30x13/4x13 - Journeys EndJag glömde att säga en grej: The Oster Hagen Key var
supercreepy. Allvarligt, jag var tvungen att pausa ett tag innan jag kunde fortsätta kolla, efter att man fått reda på vad det var för någonting. Creepy, creepy, creepy.
Scenen där alla hjälptes åt att flyga TARDISen var väldigt "aww"-värdig. Och det var hilarious att Jackie inte fick hjälpa till.
Wylie Times: Jag tycker du ska se TW s2. Den var mycket bättre än första säsongen.
Ja jag har hört det. (Jag tyckte dock inte alls om första säsongen) Men jag vill ju tycka om det så jag kanske ger både TW s2 och Sarah Jane Adventures en titt. Det senare har jag inte ens kollat på.
Jag tror inte det var
någon som faktiskt gillade första säsongen (eller?), så ifall du verkligen
ogillade första säsongen borde du väl komma upp på ungefär samma det-här-är-inte-bra-men-det-är-i-alla-fall-underhållande-nivå av uppskattning som de flesta hade för första säsongen när du ser andra säsongen?
Eller kanske inte.
Grejen med andra säsongen är att de verkar ha insett att ingen tar Torchwood på allvar (...eller?) och slängt in en massa humor, vilket gör det rätt så skoj att titta på. Ungefär som en riktigt dålig B-film med en massa komedi? Eller... oh, "Black Sheep"! TW s2 är lite lik "Black Sheep" (eller "Snakes on a Plane"). Jag gillar den sortens filmer, så jag gillade säsong två.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad folk tyckte om Torchwood, men personligen tycker jag att s1 blandar
So Bad It's Good med
So Bad It's Horrible, medan s2 mer är ... So Bad It's Good, men med
flit... Särskilt "Something Borrowed".
Jag har inte heller sett The Sarah Jane Adventures än, jag ska också ta och göra det... eller, jag har sett pilotavsnittet, så jag kände i alla fall
igen karaktärerna när de dök upp i Journey's End. Det var ju bra.
Edited by Restless, 08 July 2008 - 14:29.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.