Jump to content

Photo

Senast sedda film v.4

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#201 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 November 2010 - 11:53

Four Lions (2010)

"One sheep was killed during the making of this film".

Brittisk komedi om fyra engelsmän med pakistanskt ursprung som planerar självmordsattentat i London. Samtliga förutom ledaren är tämligen idiotiska och lyckas hela tiden ställa till det för sig.

Få kan som engelsmän skapa grymt komisk dialog och dråpliga situationer, filmen är fylld till bredden med såna. Samtidigt förmedlas allvaret i situationen av och till, t ex i ledarens scener med familjen och i hur hans bror, som mer fanatisk men därmed också fredlig muslimsk troende, behandlas av polisen. Det enda jag fann svårt var hur naturligt just familjen tog pappans planerade handlingar och väntade öde.

Betyg: Mycket Bra
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#202 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 21 November 2010 - 13:46

Donnie Darko: Director´s Cut (Trailer)

En av mina favoritfilmer alla kategorier. Jag ska med en gång erkänna att jag inte förstår allt i filmen men jag förstår tillräckligt mycket för att inse när man har upptäckt en bra film. Den här versionen tycker jag är lite bättre än den vanliga versionen av filmen. Ändringarna som regissören gjorde är bra och sällan omotiverade. Jag har inte sett den här filmen på många år så när jag nu ser om den så känner jag igen flera skådespelare som har fått framgångsrika karriärer efter den här filmen. Seth Rogen har en liten biroll. Kvinnan som spelar Roslin i Battlestar Galactica spelar Donnies mamma och sedan är filmen fylld med redan kända skådepelare som Drew Barrymore, Patrick Swayze, mfl. Jag blev förvånad över hur pass unga Jake och Maggie Gyllenhaal var när dom gjorde den här filmen. Filmen är spännande, väldigt snygg och intressant. Synd att Richard Kelly inte har lyckats följa upp den här succén med dom filmer som han har gjort efter Donnie Darko.

Inte för att jag tror att filmen är bra, men jag är nyfiken på att se den där uppföljaren, S. Darko: A Donnie Darko Tale, som kom för något år sedan.

4/5

A Sound of Thunder (Trailer)

Den här filmen blev visst liggandes mellan 2002 till 2005 då den fick sin release. Man kan till viss del förstå det när man ser den. Det känns som att man inte har arbetat klart med filmens manus och den har även sina brister när man studerar effekterna och skådespelarnas insater. Men det finns trots allt något intressant i filmens handling, speciellt bitarna med tidsresor och vilka konsekvenser som uppstår när man kontaminerar historien och ändrar dess utgång, och som får mig att se klart filmen och som får mig att vilja läsa novellen som Ray Bradbury en gång skrev. Det skulle i sådant fall blir det absolut första som jag har läst av författaren och det har jag väl den här filmen att tacka för.

2/5

Edited by Insert Username, 21 November 2010 - 14:15.

Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#203 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 November 2010 - 20:59

Donnie Darko: Director´s Cut (Trailer)

Själv blev jag så knäckt av att Kelly hade bytt ut musiken i introt (som jag tyckte sitter som en smäck i korta versionen) att jag aldrig riktigt kom över det i DC-versionen. Men Seth Rogen hade jag faktiskt missat, nästan så det är läge att se om den :).

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#204 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 November 2010 - 22:35

Halloween II

Neverending story.

2/5

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#205 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2010 - 04:34

Rob Zombie's Halloween (2007)

9 åriga psykopaten Mickael Myers, som är fasinerad av masker och älskar att döda husdjur, bor i ett förfallet hus i stadens slumkvater där han dagligen trakaseras av sin hemska försupna styvfar och sin slampiga storasyster. En Halloween bestämmer han sig för att mörda dem brutalt.
Han döms till sluten psykiatisk vård där han sitter i 17 år tills en ny vårdare börjar trakasera honom och Mickael Myers rymmer. Var han än går så lämnar han ett spår av lik efter sig. Om du möter honom, vad du än gör, gör inte narr av hans mask!

Jag är lite splitrad för även om jag gillar bakgrundshistorian han skapar här så föredrar jag orginalets oförklariga mystik. Men det hindrar mig inte från att, Gud förlåte mig, gilla den här filmen.

7,5/10

Nu när jag gillade första filmen så är jag lite nervös att se andra filmen eftersom jag har hört MYCKET dåliga saker om den.

Rob Zombie's Halloween II (2009)

2 år har gått sedan den hemska Halloween då Mickael Myers kom hem för att återförenas med sin syster, Laurie.
Laurie, som nu bor med Annie och hennes pappa, är ett vrak och plågas ständigt av mardrömmar men försöker komma över det hela.
Men efter 2 år av vandrande omkring så är Mickael Myers redo att återvända hem igen, lagom till Halloween.

Hoppas nästa gäng gör nästa film bättre. Tyvärr så verkar den bli fortsättning på Rob Zombie's filmer istället för orginal-serien. Hoppas att det bara är falska rykten.

5,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#206 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 November 2010 - 16:49

Monsters (2010)

Ingen lämplig sightseeingtur genom Mexiko direkt...

2/5

Edited by Synon, 24 November 2010 - 23:39.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#207 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 22 November 2010 - 16:53

Själv blev jag så knäckt av att Kelly hade bytt ut musiken i introt (som jag tyckte sitter som en smäck i korta versionen) att jag aldrig riktigt kom över det i DC-versionen. Men Seth Rogen hade jag faktiskt missat, nästan så det är läge att se om den :).

Jag vet att flera har invändningar på att han ändrade det och andra saker. Dom flesta som tycker det är oftast överens om att den här versionen dessutom ger för många svar på filmens alla frågor. Lite för mycket facit alltså.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#208 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 22 November 2010 - 22:15

Monsters (2010) av Gareth Edwards.

Inte riktigt vad jag väntade mig, men en massa annat.

Betyg: Mycket bra

#209 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2010 - 22:15

Ninja Assassin (2009)
(XC har sett den!)

Sea of Love (1989)
En psykologisk crime-thriller med romantiska övertoner. Rätt OK story - är väl kanske inte överdrivet förtjust i den här typen av scener. Al Pacino gör en bra roll, men än bättre är John Goodman faktiskt. (Han gör en kanonroll om ni frågar mig). Lyckas aldrig riktigt engagera men då upplösningen inte är helt uppenbar behåller den intresset uppe iaf. Slutscenen är plågsamt sockersöt. Och väntad. Men uppösningen är lite: det borde jag listat ut faktiskt - men kommer ändå lite som en överraskning.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#210 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 22:27

:o XC har sett Sea of Love?? Trodde du inte var mycket för dylika filmer? Men kul att du sett den. Nu var det väldigt längesen jag såg den, men minns att jag då tyckte den var riktigt bra.

#211 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2010 - 22:29

:lol: Inte jag som valde film. :)

det är kul att se en film utanför lådan ibland, och den här var bättre än jag väntat mig.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#212 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 22:35

Aha, I see. :) Men det är ju bara bra att vidga sina vyer emellanåt, så lätt att ha fördomar mot vissa filmer/genrer. Själv har jag svårt för svenska filmer, men försöker ibland se någon när andan faller på.

#213 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 November 2010 - 13:36

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Fortfarande lika bra och den bästa av filmerna. :) Får se om jag tycker likadant efter Bion ikväll. :D

10/10+
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#214 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 November 2010 - 15:55

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Mörka tider råder. Voldemort kontrollerar nu Ministry of Magic och Hogwarts, och hans Death Eaters jagar alla magiker som inte är av "rent blod".
På flykt undan Death Eaters letar Harry Potter, Hermione Granger och Ron Weasley desperat efter resten av de Horcruxes som håller Voldemort vid liv. Men situationen börjar ta på deras vänskap.

Lite svårt att sätta betyg. Filmen var mycket bra men känns inte komplett utan nästa del. Det är, som namnet säger, del ett av två vilket gör det svårt att ge den betyg för sig. Dessutom så är den här filmen så olik de tidigare filmerna. Men den ligger deffinitivt bland de bästa av dem.
-Sora, Kingdom Hearts

#215 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 26 November 2010 - 20:13

Primer (2004)
Två fysikstudenter uppfinner närmast av en slump en maskin som gör kortare tidsresor möjliga; de kan själva resa några timmar tillbaka i tiden. De håller den för sig själva och utnyttjar den till att göra sig rika på börsaffärer. Men snart blir frestelserna att göra mer för starka.

Enormt komplicerad film, inte bara för att språket är på avancerad forskarnivå, rätt snart blir tidsresorna omöjliga att följa. Huvudpersonerna möter sina dubbletter, som i sin tur gjort tidsresor, med nya dubbletter, och ... ja, ni fattar nog. Räcker inte med en omtitt för att försöka förstå den helt. Ändå är den fascinerande och svår att sluta kolla på, fast pannan från att ha gått i djupa veck rätt snart bara blir slapp av ansträngningen

Edited by Fiskrens, 26 November 2010 - 20:22.

#216 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 November 2010 - 21:13

Väldigt knepig film det där. Jag kände mest att jag fick huvudvärk i att försöka hänga med it allt när jag såg den. Men jag är ändå sugen på att se om den.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#217 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 November 2010 - 23:57

Red Riding: In the Year of Our Lord 1974

Red Riding-trilogin baseras på böckerna av David Peace, men Channel Four var tvungna att banta ner de fyra böckerna till tre filmer. Tre filmer som alla utspelar sig i Yorkshire, men regisseras av tre olika regissörer med olika bildspråk och teknik.

Första filmen i trilogin handlar om den unga, oerfarna journalisten Eddie som börjar med att forska i morden på unga flickor, men fastnar snart i korruptionens nät. Själva mordgåtan blir sekundär och i stället får vi ta del av den sjaskiga verkligheten där ingen är att lita på, inte ens polisen. Passande rökiga, sunkiga miljöer under regntunga skyar. Lite väl långsamt tempo i mitt tycke, men det tar fart mot slutet. I huvudrollen ser vi Andrew Garfield, den nya Spider-Man. :)

4/5

Edit: Nu när filmen har sjunkit in så måste jag erkänna att den växt i mina ögon och då måste jag ju bara ge den en välförtjänt fyra. :)

Edited by Synon, 27 November 2010 - 15:42.

#218 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 November 2010 - 00:31

Red Riding: In the Year of Our Lord 1974

Första delen i Red Riding trilogin är uppbyggd i typisk film noir stil. I stort sett alla element finns där och det är lätt att dra kopplingar till såväl The Big Sleep som Chinatown och ett antal andra klassiska film noir. Vi har en reporter som gräver sig djupare och djupare ner i ett fall som han borde hålla sig borta från trots att han blir varnad, först verbalt och sedan fysiskt. Han träffar och blir kär i fel kvinna, det två fallen han utreder börjar mer och mer kopplas samman och går allt högre upp där korruptionen är total. Att handlingen är förlagd till 70-talets norra England ger faktiskt en extra krydda. Om man gillade Life on Mars lär man uppskatta det här också men LoM var lekstuga i jämförelse. Här är allt nattsvart. Fotot som är det enda som inte är typsikt film noir är isället gulaktigt och skakigt vilket skapar ett sorts febrigt tillstånd som man följer huvudpersonen Eddie i. Mycket snyggt. Drömsekvenserna är lösryckta och ofta förvirrande fast på ett bra sätt. Musiken bådar hela tiden om undergång. Många bra skådespelare också. Sean Bean, Eddie Marsan, Rebeecca Hall (från kommande The Town), David Morrisey (som jag inte lyckades känna igen) och nya stjärnskottet Andrew Garfield från Social Network och som Synon påpekar, nya Spider-Man. Han är riktigt bra här. I nästa del spelar dessutom en av mina nya favoritskådisar Paddy Considine huvudrollen. I can't wait. :)

4/5

-Gangstagrass

#219 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 November 2010 - 00:44

Bra skrivet, Wylie. Även jag tycker det var bra skådespelare. Kan lägga till Warren Clarke, som Molloy, som är lika grinig här som i tv-serien "Dalziel and Pascoe". :D

Glömde nämna att manuset till alla tre filmerna är skrivna av Tony Grisoni, men det är olika regissörer som jag skrev.

Jag läste att den spelades in med super 16-kamera, men blåstes upp till 35 mm för att få önskad grovkornighet i filmen. Snyggt gjort måste jag säga.

#220 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 November 2010 - 00:51

Tack Synon. :)

Jo väldigt läckert 16 mm foto. Coolt vad man kan göra med det formatet egentligen.

Kan även tillägga att jag hyser en stor förkärlek till film noir om det nu inte framgick redan. ;)

-Gangstagrass

#221 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 November 2010 - 19:17

Närkonatakt / The Fourth Kind (2009) #Filmens Tråd #Carty
The Nome Owl Projekt...

--
Nikita / La Femme Nikita (1990) @MovieZine #TV-Serien anno 2010 #Crusader #Carty
Klassiskt actiondrama av Luc Besson, som i princip alla som sett drar upp när TV-serier baserade på kvinnliga hemliga agenter (Alias tex) diskuteras.
Idag, 20 år senare, känns väl inte storyn som någon direkt kioskvältare. Men den är bra rakt av - håller faktiskt ihop än i dag. Skymtarna av gamla goda Windows 3.1 är en charmig detalj som förhöjer upplevelsen. Jag gillar väl kanske inte sättet uppdraget på slutet behandlas - jag tycker organisationen går lite onödigt hårt fram.
Karaktärerna känns realistiska - även om Nikita själv känns aningen överarbetad, och jag gillar avgjort inte att hon fortfarande i slutet av filmen tycks ha klena nerver. I övrigt så är det många karaktärer som det känns att de bara kommer och går. De bleknar bredvid filmens centrala roll och till och med "Bob" och "Marco" bleknar. Den senare känns som om han skapades bara för att försätta Nikita i olika situationer av konflikt.
Musiken känns träffsäker och slår an tonen i scenerna; komponerad av Eric Serra (en av mina favoriter).
Tekniskt så är filmen fotfarande tipptopp, till och med kläder och frisyrer har valts med omsorg så de känns inte så utdaterade som de brukar kunna göra efter så här lång tid. (Fransmännen är troligen bättre på området än kollegorna på andra sidan pölen).
Jag förstår att Amerikanarna gjorde en remake på den här och att Kanadensarna dessutom släppte en TV-serie något år senare. Det finns mer i karaktären Nikita än så här, man vill veta mer - men allt för mycket tid slösas bort på ett mini-drama med Marco.

Edited by XC, 27 November 2010 - 19:19.

fqq5BYam.jpg

#222 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 November 2010 - 22:43

Tomten Är Far Till Alla Barnen (1999)

Lika rolig som alltid.

8/10

The Invisible Man (1933)

Den lilla Engelska byn Iping terroriseras av en galen osynlig man. Jack Griffin har lyckats med det omöjliga men har också förlorat förståndet på köpet. Medans hans sadistiska lekar dödar fler och fler så försöker poliserna desperat stoppa honom.

Klassisk Svart Sci-Fi komedi. Väldigt bra med mycket högra dödssiffror. Minst 122 hinner han döda.
Jobbigast med filmen är allt överspelande.
Specialeffekterna är klart imponerande för den här tiden.
Mycket bra spelad vansinning man.

9/10

The Invisible Man Returns (1940)
[Invisible 2]

9 år har gått sedan Jack Griffin blev osynlig och förlorade sitt förstånd.
Den dödsdömde Geoffrey Radcliffe försvinner spårlöst på morgonen då han ska avrättas för mordet på sin bror. Doctor Frank Griffin har fortsatt sin brors arbete och jobbar nu hårt på att hitta ett botemedel innan Geoffrey blir galen. Samtidigt försöker Geoffrey hitta sin brors riktiga mördare medans Scotland Yard jagar honom.

Mycket seriösare än första filmen.
Precis som i första filmen så får man inte se Geoffrey innan han blir osynlig. Undrar om det kommer fortsätta att vara så, som en tradition.
Den här osynliga mannen har det inte lika lätt. Poliserna är mer orginiserade och använder rökmaskiner.
Det är trevligt och intresant att se den osynliga mannen från början när han fortfarande är sig själv. Det blir lite obehagligt när han sedan börjar bli galen.
Mycket bra och spännande. Precis som i första filmen så blir man väldigt imponerad av specialeffekterna om
inte ännu mer. Speciellt när han blev synlig igen var mycket imponerande.
Blev lite snopen när themen från The Mummy plötsligt kom.
Mycket mycket bra. Dessutom trevligt med ett lyckligt slut.

10/10

Edited by Crusader, 28 November 2010 - 05:33.

-Sora, Kingdom Hearts

#223 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 November 2010 - 13:16

The Book of Eli

Mänskligheten har nästan utplånats och det enda hoppet som finns kvar för de överlevande är en bok...

3/5

#224 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 November 2010 - 23:24

Cargo

Imponerande långfilmsdebut av Ivan Engler och Ralph Etter som står bakom Schwiez första sci-fi film. Med blygsam budget så vet herrarna vad pengarna ska spenderas på och resultatet blir ett visuellt fyrverkeri som utspelar sig långt ute i den kalla, ödsliga rymden. En rymd som inte omgärdas av romantiskt lull-lull utan visar upp sin sanna natur och som taglinen för Alien sade: "In space no one can hear you scream".

Förväntar man sig en skräckfilm så lär man bli besviken. Visst finns elementen där, men de blir sekundära då fokus ligger mer på den mänskliga aspekten. Intressant story som håller kvar en framför tv:n, men jag hade gärna sett att de haft lite mer nervkittlande scener då förutsättningarna fanns där och de nosade på dem ibland. Och visst märks det att de inspirerats av andra sci-fi filmer, men de gör det på ett snyggt sätt och klarar ändå av att stå på egna ben.

Skådespelarna gör ett bra jobb och musiken är mycket passande och hjälper till att lyfta fram storyn. Fantastisk scenografi med otrolig detaljrikedom och ett foto som ger oss bilden av en framtid utan förskönande drag. Det är skitigt, kallt och skeppet har sina skavanker. De med pengar kan köpa sig en plats i paradiset, alla andra får förlita sig på Fru Fortuna. CGI:n är helt outstanding och imponerar stort. Bara se på öppningsscenen med rymdstationen... Wow, säger jag bara. Och det finns massor av den varan, så luta er tillbaka i soffan och bara njut. :)

3/5

Det var tack vare duke som jag fick upp ögonen för filmen och hans reflektioner och tankar om filmen kan ni läsa här.

Nikita / La Femme Nikita (1990)

Gillade den och tyckte det var onödigt (nähä) med en amerikansk remake som var avsevärt blekare. Sett den? Har du sett tv-serierna?

#225 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 28 November 2010 - 23:25

Det var tack vare duke som jag fick upp ögonen för filmen och hans reflektioner och tankar om filmen kan ni läsa här.

Roligt att du gillade filmen! :)

Just känslan av rymden, vacker men dödlig typ, lyckas de fått till bra i filmen. För att vara ett förstlingsverk är det klart godkänt och känns faktiskt lite fräscht. Lite som Moon lånar den från sci-fi-garberoben men gör ändå något lite eget och bra av det.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---