Stargate SG-1: Säsong 10
Posted 20 November 2007 - 19:10

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 November 2007 - 19:52
Speciellt Daniel och Jacks konversationer
6 nya Ori skepp
Nu är det inte så många avsnitt kvar
6st. om jag kommer i håg rätt
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 20 November 2007 - 20:24
Ifall ni undrar vad de kommer att sända när Stargate SG-1 är slut, så kan jag berätta det, (kollade på tv6's tablå)
de kommer sända Stargate SG-1 de ser ut som om sexan börjar om från början och fortsätter på samma tid med SG-1, så det är inte försent ifall man missat serien ;-)
Posted 20 November 2007 - 20:28
Edited by XC, 20 November 2007 - 20:28.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 November 2007 - 21:28
Ett halvbra avsnitt måste jag säga. Gillade Daniel och Jack, lite gammla goda minnen ibland där.
Posted 20 November 2007 - 21:44
har sett det också. första avsnittet är längre så tv6 börjar då 17:05. (29 nov)Jag antog först att det var Landry som satt på stolen i mötet och tänkte "Bakifrån så är Landry väldigt lik Jack O'Neill" så fick en liten överraskning när det visade sig vara Jack
![]()
Ifall ni undrar vad de kommer att sända när Stargate SG-1 är slut, så kan jag berätta det, (kollade på tv6's tablå)
de kommer sända Stargate SG-1 de ser ut som om sexan börjar om från början och fortsätter på samma tid med SG-1, så det är inte försent ifall man missat serien ;-)
Bästa med hela dagens avsnitt var Jack och Daniel.
Posted 20 November 2007 - 22:23
Ska Stargate göra avnbrott enligt tablån efter 25 min för då ska Våra värsta år visas?
Posted 20 November 2007 - 22:30
Posted 21 November 2007 - 19:19
Valas kommentarer, speciellt till Cams föräldrar, sex sex sex, vilka miner dom gjorde och sen när Cam kommer tillbaka till bordet och undrar vad det är frågan om
Dr. Lee fick visst in en fullträff bland damerna på kongressen dom var på. Lite synd att han var 'tvungen' att göra bort sig sen med visningen av vapnet. fast det hjälpte ju inte mycket när Sam stiger ut på scenen och skjuter bounty huntern mitt framför ögonen på alla som är där.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 November 2007 - 19:24
Ett ganska bra avsnitt och nu fick ju Vala lite screentime med någon annan än Daniel.
Edited by XC, 21 November 2007 - 19:24.

Posted 21 November 2007 - 19:29
Posted 22 November 2007 - 18:59
Men annars var det inget särskilt i mitt tycke.
Den forskaren, är inte han med i nån annan tv-serie som går just nu? Kände igen honom, men vet inte varifrån.
Hur många avsnitt är det kvar nu? Baserat på Georgia's tidigare kommentar,så är det väl tre-fyra avsnitt kvar nu?
Borde de int ekoncentrera sig på Ori istället för stand-alone-avsnitt som inte tillför något riktigt?
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 22 November 2007 - 19:06
Skrattade så att jag fick ont i magen första gången jag såg avsnittet
DANIEL: What the hell…
DANIEL (CONT’D O/S): are you doing? Stop it!
VARINA: She started it.
SYLVANA: I think you started it…
SYLVANA (CONT’D O/S): when you kissed Heren--
DANIEL: Shut up! Shut up!
DANIEL (CONT’D): You're hostages. This is like, uh, a life-and-death situation
here. Start acting like it.
SYLVANA: Oh, please, you're not rebels. We're not deaf, you know. Everyone in
this room knows it.
DANIEL: That doesn't matter. You're hostages! We're your-- we're your captors.
We're heavily armed! There's, uh... there's rules. There's a whole school
of etiquette to this.
DANIEL (CONT’D): Don't eyeball me.
Posted 22 November 2007 - 19:08
kände också igen Cicero (Joshua Malina heter skådespelaren) men vet inte varifrån dock...

Posted 22 November 2007 - 19:21
Posted 22 November 2007 - 20:29
Posted 22 November 2007 - 21:52
Tyckte detta avsnittet kändes alldagligt. Fanns väl lite ljusglimtar, såsom att när Cam säger John McClane och Daniel inte vet vad han menar, så sveper Teal'c förbi lite lätt och säger "Die Hard".
Men annars var det inget särskilt i mitt tycke.
Den forskaren, är inte han med i nån annan tv-serie som går just nu? Kände igen honom, men vet inte varifrån.
Hur många avsnitt är det kvar nu? Baserat på Georgia's tidigare kommentar,så är det väl tre-fyra avsnitt kvar nu?
Borde de int ekoncentrera sig på Ori istället för stand-alone-avsnitt som inte tillför något riktigt?
Hur många sånna här slöa avsnitt ska det bli? Kaffet dunstar ju bort i koppen
Posted 22 November 2007 - 22:50
Tror t.o.m Ben Browder var med och skrev avsnittet eller nåt?
Posted 23 November 2007 - 00:31
Ja, det var han tillsammans med Martin Gero.Gillade detta avsnittet bättre än förra, lite småroligt och även en såndär "what if" story, typ
![]()
Tror t.o.m Ben Browder var med och skrev avsnittet eller nåt?
1 vecka kvar till det sista avsnittet för serien SG-1.
Vala har väldigt många bra saker i sin packning, i The Quest var det en hårtork och idag var det sugklampar.
Säsong 10 har jag sett 3 gånger, på olika media, först internetkanalen sen på DVD och nu på svensk tv.
Posted 24 November 2007 - 01:10
Förhoppningsvis kommer man få se mer av Ori-priors, Orici alias Adria och min personliga favorit "Doci" i den kommande Stargate filmen "The Ark Of Truth", vilken ska handla om just fighten med Ori.
RIP SG1.
Edit: Usch! Inga spoilers utskrivna på det här viset! Läs reglerna, tack. /Moderator
Edited by Marie Morot, 24 November 2007 - 02:25.
Addat spoilertaggar
Posted 24 November 2007 - 01:12
Posted 26 November 2007 - 19:02
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 26 November 2007 - 19:11
Carter: But the truth is, the Stargate Program just doesn't get the support it used to from the people in charge.
Jacek: Why not?
Dr. Lee: Eureka!
Jacek: That's too bad, because after all your Stargate Program has accomplished for this network of planets, I would think the decision-makers would show it the respect it deserves.
Posted 26 November 2007 - 19:13
Jag fick en stark känsla av att showen inte hette Viva Virginia..
Blev ju inte riktigt rätt där. Stackars Teal'c
Jacek fick till det i alla fall, nya potensmedlet för män = Frigolit
Annars var det ett riktigt mellanavsnitt innan den stora Finalen.
Posted 26 November 2007 - 19:39
Har en lite kluven inställning till Fred Willard. Han kan vara rätt kul (tyckte han var som bäst i Anchorman), men samtidigt håller jag med om det Teal'c sa: "Be less annoying". Kom faktiskt att tänka på ALF när han flyttade till jorden, som att det var så han hade levat om han sett mänsklig ut.
Tyckte verkligen synd om Teal'c.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007