Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#201 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 29 June 2008 - 12:40

30x12/4x12 Stolen Earth
Gillade början när man fick se händelsen ur allas perspektiv, Sarah Jane Smith, Martha Jones och Torchwood.
Japp jag gillade slutet.
Och om slutet på avsnittet:
Det där hade jag verkligen inte väntat mig, det var en överraskning, och sedan en To Be Continued var också överraskande istället för en next time trailer men egentligen är jag glad över att de inte avslöjade något om nästa avsnitt, enda problemet nu är att det är lite mindre än en vecka till nästa avsnitt.
Gillade Rose kommentarer om Martha också, "Who is she?", "Martha Jones used to travel with the doctor", "I did that too" och så vidare.
Jag är iallafall glad över att det var det här avsnittet jag såg idag på min födelsedag.
hmm, lite läskigt också med Caan som säger att "The most faithful companion will die"

Tillägg: Lite nyfiken på vad doktorns hand kommer att spela för roll eftersom att man såg den i Tardisen.

Edited by Magnus, 29 June 2008 - 13:29.

#202 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 29 June 2008 - 13:41

Jag är iallafall glad över att det var det här avsnittet jag såg idag på min födelsedag.

Grattis! Vilken trevlig födelsedagspresent du fick. :D

hmm, lite läskigt också med Caan som säger att "The most faithful companion will die"

Jag undrar vem det är... TARDISen? :unsure:
Jag hoppas verkligen att Donna inte dör! Hon får inte! Hon är för awesome för att dö.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#203 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 June 2008 - 22:37

Jag väntar med avsnittet tills nästa vecka så att jag kan se båda eftervarandra. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#204 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 June 2008 - 22:45

Feeegis!... :P

Nä, det kanske är lika bra, men jag skulle inte ha kunnat hålla mig ändå. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#205 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 June 2008 - 21:30

4.12 Stolen Earth

Totally awesome! Väntar otåligt på nästa avsnitt. (YAY för 65 min.) Bästa hittills i säsongen. :thumbsup: Harriet Jones, former primeminister (upp med id:et) :lol: NOOOOOOOOO!! Gillade inte alls slutet när Doktorn förvandlades, vill att DT ska stanna kvar. :upset: Började skratta när Rose dök upp med sitt enormt stora vapen. Såg roligt ut. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#206 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 July 2008 - 01:18

Jag har inte ens sett 30.11 än men jag kommer se i kapp i veckan.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#207 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2008 - 14:29

i början av 4.12 säger mjölkmannen: Sadday eller saturday?? :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#208 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 July 2008 - 21:41

En ny hjälte för DW-fansen (spoilers för 4x12):

http://drjon.livejou...om/1204124.html

//Peak

sixty six."

#209 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 July 2008 - 11:00

lördag idag :D men jag kommer nog kolla imorgon eftersom jag ska jobba på söndag, börjar kl 7.

Edited by GaterGirl, 05 July 2008 - 11:00.

#210 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 July 2008 - 13:47

Snart slut på världens längsta vecka... :P

//Peak

sixty six."

#211 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2008 - 13:54

Äntligen :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#212 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 July 2008 - 13:57

Spoiler 4x12:

Dalek Fred har fått en egen facebook-grupp:

http://www.facebook....gid=16744934145

//Peak

sixty six."

#213 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 05 July 2008 - 15:00

usch, vill så se avsnittet, men samtidigt inte :(
ska se om förra avsnittet å sen dyka på avsnittet som kommer idag dock. :)

#214 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2008 - 12:32

Sista avsnittet för säsongen fick 9.4 miljoner tittare i overnight (vilket betyder att slutsumman borde ligga på drygt 10 miljoner tittare).

Fantastiskt för en serie mitt i sommaren. Avsnittet ligger just nu på 6:e plats i listan över "Årets mest sedda program i England".

//Peak

sixty six."

#215 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 July 2008 - 15:52

30.08-09 - Silence in the Library & Forest of the Dead
Ah, äntligen Steven Moffat, och han gör en inte besviken. Väldigt bra dubbelavsnitt. Kommer Alex Kingston tillbaka som companion i en senare säsong månne? I wouldn't mind. Steve Pemberton! :wub: Bara Reece Shearsmith av LoG som inte har gästat Doctor Who nu.

30.10 - Midnight
Anmärkningsvärt vuxet avsnitt. Jag tvivlar på att speciellt många yngre tittare uppskattade det här psykologiska thrillerdramat. Jag uppskattade det dock. RTD är inte rädd för att ta ut svängarna och prova nya saker. Ibland funkar det inte alls (som i Love and Monsters) och ibland funkar det riktigt bra, som här. David Tennant och framför allt Lesley Sharp från Afterlife är grymt bra i det här avsnittet. Dom borde prova lämna doktorn själv fler gånger.

30.11 - Turn Left
Intressant att se vilken påverkan doktorn haft och vad som hänt om han inte varit där. Annars lite småsegt avsnitt med för mycket av Donnas familj och förstås för lite Doktor.

30.12-13 - The Stolen Earth & Journey's End
Precis som tidigare säsongsfinaler så bygger RTD upp det på ett mycket bra sätt för att sedan slå på alla strängar som bara går till ett überbombastiskt crescendo som till slut blir så mycket att man bara suckar och skakar på huvudet. Det där med måtta och less is more är inte begrepp som är kända hos RTD. Ändå är det förstås kul att se Sarah Jane igen. (man kanske borde kolla upp SJA ändå) och ganska kul att blanda in både Torchwood och UNIT. T.o.m. Mickey var kul att återse men Jackie hade jag verkligen klarat mig utan.

Fint slut ändå för Rose & Co.

Joinar Martha och Mickey Torchwood? Borde jag se andra säsongen? Hm...

Trist att Donna försvinner efter bara en säsong, hon var den bästa companionen hittills i den nya serien (undantaget Captain Jack) Kul när hon får Doktorns hjärna, typ. :)

Hoppas på en radikalt annorlunda companion nu. (Ej kvinnlig vore en bra start men gärna ej från nutid också)

Jätte kul att återse Davros så klart. Han kunde gott ha fått mer screen time.

Så en Dalek lyckas ta sig tillbaka till Time war perioden som är tidslåst. Intrerssant. Jag hoppas verkligen att en eller fler av specialarna nästa år handlar om det kriget.

I want me some cybermen for christmas, Santa please... :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#216 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 July 2008 - 19:33

4.13 Journey's End

Hoppas på en radikalt annorlunda companion nu. (Ej kvinnlig vore en bra start men gärna ej från nutid också)

kan gärna få bli en manlig. mer att titta på då (förhoppningsvis) :P Bra att det inte blev någon regeneration. Doctor-Donna (hur kul som helst när hon babblar på som doktorn. Donna när hon ryckte bort Sarah från Jack. haha. :lol:

Trist att Donna försvinner efter bara en säsong, hon var den bästa companionen hittills i den nya serien (undantaget Captain Jack)

Håller med dig fullt ut där. :)

Torchwood: Martha och Mikey som Tosh och Owens ersättare, känns sådär.

Är det jul snart? Enligt Peak är det det. :P ;)

#217 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 06 July 2008 - 22:21

Wylie Times: Jag tycker du ska se TW s2. Den var mycket bättre än första säsongen.

30x13/4x13 - Journey's End

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vet inte om jag älskar eller hatar hur hela Rose-Doctor-situationen slutade. Åh ena siden, awww, ett och-sedan-levde-de-lyckliga-i-alla-sina-dagar-slut, och åh andra sidan, naaaw, stackars "vår" Doctor... :(

Time Lord-Donna var The Best Thing Ever, och att hon blev mindwiped är så förbaskat sorgligt. Om RTD nu var tvungen att sno en idé från den gamla serien så kunde han väl ha snott något mindre tragiskt? Istället tvingar han en helt ny generation tittare att lida. Good one, RTD. :angry:
Seriously, jag är upprörd över hela Donnagrejen.

Doctor: One heart... I've only got one heart! This body has got only one heart!
Donna: Like you're human...
Doctor: Aw, that's disgusting.
Donna: Oi!

Jack: Just my luck. I climb through 2 miles of ventilation shafts, tracking life signs on this thing, and who do I find? Mickey Mouse!
Mickey: You can talk, Captain Cheesecake!
Jack: Good to see ya! And that's Beefcake..
Mickey: ...and that's enough hugging.

Jackie: I was pregnant, do you remember? Had a baby boy.
Doctor: Oh, that's brilliant. What'd you call him?
Jackie: Doctor.
Doctor: ...Really?
Jackie: No, you plum. He's called Tony.

Folk satsar pengar på vem som kommer spela 11e Doktorn.
Haha! :lol:

Edited by Restless, 06 July 2008 - 22:22.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#218 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 July 2008 - 14:58

4x13: Journeys End:

Tittarsiffror (overnight): 9.4 miljoner (Alltså drygt 10 miljoner i final, antagligen)

% av tittare just då som tittade på Doctor Who: 45.9%

AI för avsnittet (AI = gradering mellan 0 och 100): 91

The final episode of Series Four, Journey's End, was the most-watched programme of the past week, according to unofficial overnights.

Although the men's final at the Wimbledon Tennis Championships peaked with an audience of 12.7 million, the average for the whole programme was only 7.4 million.

If this is confirmed when final figures are published by BARB in nine days' time then Journey's End will have achieved the highest chart position in Doctor Who's history.

The Appreciation Index for the programme was once more 91. It is virtually unprecedented that the most-watched programme of the week should also score one of the highest appreciation figures, for mainstream television, in broadcasting history.

Sunday's BBC3 repeat got an overnight audience of 0.99 million viewers. It was a 4.4% share of the multichannel audience and the most-watched programme on all multichannel TV for Sunday, with nearly twice the audience of the second-placed Family Guy.

Saturday's edition of Doctor Who Confidential was watched by a record 1.32 million viewers, the highest ever achieved for this programme. It had a share of 7.6 % and was the most-watched on multichannel television on Saturday. The Sunday repeat had 0.42 million watching.

Doctor Who was also number one on Friday's multichannel list, with the repeat of The Stolen Earth getting 0.59 million watching. The earlier repeat of Turn Left got 0.35 million viewers and was 12th for the day.

Both The Stolen Earth and Journey's End will be repeated next Sunday afternoon on BBC1.

http://www.gallifreyone.com/news.php

//Peak

sixty six."

#219 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 July 2008 - 14:27

30x13/4x13 - Journeys End

Jag glömde att säga en grej: The Oster Hagen Key var supercreepy. Allvarligt, jag var tvungen att pausa ett tag innan jag kunde fortsätta kolla, efter att man fått reda på vad det var för någonting. Creepy, creepy, creepy. :ph34r:

Scenen där alla hjälptes åt att flyga TARDISen var väldigt "aww"-värdig. Och det var hilarious att Jackie inte fick hjälpa till. :lol:

Wylie Times: Jag tycker du ska se TW s2. Den var mycket bättre än första säsongen.

Ja jag har hört det. (Jag tyckte dock inte alls om första säsongen) Men jag vill ju tycka om det så jag kanske ger både TW s2 och Sarah Jane Adventures en titt. Det senare har jag inte ens kollat på.

Jag tror inte det var någon som faktiskt gillade första säsongen (eller?), så ifall du verkligen ogillade första säsongen borde du väl komma upp på ungefär samma det-här-är-inte-bra-men-det-är-i-alla-fall-underhållande-nivå av uppskattning som de flesta hade för första säsongen när du ser andra säsongen?
Eller kanske inte.
Grejen med andra säsongen är att de verkar ha insett att ingen tar Torchwood på allvar (...eller?) och slängt in en massa humor, vilket gör det rätt så skoj att titta på. Ungefär som en riktigt dålig B-film med en massa komedi? Eller... oh, "Black Sheep"! TW s2 är lite lik "Black Sheep" (eller "Snakes on a Plane"). Jag gillar den sortens filmer, så jag gillade säsong två.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad folk tyckte om Torchwood, men personligen tycker jag att s1 blandar So Bad It's Good med So Bad It's Horrible, medan s2 mer är ... So Bad It's Good, men med flit... Särskilt "Something Borrowed".

Jag har inte heller sett The Sarah Jane Adventures än, jag ska också ta och göra det... eller, jag har sett pilotavsnittet, så jag kände i alla fall igen karaktärerna när de dök upp i Journey's End. Det var ju bra.

Edited by Restless, 08 July 2008 - 14:29.

#220 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 July 2008 - 17:19

Dr Who fans upset over on-screen phone number - Slice of SciFi

Warning: This story contains minor SPOILERS for Doctor Who’s “The Stolen Earth.”

In the old days, every television shows giving out a number used the standard number starting with “555.” Over the past several years, phone numbers included in television series have become more and more of an Easter egg for fans, willing to freeze-frame the show and call the number. In some cases, the number rang through to a producer or cast member’s phone on-set or has connected to a specially created number for the show in question.

So, when UK fans saw a phone number for the Doctor highlighted on-screen as part of last week’s “The Stolen Earth,” they decided to give it a ring…

…and discovered it didn’t connect to anyone or anything.

Naturally, this upset a few Doctor Who fans.

“They showed that number so many times, as if they were asking for it to be called,” said one fan.

Another said “What’s the point in showing a phone number if you’re not gonna use it?!”

Other fans wondered why the series didn’t take the time to get a number and put some kind of recorded voice-mail message on the other end.

A BBC spokeperson said, “BBC complied with Ofcom who supplied the programme with a safe number that was inactive and reserved specifically for the use of TV programmes.”

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#221 TARDIS

TARDIS

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 09 July 2008 - 14:25

en sak som jag har undrat på är när doktorn andvände regeneration energin för att hela sig tog det upp en andvändning så att han är den elfte dokton nu eller är han förtfarande den tionde?

Jack: Just my luck. I climb through 2 miles of ventilation shafts, tracking life signs on this thing, and who do I find? Mickey Mouse!
:P

Tribophysical waveform macro-kinetic extrapolator :P

#222 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 July 2008 - 14:42

Han är väl fortfarande tionde Doktorn (annars blir det bara förvirrande) men han kanske har en mindre regeneration kvar att använda nu?
Så att han bara kan få ha 12 olika kroppar istället för 13... Såvida inte The Powers That Be ordnar något sätt att ge Doktorn fler extraliv, vilket de ju lär göra. :)

#223 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 July 2008 - 00:19

I väntan på jul så kan vi ju se om alla avsnitt från början:

//Peak

sixty six."

#224 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 July 2008 - 12:14

"An apple a day keeps the.... oh, never mind." :lol:

#225 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2008 - 12:34

Var ju riktigt bra :)