Jump to content

Photo

Star Trek XI har fått en teaserposter!


  • This topic is locked This topic is locked
67 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 July 2006 - 22:52

Posted Image

Det rör på sig i Star Trek XI-lägret till slut. Filmen, som produceras av J.J. Abrams och Damon Lindelof beräknas ha premiär under 2008. En teaserposter har släppts lagom till Comic-con.

Star Trek.com:s info angående detta.



Originalartikeln

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 23 July 2006 - 00:56

Cooooool :) Ny bakgrundsbild B)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 July 2006 - 00:58

Och jag ny avatar.. :P

Fin TOS-känsla fick man av postern...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 23 July 2006 - 01:17

Snyggt, det verkar som att ryktena om TOS-eran stämde. Frågan är om en sån retroupplevelse kommer att locka de icke Trekfrälsta. Med tanke på den dalande entusiasmen för Trek i detta århundrade känns det som att franchisens hela framtid hänger på den här filmen. Om den floppar kan det bli sista spiken i kistan.

EDIT - föreställer jag mig bara eller är det meningen att "stjärnan" ska efterlikna en modern kombricka från TNG-eran?

Edited by Mjolnir, 23 July 2006 - 01:27.


#5 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 23 July 2006 - 09:16

Kan ju inte påstå att jag blev så himla imponerad av MI3... å andra sidan tror jag inte det spelar någon roll vad som händer med Star Trek i nuläget, det kan ju omöjligt bli SÄMRE... eller? :unsure:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#6 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 23 July 2006 - 11:24

Snyggt, det verkar som att ryktena om TOS-eran stämde. Frågan är om en sån retroupplevelse kommer att locka de icke Trekfrälsta. Med tanke på den dalande entusiasmen för Trek i detta århundrade känns det som att franchisens hela framtid hänger på den här filmen. Om den floppar kan det bli sista spiken i kistan.

EDIT - föreställer jag mig bara eller är det meningen att "stjärnan" ska efterlikna en modern kombricka från TNG-eran?

Tror att den bara ska efterlikna TOS, då jag hittade den här bilden på Internet. Hoppas bara att vi slipper all 60-tals-känsla i nya filmen... :P

Men Peak, du kan ju inte byta ut 70% Rabatt! Det är ju din signatur! :o ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#7 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 23 July 2006 - 19:40

Läckert och stilrent :)
Hittade också en bild som överenstämmer med postern :)
"Command Starship Enterprise"
...plus en massa andra emblem.
Posted Image

Edited by SavedByZero, 23 July 2006 - 20:10.

"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2006 - 19:49

SBZ: Bilden blockers. Försök omvandla den till en vanlig länk.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 23 July 2006 - 20:03

Ajdå, ska ändra :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#10 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 23 July 2006 - 23:10

Hade ingen aning om att olika yrken hade olika badges i TOS. Sen var det ju ett riktigt bra tag sen jag såg de få TOS-avsnitt jag såg... Innan vi flyttade till och med, måste varit fyra-fem år sen... Ujujuj, tiden går fort, jag börjar bli gammal... :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 July 2006 - 23:18

Jodå, alla skepp hade olika symboler också. Rymdskeppsdesignen som används överallt senare var ursprungligen bara Enterprise:s symbol under TOS.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 July 2006 - 19:56

Tror denna film kan komma att ta dö på hela Star Trek universumet
Nja så negativ kanske man inte ska vara, men TOS eran känns väldigt avlägsen och begravd

Winter is Coming


#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 25 July 2006 - 20:39

Jo, det ser inte ljust ut... Men jag försöker hålla mig neutral... Höh, som om det skulle gå för mig :rolleyes: :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 Nemesis

Nemesis

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 23 posts
  • Location:Stockholm

Posted 29 July 2006 - 02:26

Ser inte alls fram emot en TOS film, även om det är nostalgi så är TNG eran extremt mycket bättre i min mening, men jag är ung och dum :P

#15 Xado

Xado

    Ensign

  • Members
  • 33 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Film, serietidningar, musik, böcker, tv-serier, kaffe.

Posted 02 August 2006 - 00:41

Även om jag är mer bekant med TNG-eran, är det inte nostalgi som gör att hela det här projektet skriver dåliga idé i mina öron. Två saker, det viktigaste sist.

Först: Abrams. Jag tycker inte han är bra, och ändå gången någon av hans serier har gjort något för mig i positiv bemärkelse är när Jeffrey Bell styrde Alias i S5. Åtminsonte fram till det längre uppehållet älskade jag säsongen. Ju mindre Abrams (och Garner), desto bättre.

Sist: Bra science fiction, för mig, ska se framåt. Den ska kommentera nutiden, samtidigt som den tittar in i framtiden. Att gå tillbaka till TOS-eran är både ointressant och går emot vad Trek står för. Det finns en anledning till att Roddenberry hoppade så långt fram när det var dags för TNG, när han egentligen hade kunnat göra gå vidare med den där andra ST-serien som var på g precis innan första filmen, ett beslut som hade varit mycket säkrare men inte vidare spännande. Det var därför han i TNG gjorde något nytt. Det syntes att det var en ny tidsålder, ett nytt skepp, och ingen kopia av en gammal kultklassiker. Gene Roddenberry vågade chanse och det är vad Paramount borde göra nu. ENT var ett misstag, och det kommer en ny film i TOS-eran också vara.

Jag säger, gör ett nytt skutt framåt. 80 år till eller mer. Kanske skildra en federation i ruiner, i krig, eller på väg tillbaka från en katastrofal tid, eller bara skildra hur trekverse är då. Eller, väldigt gärna, ta vid runt samma period där Nemesis slutade, fast med helt nya karaktärer. Och vilket man än väljer, ta för guds skull inte och gör en ny variant av samma tema som drev TOS, TNG, VOY och ENT, utan hitta på något nytt. Det är en av anledningarna till att DS9 är min favorit av serierna - den gjorde något för att skilja sig från mängden. Det är rätta vägen att gå.

Och det kan bli en bra, inkomstbringande, film med mainstreamlockelse. Se bara på First Contact. Den lyckades fungera som en någorlunda fristående sci-fi/action-historia. Det är så man måste göra, och det är jag fullständigt övertygad om.

Jag kan ha fel. Men det har jag inte ;)
Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society

#16 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 August 2006 - 08:02

Jag håller inte riktigt med. Jag har ingen som helst problem med prequels (jag anser ju trots allt att Star Trek: Enterprise är näst bästa Star Trek-serien).

Problemet är att Star Trek måste fånga mainstream-publiken om filmen skall bli någon som helst succé, och frågar man en "vanlig" amerikan vad han tänker på när man säger Star Trek så är det naturligtvis Kirk och Spock. Kanske Picard. Deep Space Nine, Voyager och Enterprise var alldeles för små för att över huvud taget registrera på skalan.

Federationen i ruiner... Den idén har jag sett förut. Lite väl mycket Andromeda eller BSG för min smak. Star Trek är och bör vara en positiv serie. Inte positiv i den bemärkelse att avsnitten måste ha lyckliga slut, men i den mån att serien bör driva mänskligheten framåt på ett positivt sätt.

Jag tror att filmen har potential att bli mycket bra. Sedan, om publiken kommer eller inte, tror jag ingen vet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#17 Xado

Xado

    Ensign

  • Members
  • 33 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Film, serietidningar, musik, böcker, tv-serier, kaffe.

Posted 02 August 2006 - 09:36

Tänka sig, i mina ögon är Enterprise den näst sämsta av dom :)

Kirk och Spock må vara ett par av de mest välkända karaktärerna, men det innebär inte att de krävs för att locka publiken. Star Trek i sig, tror jag, är ett tillräckligt starkt varumärke för att få allmänhetens uppmärksamhet, därefter måste man se till att ha något som fångar den uppmärksamheten och det bör - enligt mitt sätt att se saken - vara ett nytt koncept i en ny tid och gärna helt nya karaktärer.

Dessutom finns det nog en risk att Kirk/Spock drar tankarna till campy 60-tal och därför kan bli avskräckande. Inte rättvist, men likväl.

Jag håller med om att federationen i ruiner inte är en önskvärd väg att gå, det var bara ett exempel. Om man inte tar vid när faran är över och återuppbyggnaden är i full gång, det vill säga någonstans efter båda BSG och Andromeda, då kan man nyttja hoppet och positiviteten du nämner fullt ut. Fast det är fortfarande bara exempel, jag skulle helt klart föredra andra vägar.

Och jag tyckte verkligen Andromeda, de få avsnitt jag såg, som ett Star Trek-koncept med andra namn.

Jag tror filmen förlorade sitt potential så fort Abrams knöts till den (som sagt, jag är iiinget fan). Hey, man kan ju alltid kolla sist Paramount tog in hollywoodfolk utanför trekcirkeln, då gick det inte speciellt bra alls. Nej, jag gillade inte Nemesis heller :)
Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society

#18 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 August 2006 - 09:53

Nåja, än så länge kan vi bara spekulera och sånt. Det märks väl hur det går. Jag håller dock inte riktigt med om att Star Trek har nån speciell "stjärnglans" just nu. Sist den hade det var nog under TNG-tiden. Deep Space Nine började den stora nedgången i tittarsiffror.

Kan slänga in min lista över "Bästa Star Trek-serier när vi ändå håller på":

1) Star Trek: Deep Space Nine
2) Star Trek: Enterprise
3) Star Trek: The Original Series
4) Star Trek: The Animated Series
5) Star Trek: Voyager
6) Star Trek: The Next Generation

Edit: Ändrade lite i listan. Skrev fel.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#19 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 August 2006 - 13:24

Tycker ni båda har rätt i det ni säger, men skulle mycket hellre se något som utspelar sig en längre eller kortare tid efter Nemesis. Enterprise må vara bra, men den behövde trots allt (som de andra serierna då) ett tag på sig för att bli bra. Jag vill förstås inte ha något baserat på något som redan finns. TOS, TNG och DS9 känns för gammalt, även med tanke på skådisarna. VOY känns helt onödigt, de kom ju hem? ENT tror jag inte är något bra att göra på film på, med tanke på trots dess popularitet i slutet så fick den inte så bra omdöme av vare sig trekkers eller nykomlingar. Jag ser gärna något längre in i framtiden, och som Xado sa, något som under ytan speglar nutiden. Rymdterrorister? Romulans stormakt invarderar den fattiga ökenplaneten Iirauque, enligt dem p.g.a. deras hemske ledare, men egentligen för att hämta dilithium som utvins där? :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#20 Xado

Xado

    Ensign

  • Members
  • 33 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Film, serietidningar, musik, böcker, tv-serier, kaffe.

Posted 02 August 2006 - 21:06

Jag håller dock inte riktigt med om att Star Trek har nån speciell "stjärnglans" just nu.

Sa jag det? För i så fall menade jag det inte. Däremot är Star Trek ett tillräckligt starkt varumärke, folk känner igen namnet även om det alldeles för sällan är i någon vidare positiv bemärkelse, men jag är också övertygad att det går att vända det till någonting Paramounts, och till fansens, fördel.

Tyvärr schablade man bort bollen, i mitt tycke, efter DS9, First Contact och Insurrection.

Kan slänga in min lista över "Bästa Star Trek-serier när vi ändå håller på":

Oh, jag med!

1) Star Trek: Deep Space Nine
2) Star Trek: The Next Generation
3) Star Trek: The Original Series
4) Star Trek: Enterprise
5) Star Trek: Voyager

Och TAS har jag inte sett ett endaste avsnitt av. Var på vippen att sätta TNG som vinnare, fast det kan ha varit mer av sentimentala skäl. Det var så jag blev trekker. Sky One och TNG. Så började mitt intresse för sci-fi.
Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society

#21 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 August 2006 - 21:24

För mig var det femman och TOS & TNG.. :) Har till och med de få serietidningar som gavs ut i Sverige i början av 90-talet... (3 nummer av TOS-tidningen Spock och 2 nummer av TNG-tidningen kom ut har jag för mig).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#22 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 03 August 2006 - 13:09

Haha, nu börjar gubbarna bli nostalgiska och prata barndomsminnen :lol:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 August 2006 - 13:16

*Ser Peak jaga Thrai med rullatorn*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 03 August 2006 - 19:30

*Hyttar med käppen åt Thrai*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#25 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 04 August 2006 - 06:50

*Springer iväg och hoppar över mentalsjukhu... pensionatets staket* :P
The sky's the limit.

Jon var namnet: