Jump to content

Photo

Sagofabriken.com


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 August 2004 - 21:03

Idag firade vi min systersons 4-årsdag och då gav jag honom en bok som jag hade beställt åt honom via en sajt som heter sagofabriken.com . När man beställer en bok lägger man till uppgifter om personen som ska få den (namn, ålder, hemort etc.) vilket resulterar i att denne får huvudrollen i berättelsen. Boken Superman & Wonder Woman handlar om hur Isac, 4 år från Årsunda träffar Stålmannen och Mirakelkvinnan och hjälper dem att besegra Mxyzptlk och rädda dagen.
Jag tycker att det är en fräck en idé och en väldigt fin gåva till ett barn. Vem hade inte själv velat ha en alldeles egen bok där man kan läsa om sig själv? Att det även är en crossover med en fiktiv figur som man verkligen älskar gör det inte ett dugg sämre.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 August 2004 - 22:16

Låter kul för de mindre barnen. Anpassar de tema och innehåll till barnets ålder också?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 29 August 2004 - 09:19

Underbar ide :D

Grr är lite sur på jag inte visste om detta då mina barn var yngre :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 August 2004 - 18:41

Jag tror inte bäckerna är något annorlunda beroende på barnens ålder. Som jag uppfattar det är historierna ändå rätt så barnvänliga.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 29 August 2004 - 20:36

Helt klart en bra idé. Något som jag själv skulle uppskattat i den åldern :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#6 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 August 2004 - 21:15

Har en snarlik sådan bok som jag fick av min pappa när jag var yngre...i min bok så skulle jag hjälpa The Beauty and the Beast... :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#7 Lamia

Lamia

    Commander

  • Members
  • 196 posts

Posted 31 August 2004 - 22:56

Åh, jag visste inte att detta fanns i Sverige. Kul! :thumbsup: