Hoppa till innehåll

Foto

Neverending sentence game


  • Please log in to reply
865 svar på detta inlägg

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10 223 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 november 2006 - 12:08

Ja det er som det låter , en lek vart meningen aldrig tar slut.

Man får bara skrive ett ord och inte direkt after man skrivet ett ord , en annan måste posta först.


Vi har en sådan lek igång på XOC , och får många goa skratt.

Denna muendeliga meningen tänkte jag skal vara tv- serie världen relaterad. kan handla om allt inom tvserier.

Det kommar bli volapyk enddå ;)

Jag börjar med ett ord.

Der

--
XC Edit: Eftersom vi börjat korta ned posterna så lägger jag in varje avslutat stycke här i första posten.

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti. Så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i Rättvik, men landsfiskalen gjorde frivolter med sin kompis stora piska gjord av gurkor och rädisor, medan Ebbe Schön pratade baklänges i racerfart.

Men Xena bara skakade av fluffeffekten och sprang sedan fjolligt runt granen med Jazzdevil vilt hurrande om Sci-Fi Nytt-galan över resultat som överaskade expressens toalett med Cappys väska tickandes hemlighetsfullt och följdaktigen skrämdes. Inte alla var redo att dö för Cappys synder innan toalettbesöket gjordes ombord på ubåten Magda under filmjölken arrangerad med blåbärssylt och dekorativt julpynt samt danskt tv.

Samtidigt gjorde de en telefonkiosk av fiskelina och bubbelplast fast tiden begravdes obevekligen galen gubbe skriker högt och hytter med Dr Who actionfigur i porslin från Caprica teleporterad genom apelsinsaft och ektoplasma.

Plötsligt dök Enterprise rakt ner under fötterna på Skurt, den lyfte honom respektlöst uppåt för att döda Cylonerna innan Borgerna skulle dansa vals medans Peak flinar åt grönskan i håret på Picard. Under tiden jagade Amor den kärlekskranke sin nya rival Dr Spock som sket ner sig av krusbär, men Marie kysste bort det onda demoniska skrinet under tandborstens huggtänder som var vässade.

På kvällen skulle Buffy dansa med rino, men Rick Hunter kidnappade tomten av Finland för tredje gången trots säkerheten Super85 fifflat färdigt på bankomaten som hungrigt stirrade på veganmaten som alla suktade efter. Men Tor ville slänga ut trombonen ur paradiset över Jericho fast besluten på toppmötet diskutera snittet av klänningen som Terminator trånade efter desperat eftersom den tillhörde Conan och han betalade flera superhjältar att stjäla klänningen med tillhörande vapen men Kalle Anka hann före.

Kronärtskocka på murkrönet ville alla gott men moderaterna hackade sönder ogräset utan sked hellre än tillåta Joxer trolla bort moderhjärnan från Vita Huset och ännu är Hulken grönare än Kermit i potatismos fast elakare bungyjumpare vägrade smaka på ketchupen som serverades okryddad i skogen. Chockad stirrade snöflingan på värmelampan och solstrålen som fryst fast i lingonriset och GaterGirl suktandes efter Trazans nya guldkalsonger av osynligt material.

Nu firade medlemmarna av det bortsupna forumet att julen snart seglar bort mot horisonten av halvsmält ost på fronten frestande vitlök mellan fjärrkontrollerna på startlinjen, TV4 slogs med kanal 5 omkring utedasset inifrån hördes stönanden och vansinniga ylanden tystnade genast fortare då Alias försvann bakom Marie som ville vara i pepparkakshuset tillsammans med bocken och tomten Claws för de bakade polkagrisar med arsenik i, till firandet av Den Stora Peakdagen som erkänts vara århundradets smörande händelse, större ansamling har aldrig arresterats då tidningarna stoppade pressarna för morotspurén som smakade palsternacka med polkagris.

Dåså var alla samlade igen utanför entrén till lagret och viftade bort midsommarblommorna med en nyskuren julgroda inslängd på senapen mellan två lussebullar som stulits av Lucia och Forever Xena som tappat sin pizza gjord uteslutande på vitlök med utgången bara några meter kastad från julgranen, opyntad men glittrande av levande alver som sjöng snuskiga strumpor är därför allt musikaliskt förbjuden frukt.

Chefen cyklade snabbt genom skogen undan fiskarna bröderna bu brände bakom bastun brådstörtat beviset på planlagt flykt av Björnligan och Tant Brun, smidigt smort smitande sockeplast på styret, plingplongande nyckelringar färglagda av fingerfärg från Atlantis. Samtidigt krashade Mork på ytan skrattande på danska wienerbröd och kanelbullar med fallskärmen fladdrande bakom peruken av halm och maskrosor som XC tuggade mjuka som dun från nyslaktade kastanjer doftande av rök. Med Picard dansande omkring stjärnorna tillsammans med JR Ewing från planet Jupiter Clay, där bortom molnen skymtar miraklet sa Erika innan världen vaporiserades

En tvåhövdad uggla simmade långsamt förbi motorvägen som brann av passion och förödelse förorsakad för Callistos hämnd mot mormor Björklövens rullator som var försedd med kladdiga mazariner smaksatta med sura rönnbär från Lustgården. Thrai meddelar trotsigt beslutet att kidnappa Robin och pepparkakan pojkvännen lägger i sviskon på toppen av chokladpuddingen utanför Stargate SG-1 Headquarters kattlucka för pälslösa avvikare som gräver konstant efter polkagrisar singerade Santa Claws.

Värdet på godiset blev otroligt upphaussat på Delikatess- och Sötsaksbörsen som årstiden tipsade starkt luktande blåbär blandat med köttkonserver vilket Tomtens renar kalasade på flera månvarv tidigare under julklappssabbaten som stulits dagen före, kunde ingen skaffa hjälp åt hovslagaren som blev pepsi cola förgiftad i blindtarmen och desperat googlade efter julmustfabrikens recept på Dunderhonung.

Men Magica de Hex lillasyster kvastade iväg kvickt som en iller påtänd av Rambaldiblad och ambrosia, visste alla att guldskatten hittats bakom Kermits ego, kamouflerad med vispgrädde lagom grön och pepprig smak.

Lättjefullt speglade Joxer sig i bäcken bakom Drakberget när riddarna snavade över TV-Land och sparkandes flydde gräddbakelsen mot Sci-Fi Nytts trygga hamn i sagolandet Peakverse där flydda eoner samlades under flaggan och grät lyckligt.

Ben-Henry hatade det fiktiva livet utan Glenn-Benny, hans dikter, hans kyssar och måleri den adonissköne fisk-kakan Tor-Bertils avundsjuka meddelande per bongo-trummor avslöjade hemligheten att allt varit förgäves den här resan. "Discovery" lämnade Fugelsang livlinelös hos Barbapappa iförd rosa elefanttanga, fluffig fiskarmössa och fjollig kråsskjorta.

Ytterst sällan fångade Lasse Kongo stjärnorna med fjärilshåven gjord av illasinnade vättar och odiösa gorgonzolaostar som osade något bananliknande ljusgult tidningspapper som stulits av medlemmarna från TV-Land samtidigt, långt närmare än Allison Dubois någonsin drömt till frukostflingorna och som Christer Pettersson kanske ätit men då utan senap och västkustsallad.

(Fortsätt)


Detta inlägg har redigerats av XC: 19 december 2006 - 09:54

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 25 november 2006 - 12:32

dog
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10 223 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 november 2006 - 12:53

Der dog en

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 25 november 2006 - 13:12

vampyr
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 13:23

lustfyllt
*Hockey och superhjältar*

#6 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 783 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Postad 25 november 2006 - 13:34

men

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 25 november 2006 - 14:03

smärtsamt

Detta inlägg har redigerats av Georgia: 25 november 2006 - 14:03

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 14:21

inuti
*Hockey och superhjältar*

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 25 november 2006 - 14:21


Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 783 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Postad 25 november 2006 - 14:25

kom

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 25 november 2006 - 14:35

Kirk
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 25 november 2006 - 14:41

med

#13 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 25 november 2006 - 14:53

mer
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 14:54

rotmos
*Hockey och superhjältar*

#15 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10 223 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 november 2006 - 15:16

Kan ni vara snälla och copy and paste så vi får hela meningen med varje gång :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#16 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 25 november 2006 - 15:32

Der dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att

Sådär ungefär? :huh:

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 15:47

Der dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla
*Hockey och superhjältar*

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 25 november 2006 - 16:38

Kan ni vara snälla och copy and paste så vi får hela meningen med varje gång :)


Umm... Så som du skrev skulle vi ju inte ha med den meningen. ;)

Och får vi lov att sätta punkt och börja på ny mening då? För om vi kopierar med den hela tiden kommer det bli oläsligt ganska fort. Så som det är skrivet nu får vi ju inte det :(

FortsätteR:

Der dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 16:43

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple

Detta inlägg har redigerats av Kermit: 25 november 2006 - 16:44

*Hockey och superhjältar*

#20 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10 069 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Postad 25 november 2006 - 18:04

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i
Support your local search and rescue unit - get lost.

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 18:15

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i Rättvik
*Hockey och superhjältar*

#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 25 november 2006 - 18:23

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i Rättvik men

Detta inlägg har redigerats av XC: 25 november 2006 - 18:23

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 18:27

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i Rättvik men landsfiskalen
*Hockey och superhjältar*

#24 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10 223 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 november 2006 - 18:29

:lol2: redan nu svamlar det ;)

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i Rättvik men landsfiskalen gjorde

Umm... Så som du skrev skulle vi ju inte ha med den meningen.


Sorry , då uttrykte jag mig fel :) ja sär ind komma om det känns bättre så :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 25 november 2006 - 18:30

Där dog en vampyr lustfyllt men smärtsamt inuti så kom Kirk med mer rotmos att kittla vampyrens adamsäpple i Rättvik men landsfiskalen gjorde frivolter
*Hockey och superhjältar*