Jump to content

Photo

Mer NS....

323 replies to this topic

#201 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 27 May 2010 - 13:46

Jag upprepar, ni är närapå klappade och klara för SSS #13-15. ^^

#202 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 28 May 2010 - 20:25

Jag upprepar, ni är närapå klappade och klara för SSS #13-15. ^^

Tackar. Ser fram emot att läsa hela serien.

Edited by Sret, 28 May 2010 - 20:40.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#203 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 29 May 2010 - 14:06

Snyggt å proffsigt, Thomas....förväntade mig inte annat. Älskar "detta har hänt" början!!! Textningen samt bubblorna är verkligen grädden på mosen och gör storyn rättvisa samt höjer dramaturgin. I like!

#204 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 10 June 2010 - 19:31

Hoppas att alla delarna är klara snart så att jag får läsa dem och se vad som händer...

#205 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 11 June 2010 - 12:53

Hoppas att alla delarna är klara snart så att jag får läsa dem och se vad som händer...

Jomen, jag e då färdig snart... har inte jobbat så aktivt m den 3:e delen pga att den deadlinen nog är l¨ååångt fram...samt att den kommer väl att tryckas till nummer 14...Men mer eller mindre så är den färdig... Jobbar med den bara tills jag känner att den inte behöver det längre.

#206 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 30 June 2010 - 10:58

Tfels, Skulle man kunna få de andra delarna skickade till min mail som du gjorde när den första delen var textad? Jag sitter som på nålar här.

#207 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 30 June 2010 - 11:15

Tfels, Skulle man kunna få de andra delarna skickade till min mail som du gjorde när den första delen var textad? Jag sitter som på nålar här.

Mr Tfels har inte fått del 3 av mig än... så den är inte textad. Jag har inte så mkt tid på kvällarna just den närmaste veckan för att ta mig tid att skicak till honom. Men så fort han får del 3 av mig vet jag att det går undan att färdigtexta den. Trilogin blev lyckad och samarbetet var verkligen lyckad. Blir spännande att se vad du har på gång...

#208 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 30 June 2010 - 12:45

Åh, Ingen stress framför allt ingen stress, jag hade mest del två i tanke när jag skrev innan. Jag har några små projekt med enkla storys med NS liggande inför framtiden, och ett annat projekt som jag och en polare skall genomföra.

#209 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 July 2010 - 09:45

TFels du skickade första delen till mig när den var färdigtextad, kan du göra det med andra delen också? Om du har gjort det så verkar det som att jag inte fick den nämligen. Jag vill inte låta tjatig, men jag vill gärna läsa den, för den var väl färdigtextad tyckte jag att det stod tidigare i forumet. Som sagt jag vill inte låta tjatig, är bara så himla nyfiken på den.

#210 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 July 2010 - 14:28

Tack Thomas att du skickade del två, fastän allt det lilla krånglet vi hade. Läst det, och jag för min del älskar det. Älskar första bilden på skurkens ansikte, han ser ut som en gentleman alltså. Textandet var också proffsigt.

Edited by Sret, 07 July 2010 - 14:29.

#211 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 July 2010 - 19:37

Den som har NS äventyret "En Hobby för Alla", kan vara så snäll att skicka in båda delarna till mig snarast?

Min email adress: viktor.matiesen@svenskasuperserier.se

#212 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 July 2010 - 11:20

Den som har NS äventyret "En Hobby för Alla", kan vara så snäll att skicka in båda delarna till mig snarast?

Eftersom ingen annan har sagt att de gör det, så skickar jag del ett och två som jag har, har för mig att del tre inte är helt klar.

#213 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 13 July 2010 - 13:56

Eftersom ingen annan har sagt att de gör det, så skickar jag del ett och två som jag har, har för mig att del tre inte är helt klar.

Del 3 är inte textad pga att jag å Tfels inte inte har strålat samman så han kan ta emot bilderna... Tror att vi alla går på halvfart såhär under semestertider. tyvärr har jag inte del 1 å 2 textat.

#214 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 July 2010 - 17:04

Jag skickade del ett och två innan idag, jag hoppas att det fungerade. Känns som att jag kan börja jobba på något annat projekt nu.

Edited by Sret, 13 July 2010 - 23:41.

#215 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 July 2010 - 11:53

Sret, det var lågupplösta versioner du fick av mig. Hade för mig att Mario fått de högupplösta, men det kanske var fel. Jag har ju de högupplösta, men inte där jag sitter nu (sitter på ett bibliotek).
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#216 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 16 July 2010 - 12:46

Sret, det var lågupplösta versioner du fick av mig. Hade för mig att Mario fått de högupplösta, men det kanske var fel. Jag har ju de högupplösta, men inte där jag sitter nu (sitter på ett bibliotek).

Nja, jag sitter endast med de otextade original bilderna... sorry

#217 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 16 July 2010 - 13:44

Jo, jag vet att det var de lågupplösta, men eftersom ingen annan kunde skicka dem till honom, så fick de duga, han ville ju ha dem så snart som möjligt.

#218 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 16 July 2010 - 15:40

Jo, jag vet att det var de lågupplösta, men eftersom ingen annan kunde skicka dem till honom, så fick de duga, han ville ju ha dem så snart som möjligt.

Och det dög bra, för att vi ville bara ha lite mer bilder att ha på kommande nummer sidan. Så det är ingen fara. Så när ni är klara med alla tre delar, då vet ni vem ni ska skicka serien till ^^

#219 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 24 July 2010 - 23:48

Jag måste bara säga att jag har lärt mig en helt del om att skriva manus i det här samarbetet, hoppas ni andra har älskat det lika mycket som jag har gjort. Önskar att jag kunde teckna som dig Pepe. Jag må vara envis, men envisheten att träna på att teckna har jag inte, är nog tålamodet som inte räcker till.

Edit: vill veta mer om Emeritus Blod som nämndes i början av tråden, är nyfiken nämligen.

Edited by Sret, 25 July 2010 - 00:12.

#220 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 25 July 2010 - 01:30

Sret: Isåfall ska jag skriva ihop en profil så snart som möjligt! :)

Det jag kan nämna som snabbast, är iallafall att hans specialité som galen vetenskapsman, är att han knäckte mänsklighetens, och flertalet andra djurarters, DNA-kod redan på mitten av 80-talet. Alltså säkert ett decennium innan alla andra. Men han delade inte med sig av kunskapen, istället använde han den bl a för att bota en del medfödda defekter och mutationer som han föddes med.

Fast mest använde han förstås kunskapen för att skapa fruktansvärda genetiska monstrum, som han kan kontrollera för att TA ÖVER VÄRLDEN!! ;)

Uppträder således redan i NS första era, den Gyllene. OM ni andra är intresserade, så kanske att äventyret "Monstermakaren", med NS mot monster i 50-talsstuk kan vara nåt som första officiella uppdrag, ja?

#221 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 August 2010 - 02:02

Jag tycker för min del att Emeritus Blod verkar var en grym skurk. Skulle hemskt gärna veta mer om honom.

#222 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 August 2010 - 20:05

Sret: Läste precis ditt manus för storyn som research för guiden. Riktigt bra måste jag säga med en bra balans mellan action, dialog, förklaring och upplösning. Jag ser fram emot fler av dina storys.

#223 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 August 2010 - 20:09

Snälla du, du får mig att rodna.

Edited by Sret, 19 August 2010 - 21:11.

#224 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 31 October 2010 - 18:11

Gjorde en trailer till serien åxå... Tänkte att d tar tid tills man får läsa hela så ... man får ett smakprov här.

#225 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 31 October 2010 - 20:33

Riktigt coolt! Man blir verkligen nyfiken!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

Reply to this topic