Jump to content

Photo

The Wildman: a 19th century superhero


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 14 June 2007 - 20:19

Tänkte visa lite av sida två i denna ca. tio till femton sidor långa artonhundratals superhjälteserie. killen i lepordmönster är såklart Wildman, vår hjälte. vad tycks?

Posted Image

Edited by TerrorTub, 15 June 2007 - 09:36.


#2 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 June 2007 - 21:15

Längtar efter att få läsa detta! Snablar vad rätt det känns.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#3 Mäc

Mäc

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 15 June 2007 - 00:49

Som alla dina projekt är detta intressant och snyggt! Haha, men artonhundratalet = 19th century, inte 17th. :) Keep up the good work!

#4 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 15 June 2007 - 09:35

Som alla dina projekt är detta intressant och snyggt! Haha, men artonhundratalet = 19th century, inte 17th. :) Keep up the good work!


haha, jo jag såg at jag hade gjort en liten miss där :D

#5 JoakimBurholm

JoakimBurholm

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Location:Härnösand

Posted 01 July 2007 - 11:44

Hur kommer det sig att du kan rita så pass enkelt som du gör och ändå få det så snyggt? Det ser ju så rätt ut trots att linjerna är krokiga och ojämna. Skulle jag göra nåt liknande skulle det se för***ligt ut. :S

Gillar verkligen din stil ;)

#6 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 July 2007 - 20:38

Suvve. Jag älskar sånt som utspelar sig på 1800-talet och som har en modernistisk knorr, som League of Extraordinary Gentlemen, Steamboy o dyl. så det där skulle vara kul att få läsa. Synd att det inte finns några zombies bara, men sånt kan man ju inte ha jämt. ;)
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#7 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 July 2007 - 06:08

Ni kanske har läst serien Mr Hero? Den handlar om en brittisk ångdriven gentlemannarobot med ursprung i 1800-talet. Utgavs under 90-talet av det amerikanska förlaget Tekno Comix (senare Big Entertainment). Leta efter den serien.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#8 JoakimBurholm

JoakimBurholm

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Location:Härnösand

Posted 04 July 2007 - 11:15

haha.. det skulle kunna bli en sån där Fantomen-grej. Hans söner för legenden om Wildman vidare generation efter generation. I nutiden bär han en vanlig hjältedräkt med leopardmönster och I framtiden är det en leopardinspirerad robotdräkt, :P

#9 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 July 2007 - 11:45

Hur kommer det sig att du kan rita så pass enkelt som du gör och ändå få det så snyggt? Det ser ju så rätt ut trots att linjerna är krokiga och ojämna. Skulle jag göra nåt liknande skulle det se för***ligt ut. :S

Gillar verkligen din stil ;)


Tackar så mycket för komplimangen! att ha en enkel men effektfull stil är något som jag har eftersträvat att uppnå ett tag nu. Känns iom, wild man att ajg börjar hitta rätt.
Vad gäller de krokiga och ojämna linjerna så hatar jag att använda linjal och är helt värdelös på att dra raka linjer på fri hand (lite darrhänt) så då försöker jag få in det i min "stil" istället :D



legenden om Wildman, huh? värt att tänkas på. Får se hur den här delen tas emot först, så kanske man kan utveckla "legenden" sen ;)

#10 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 July 2007 - 18:14

okej, fram med kritikmössan nu! Här kommer de tre första sidorna i Wildman: a nineteenth century hero! Sen kommer jag inte visa så mkt mer än brottstycken av serien, utifall att den hamnar i SSS eller så.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#11 Mäc

Mäc

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 04 July 2007 - 18:53

Ojojoj! Shit vad spännande! Gillar verkligen teckningarna och storyn som får en intresserad på en gång. Det enda jag har att anmärka på är väl en språklig miss :P "scollars" borde väl vara "scholars"?

#12 JoakimBurholm

JoakimBurholm

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Location:Härnösand

Posted 04 July 2007 - 20:19

Holy comicbooks, Batman! :batman: I like! Storyn fick mig intresserad på en gång, precis som Mäc sa. Jag är inte så bra kritiker tyvärr, så min enda kritik blir att du inte lagt upp fler sidor :P

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 July 2007 - 08:21

"Martian deathray"? Var det en referens till Världarnas Krig, månntro?

Och hans förnamn, inte råkar det vara Oscar? Kanske inte...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 10 July 2007 - 22:15

Tack så mkt! Roligt att den går hem!
lite inspiration från oscar wilde finns det i serien :) Roligt att du såg det, men wildmans förnamn är dock Arthur.
Å ja, en liten war of the worlds referens var det där oxå :)

här får ni nu sid 4...

Posted Image

#15 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 July 2007 - 10:50

SSS paxar Wildman!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#16 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 30 July 2007 - 18:26

Thomas, du får paxa Wildman. SSS var tänkt som min första anhalt för denna serie ändå smile När är deadline för nästa nummer av SSS? skulle vara roligt att vara klar tills dess. Wildman blir förhoppningsvis precis 22 sidor (sastsar på amerikanskt sidantal, då det är lättare att få till ngt med serien då, efter SSS så klart smile )
Har även börjat teckna ett möjligt omslag till SSS med Wildman, får se det lite senare här på forumet.

Annars var sid fem här den sista som jag tänkte visa innan serien är klar i tryckt i SSS. redaktörerna får självklart se fler om de ger mig sin mailadress efter hand som de blir klara.

#17 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 30 July 2007 - 21:42

Och här kommer mitt omslagsförslag! bakgrundsfärgen samt trädet är utbyrtbart, funderar lite på en stege/husvägg som han klättrar nedför istället. vad tycks? möjligt omslag till SSS?

Posted Image

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 July 2007 - 08:26

Du kan ju alltid lägga till en ranka på husväggen, eller så kan du ha ett träd, men lägga till några London-byggnader i bakgrunden. Om du hade tänkt spela särskilt mycket på kontrasten mellan djungel och civilisation, menar jag...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 01 August 2007 - 00:23

Du kan ju alltid lägga till en ranka på husväggen, eller så kan du ha ett träd, men lägga till några London-byggnader i bakgrunden. Om du hade tänkt spela särskilt mycket på kontrasten mellan djungel och civilisation, menar jag...


Mm, tänkte på ngt liknande. provade här att använda ett riktigt foto på gamla london istället för att rita själv... vad tycks?

Posted Image

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 August 2007 - 20:20

Ja, det där blev ganska bra, tyckte jag. Vet du vilka byggnader i London det är på fotot du använde?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#21 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 01 August 2007 - 20:35

Ja, det där blev ganska bra, tyckte jag. Vet du vilka byggnader i London det är på fotot du använde?


Jo, belv hyffsat nöjd med den faktiskt. gillar hur byggnaderna och himlen blev lite ödesmättade. lite mörkare. Nej, jag vet inte vad det är för byggnader. tänkte inte på vad det stod där jag hittade fotot...

Alla byggnader som ritas i serien är oxå tagna från Londonfoton från 1800-talet. Ett litet försök att hålla en hög bakgrundsstandard. Sen försöker jag hålla mig ifrån typiska londonbilder som big ben, the tower mm eftersom dom alltid visas. :)

#22 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 August 2007 - 19:49

Tycker omslagsförslagen är skitsnygga! Särskilt det första. Det andra är lite otydligare, men ändå snyggt. (Vi kanske ska satsa på variant covers? Nä, det ska vi nog inte).
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#23 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 August 2007 - 12:27

Sid 4 är ju klart tajt och det är ju aldrig fel med lite homosex i den annars så överhetero superhjältegenren.

Men "possed an equal"? Menar du proved to be an equal?

Jag är väldigt sliten mellan det varmare gröna omslaget och det lite fylligare bruna. Så sliten att jag inte tänker ta parti för någon av dem :)

En av de intressantaste serierna som kommit så här långt, helt klart.

#24 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 12 August 2007 - 20:15

Sid 4 är ju klart tajt och det är ju aldrig fel med lite homosex i den annars så överhetero superhjältegenren.

Men "possed an equal"? Menar du proved to be an equal?

Jag är väldigt sliten mellan det varmare gröna omslaget och det lite fylligare bruna. Så sliten att jag inte tänker ta parti för någon av dem :)

En av de intressantaste serierna som kommit så här långt, helt klart.


Tackar! Jo jag kände oxå att superhjältegenren behövde lite homoliv.

Korrekt korrektutläsning där, ibland är man lite för snabb med skrivandet. :)

det brunaaktiga omslaget är min personliga favorit, men det gröna är ju lite enklare på ett snyggt sätt...

#25 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 August 2007 - 19:22

Om du vill kolla in en annan serie som utspelar sig i 1800-talets London så rekommenderer jag "Emma". Det är en mangapocket. Brukar vara lite ljumt inställd till manga, men Emma är bra och har mycket fina Londonmiljöer. Terrortub, kolla in den och sno idéer.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier