Jump to content

Photo

Årets film 2009 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
682 replies to this topic

#201 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 23 February 2010 - 18:02

Tack. :) Jag ville bara fråga så jag inte förstörde något i själva röstandet eller så. Bättre att fråga än att det blir fel.

#202 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 February 2010 - 18:29

Alla är välkomna att rösta :)
Ju fler som är med desto roligare och spännande blir det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#203 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 February 2010 - 18:44

...och som sagt, det finns inga som helst regler för om & när man får rösta (t ex att man sett filmerna eller så) - de sätter man själv! :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#204 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 February 2010 - 19:02

Japp man styrs endast av sina egna moraliska värderingar. Och det gäller även om man vill sälja sin själ röst till Sentinel of Dreams. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#205 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 February 2010 - 19:09

:lol: Vi är härmed varnade.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#206 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 February 2010 - 20:09

Jag hade blivit allvarligt orolig för detta forums hälsa om det hade varit omvända siffror i dagens röstning :P Jag har inte sett New Moon ännu men allt jag läst och sett om den tyder på att den inte passar mig. Twilight kändes mer riktad till Harry Potter-generationen och tvåan verkar ju luta åt det hållet också. Watchmen var en av förra årets bästa filmer om ni frågar mig. Kanske den bästa rentav :)

Winter is Coming

#207 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 February 2010 - 20:52

Jag spådde Watchmen-filmen i åtminstoen semifinal så jag är inte förvånad över att Twillight 2 får stryk...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#208 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 February 2010 - 17:28

Äh, vad ni är tråkiga, Rick Hunter och Wylie Times. Trodde jag äntligen skulle få se en film ta hem alla rösterna :P

Och den här gången var Crusader boven. So close.

-Gangstagrass

#209 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 February 2010 - 17:38

Heja Crusy!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#210 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 19:29

Hrmf.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#211 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 February 2010 - 19:41

@Synon: In the loop verkar lämpligt att se i kväll?

-Gangstagrass

#212 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 24 February 2010 - 19:46

Vem hade den extremt goda smaken att nominera den smått fantastiska In the Loop?

#213 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 19:48

@Wylie: Mmm *muttrar lite då planen var ju faktiskt att jobba lite*

#214 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2010 - 19:51

Vem hade den extremt goda smaken att nominera den smått fantastiska In the Loop?

Kolla in Nomineringstråden så ser du vem som har nominerat vad :)

Och för att du inte ska missa att rösta på någon film under turneringens gång, så se gärna till att rösta före 18.00
Både jag och Wylie brukar stänga för rösträkning strax efter 18 (men innan 20.00)
:)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#215 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 February 2010 - 23:35

Trick'r Treat var jag inte allt för imponerad av och In the loop har jag inte sett men är lite småsugen på den. Kanske är värd att ta sig tid och se den innan röstningen tar slut?

Winter is Coming

#216 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 25 February 2010 - 13:55

Tack för hjälpen Georgia. Jag hoppas att du inte tar illa upp eller att det är fel att gå offtopic, men jag måste bvara fråga om du heter Georgia även utanför forumet? För det är ett väldigt ovanligt men mycket fint namn tycker jag. ^_^

En viss Fiskrens nominerade In the Loop. Tack för det säger jag. Det känns bra att det är en salig blandning av filmer i en omröstning av den här typen på ett sådant här forum. Att allt inte bara är genrefilm.

Edited by Glima, 25 February 2010 - 13:55.

#217 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 February 2010 - 16:54

Tack för hjälpen Georgia. Jag hoppas att du inte tar illa upp eller att det är fel att gå offtopic, men jag måste bvara fråga om du heter Georgia även utanför forumet? För det är ett väldigt ovanligt men mycket fint namn tycker jag. ^_^

Var så lite så :)

Tack gör komplimangen :) och ja jag heter Georgia i det verkliga livet också ^_^

#218 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 17:26

@Synon: In the loop verkar lämpligt att se i kväll?

Kan stolt meddela att jag sett filmen. Mycket nöjd med mig själv :)

#219 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 February 2010 - 18:36

Härligt. :D Och väldigt kul att du gillade den också.

-Gangstagrass

#220 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 February 2010 - 21:32

En viss Fiskrens nominerade In the Loop. Tack för det säger jag. Det känns bra att det är en salig blandning av filmer i en omröstning av den här typen på ett sådant här forum. Att allt inte bara är genrefilm.

Tackar, jo jag såg den på bio och även om jag kanske inte tokhyllar den så mycket som vissa här platsar den många gånger om i en sån här omröstning. Fantastiskt manus och skådespeleri, med en handling som känns så bizarr att den gott och väl platsar bland SciFi-filmer ;).

Fast jag kan meddela att jag inte heter Fiskrens i verkligheten :P.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#221 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 21:39

Va? Gör du inte det? :o Jag som tyckte det lät så coolt...

#222 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 February 2010 - 21:49

Livet är fullt av besvikelser.

-Gangstagrass

#223 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 21:50

Verkligen.

#224 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 February 2010 - 18:51

:hurrah: Jag fick lämna utslagsröst! Ganska skönt för jag hade värsta beslutsångesten och när jag såg Georgias uppmaning så fick jag så bråttom och då gick det fortast att skriva 2012 :lol2:
Om någon undrar hur jag i hela friden ens hade den i åtanke vill jag bara säga att jag tycker manuset suger, men CGI:n är helt fantastisk. Så är det.

Puh, vilken tur. Nu har Georgia äntligen förlåtit mig för att jag såg till att hennes favvo Pandorum åkte ut.

Edited by Synon, 26 February 2010 - 18:54.

#225 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 February 2010 - 18:57

bra synon. :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier