och se hur det hela kommer förveckla sig.

Religionsaspekten mellan människornas "grekiska mytologi" och cylonernas monoteistiska gud är också intressant, jag tänker då speciellt på scenen i oraklets tält.

Håller med. Den storyn var/är intressant på många plan, jag hoppas man utvecklar storyn mer så man får lära känna Cylonernas (syn på) gud närmare. Vi har inte fått så mycket matnyttig information i det ämnet tidigare.

fqq5BYam.jpg

#216 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 November 2007 - 16:21

03x03:
Kan någon fräscha upp mitt minne här: Berättade Roslin för Adama om att hon bytt ut barnet och låtit Sharon tro at det dog? :unsure: Kan för mitt liv inte minnas...

Ja det gjorde hon. Jag vill minnas att dom tog beslutet gemensamt. Förutom dom är det vara Tory som vet.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#217 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 November 2007 - 16:39

Tack. :) Det skall bli intressant och se hur de trasslar ur sig den där knipan (för katten lär väl slinka ur lådan i sinom tid). De kanske kör: "Vi ville ge barnet en chans ochväxa upp utan att överskuggas av sina föräldras historia"-ursäkten?

fqq5BYam.jpg

#218 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 21 November 2007 - 17:31

man kan se webisoderna på kanal 5s webb-tv.

:blink: :blink: :blink:

Helt otroligt att dom skaffat webisoderna och lagt upp på hemsidan. Det måste jag se omedelbart!

Kan det ha varit tack vare att Cartman påpekade detta i ett mail till kanal 5 som gjorde att det blev verklighet?

Har för mig att jag läste något inlägg där det framgick att dom inte ens visste om att det fanns webisoder men att dom skulle skicka Cartmans mejl vidare till inköpsansvarig.

I så fall ska Cartman ha ett STORT tack för att du är så frågvis av dig... :lol:

03x01:
Jag var glad att jag sett Webisoderna innan avsnitt 1, annars har jag nog varit ganska förvirrad av vem Nora var och hur hon dog. :) Bussigt av Kanal 5 och tillhandahålla dem. (Var det inte någon har på forumet som mejlade kanal 5 i frågan?).

Visst var det så. Finns bland inläggen på första sidan. Det skulle inte förvåna mig om det var tack vara att Cartman påpekade att dessa verkligen existerade som gjorde att mejlet skickades vidare till inköpsansvarig och på den vägen är det.

Vet inte om det är aktuellt att visa Webisoderna. Fick aldrig något mera mail efter att mitt ursprungsmail skickades vidare till inköpsansvarig. Jag hade hoppats på ett sådant oavsett om dom ska visa dessa eller ej. Men jag antar att vi snart kommer märka hur det hela ligger till.

Edited by susdan74, 21 November 2007 - 18:11.

#219 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 November 2007 - 22:08

03x04:
Wohoo. Ett avsnitt till och jag är ikapp. :D

Det är helt otroligt vilken lojalitet som kan byggas upp... jag är helt för demokrati tro inte annat. Men i BSG's universum så kändes det som om valet ställde till med mer problem än vad det löste. Hoppas man hittar någon klausul i något officiellt papper som låter Roslin sitta kvar på presidetposten nu. (Iallefall tills man hittat en mer permanent lösning). Tyckte lite synd om Starbuck när den riktiga mamman dök upp, men samtidigt så "visste" jag ju att något liknande var tvunget och hända. Jag har aldrig varit något storfan av Ellen, men jag tyckte synd om Saul – måste vara hemskt och inse att en äkta hälft är mer en säkerhetsrisk än något annat. Ganska hyfsad slutstrid ( :P ), och precis som i originalserien så dukar pregasus under i kamp med flera base-stars. (fast då med enbart Kain ombord och denne gick under med sitt skepp ). Och scenen på slutet med 3 där hon tar barnet känns kuslig. (Mysko dessutom att hon faktiskt fick varsel om framtiden – en ganska intressant grej som jag hoppas man utvecklar vidare.

Cylonerna verkar vara ganska komplexa figurer, i vissa lägen så verkar de fullt mänskliga – och i andra verkar de inte fatta grejen iöht. Vad jag gillar med att männko-cylonerna är begränsade till 12 utseenden är att man har chansen och se flera varianter på samma person. (Här skulle jag kunna nämna att vi Xena-fans vet att Lucy är bra på sådana roller. Men jag har karaktär nog att avstå. ;) )

fqq5BYam.jpg

#220 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 November 2007 - 10:39

03x05:
Ahh. Åså har vi rätt kvinna på presidentposten igen. :D Även om jag misstänker att problemen med kollaboratörer inte försvinner med Roslins pardon så var det de enda vägen att gå. (Det är ju inte så att det är hur många överlevande som helst). Jag tror det var flera i tribunalen som fick sig en tankeställare när Geata visade sig vara den som låg bakom all insiderinformation... Starbuck verkar inte riktigt frisk (men det skall hon kanske inte vara heller med tanka på vad hon fick utstå) och jag undrar vilka bevekelsegrunder hon hade för utspelet hon hade på Geata då hans roll i motståndsrörelsen uppdagades. Gjorde hon det med flit? Eller ville hon verkligen bara att han skulle böna och be? De har första 5 avsnitten har varit riktigt mörka och intressanta och följa och jag ser med nöje fram emot avsnitt 6 (Sö|25.11.2007|00:10).

Det ska bli väldigt intressant att se vad som händer med Baltar (om han någonsin återvänder till flottan)
Intressant moraliskt dilemma kalla honom för kollabotör för att han skrev under papperna under pistolhot.....

Men det är det väl bara i princip vi och cylonerna som känner till? :unsure:

De flesta vet nog säkert om att han egentligen inte har/hade något och säga till om. Men det är ju inte så att han direkt visat motstånd publikt heller.

Edit: Jag har slängt in lite fler länkar i första posten: 1 sökning på Dagens TV och 2 länkar till kanal 5.

Edited by XC, 23 November 2007 - 10:41.

fqq5BYam.jpg

#221 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 23 November 2007 - 15:56

03x05:
Jag tror det var flera i tribunalen som fick sig en tankeställare när Geata visade sig vara den som låg bakom all insiderinformation... Starbuck verkar inte riktigt frisk (men det skall hon kanske inte vara heller med tanka på vad hon fick utstå) och jag undrar vilka bevekelsegrunder hon hade för utspelet hon hade på Geata då hans roll i motståndsrörelsen uppdagades. Gjorde hon det med flit? Eller ville hon verkligen bara att han skulle böna och be? De har första 5 avsnitten har varit riktigt mörka och intressanta och följa och jag ser med nöje fram emot avsnitt 6 (Sö|25.11.2007|00:10).

Jag tror också att det var flera som fick sig en tankeställare. Dock tycker jag att Starbuck och Saul känns VÄLDIGT instabila just nu och det är med spänning och fasa som jag ser fram emot vad dessa två karaktärer kommer göra i kommande avsnitt. Jag har full förståelse för bådas situation med tanke på vad dom fick gå igenom på New Caprica. Riktigt obehagliga, mörka och verklighetstrogna avsnitt. :ph34r:

Jag tror att hon i den sinnestämmning som hon var i då (och såkert är kvar i ett tag) verkligen ville att han skulle böna och be om nåd.

Edited by Corto Maltese, 23 November 2007 - 15:56.

#222 MHalle

MHalle

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 24 November 2007 - 01:17

Denna serie älskade jag när den kom. Jag pressade första säsongen men när dom började använda sig av en inbyggd vibrator i kameran som konstant vibrerar så klarade jag inte att titta längre. Vad har hänt, har dom hittat "Earth" ? Har dom nitat Cylons?

#223 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2007 - 09:22

Nope. Slutet av säsong 2 hittade man en planet som var beboelig. Baltar (som nyvald president) beordrade att man skulle etablera bosättningar på planeten. Det fanns något i atmosfären där som gjorde det väldigt svårt för radiosignaler och ta sig fram - och man trodde därmed att Cylonerna inte skulle hitta dem där.

CM: Håller med. Det märks at man lagt ned lite arbete på att lyckas fånga olika sinnesstämningar som man befinner sig i efter en situation som den på New Caprica. Troligtvis så skulle varken Tigh eller Starbuck vara i någon form av tjänst.

fqq5BYam.jpg

#224 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 14:56

Jag vill inte ta åt mig hela äran för webisodernas vara eller icke vara på Kanal 5's hemsida men det kan ligga något i att ansvariga fick en liten push i rätt riktning tack vara mitt frågvisa mail. Hur ser det ut på deras hemsida? Hur är det upplagt/organiserat?

Hoppas ingen missade gårdagens avsnitt. Väldigt bra och visar tydligt på det flera av er varit inne på tidigare med Starbuck och Tigh. Att få uppleva detta förfall på nära håll gört deras karaktärer ännu mer trovärdiga. Ett av dom bättre avsnitten i säsong 3 IMO och visar upp många andra intressanta saker också. Som Gaius äventyr han är ute på, "hybriden" ombord på cylonernas skepp, Sharon "blir" Athena, det fortsatta letande efter jorden och så vidare. Listan kan göras lång men det känns onödigt. Bättre att se avsnittet själv.

#225 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 November 2007 - 15:33

:angry: min dvd spelade inte in gårdagens avsnitt. (IGEN :( ) hatar när de ändrar tid, speciellt till efter 00:00. tror jag glömmer att ändra datumet

Edited by GaterGirl, 26 November 2007 - 15:33.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier