Kan ju mycket väl vara en kombination av de båda, ja. Men det vore ju coolt om Nolans sista film slutar med att Bruce är helt inne i Batman-personligheten, vilken chock det skulle vara! Jag tycker de har skött det bra i filmerna, att Bruce försöker balansera mellan Bruce och Bats, men att han verkar förlora så mycket som Bruce hela tiden.
Bästa avslutningen skulle vara något där i mellan. Att det slutar episkt och fint, men samtidigt väldigt sorgset. Att Batman "vinner" men samtidigt så sorglit att Bruce förstår att det är liksom det han kommer syssla med resten av sitt liv. Att spöa skiten ur skurkar och då och då säga häftiga oneliners.
Ja, jag såg en långhårig Christian Bale hålla ett långt tacktal i natt eller om man ska säga i morse, men var lite för övertrött (kunde inte sova) för att komma ihåg så mycket av vad han sa.
Något sånt härna
http://www.youtube.com/watch?v=PZ5OBf7Kjwo
Rent allmänt har Bale varit mycket gladare och positivare det senaste året eller så när man sett honom i intervjuer. Kanske gjorde det bra åt honom att bli lite uthängd efter sitt arga rant under Terminator Salvation inspelningen. Nu lär ju många tycka att mannen är fejk, men tycker att han genuint är glad. Senast jag minns att man sett honom så glad var när han vann "Best Hero" på MTV Movie Awards för Batman Begins.
Rätt kul den här kommentaren på youtube av "ci6z"
Couple years ago I'm in line for security at LAX. There's Bale behind me with a week to go before dark knight release. I casually lean in and ask him if he could tell my wife he's batman. He leaned in, whispered in her ear and said, "I'm batman" and her eyes lit up. We had a great conversation with him. He was genuine and real.