Vilken film köpte du senast? v.2
Posted 18 May 2010 - 20:36
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 18 May 2010 - 21:42
Jo, jag har inga större förväntningar på kvaliteten utan var mer ute efter lite roliga filmer för en billig peng.Dom där boxarna är jag lite intresserad av. Jag ska försöka att påminna dig så får du berätta om hur kvalitén är på dom utgåvorna. Jag misstänker att den är rätt låg då dom trycker ihop så mycket film på så få skivor, men det är ju samtidigt inga filmer som man kanske måste ha bästa tänkbara kvalité på och sedan är det mycket film för pengarna.
Tack! Ganska nöjd själv måste jag säga.Bra inköp tycker jag. Dock undrar jag vad det är för utgåva av Ran som du köpte?
Ran: Blev ett impulsköp - surprise! Not. Rea som jag inte kunde motstå: Ran (Blu-ray)
Sen vet du ju om att jag sneglar mot Criterion utgåvorna också på några av hans filmer...
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 18 May 2010 - 22:01
Jag väljer det senare uttalandet.Nope. Satsar nog på bättre utgåvor
För det var väl den här du tänkte på: Akira Kurosawa: Ultimate Collection
Sen vet du ju om att jag sneglar mot Criterion utgåvorna också på några av hans filmer...
-Gangstagrass
Posted 19 May 2010 - 11:19
Jo, jag har inga större förväntningar på kvaliteten utan var mer ute efter lite roliga filmer för en billig peng.
Helt rätt tänkt. Jag skulle kunna tänka mig att testa en sådan utgåva själv faktiskt då jag brukar gilla den typen av filmer att sitta och slötitta på. Jag får kanske testa en sådan framöver.
Tack! Ganska nöjd själv måste jag säga.
Ran: Blev ett impulsköp - surprise! Not. Rea som jag inte kunde motstå: Ran (Blu-ray)
Jag kollade upp det hela och den utgåvan är inte så tokig enligt dom som kan sina saker. Criterion verkar ju inte ha släppt den här filmen i en Blu-ray utgåva, utan det är Lionsgate som står bakom den amerikanska utgåvan.
Dom två bästa utgåvorna på Blu-ray som finns "as we speak" är "the Benelux and UK releases for offering the best extras." Den du har är samma som Benelux.
Jag tycker du gör helt rätt i att skaffa Criterions utgåvor av hans filmer, antingen boxen eller enskilda utgåvor.
Men då kan du iaf glädjas åt att inköpet av Ran var riktigt bra när allt kommer omkring.
Posted 19 May 2010 - 11:23
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 May 2010 - 12:13
Posted 19 May 2010 - 12:17
Posted 19 May 2010 - 12:51
Jag är fortfarande en novis ibland, även på den här biten ska jag erkänna. Men man får mer och mer koll med åren och vet man bara vart man ska leta för att hitta information så kan man hitta nästan vad som helst. Och när det gäller Criterion så är det sällan som det kan bli fel. Jag har då aldrig köpt en film i deras utgåvor som jag har blivit direkt missnöjd med. Jag minns ett tillfälle, men det var inte Criterions fel utan filmen i sig som var så urbota korkad att jag inte kan hålla Criterion som ansvariga för det....eller?
Posted 19 May 2010 - 13:53
Har länge velat ha dem men hade tänkt köpa den Engelska versionen. Men 99kr priset övertalade mig.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 May 2010 - 16:56
Lite?ärligt talat är jag lite slö ibland..
-Gangstagrass
Posted 19 May 2010 - 20:07
Posted 19 May 2010 - 20:31
-Gangstagrass
Posted 25 May 2010 - 16:11
Punisher War Zone 99 kr på Sci-fi Bokhandeln.
Är ju ingen fantastisk film det här, men extra-materialet (som jag oftast numera inte bryr mig om så mycket) är värt en koll. Är mest intresserad av kommentatorspåret det står "av filmskaparna" och jag hoppas Lexi Alexander medverkar. Slutgiltiga versionen ändrades betydligt under post-produktion på grund av producenterna/filmbolaget. Är intressant verkligen hur svårt Hollywood verkar ha att att göra en skaplig Punisher rulle. De har ju försökt tre gånger!. Alla som spelat rollen har ju också gjort ett godkänt jobb, Dolph Lundgren, Tom Jane och Ray Stephenson. Filmerna har ju dock inte varit så lyckade, oftast verkar de missa med tonen. Humorn i Punisher är svår att göra till film. I DVDn till Heinsleighs film så skyller han i stort sätt på alla andra och att flera människor sagt till honom att filmen är fin blandning av Peckinpah och Leone. Jag hoppas man får höra något om kritiken filmen fick i den här utgåvan.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 27 May 2010 - 13:01
Ska titta på den så fort som möjligt.
Är sugen på att se "Coraline" också och 99kr hittade jag den för nånstans. Frågan är bara om jag ska köpa nu eller vänta tills den blir lite billigare.
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.
Posted 03 June 2010 - 01:37
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 June 2010 - 09:54
Posted 03 June 2010 - 15:51
Handlade även Wings of Desire (Der Himmel über Berlin) mest på grund av att den får så bra betyg överallt. Och även därför att jag älskar svartvit film.
Posted 03 June 2010 - 15:59
-Gangstagrass
Posted 05 June 2010 - 15:35
Soldier (enbart för Kurt Russel, honest)
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 05 June 2010 - 15:42
Soldier (enbart för Kurt Russel, honest)
Är det i den som han är ganska tystlåten i? Typ mindre dialog än vanligt och sedan vill jag minnas att han Jason Scott Lee är med?
Posted 09 June 2010 - 15:24
Day of the Dead (2008) Blu-ray
Ninja Assassin Blu-ray
The Day of the Triffids - miniserien (2009)
Ninja filmen blev jag ju nyfiken på när ni var några här som sett den. Och äntligen köpt Triffiderna - yay!
Posted 10 June 2010 - 14:02
Småstadliv 1-3 (bara beställda än så länge)
Savage streets - Uncut
Dinotopia
Korpen flyger
Korpens skugga
Merlin's Return
Rovdyr
Sally - Hela serien
Super Mario Bros
Westworld
Whip It
Futureworld - Jakt på dubbelgångare
2019 The new barbarians
Murder, she wrote - Säsong 1 - 4
Total Recall (Och det tog bara 5½ år, snabba ryck!
Kraftverk 3714
Sådär, får jag frisedel från Zombiefrossen fas två nu Synon?
Edited by XC, 10 June 2010 - 15:16.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 June 2010 - 14:58
Och svar ja, det får du. Tycker du var duktig som hängde med i fas ett.
Pst. Total Recall
Posted 10 June 2010 - 15:22
Ser att jag glömde länken på småstadsliv - om någon blir nyfiken. Trailers finns under media.
Total Recall har varit lite av ett törne i min sida - min stora anledning att jag snubblade in här. Men jag har inte fått tummen ur förrän nu. Cirkeln är slutet. Jag kan säga upp mitt medlemskap nu. Som om man skulle kunna hålla sig härifrån...
Edited by XC, 10 June 2010 - 15:23.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 June 2010 - 15:38
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ