Legend of the Seeker - Säsong 1
Posted 26 January 2010 - 16:13
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 January 2010 - 08:27

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 January 2010 - 14:59
Vågar man tro på två avsnitt per vecka även framöver, eller är det bara en engångsföreteelse?
Posted 27 January 2010 - 19:02
Posted 27 January 2010 - 21:46
Min kommentar är till er som inte har sett det är: Håll ut och ge inte upp, det blir betydligt bättre i säsong 2.
Nej, jag var inte så förtjust i första säsongen.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 January 2010 - 22:26
Winter is Coming
Posted 28 January 2010 - 13:40
Annars är det bra som XC säger, att dom visar dom två första avsnitten som dubbelavsnitt precis som det var tänkt från allra första början.
Det ska bli kul att få se om avsnitten igen, samt även få se dom mot slutet av säsongen som inte ens jag har sett än. En riktigt bra serie som har sina "ups and downs" men trots allt lyckades att fånga in och hålla kvar mig.
Posted 31 January 2010 - 22:44
Posted 01 February 2010 - 13:03
Snällt att du kollade upp det hela Magnus.
Posted 05 February 2010 - 18:27
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 February 2010 - 22:19
Det här var ju bra
Och nu sitter jag undrar över varför jag har dröjt så länge med att se serien
Fighting scenerna var bra tycker jag, speciellt den där på slutet. Det enda jag reagerade på var att Kahlan helt plötsligt hade bytt tillbaka till sin vita dräkt, hon måste ha gjort det hos benkvinnan Adie
Sen kunde man ju inte undgå att försöka jämföra med boken (eller de första kapitlerna dessa två avsnitt avhandlade) men det var ju inte mycket som stämde, inte som jag minns det i alla fall, minnet är inte så bra
Posted 05 February 2010 - 22:37
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 05 February 2010 - 22:57
Bok 6 i engelsk eller svensk utgåva? Antar du menar engelsk utgåva.
Har inte kommit så långt i bokserien.
Posted 05 February 2010 - 23:07
Synd på en bokserie jag faktiskt gillade under de tre första böckerna eller så..
Kan ju avslöja att enligt de som läst den så verkar faktiskt Goodkinds nya bok ha kopplingar till "Sword of Truth", trots att det är en helt ny genre och allt.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 06 February 2010 - 02:08
Hon byter fram och tillbaka då och då och man kan undra vart hon har plats med ombyte för dom verkar aldrig bära på någon packning eller hur hon håller sin vita klänning så ren.Det enda jag reagerade på var att Kahlan helt plötsligt hade bytt tillbaka till sin vita dräkt, hon måste ha gjort det hos benkvinnan Adie
-Gangstagrass
Posted 06 February 2010 - 19:23
Jag fastnade direkt och hoppas de kan hålla samma tempo. Trots standardingredienser (t ex den avundsjuke brodern, eliminera hindret som håller den utvalde kvar = fadern) gillar jag den skarpt för den charmiga storyn - älskar det goda mot det onda, och gärna i en mix av magi. Även tekniken hjälpte till att förstärka fantasykänslan, som t ex ljussättningen och miljöerna. Så jag blundar gärna för de små bristerna. Stort plus för att vi får se en kvinna som reder sig själv och klarar av att slåss mot två karlar samtidigt
Wylie & Georgia: Ingen packning på hästen? Minns inte det själv. Fast å andra sidan så är hon ju en häxa så det är väl bara att trolla fram en ny, ren klänning
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 February 2010 - 20:40
Att dom spelar in i Nya Zealand som har en så pass varierad och vacker natur hjälper mycket för känslan i serien och starka kvinnokaraktärer finns det gott om i serien.
-Gangstagrass
Posted 06 February 2010 - 22:07
Nya Zealand ja, otroligt tacksamt för fantasymiljöer må jag säga. Riktigt sagoland. Skulle vara kul att åka dit och se det med egna ögon.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 07 February 2010 - 09:23
Det där med klänningen är lusigt, minns att jag reagerade på att det fanns en likandan klänning (som den hon hade på sig) i nästan samma snitt i en torparstuga i Hartland. Och det finns en miss i andra avsnittet där man verkar glömt bort att hon hade en grön på sig.
Synon: Raimi/Tappert har aldrig varit rädda för starka kvinnliga karaktärer, Xena tex.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 February 2010 - 09:34
Posted 08 February 2010 - 21:45
Posted 09 February 2010 - 00:01
kommer det fortsätta vara en sådan knivskarp svart/vit skildring eller kommer det att finnas gråskala?
Spoiler markerar för säkerhets skull.
Första säsongen är ganska så svart/vit rakt igenom. I andra säsongen blir det lite mer gråskalor.
Edited by Wylie Times, 09 February 2010 - 00:03.
-Gangstagrass
Posted 12 February 2010 - 20:58
Gillar prisjägarna som kivas om kartan och slutligen lyckas komma fram till att de ska samarbeta
Minus är scenerna i slowmotion som de inte riktigt får att funka. Samma gällde i de första avsnitten btw. Inlagt för den "coola" effektens skull, inte för att snyggt passa in. Men, men, en liten petitess bara.
Verkligen skön, avkopplande underhållning en fredag kväll.
Posted 12 February 2010 - 21:20

Posted 12 February 2010 - 21:34
Helt OK avsnitt.
Självklart så fanns ju det där monstret som alla trodde var en myt
Rätt kul när prisjägarna slåss om kartan och sen står där med en varsin del och tror att just han har rätt del när ljuspricken försvinner över till den andra kartdelen.
Joxer
Undrar om den kartan är någon slags förlaga till GPS?
Kollade upp avsnittet på TVRage.com och ser att 3st som står med som gästspelare även har varit med i Xena, Hercules och Jack of all Trades. Återvinning
Edited by Georgia, 12 February 2010 - 21:31.