Jump to content

Photo

Den nya tråden om det oförklarliga


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 10 June 2007 - 01:43

Så vad kommer "Flygande Tefat" och andra övernaturliga fenomen egentligen. Jag är övertygad om att det finns många teorier om var det kommer ifrån.

Själv ser jag "Flygande Tefat" som i första hand av jordisk ursprung, vad säger ni andra?

Edited by Walker, 11 June 2007 - 18:31.


#2 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 10 June 2007 - 10:05

Jag har inga direkta åsikter om UFOn men däremot är jag väldigt intresserad av snömän och liknande? :D

Finns det någon koppling mellan Sasquatch
och Yetin?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 June 2007 - 14:59

På tal om snömän, glöm inte Wendigo.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 10 June 2007 - 15:07

På tal om snömän, glöm inte Wendigo.


Vad är Wendigo? Något indiannamn för Bigfoot?

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 June 2007 - 15:29

Wendigo figurerar i flera olika myter. I grunden skulle man kunna säga att de förvandlas till håriga monster efter att bldrabbats av en förbannelse sedan de ätit människokött.

Spelföretaget White Wolf inkoporerade det i varulvsmyten och många drar nu paralleller mellan Wnedigo och varulvar.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 11 June 2007 - 08:12

Måste säga jordiskt ursprung också. Övernaturliga fenomen och mytbildning har alltid varit en del av människans medvetande, är väl bara förklaringsmodellerna och referenserna som ändrats genom åren.

Wendigo har alltid varit lite av en favorit just pga att den är så rå och skoningslös. En kannibalistisk ande utan de förmildrande omständigheter man ofta hittar hos vampyren (variant som kom mycket senare) eller varulven... Vår förmåga att tänka abstrakt gör det svårt att inte fascineras av det okända och ständigt söka nya förklaringar. I takt med att vår värld blir större är det då inte så konstigt att man pratar om lykantropi som en ovanlig sjukdom istället för förbannelse under fullmåne. Olika sidor av samma mynt.

UFOn m.m verkar dock vara ett kapitel i sig i och med att de saknar de uppenbara uppfostrande undertonerna man hittar i 99% av all mytbildning, vilket skulle kunna peka åt att den gemensamma nämnaren faktiskt är ett verkligt fenomen snarare än en djupt rotad arketyp. Eller?
Climbing to the Moon...

#7 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 June 2007 - 17:25

Det mest troliga är de flesta observationer av "Flygande Tefat" under 1900-talet har mänskligt ursprung.

I slutet av WW2 utvecklade tyskarna många s.k "wunderwaffen". (För dom som har läst Tintin och det hemliga vapnet kan det här ge en viss igenkänning Bild )Det mesta stannade på ritbordet medan mycket blev verklighet, t ex V-2-raketen, de första jetflygplanen Mess 262. För en del han de bara producera en del protyper eftersom projektet var under utveckling t ex Gotha Go 229

Posted Image

Under krigets slutskede genomförde amerikanska militären insatser för att lägga beslag på Tysk vapenforskning och forskare innan ryssarna gjorde det samma. Tog bl a annat ett Go 229-plan och förde till USA.

Med inspiration från Go 229 utvecklades Northrop YB-49 i slutet på 40-talet men kom aldrig i produktion eftersom USAF föredrog en mer konventioell design.

Posted Image

Min teori angående "Tefats"-observationer är att dessa två för sin tid väldigt futuristiska "fåglar" forsattes att testas och utvecklas under hela kalla kriget och nya tillkom. T ex ett hemligt s.k Black Project var utvecklingen av B2- Spirit, först 1988 visades den upp offentligt. Den var bla den här som skulle släppa atombomben på Sovjet om det blev ett WW3.

Posted Image

Allt var så extrem hemligt och hysch,hysch speciellt i 50-talets USA. Folk såg något av dessa futuristiska farkoster under sin testflygning, påminde inte om vanliga flygplan utan mer från något i Flash Gordon. Militären säger inget, rykten börjar florera kring vad som egentligen hände i Roswell, vad pågår egentligen bakom Area 51?

Edited by Walker, 11 June 2007 - 18:35.


#8 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 11 June 2007 - 17:55

UFO är ju en förkortning på Unidentified Flying Object. Detta innäbär ju att så länge man inte vet vad man ser
så är det ett UFO. Men vet man vad man ser så är det inget UFO längre.

#9 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 June 2007 - 18:14

UFO är ju en förkortning på Unidentified Flying Object. Detta innäbär ju att så länge man inte vet vad man ser
så är det ett UFO. Men vet man vad man ser så är det inget UFO längre.


Ja det är ju sant, borde inte använt termen UFO utan det mer "svävande" (oplanerad ordvits) utrycket Flygande Tefat.

Har redigerat bort utrycket UFO, använder istället "Flygande Tefat" som samlingsbegrepp.

Edited by Walker, 11 June 2007 - 18:31.


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 June 2007 - 18:53

Fast nu togs förkortningen UFO fram för att ge en mer seriös och neutral bild på Flygande Tefat fenomenet eftersom "Flygande Tefat" i grunden användes av de som var anti för att förlöjliga fenomenet. Så UFO är den korrekta betäckningen.
Det finns en annan betäckning om det är en utomjordisk farkost (Minns den bara inte nu) men i en diskution ang fenomenet i helhet och vad det är så är UFO rätt.

Edited by Crusader, 11 June 2007 - 18:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 June 2007 - 19:05

Ville bara undvika en eventuell orddiskussionen kring UFO, tog därför bort beteckningen till förmån för "Tefat". Men mitt tidigare inlägg handlade inte om det utan att Uf..Fl...vi säger farkoster vars ursprung tolkats som utomjordiskt egentligen härstämmar från tysk och amerikansk flygutveckling.

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 June 2007 - 19:31

Fast igentligen så hade man kunnat dra igång en diskution om att Flygande Tefat borde vara Tefat som kan flyga. ;)

Jo, jag känner till teorin och jag ser det som en väldigt trovärdig teori. Om det är amerikanskt så kan vara en nyare version av U-2, Have Blue, F-117 Nighthawk eller Blackbird utvecklat på AFFTCD3 (Area 51). Troligen så har vissa av de projekten vid vissa tillfällen misstagits för UFO.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 June 2007 - 20:12

Fast igentligen så hade man kunnat dra igång en diskution om att Flygande Tefat borde vara Tefat som kan flyga. ;)


Visst hade man det, när jag letade efter bildmaterial av passande (liten) storlek såg jag flera exempel på det klassiska "flygande tefaten", vissa av påstått tysk ursprung från samma tid men det passade inte in i min tes.

Idag lever det klassika flygande tefaten bara kvar i Ankeborg när de får besök av yttre rymden eller OppfinnarJocke tar sig en tur med sitt eget :lol:

Jo, jag känner till teorin och jag ser det som en väldigt trovärdig teori. Om det är amerikanskt så kan vara en nyare version av U-2, Have Blue, F-117 Nighthawk eller Blackbird utvecklat på AFFTCD3 (Area 51). Troligen så har vissa av de projekten vid vissa tillfällen misstagits för UFO.



Jo precis, och militären hade ingen skyldighet att gå ut i media om detta. Varför indirekt berätta för ryssarna vad de arbetade med, det finns ju spioner ^_^ .

Edited by Walker, 11 June 2007 - 20:12.


#14 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 11 June 2007 - 20:44

UFO är ju en förkortning på Unidentified Flying Object. Detta innäbär ju att så länge man inte vet vad man ser
så är det ett UFO. Men vet man vad man ser så är det inget UFO längre.


Ja det är ju sant, borde inte använt termen UFO utan det mer "svävande" (oplanerad ordvits) utrycket Flygande Tefat.

Har redigerat bort utrycket UFO, använder istället "Flygande Tefat" som samlingsbegrepp.


Jag ber djupt om ursäkt att jag har förstört tråden med att påpeka något, Men har man inte något att göra
så dyker det petinära upp och det går inte att hålla sig. Beklagar djupt : :unsure:

#15 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 June 2007 - 20:51

UFO är ju en förkortning på Unidentified Flying Object. Detta innäbär ju att så länge man inte vet vad man ser
så är det ett UFO. Men vet man vad man ser så är det inget UFO längre.


Ja det är ju sant, borde inte använt termen UFO utan det mer "svävande" (oplanerad ordvits) utrycket Flygande Tefat.

Har redigerat bort utrycket UFO, använder istället "Flygande Tefat" som samlingsbegrepp.


Jag ber djupt om ursäkt att jag har förstört tråden med att påpeka något, Men har man inte något att göra
så dyker det petinära upp och det går inte att hålla sig. Beklagar djupt : :unsure:


Jag tar emot din ursäkt, ingen skada skedd.

#16 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 11 June 2007 - 21:03

I majnumret av Allt om Vetenskap står att Frankrike som första nation i världen har offentligjort allt UFO-material som dess nationella rymdstyrelse har samlat in sen 1988. Kan man franska är det bara att kolla in:
www.cnes-geipan.fr

Undrar vad de döljer från 1987 och tidigare. :P

Edited by Mjolnir, 11 June 2007 - 21:03.


#17 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 June 2007 - 21:33

Synd att man bara kan engelska och urvattnad skoltyska. Får ta hjälp internet.

Det var en alldeles för övermäktig uppgift för Altavista Babelfish att översätta 113 sidor i ett svep. Men en sida slutsatser kunde den klara.

Conclusions and recommendations 11 is not necessary to smile of the problem UFO. According to any probability, completely unknown flying objects, with the performances of flight and silence remarkable, strongly impress, by their operations, of the civil and military pilots, who hesitate to speak, by fear of ridiculous mainly. The assumption of an extraterrestrial origin of these machines, formulated since 1947 by American soldiers, was sufficiently worked out by scientists to be today more plausible than very other. It is not proven in a categorical way, but, if it is exact, it is large consequences. A cosmic vigilance is essential from now on, would be this only to disarm possible media handling. The goals of these possible visitors are not known, but must be the subject of essential speculations. The committee makes several recommendations: To inform the political, military and administrative decision makers, as well as the pilots of planes and helicopters by conferences made in their schools of formation, To inform the organizations supporting or beginning research with military purpose, as well as the special services and the DICOD (ex-SIRPA central), To reinforce the human and material means SEPRA, and to widen its field of investigation and relations abroad, To make take into account the detection of the UFO by the monitoring systems of space, To create a cell on the most level of 1' State charged, in connection with the SEPRA, to animate prospective reflexions, to promote, with one and techniques and to take part in the development of international agreements of co-operation. With the support of other States, even of the European Union, to incite the United States to cooperate on this capital question.



#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 June 2007 - 02:17

USA släppte en hel del matrial för ett par år sedan också. Har bara läst igenom en del av det eftersom det är många många sidor. :P

Jo, jag känner till teorin och jag ser det som en väldigt trovärdig teori. Om det är amerikanskt så kan vara en nyare version av U-2, Have Blue, F-117 Nighthawk eller Blackbird utvecklat på AFFTCD3 (Area 51). Troligen så har vissa av de projekten vid vissa tillfällen misstagits för UFO.



Jo precis, och militären hade ingen skyldighet att gå ut i media om detta. Varför indirekt berätta för ryssarna vad de arbetade med, det finns ju spioner ^_^ .

Precis. :P Fast själva så påstår de att hemligheten ang. Area 51 (Att alla kartor över området har beslagtagits, att platsen är avskärmad från radar och sateliter, rätten att skjuta de som tar sig in på området osv.) är för att undvika en stämning. Många tolkar det som att de har stulit en massa från andra länder som de testar där.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2007 - 16:55

Brittisk pilot såg två jätte-UFO

Såg två jättelika gula cigarrformade objekt över kanalöarna

Två av de största oidentifierade flygande objekt som någonsin siktats har rapporterats av en brittisk pilot, uppger Sky News.
Ray Bowyer, 50, såg två enorma cigarrformade UFO:n under inflygningen till kanalön Guernsey.

– Det var ett mycket vasst, smalt gult objekt med ett grönt område på. Det var på 2 000 fots höjd (cirka 600 meter) och höll sig stilla, berättar Aurigny Airlines-piloten Ray Bower för Sky News.
Först trodde han att föremålet var över en och en halv mil bort, men insåg senare att avståndet var mycket större, upp mot 65 kilometer bort.

En mile långt
– Först trodde jag att objektet var ungefär lika stort som en Boeing 737, men det måste ha varit mycket större eftersom det var så långt borta.
– Det kan ha varit så stort som en mile (cirka 1,6 kilometer) långt, säger Bowery.
Senare såg han ytterligare ett likadant objekt, fast längre västerut, berättar piloten som noga understryker:
– Jag påstår inte att jag sett något från en annan värld. Allt jag säger är att jag har aldrig sett något liknande under min tid som pilot.

”Naturligt fenomen”
Även andrepiloten och flera passagerare uppges ha sett fenomenet.
John Spencer i den brittiska UFO-föreningen British UFO Research Association säger att det inte är klarlagt att UFO:na är utomjordiska rymdskepp.
– Den här typen av observationer har rapporterats sedan 1940-talet. Man tror ofta att det rör sig om utomjordingar, men många tror också att det mer sannolikt rör sig om naturliga atmosfäriska fenomen som vetenskapen inte kan förklara fullt ut, säger han till Sky News.


Fakta: UFO
UFO (förkortning av engelskans unidentified flying object), oidentifierat flygande föremål, fenomen på himlen som på grund av otillräckliga observationer inte går att säkert identifiera. Beteckningen användes ursprungligen av det amerikanska flygvapnet och ansluter till den näraliggande termen flygande tefat, som dock har kommit att avse utomjordiska rymdfarkoster.

Källa: Nationalencyklopedin


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 June 2007 - 18:27

Det är märkligt så ofta dessa oindentifierade föremål är just cigarrformade... Jag tror det är ljus/molnfenomen av ngt slag.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#21 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 05 July 2007 - 14:28

Ufo-Sverige dokumenterar skånska iakttagelser


Ute på åkern stod en skinande farkost som inte liknade något han någonsin sett. Organisationen Ufo-Sverige är på turné för att få folk att berätta om märkliga upplevelser.


Malmö. – Det var hårresande. Jag blev både väldigt upprymd och väldigt rädd, det går egentligen inte att beskriva känslan.

Niklas Johansson körde bil med fru och dotter på väg till sjukhus vid fyra-tiden en sommarmorgon, när han såg ett grafitgrått blänkande föremål på en åker vid Everöd söder om Kristianstad. Föremålet hade en gul och en grön lampa på toppen och såg skrämmande främmande ut. Niklas Johansson stannade och bara tittade i flera minuter.
– Jag skulle gärna vilja få en förklaring till vad jag såg, det var någonting som inte skulle vara där, säger han och pekar ut över samma åker, nu sjutton år senare och i sällskap med organisationen Ufo-Sverige.

Ordföranden Clas Svahn och några fältutredare är i sydöstra Sverige på årets ufo- och fenomenjakt.
– Vi söker upp människor, knackar dörr helt enkelt, i områden där det har gjorts intressanta observationer. Kanske har fler sett samma sak, säger han.

Ufo-Sverige får i snitt en rapport om dagen om märkliga klotblixtar, varelser eller farkoster. Nittio procent gäller ljusfenomen på natten och det mesta handlar om att man sett fel. En period kunde vissa ljusfenomen spåras till hemliga raketuppskjutningar i dåtida Sovjetunionen.
– I dag kan vi förklara mycket mer än för trettio år sedan, men det finns några genuint märkliga fall, säger Clas Svahn.

Han berättar om piloten och eleven som startade en nattflygning från Kiruna flygplats och någon mil framför sig såg ett lysande föremål hängande över en ödeby. När de kom närmare började föremålet röra sig och lyste upp flera kilometer av omgivningen när det flög i väg.
– En ganska enkel observation egentligen, men oerhört gåtfull, säger Clas Svahn.
Niklas Johansson vände tillbaka till åkern efter sjukhusbesöket. Säden var tillplattad i cirkelform, men han såg inga spår efter fötter eller hjul.

I dag ångrar han bara att han inte var tillräckligt modig - eller dumdristig - att gå ur bilen och närma sig föremålet.
– Men man vet ju inte vad som kunde ha hänt. Om det nu är en främmande farkost vet man ju inte om de är fientligt inställda eller vänligt sinnade, säger han.


Jag har lust att göra mig lustig men nä... :P

#22 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 06 July 2007 - 07:30

Hörde en intervju med Svahn på radion när dom knackade dörr i Småland (tror jag det var), och man kunde riktigt höra hur han gnisslade tänder med frågor i stil med "Hur ser dom ut då, ufonen? Hur ofta kommer dom till Jönköping?" :lol:

Lugnet själv, den mannen.
Climbing to the Moon...

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2007 - 12:58

Jag har försökt fåtag på det de filmade i USA för några månader sedan. Det var på Chicago O'Hare airport där både piloter och passagerare såg det. Sägs vara den med flest ögonvittnen sedan Washington insidenten 1952.
Snubblade över den och laddar just nu ner den för att se. :P

Edited by Crusader, 06 July 2007 - 13:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 06 July 2007 - 16:08

...nå, tänker du dela med dig av den eller? ;)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2007 - 17:51

Om du vill se en fejk film så... :P De hade tagit ett klipp från en gammal utländsk film från 70-talet. Bah. Får fortsätta leta efter det riktiga.
Men den från Frankrike i år var riktigt. Hittade en torrent med 2 klipp från 2 olika håll. Finns att hitta som "UFO April Frace".
Vad UFOt sedan är, det kan diskuteras men det verkar inte fejk iallafall.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif