Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises

• Please log in to reply
425 replies to this topic

#201 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 16 January 2011 - 07:21

Prequel till vad?

Prequel till att han blir Batman, så som man känner honom. Med Batmobil, Batcave osv...känns fortfarande intet riktigt där. Menade dock inte prequel till nån film... utan till legenden.
... å inte Batman and Robin... (då skulle jag, å många andra inte se dessa filmer) :D

#202 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 16 January 2011 - 17:20

De gamla Batman-filmerna är de i alla fall inte prequel till. Det blev tydligt när det avslöjades att Joe Chill skulle vara med i Batman Begins.

#203 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 January 2011 - 18:11

Fast just nu är Chris Nolans Batman den som man känner honom som på sätt och vis. Jag hoppas inte nästa regissör (om det kommer fler) ser det som nödvändigt att plocka in allt som är "den Batman vi känner till", faktiskt. En batcave med ett dinosauriehuvud och stort mynt, t ex?
*Hockey och superhjältar*

#204 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 January 2011 - 22:44

Prequel till att han blir Batman, så som man känner honom. Med Batmobil, Batcave osv...känns fortfarande intet riktigt där. Menade dock inte prequel till nån film... utan till legenden

Ah ok, I see, var lite trött igår så orkade inte tänka tillräckligt väl vad du menade. Tyckte att man etablerade det mesta i Batman Begins alldeles utmärkt, bara att Nolan ville slänga in en "Curveball" i The Dark Knight.

Fast just nu är Chris Nolans Batman den som man känner honom som på sätt och vis. Jag hoppas inte nästa regissör (om det kommer fler) ser det som nödvändigt att plocka in allt som är "den Batman vi känner till", faktiskt. En batcave med ett dinosauriehuvud och stort mynt, t ex?

Jo, jag gillade hur Nolan först gav en rätt optimistisk superhjälte-film i "Batman Begins" och sen följde upp med en "realistisk" ( heh,inte extremt, men lite!) film som gav oss en liksom... "Om någon försöker sig på det Batman gör så kommer det F*cka upp sig" scenario. Visst så kändes lite som vilken modern superhjälte-serietidning som vill "Dekonstruera" myten/konceptet men som sagt, en "cuverball" från vad han gjorde i Batman Begins. Sen lär ju det där med en mer-färdig Batcave fungera fungera bra i filmen. Bruce blir mer och mer "besatt" av uppdraget och hans liv blir enbart att vara Batman. Och en ny Batmobil är ju också logiskt, mest för att det är en givet för leksaksförsäljningen :).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#205 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 January 2011 - 09:18

En grej jag tänkte på, Bruce har ju i både Begins och TDK lekt med tanken att sluta, att det finns ett givet tillfälle då han kan bli "normal" och ge upp brottsbekämparlivet. Tänk om titeln anspelar på att han blir mer och mer besatt av Batman och att det är denna persona, som reser sig? Tänker lite på scenen i Mask of the Phantasm när Bruce tar på sig masken för första gången, och framförallt hur Alfred reagerar. Gissningar igen, men i båda filmer har ju Bruce haft anledningar att sluta som Batman som han sedan har blivit berövad: Rachel Dawes och Harvey Dent?

#206 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 January 2011 - 13:20

Jo alltså jag har tänkt som du. Både den biten, och det här att han får någon form av "redemption" eftersom "Rises" är en sån titel som säger att på något episkt ska han också bli förklarad att vara hjälte igen.

En smula Off-Topic, men värt att nämna. Christian Bale fick en Golden Globe igår för sin insats i "The Fighter". En riktigt bra film där även Mark Wahlberg gör en bra insats. Boxningsfilmer har ofta rätt mycket likheter med varandra, och det har även den här. Men det är ändå såpass välgjort att jag kan rekommendera den. Att den är baserad på verkliga händelser, och att Bale gör rollen så realistiskt, ja en lysande prestation tycker jag.

Och för att fortsätta med något lite mer On-Topic, Darren Aronofksy (som regisserar Wolverine uppföljaren som sin nästa film) har ju jobbat lite för DC/WB också. Han var inblandad i "Batman Year One" manuset med Frank Miller, något som var betydligt våldsammare och udda än vad som Warner Brothers var ute efter, well Nolan fick ju jobbet och man gjorde "Batman Begins" instället för Year One. Aronofsky (och hans manusförfattare) har ju tidigare gjort en serietidningsversion av filmen "The Fountain" som DC/Vertigo publicerade. Nu avslöjar Aronofsky att hans Batman-story ska släppas som en serietidning. Och det låter som att han hoppas få berätta sin Batman-story som film också.

http://www.aintitcool.com/node/48099
http://clothesonfilm...ronofsky/18472/

Intressant hur det blir med serietidningen. Kommer ju bli mycket snack om det här avslöjandet på nätet gissar jag.
Batman Begins

The Dark Knight

#207 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 January 2011 - 17:19

Kan ju mycket väl vara en kombination av de båda, ja. Men det vore ju coolt om Nolans sista film slutar med att Bruce är helt inne i Batman-personligheten, vilken chock det skulle vara! Jag tycker de har skött det bra i filmerna, att Bruce försöker balansera mellan Bruce och Bats, men att han verkar förlora så mycket som Bruce hela tiden.

Ja, jag såg en långhårig Christian Bale hålla ett långt tacktal i natt eller om man ska säga i morse, men var lite för övertrött (kunde inte sova) för att komma ihåg så mycket av vad han sa.

Vore mycket spännande att se Aronofskys version som serietidning, men som film skulle det nog mest förvirra! Jag menar, hoppas verkligen inte att WB gör en "Sony" och rebootar Batman efter att Nolan är klar med sitt.

#208 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 January 2011 - 00:53

Kan ju mycket väl vara en kombination av de båda, ja. Men det vore ju coolt om Nolans sista film slutar med att Bruce är helt inne i Batman-personligheten, vilken chock det skulle vara! Jag tycker de har skött det bra i filmerna, att Bruce försöker balansera mellan Bruce och Bats, men att han verkar förlora så mycket som Bruce hela tiden.

Bästa avslutningen skulle vara något där i mellan. Att det slutar episkt och fint, men samtidigt väldigt sorgset. Att Batman "vinner" men samtidigt så sorglit att Bruce förstår att det är liksom det han kommer syssla med resten av sitt liv. Att spöa skiten ur skurkar och då och då säga häftiga oneliners.

Ja, jag såg en långhårig Christian Bale hålla ett långt tacktal i natt eller om man ska säga i morse, men var lite för övertrött (kunde inte sova) för att komma ihåg så mycket av vad han sa.

Något sånt härna
http://www.youtube.com/watch?v=PZ5OBf7Kjwo

Rent allmänt har Bale varit mycket gladare och positivare det senaste året eller så när man sett honom i intervjuer. Kanske gjorde det bra åt honom att bli lite uthängd efter sitt arga rant under Terminator Salvation inspelningen. Nu lär ju många tycka att mannen är fejk, men tycker att han genuint är glad. Senast jag minns att man sett honom så glad var när han vann "Best Hero" på MTV Movie Awards för Batman Begins.

Rätt kul den här kommentaren på youtube av "ci6z"

Couple years ago I'm in line for security at LAX. There's Bale behind me with a week to go before dark knight release. I casually lean in and ask him if he could tell my wife he's batman. He leaned in, whispered in her ear and said, "I'm batman" and her eyes lit up. We had a great conversation with him. He was genuine and real.

Batman Begins

The Dark Knight

#209 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 January 2011 - 18:35

Pressmeddelande.
Anne Hathaway kommer spela Catwoman i filmen

Anne Hathaway will be Catwoman in ‘The Dark Knight Rises’ | Hero Complex – Los Angeles Times

This just in, a press release from Warner Bros..

Warner Bros. Pictures announced today that Anne Hathaway has been cast as Selina Kyle in Christopher Nolan’s “The Dark Knight Rises.” She will be starring alongside Christian Bale, who returns in the title role of Bruce Wayne/Batman. Christopher Nolan stated, “I am thrilled to have the opportunity to work with Anne Hathaway, who will be a fantastic addition to our ensemble as we complete our story.”

In addition, Tom Hardy has been set to play Bane. Nolan said, “I am delighted to be working with Tom again and excited to watch him bring to life our new interpretation of one of Batman’s most formidable enemies.” Nolan will direct the film from a screenplay he wrote with Jonathan Nolan, from a story by Christopher Nolan and David S. Goyer. Nolan will also produce the film with his longtime producing partner, Emma Thomas, and Charles Roven. “The Dark Knight Rises” is slated for release on July 20, 2012. The film will be distributed worldwide by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#210 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 January 2011 - 18:44

Anne Hathaway som Catwoman och Tom Hardy som Bane låter riktigt bra tycker jag! Framförallt Bane, tror Nolan kan göra nått riktigt intressant med den karaktären.

Winter is Coming

#211 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 January 2011 - 18:46

Oj oj oj. Mitt första intryck är att det kommer att bli Spider-Man 3 över detta, att de klämt in en ganska ointressant nittiotalsskurk som Bane (påminner väl ganska mycket om Venom på det viset att de har abnormt mycket muskler och är sådär "kewla"). Självklart kan Tom Hardy göra en mindre muskulös variant och allt det där, men då kommer ju vissa "fans" gnälla precis som att som gnällde på Venom. Catwoman kan bli spännande däremot.

Men spontant kändes teorier som vi gissade fram mycket mer spännande än detta, Bane är väl inte direkt en skurk med något större djup. Visst, jag litar också på Nolan, han har gjort två mycket bra filmer, men det hade å andra sidan Sam Raimi gjort också. Ska inte måla fan på väggen här och det blir säkert bra, men det är inte direkt som att jag jublar storartat för dessa nyheter i alla fall. Får vänta och se hur detta utvecklar sig.

#212 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 January 2011 - 18:56

Anne Hathaway som Selina Kyle

Posted Image

Posted Image

Inget emot castingen,blir nog bra. Glad också att Nolan castade någon i mer vuxen ålder, så det faktiskt blir en Catwoman och inte Catgirl. Dock så är Nolan en såpass klurig regissör att jag fortfarande inte riktigt tror på pressreleasen. Han har ju aldrig ljugit förut om sånt förut, han har undanhållit detaljer, t ex Liam Neeson var ju "Ducard" även om han var någon annan, och man nämnde inte att Eckhart spelade "Two-Face" utan man bara snackade om Harvey Dent. Här står det ju Selina Kyle klart och tydligt, men som sagt, med Nolan så tänker man även på möjligheten att han hittar på grejer för att vilseleda folk. Kanske är det bara jag som nästan förväntade mig att Catwoman inte skulle vara med, så det är kanske därför jag tänker som jag gör? Väldigt trevligt om Selina är med.

Hardy som Bane?, Bane är ju en intelligent karaktär (glöm all idioti från "Batman&Robin) som är rätt skrämmande i serierna, hans problem är att looken är så f*rbannat 90-tal att folk räknar bort honom som en seriös skurk

Posted Image

Intressant säger jag.

Edited by super85, 19 January 2011 - 19:01.

Batman Begins

The Dark Knight

#213 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 January 2011 - 19:09

Har bara läst den där serien där Bane bryter ryggen av Bruce Wayne, och om han var intelligent där hade jag nog glömt bort det. Så jag antar att jag är en av de som har räknat bort Bane just på grund av den idiotiska looken. Sant förresten, det kan mycket väl vara en fint av Nolan och gänget, detta. Men tills motbevisad blir jag lite rädd att det blir Spider-Man 3 all over again.

#214 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 January 2011 - 19:20

Men tills motbevisad blir jag lite rädd att det blir Spider-Man 3 all over again.

En skapligt bra superhjälte-rulle och en stor ekonomisk framgång? ;)

Bane is highly intelligent; in "Bane of the Demon", Ra's al Ghul says that Bane "has a mind equal to the greatest he has known."[7] In prison, he taught himself various scientific disciplines equal to the level of understanding of leading experts in those fields.[4] He knows six active languages and at least two additional arcane and dead ones, those mentioned are Spanish, English, Urdu, Persian, and Latin.[7] The "Bane of the Demon" storyline reveals that he has a photographic memory. Within one year, he is able to deduce Batman's secret identity.[7]

Although extremely dangerous at all times, Bane is perfectly sane and in control of his mind and actions—a trait that separates him from many of Batman's enemies. While he generally acts as a villain, Bane has worked alongside Batman at times and developed a great respect for the Dark Knight. He is also one of the few villains of Batman to have learned his true identity.

http://en.wikipedia....i/Bane_(comics)

Lästips "Secret Six" ongoing (den nya varianten) och kanske "Tabula Rasa" Batman storyn. Denny O'Neils "Venom" story är också jäkligt bra, om man tänker lite på ursprunget till den karaktären.

Sen kan man ju spekulera fortfarande att Bane är en blandning av flera karaktärer eftersom tolkningen är

a new interpretation of one of Batman's most formidable foes.

Edited by super85, 19 January 2011 - 19:37.

Batman Begins

The Dark Knight

#215 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 January 2011 - 19:27

Ja, för det första: jag tycker inte heller att Spider-Man 3 var en så stor katastrof, det var väl vissa saker som dansscenen och att Sandman var farbror Bens mördare som förstörde lite för mig. Så visst var den skaplig. Det var ingen Batman & Robin eller X-Men 3, direkt. Men den hade problem och var på många sätt en besvikelse. Och jag hoppas ju självklart på mer i en tredje Batman-film. Det vore ju kul om någon kunde lyckas med en trea, annars har ju mönstret ofta varit att ettan varit bra och tvåan riktigt bra, sen trean inte fullt så lyckad. I alla fall om man tittar på typ Superman, Spider-Man och X-Men.

För det andra: jag hoppas som sagt på en riktigt bra Batman-film, tro inget annat. Men jag blev spontant besviken på valet av Bane.

#216 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 January 2011 - 19:46

På vissa sätt så föredrar jag Spider-Man 3 framför första filmen, och på andra ställen så tycker jag att den var klart svagast av Raimis filmer. Innan Iron Man hade premiär så tänkte jag att det kunde bli en skapligt underhållande actionfilm men jag tyckte sen att den var j*vligt bra, sen blev jag besviken på tvåan eftersom all hype och trailers hade fått mig att tro att den skulle t om förbättra på förra filmen. I det här fallet är jag lite osäker, Selina Kyle låter kanon, en ny tolkning av Bane av Hardy? det låter intressant, och ger en vibb att Batman kommer att åka på väldigt mycket stryk, både mentalt och fysiskt, fast det är ju bara mina spekulationer igen.

Btw Anne Hathaway var Sam Raimis val som Black Cat när han fortfarande var inblandad i fjärde Spidde-filmen.

Edited by super85, 19 January 2011 - 19:50.

Batman Begins

The Dark Knight

#217 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 January 2011 - 21:25

Kul att de ger Bane en ny chans på vita duken. Han kan bli ett riktigt stort hot, inte bara fysiskt utan även psykologiskt. Undrar förresten hur de vinklar grejen med att han pumpar in steroider i kroppen? Jag minns hur läskig den biten var första gången jag såg det i Batman The Animated Series. Tänk då hur störande det kan bli i Chris Nolans tappning.

Btw Anne Hathaway var Sam Raimis val som Black Cat när han fortfarande var inblandad i fjärde Spidde-filmen.

Ödets ironi eller ett idélån från Nolans sida?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#218 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 January 2011 - 22:16

Kul att de ger Bane en ny chans på vita duken. Han kan bli ett riktigt stort hot, inte bara fysiskt utan även psykologiskt. Undrar förresten hur de vinklar grejen med att han pumpar in steroider i kroppen? Jag minns hur läskig den biten var första gången jag såg det i Batman The Animated Series. Tänk då hur störande det kan bli i Chris Nolans tappning.

Jag har tänkt på det också, hans missbruk av Venom är ju en väldigt viktig del av karaktären i serierna. Jag undrar också på vilket sätt han gör det. Är ju möjligt också att han käkar en massa sånt i tabletter eller att han skjuter in det mer "realistiskt" istället för att han gör det på det rätt "serieliknande" sättet att det går direkt in i hans kropp via slangar och att han har typ dunkar av det med sig. Blir intressant att se vilken typ av Bane det blir.

Ödets ironi eller ett idélån från Nolans sida?

Majoriteten av skådisarna väljs ju klart av Nolan och han får mycket frihet, men jag vet inte hur skådespelares agenter söker jobben , Hathaway har bra meriter och av alla som testat så har Nolan valt henne, men jag vet inte om hennes agent har t ex försökt hypa henne till filmbolaget med nåt screen-test som Black Cat eller något? är säkert möjligt men jag vet inte hur sånt funkar.

Edited by super85, 19 January 2011 - 22:38.

Batman Begins

The Dark Knight

#219 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 January 2011 - 22:31

Har väldigt svårt att se charmen eller att det skulle vara intressant med Bane som skurken, tyvärr. Kul att ni gör det, men det finns så mycket annat jag hellre velat se. Får åtminstone hoppas att de ändrar en del på utseendet ifrån serierna, om man säger så.

Anne Hathaway; från kopian till originalet? ;)

#220 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 January 2011 - 23:00

Hardy är som sagt en riktigt riktigt bra skådespelare, så jag är väldigt intresserad av hur rollen ska göras. Är bara att jag är inte arg/besviken eller galet hypad. Jag vet inte riktigt vad Nolans och Hardys version kommer vara, jag har svårt att spekulera om det också. Men annars så skulle jag inte enbart döma en karaktär efter en story som gjordes i ett 90-tals event.

Anne Hathaway; från kopian till originalet?

Jo rätt kul det där :). Undrar vilken typ av dräkt Nolan tänkt?

Edited by super85, 19 January 2011 - 23:02.

Batman Begins

The Dark Knight

#221 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 January 2011 - 23:13

Självklart är inte jag heller arg eller besviken på valet av Bane som skurk. Det känns bara, med den information man har nu, som ett tråkigt val. Och att de hade kunnat utnyttja Tom Hardys skådespelartalanger bättre. Det blir säkert bra i slutändan, men jag kan inte skaka av mig känslan att Batman har ett fantastiskt skurkgalleri - det är väl han och Spider-Man som har de mest spännande och färgstarka skurkarna egentligen. Och av alla dessa fantastiska skurkar så väljer Nolan och Goyer...Bane?

Jag som var sådär tolv (tror jag? När kom Batman Returns ut?) när Michelle Pfeiffer var Catwoman har ju väldigt bra minnen av henne i rollen. Tyckte hon var *host* bra som Catwoman, men det är ju ganska så långt ifrån serien. Och dessutom ledde det indirekt till Catwoman-filmen med Halle Berry. Så det finns ju mycket att förbättra, t ex kring ursprunget.

#222 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 January 2011 - 00:34

Batman Returns kom ut 1992. Pfeiffer var bra, Julie Newmar var fantastisk :). En möjlighet är ju att använda t ex den delen av Loebs och Sales serier att Selina har en länk till Carmine Falcone. Jag tror inte att de vågar riktigt gå in på Frank Miller ursprunget. I alla fall inte lika tydligt som Miller gjorde det. Är ju en klyscha att "farliga kvinnor" har den typen av bakgrund, jag vet det, men ändå så tycker jag att Miller gjorde ett fantastiskt jobb med Selina Kyle i "Year One" på väldigt få serierutor. Det ska ju komma en "Year One" animerad film, och vad jag läst så behövdes inte materialet tonas ner, men jag vet inte, kanske Nolan bara kör en "mystisk bakgrund" till henne och man bara hintar lite om hennes liv.
Batman Begins

The Dark Knight

#223 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 January 2011 - 09:49

Om man ska se det positiva i det hela så känns (återigen, för mig) Catwoman betydligt mer spännande än Talia. Man kanske inte behöver gå lika långt som Miller gjorde, men det finns ett citat där som jag minns som så bra; "You know what I hate about men? Never met one". Länkar till Falcon är också ett alternativ.

Men Bane känns fortfarande tråkig. :/

#224 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 January 2011 - 18:47

Jag tycker att man kunde/kan göra Talia väldigt intressant också. Selina Kyle är ju dock ett mer traditionellt val.

Warner Brothers säger att de vill ha en "Harry Potter"-strategi med Batman filmerna och hoppas på fyra filmer till efter den tredje. Förstår sättet de tänker. Fox gör/ vill göra grejer med X-Men franchisen hela tiden t ex. Kan tänka mig att de erbjuder Nolan och Bale enorma summor pengar för en fjärde film. Nolan säger ju nu hela tiden att han vill avsluta sin story och sånt, men skulle inte konstigt om WB fick med honom som någon form av producent i en möjlig fjärde film. Kan ju även tänka mig att Christian Bale skulle bli creddad som producent om man fick med honom i fler filmer, så har man ju gjort med t ex Hugh Jackman i Wolverine och Wesley Snipes i Blade.

http://www.slashfilm...-batman-movies/
Batman Begins

The Dark Knight

#225 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 January 2011 - 18:24

Om man ska döma av intervjuerna så har ju Nolan berättat sin historia i och med DKR, och till slut kommer man väl till problemet med en åldrande Christian Bale också. Även om det inte är lika viktigt som med, säg, Spider-Man. Att de tänker Harry Potter kan jag både förstå och inte alls förstå, för Potter är trots allt en avslutad historia på sju delar (åtta filmer i och för sig). De kan ju inte bara vilja ha sju eller åtta delar för att det funkar för Harry? Tänker mer på James Bond, precis som Christopher Nolan nämnde där i samband med Begins. Men visst skulle det vara kul och tänkbart med fler delar och Nolan som någon slags producent! Om de ska göra fler Batman hoppas jag mer på en fortsättning än en reboot a la Spider-Man i alla fall.