Diskutera Årets Film 2007
Posted 07 March 2008 - 23:13
Black Sheep sätter väl inga originalitetsrekord eller så, men var långt mer underhållande.
Posted 08 March 2008 - 08:47
Håller fast vid mitt omdömme: Black Sheep är antagligen en av förra årets bästa filmer.
Edited by XC, 08 March 2008 - 08:47.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 March 2008 - 22:19
Grindhouse mot Grindhouse var ju inte ett beslut som jag hade velat ta än. Men Planet Terror var mer underhållande. Man får se om jag tycker likadant efter att ha sett om dom. (Kommer inte R1 Grindhouse boxen snart?)
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 March 2008 - 22:25
Elaka turneringsledare.
Va!Ja vi är båda elaka tydligen.
Inget att göra åt när dom slumpas mot varanda.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 March 2008 - 00:28
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 09 March 2008 - 12:26
Ännu mer lustigt att jag idag såg båda filmerna på rad med några polare(av en ren slump, hade ingen aning om att de var uppe i tuenreringen mot varandra), så jag kan ge ett ordentligt svar baserat på filmerna istället för trailers;
Planet Terror var riktigt underhållande, och verkade ha rejält med självdistans, och är en helt klart underhållande splatterfilm.
Death Proof tycker jag också var väldigt bra, (älskar bilarna) men den inledde alldeles för segt. Alldles för mycket dötid, men det kan ju vara för att man såg Planet Terror precis innan som jag tänker så.
Edited by Hofling, 09 March 2008 - 12:26.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 09 March 2008 - 18:16
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 09 March 2008 - 19:42
Så ni får vänta ett tag till.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 March 2008 - 00:15
Jon var namnet:
Posted 11 March 2008 - 20:30
I den här har jag svårt att välja. Måste fundera.
Edit: Jag älskar Spider-Man 3 men Stardust förkänar verkligen att gå vidare. Så även om jag är osäker på vilken jag ska rösta på så får Stardust min röst just för att den verkligen förkänar att komma längre och Spider-Man har haft sina glansdagar.
Edited by Crusader, 11 March 2008 - 23:25.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2008 - 17:21
Duell: Vinnare: Förlorare: Blankröster:
01. ± Children of Men [11] (Sök: IMDb) ± Departed, the [4] (Sök: IMDb) Blankt [2]
02. ± Transformers [7+1] (Sök: IMDb) ± Harry Potter och Fenixordern/Harry Potter and the Order of the Phoenix [7] (Sök: IMDb) Blankt [0]
03. ± Bourne Ultimatum, the [10] (Sök: IMDb) ± Ghost Rider [3] (Sök: IMDb) Blankt [2]
04. ± PoC - Vid Världens Ände/PoC - At Worlds End [7+1] (Sök: IMDb) ± Black Sheep [7] (Sök: IMDb) Blankt [0]
05. ± Planet Terror/Grindhouse: Planet Terror [7] (Sök: IMDb) ± Death Proof/Grindhouse: Death Proof [4] (Sök: IMDb) Blankt [3]
06. ± Pans Labyrinth/El Labyrinto del Fauno [8] (Sök: IMDb) ± 28 Veckor Senare/28 Weeks Later [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
07. ± Hot Fuzz [8] (Sök: IMDb) ± 300 [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
08. ± Stardust [7] (Sök: IMDb) ± Spider-Man 3 [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
Om nu någon är intresserad
Posted 13 March 2008 - 21:07
Heh, jag tycker det har hänt oftare på sista tiden.Stardust Stardust STARDUST!!!!!!!!!
Inte ofta, men nu har det hänt igen. Jag tycker som Crusader.
Jag tyckte först du hade skrivit "Inte ofta, men nu har det hänt igen. Jag tycker om Crusader." vilket ju fick mig att fundera på om man skulle känna sig smickrad elle förolämpad.
Edit:
YEEEES!!!!!8 stjärnstoft slog ut 5 labyrinter
Edited by Crusader, 14 March 2008 - 18:09.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 March 2008 - 20:05
Posted 15 March 2008 - 09:11
Edit:
YEEEES!!!!!8 stjärnstoft slog ut 5 labyrinter
![]()
Bah, El Laberinto del Fauno är en mycket bra film.
Posted 15 March 2008 - 09:56
Heh, jag tycker det har hänt oftare på sista tiden.
Kanske det har. BAa jag som är så sällan här att jag inte märker et och lever på nostalgin.... Men lika tyckte vi inte om Dr. Who och PS 2 i alla fall...
Jag tyckte först du hade skrivit "Inte ofta, men nu har det hänt igen. Jag tycker om Crusader." vilket ju fick mig att fundera på om man skulle känna sig smickrad elle förolämpad.
Men jag tycker om dig också!
Så du får fortsätta fundera på det.
Lite sent att kommentera det, men jag såg båda Grindhouse-filmerna igår och jag brukar gilla sådan här filmerna. Men de här var riktigt kassa och jag förstår verkligen att de inte gjorde något annat än flopp i USA. De förtjänade ingenting mer. Maken till uselhet får man leta efter - särskilt Deathprof som spenderade en timma på ett tio minuters intro och hade ett ytterst kasst slut.
OCh ja, jag vet vad Grindhouse är och vad det står för - men det betyder inte att man måste göra kassa filmer. För mig framstår inte "bristerna" som något som charmigt tillför något, utan snarare en filmmakares lathet.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 15 March 2008 - 15:36
Det jag funderade mest på var att det var inte ofta du tyckte om mig.Jag tyckte först du hade skrivit "Inte ofta, men nu har det hänt igen. Jag tycker om Crusader." vilket ju fick mig att fundera på om man skulle känna sig smickrad elle förolämpad.
Men jag tycker om dig också!![]()
Så du får fortsätta fundera på det.![]()
Men jag tycker om dig också.
Jag håller lite med dig där. Speciellt ang. Planet Terror. Att den kändes som att filmakaren var lat och att han satsade mer på att göra den billig än att göra den charmig för ärligt talat, bortsett från de dåliga specialeffekterna så är det inget med filmen som säger 70-tals skräckfilm. Måmnga verkar föredra Planet Terror men personligen så föredrar jag Death Proof då Tarentino lyckades bättre med vad de skulle göra och hans film hade bättre kvalitet och hade en del av 70-tals charmigheten (hur tråkig introt än är så hör det till och ger en viss charm) men med slutet håller jag verkligen med. Så otroligt dåligt och bara för att han skulle göra som på 70-talet så betyder det inte att han medvetet måste göra det dåligt med.Lite sent att kommentera det, men jag såg båda Grindhouse-filmerna igår och jag brukar gilla sådan här filmerna. Men de här var riktigt kassa och jag förstår verkligen att de inte gjorde något annat än flopp i USA. De förtjänade ingenting mer. Maken till uselhet får man leta efter - särskilt Deathprof som spenderade en timma på ett tio minuters intro och hade ett ytterst kasst slut.
Brutal Planet var något bättre och hade i alla fal ett helt narrativ - det försvunna klippet kan ses som en kul effekt till det hela, även om billigheten infann sig där.
OCh ja, jag vet vad Grindhouse är och vad det står för - men det betyder inte att man måste göra kassa filmer. För mig framstår inte "bristerna" som något som charmigt tillför något, utan snarare en filmmakares lathet.
Det är den största kritiken jag har mot Grindhouse, att båda regissörerna har tyckt att det var tvunget att ha med allt dåligt från den epokens filmer och göra att deras filmer ibland var riktigt usla, med vilje.
I slutändan blir det hela som en dokumentär om hur man gjorde usla filmer på 70-talet än faktisk underhållning. Kolla bara på Planet Terror där de plötsligt skippar 15 minuter av storryn mitt i. Sånt kan bara irritera. Likaså slutet av Death Proof som är så jäkla ologiskt.
Jag tycker att ett mer tidtypiskt slut hade varit att Death Proof-bilen hade åkt ned för ett stup och att Mike, ironiskt nog, överlevt och hade fått sitta fastspänd där utan att komma ut och sakta dö. Att Death Proof-bilen hade blivit det som orsakade honom smärta istället.
De misslyckas med det viktiga: att vara underhållning.
Iallafall, även om jag inte tycker att de är riktigt lika usla du verkar tycka att de är så tycker jag det är uppfriskande att någon annan kan se de dåliga delarna med filmerna och inte hyllar dem till skyarna som så många andra.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 March 2008 - 19:47
Årets Film 2005 - Sin City
Årets Film 2006 - Pirates of the Caribbean 2
Posted 15 March 2008 - 20:15
De misslyckas med det viktiga: att vara underhållning.
Det håller jag inte riktigt med om. Vi satt poch asgarvade åt Planet Terror. Mest för att den drev såpass mycket med sig självt. Den lilla mini-biken och såna grejer.
Deathproof var däremot alldeles för seg, och jag håller med om slutet. Alldeles för mysko, imo
Edited by Hofling, 15 March 2008 - 20:23.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 15 March 2008 - 21:20
Det är just det jag menar. Det hela blir bara en stor parodi men förlorar all annan underhållningsvärde.De misslyckas med det viktiga: att vara underhållning.
Det håller jag inte riktigt med om. Vi satt poch asgarvade åt Planet Terror. Mest för att den drev såpass mycket med sig självt. Den lilla mini-biken och såna grejer.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 March 2008 - 23:42
Och hur folk kan rösta på PotC3 över Planet Terror är för mig helt oförståeligt. Jag har inte träffat på någon som tyckte PotC3 var nämnvärt underhållande. Det är vid de här tillfällena som jag undrar om folk verkligen sett båda filmerna.
Posted 15 March 2008 - 23:54
Och man är faktiskt inte tvungen att ha sett filmerna för att rösta, det är därför alla trailers finns med så att man kan välja vilken film man föredrar efter att ha tittat på dom.
Posted 15 March 2008 - 23:56
Posted 16 March 2008 - 00:20
Alla har vi olika smak på filmer (som tur är).
Och man är faktiskt inte tvungen att ha sett filmerna för att rösta, det är därför alla trailers finns med så att man kan välja vilken film man föredrar efter att ha tittat på dom.
Öhh... okej.. Då slutar jag rösta eftersom det gör hela "tävlingen" meningslös.
Posted 16 March 2008 - 00:31
Som du kanske har märkt så är det många som röstar blankt. Antagligen för att dom inte har sett filmerna eller inte kan bestämma sig.
Men det är upp till dig. Det är frivilligt att rösta och det här är (eller ska föreställa) en kul grej som återkommer en gång om året.
Posted 16 March 2008 - 00:44
-Sora, Kingdom Hearts