Så då har jag äntligen sett denna film med den omtalade Jeff Bridges i huvudrollen. Alla här har väl läst Wylies recension så jag behöver inte dra så mycket om filmen i sig. Lika bra att gå rakt på sak: ja, jag förstår allt beröm som haglar över honom för han är magnifik i sin roll, han är Bad Blake ändå ut i fingerspetsarna. Skådespelaren Jeff Bridges försvinner och ersätts av karaktären. Det är en prestation som inte går av för hackor må jag säga. Och som om det inte vore nog så visar karln att han kan sjunga! Är ju nästan så att jag sitter och stampar takten - till countrymusik
Skönt sätt de både berättar historien och hur de agerar: ingen överdriven dramatik utan lugnt och sansat, vilket ökar trovärdigheten för båda delarna. Klart att historien i sig inte är något nytt, dock lyckas de ändå få till den på ett bra sätt. Blir inte det obligatoriska guld och gröna skogar och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Ok, förutom hans väldigt korta (upplevdes som det) och smärtfria besök på avgiftningskliniken då
Bra spelat av samtliga inblandade. Som Wylie noterade så kan Colin Farrell agera bara han vill och har rätt förutsättningar. Han visade det ju i In Bruges och nu även i denna film. Personkemin mellan Bridges och Gyllenhaal var på plats även den. Men det är Jeff Bridges som äger filmen. Punkt.
4/5

This topic is locked