Jump to content

Photo

Blood Ties - Säsong 1


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 21 March 2007 - 00:01

1.03

Inte lika bra som piloten. Voodoo kan väl vara coolt men här fungerade det inte riktigt. Jag trodde Mike skulle fatta mer än han gjorde av vad som hände i slutet av förra avsnittet. Nu får han istället rollen som den skeptiske polisen som aldrig fattar vad som pågår vilket känns mer som ett nödvändigt ont för att föra storyn framåt i vissa skeden men det lär väl ändras tids nog. Jag är hur som helst inte speciellt förtjust i karaktären. Jag har funderat på varför Vicki har en batong istället för en pistol men jag antar att det har med hennes dåliga syn att göra.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 March 2007 - 00:26

Inte sett ännu, men...

Jag har funderat på varför Vicki har en batong istället för en pistol men jag antar att det har med hennes dåliga syn att göra.


Det här utspelar mig veterligen i Canada och där får du inte ha pistol hur som helst vill jag minnas. Det är ingen rättighet som en PI.

Men så är det givetvis rimligt pga. synen också.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 March 2007 - 21:38

1x03 - Bad JuJu
Håller med Wylie, inte lika bra avsnitt.

Men Voodoo, zombies och en liten mix av vampyrism är inte helt fel det heller ;)

-You can't believe everything you read.
Rusar in igen och hämtar salt :lol:

En sådan där skelett stol som Papa Samedi hade skulle man :P

Jag gillar hennes batong :thumbsup2:
Men jag tror också att det har med hennes syn att göra att hon har den i stället för en pistol.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 March 2007 - 23:52

1.04 - Gifted

Nja, det här var väl inget vidare. Tråkigt om unge som oavsiktligt kan få sin tygnalle att mörda folk. Mike börjar irritera mig på allvar i det här avsnittet. Ska han hålla på och vara så här gnällig resten av säsongen hoppas jag att Henry tömmer honom på blod snart. Varför använde han bara inte sina krafter för att få Mike att glömma allt? Eller "övertyga" honom att han inte är en vampyr?

Serien har dock fortfarande potential. Kommer det bara bättre stories och mer arc så kommer det här bli bra.

Edit: Glömde förresten nämna den roliga scenen i seriebutiken i början. :) "No spoilers!" :lol:

Om Henry skriver som "Alan Moore with a Warren Ellis edge" borde han förresten vara riktigt bra... (Två av mina favorit serieförfattare)

Edited by Wylie Times, 30 March 2007 - 01:38.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 April 2007 - 16:57

Okej, nu har jag sett avsnitt 3 och 4 och jag gillar det fortfarande. The quirkyness that is Vicky är fortfarande kvar och det höjer serien rejält. Jag gillar båda avsnitten - zombier är jag svag för och voodoo är rätt skönt det också. Det fjärde avsnittets handling var väl inte lika spännande - faktum på gränsen till banalt - men det finns nadra saker att hämta från avsnittet. Roligt att Seamus Harper igen! :grin:

Jag tycker det skall bli intressant vad avslöjandet om Henry nu gör för serien. Dock håller jag med om det där med krafter som du sa Wylie, men jag rationaliserade det som att han lät bli för Vickys skull.

Jag både tror och hoppas att symbolerna på Vickys händer kommer tas upp senare som en del till storyarcen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 April 2007 - 12:57

Nu har Marie sett 1.01 - 1.04 också.

+* Christina Cox - hon är tuff och cool i rollen som Vicky
* Henry - är ultracool, kombinationen graphic artist och vampyr var sexig - han är både tuff och känslig
* Annorlunda miljö mot det vanliga upplägget - Toronto har en snygg skyline
* Assistenten
-* Manus - dålig research, delvis tafflig dialog, genvägar som skapar logiska luckor m.m. suck...
* B-iga monster, men har man det genomgående sätter man den standarden och då funkar det
Piloten var en sedvanlig introduktion av karaktärerna, varken bättre eller sämre än ngt annat. Synd att de slarvar bort hennes halvblindhet genom att inte göra det ordentligt utan mest bara använder det som comic relief. Hennes glasögon är dessutom inte starka nog. :P

Sedan borde de göra bättre research. När Henry pratade om Hellfire Club sa han någonting om "för 100 år sedan". Felfelfelfelfel. Hellfire Club bildades i mitten av 1700-talet och var verksam i ett par decennier enbart. Den hade dessutom bara manliga medlemmar (duh!) och de kvinnor som togs dit var prostituerade (duh! igen). Det har förekommit efterföljare (och finns väl än idag), men det var originalet det talades om och som visades i flashbacken. Dessutom kan jag inte tänka mig att alla hade likadana caper på sig på mötena. Kostymskaparna får ta och skärpa sig.

När Henry och Vicky nyss mötts och han attackeras och stönar om att han behöver blod så kavlar hon direkt upp ärmen och låter honom dricka. What?! Kändes som en logisk lucka för mig och inte alls något så enkelt och självklart som det framställdes. De har bra kemi dock. Och jag vill också se vad det innebär för henne framöver att ha de där märkena Norman målade på hennes armar. Dock tycker jag att hon kunde ha dem målade på armarna alltid. De har inte synts och Mike har inte sett dem trots deras nära relation.

Normans latinmässande var patetiskt. Sådana dåligt inövade repliker är för mig bevis på att skådisen är slö, slapp och likgiltig. Bort!

Zombie/voodoo-avsnittet gillade jag. Kanske för att jag alltid fascinerats av voodookulturen. Och jag gillar att de anknyter till verkligheten genom att massor med folk som blivit hemlösa genom Katrina söker sig till andra ställen och tar med sig sina sedvänjor.

Buttercup-avsnittet gillade jag inte. Brister i manus som innebar att det förekom luckor som nästan kändes som konstiga klipp. Inte bra.

Kemin mellan personerna är bra överlag och med både Henry och Mike som rivaler över Vicky kan det bli kul i fortsättningen. Dock hoppas jag på att författarna höjer ribban några snäpp, för de får inte godkänt av mig. <_<

Edited by Marie Morot, 10 April 2007 - 13:05.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#32 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 April 2007 - 18:16

1.05
Bra story med spöket som mördar/straffar så effektfullt. Snygg effekt med hur Vickys tatueringar påverkades av hans närvaro och vilka andra krafter hon kan tänkas ha fått tack vare dem är ju okänt än så länge. Jag hoppas på mer i den vägen. Och wicca är ju alltid cool. :D

Årets hittills löjligaste replik: "Quid pro quo or persona non grata." Vem f*n kommer upp med sånt? Argh! Manusförfattare som släpper ifrån sig sånt dravel borde kölhalas. :angry:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#33 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 April 2007 - 08:16

1.06

What? Var det verkligen nån som trodde att jag ville se ett avsnitt av Desperate Housewives goes Supernatural? Puh-leese! :rolleyes:

Men det klichéartade kunde få en twist det också visst. Även om planteringen var övertydlig där med statyetterna och typiskt nog så visste han inte var det var han släppte lös, men det fick vi också veta första gången vi mötte honom då han berättade att statyetterna varit hans mors och att han inte hade koll på vad som var vad eller om de var värdefulla. Doesn't take a rocket scientist... ;)

Och Mike har en mapp och samlar material om Henry i väntan på att denne ska ta livet av Vicky eller göra henne till vampyr? Jag köper också att de tagit kort på brottsplatsen år 1932, även om det säkert var ovanligt - death by vampire är ju ganska ovanligt det också. Däremot kan jag inte köpa bildernas kvalitet eller jätteförstoringarna. Do the research people!

Spänningen Henry-Vicky och striden mellan Henry och Mike eskalerar i högt tempo här. Litet ovanligt ändå, med tanke på att seriemakare gärna vill dra ut på de romantiska förvecklingarna för att behålla publiken och höja spänningen eftersom.


Edit: Hmm... tre poster i rad av mig. Är det ingen annan som följer serien eller orkar ni bara inte posta om den? :huh:

Edited by Marie Morot, 13 April 2007 - 08:18.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#34 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 April 2007 - 09:03

1.05


Exakt hur du fick in wicca här vet jag inte, för det fanns ingen wicca här. ;)

Wiica är inte alla sorters besvärjande - och det här kändes väldigt o-wicca. Snarare någon form av svartkonst. Däremot tyckte jag om avsnittet och det som jag särskilt fann intresserade var just att man tog upp symbolerna på armarna igen. I've missed those. :wub: Nu verkar det i alla fall som om de kommer ha en betydelse längre fram - men jag undrar vad. Är det för att hon ska bli ond och vända sig mot de andra?

Edit: Hmm... tre poster i rad av mig. Är det ingen annan som följer serien eller orkar ni bara inte posta om den? :huh:


Nej, men jag har inte möjlighet att se avsnitten hur som helst ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#35 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 April 2007 - 11:03

Exakt hur du fick in wicca här vet jag inte, för det fanns ingen wicca här.

Förhastad slutsats av mig kanske och för att jag efteråt inbillade mig att det nämndes, men jag har ofta fel... :blush:

Nej, men jag har inte möjlighet att se avsnitten hur som helst

Nej, det vet jag, men jag trodde att fler medlemmar följde serien också. :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#36 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2007 - 01:27

Jupp, vi alla kollar på Wylie och säger unisont: "Fy skäms!" ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#37 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 April 2007 - 10:56

Och vad med FX och Georgia då? De kollar väl också?

Btw, jag säger inte såna saker så det får du stå för själv. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#38 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2007 - 11:00

Som jag sa... Vi alla väntar på Wylie. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#39 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 April 2007 - 12:14

Aaaw. Cappy saknar mig. :)

Blood Ties har fallit lite i glömska för mig men jag ska kolla på nåt avsnitt i helgen om jag hinner.

Edited by Wylie Times, 14 April 2007 - 12:14.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#40 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2007 - 13:06

Klart jag saknar dig. Bara för att vi oftast inte håller med varandra så betyder det inte att jag tycker dina kommentarer är tråkiga att läsa. Tvärtom. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#41 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 April 2007 - 14:45

:)

1.05

Rätt ok avsnitt men jag vill se mer arc! Att pentagrammen på Vickis armar börjar glöda och visar sig ha sina fördelar (och säkerligen nackdelar) är en bra början men jag vill ha mer Astaroth och mindre MotW.

Det sagt, så var det ändå ett rätt bra MotW i det här avsnittet. Henrys Häx-ex var en rätt intressant karaktär också. Det som stör mig är Mike, han får gärna bli påkörd av en långtradare snart. Inte för att det lär hända, jag förstår precis varför han finns med ur story synpunkt men jag gillar honom verkligen inte.

Edited by Wylie Times, 15 April 2007 - 14:45.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#42 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 April 2007 - 14:52

...för att inte tala om Mikes störiga butch-chef. En sån überklichéig kvinnlig polischef att magen vänder sig. Synd att de inte kunde gå lite utanför standardtänkandet där. Som Maria (jag har givetvis glömt efternamnet och är inte 100% säker på förnamnet heller, blandar dessutom ihop henne med Kristin Ortega i Altered Carbon nu, it's a b*tch to have more than one cool latina police detective in your head at the same time ;) ) i Dexter t ex, hon är cool. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#43 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 April 2007 - 15:18

Mm polischefen är också irriterande men inte i närheten av Mike imo. Få se om hon tinar upp lite nu när dom räddade hennes liv.

Medhåll om Lauren Vélez karaktär i Dexter. :)

Edited by Wylie Times, 15 April 2007 - 15:19.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#44 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 April 2007 - 15:57

Jag vill egentligen ha mer mindre Astaroth eftersom jag tyckte det var en av de sämre skurkarna - rent visuellt då. Det såg inte så där jättebra ut. :P

Men visst, mer arc skadar väldigt sällan.

Jag stör mig annars mer på polischefen än Mike. Har inga djupare problem med honom. Däremot håller jag helt med om att Henrys Häx-ex var intressant. :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#45 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 April 2007 - 01:20

1.06

What? Var det verkligen nån som trodde att jag ville se ett avsnitt av Desperate Housewives goes Supernatural? Puh-leese! :rolleyes:


Word. Tråkigt, tråkigt avsnitt. Bara dom sista 10 minuterna som lyfte något. Henry och Emanuels diskussion om romantik förr och nu var t.ex. kul. Jag gillar verkligen karaktärerna (utom Mike. Dö Mike) men det måste bli bättring på manussidan om jag ska hålla intresset uppe för den här serien. Nästa avsnitt såg iofs rätt intressant ut. :)

Lite kul förrestent att Henry Fitzroy är med i två serier just nu. Både den här och The Tudors där han just blev född i det andra avsnittet.

Edited by Wylie Times, 18 April 2007 - 01:24.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#46 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 April 2007 - 19:24

01x04 - Gifted
Dåligt avsnitt.
Behöver jag säga något mer?

En sak som retar mig en aning är faktiskt att dom verkar ha glömt att Vicki ska föreställa halvt blind utan glasögon.
I första? avsnittet gick hon ju rakt på en bil? för att hon knappt såg den. Nu kan hon läsa böcker/se bilder från halv meter avstånd.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 April 2007 - 19:25

Behöver jag säga något mer?


Ja, mycket mer. Helst fyra A4 sidor med detaljerad analys varför ;)

Jag har just sett Desperate Housewife homagen och tyckte det var fyndigt gjort. Var avsnittet spännande? Nej, inte det minsta. Det enda som var roligt var svartsjukescenerna och scenerna med en lättklädd Chrstina Cox :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#48 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 April 2007 - 20:06

Behöver jag säga något mer?


Ja, mycket mer. Helst fyra A4 sidor med detaljerad analys varför ;)

:lol:
Då får du vänta länge :P

01x05 - 'Deadly Departed'
Bra mycket bättre avsnitt än förra.
Självklart var det polischefen som var den 'klumpiga' rookien :rolleyes: anade man ju direkt.

Intressant att Vickys tatuering fick liv. Hoppas vi får se mer av det.

Edit: Hmm... tre poster i rad av mig. Är det ingen annan som följer serien eller orkar ni bara inte posta om den?

Ligger lite efter med tittandet. Men nu håller jag på att ta igen det :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#49 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 28 April 2007 - 20:15

Just set avsnitt 3 och 4.

Där är altså en karaktär som saknas från böckerne , en street pojk som heter Tony . Det retar mig at han inte er med eftersom han har en ganska stor roll i böckerna.

Avsnitt 3 och 4 var sådär , och som alla andra vill jag Mike skal bort , eller ändre sin stilen snarest möjligt.Visst Mike r jobbig i böckarne med , men helt så mycket som i tv-serien.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#50 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 April 2007 - 22:07

Det var författaren som själv tog bort honom ur TV-serien. Anledningen var för att hon skulle kunna sälja in honom som en egen TV-serie, så skyll på hon som skapade karaktären. ;)

Sett avsnitt 7 och jag lämnades med vidöppen mun och WTF!? :o

Mike härskar som hjälte och skurkar i ett! :thumbsup: Och Julian Sands. :wub:

Jag ser fram emot nästa avsnitt mycket - och konsekvenserna av det! Här snålas det definitivt inte på krutet! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«