Jump to content

Photo

Rango


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2010 - 19:59

Animerat om en kamelont som drabbas av en identitetskris. :)

Regi: Gore Verbinski
Manus: John Logan
Röster: Johnny Depp, Abigail Breslin, Bill Nighy, Isla Fisher, Claudia Black

Officiell sajt
imdb.com


Teaser trailer (så här ska en trailer vara imo!) :thumbsup:

http://www.youtube.com/watch?v=a92trnMoW1Q

Kolla även in den officiella sajten som har en liten film som även den ger en hint. Well, inte direkt om storyn, men det visuella. :) Snyggt gjord indeed.

Edited by Synon, 25 June 2010 - 02:46.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 June 2010 - 20:59

Väldigt snyggt. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 June 2010 - 02:01

:lol: så coola!

Posted Image

Mycket intressant notis:

"But the most interesting thing about this new project is that Industrial Light & Magic will be doing the animation using “cutting edge techniques” that Verbinski has said, “will allow us to capture and translate every aspect of Johnny’s performance, using it to drive the computer-generated character in a way that has yet to be seen in an animated feature.” Basically it sounds like Verbinski has gone the way of Robert Zemeckis."

Källa: /Film

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 June 2010 - 02:10

Ser rolig ut ja. Teasern var skojig. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 June 2010 - 09:07

Helskön :). Hoppas filmen lever upp till förväntningarna.

Edited by Fiskrens, 25 June 2010 - 09:07.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2010 - 21:10

Dök upp en bild till idag:

Posted Image
[Källa]

Skall tydligen vara huvudkaraktären. Avslöjar inte så mycket med en ödla i hawaii-skjorta är ju alltid intressant. :popcorn:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 June 2010 - 22:56

Stackars Johnny som bantat ner sig för rollen... :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 28 June 2010 - 23:17

Skjortan och bakgrunden gör att det påminner lite om Fear & Loathing. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 June 2010 - 23:30

:lol: Tänkte på det, men ides inte skriva nåt!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 28 June 2010 - 23:58

Meh. Värmen har verkligen tagit knäcken på dig. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 June 2010 - 00:02

Indeed. Pust.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 June 2010 - 19:41

Ok, egentligen är jag inte så förtjust i filmer där djur beter sig och är som människor. Men den här är så jäkla snyggt gjord plus att den har sina charmiga stunder. :D



Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 June 2010 - 19:45

Jag har inte det minsta emot sådana filmer - bara storyn är bra.

Den här verkar avgjort intressant. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 June 2010 - 19:50

Ok, egentligen är jag inte så förtjust i filmer där djur beter sig och är som människor.

Whaaat? Så du menar att du inte gillar merparten av dom animerade filmer som gjorts dom senaste åren?

Men jag håller med om att det ser oförskämt snyggt ut. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 June 2010 - 19:50

Jag blev lite förvånad över att jag tyckte Johnny Depps karaktär var så rolig och charmig! Första intrycket var Sid från Ice Age som jag emellanåt fann tämligen påfrestande, men det sattes på skam. Tack och lov :P

Visst är den fruktansvärt snyggt gjord? Det vi sett hittills iaf :) Återstår att se om storyn håller. *hoppas hoppas*


Wylie: nej, jag är inte så värst förtjust i filmer med djur som är utklädda i människokläder och ja, beter sig allmänt som människor. Typ som här i trailern med dem i staden. Hänger du med på vad jag menar? När de tar det till det yttersta alltså.

Edited by Synon, 29 June 2010 - 19:52.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 June 2010 - 20:00

Såg ju kul ut :lol:
Definitivt se när den kommer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 June 2010 - 20:11

Wylie: nej, jag är inte så värst förtjust i filmer med djur som är utklädda i människokläder och ja, beter sig allmänt som människor. Typ som här i trailern med dem i staden. Hänger du med på vad jag menar? När de tar det till det yttersta alltså.

Ah ok du menar så. :) Annars omfattar det ju typ alla filmer med pratande djur. Hur som helst är det inte nåt som stör mig.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 June 2010 - 20:15

Nej, det är som sagt var när de kör hela kittet som det blir too much imo.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 June 2010 - 21:49

Hela kittet? Vilket? Ta ett exempel och ett icke-exempel?

#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 June 2010 - 22:32

Well, på rak arm så är ett exempel scenen i trailern som utspelar sig i staden. Sitter på krogen, kör bil etc. Fördrar mer 'diskreta' filmer som t ex Ice Age: de beter sig som människor, men det är inte lika extremt. Och kan väl tillägga att det här är något jag blivit varse på senare år då animationstekniken utvecklats enormt och djuren ser ganska verkliga ut. För jag gillar ju Musse Pigg och hans vänner. ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 June 2010 - 22:52

Annars stämmer ju Musse in på den beskrivningen. Han är ju en människa som ser ut som en mus, snarare än en mus som beter sig som en människa. I motsats till figurerna i Ice age alltså.

#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 June 2010 - 23:20

Är mer de verklighetstrogna datoranimerade små liven som jag tänker på. Alltså, inte så att jag vägrar se sådana filmer, mer att jag föredrar när de inte ska föreställa små människokopior uti fingerspetsarna. Typ.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 June 2010 - 10:22

På tal om Musse förresten, så vill jag minnas att någon klagade när de gjorde honom aningen mänskligare till utseendet genom att ge honom ögonvitor...

#24 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 March 2011 - 22:34

Sportlovsbio med sonen blev den här filmen. Hade förhoppningar om den här, men tyvärr infrias de inte riktigt. Synd att det verkar som om det bara är Pixar som kan väva samman bra historia med knäppa infall och bra action. För det är det första som saknas här: filmen känns alltför mycket som en massa (mer eller mindre) roliga scener och infall som man med bara huvudvärk som resultat försökt väva samman. Har gillat Gore Verbinskis förmåga till knäppa infall i tidigare filmer, men här känns de bara för inklämda mitt i ingenting. Hela filmen är som ett lapptäcke av "klassiska" western-klipp, samt självklart då diverse blinkningar till andra filmer. Huvudpersonen är "så klart" en nobody som ljuger sig till stjärnstatus, blir avslöjad men återupprättar sig själv. Men brister i manus leder till så många luckor att jag inte kan se förbi dem (vilket iofs min son uppenbarligen kunde).

Vad är bra då? Jo, sköna karaktärer och en del bra replikskiften. Grymt snygg är den också, och ugglorna är jäkligt bra musiker.

Betyg: OK-
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#25 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 March 2011 - 22:40

Hmm. Hade också funderat på att gå och se den här på bio men nu blev jag lite skeptisk... Hm.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter