Jump to content

Photo

OT-Tråd för filmturneringen


  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#26 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 April 2004 - 21:26

Nåväl, vi släpper väl in Apfilmen så blir ni som gillar den nöjda! (Inga sura kommentarer från alla som gillar Event Horizon, nu bara...

:angry: ...räcker det med en sur min?
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 April 2004 - 21:26

Att det är två som var för sig nominerat filmen är givetvis en god fingervisning om att filmen borde platsat på listan.

*host, host*
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 20 April 2004 - 21:51

Event Horizon fick, så vitt jag vet, inte biopremiär här i Sverige. Det var iaf inte någon "bred" realese av filmen.


Apfilmen gick på bio...Det fanns t o m en serietidning om den här i Sverige...Och den har nyligen gått på TV....Men om ni inte gillar den, är det väl bara att rösta bort den! :P

#29 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 April 2004 - 21:56

Apfilmen gick på bio...Det fanns t o m en serietidning om den här i Sverige...Och den har nyligen gått på TV....Men om ni inte gillar den, är det väl bara att rösta bort den! 


Tro mig..den ska bort.. :evil:
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 April 2004 - 22:13

Ja, jag tänker inte rösta för filmen... Men kan jag få tycka att det är fel att enbart se till BIOfilmer som nomineringsobjekt? Jag menar, var inte poängen att det skulle vara för att folk skulle känna till dem? Uppenbarligen är den inte okänd om två personer nominerar den. Istället för en film som man vet kommer bli utröstad direkt ;)

Nåja... Jag vet ju vilken film som skulle vunnit... OM den fått vara med ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 21 April 2004 - 02:42

Nej, inte enbart för att det var en biofilm. Även annat har spelat in. Som att apfilmen t ex fått flera uppföljare, varav en tv-serie, tidningar, (som sagt) samt att det till och med gjorts en remake på den.

#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 April 2004 - 10:05

Jo, jag vet. Du sade det ovan. Hur många nominerade den? *noll koll*

Så, en fråga bara.... Hur många fler filmer måste finnas dubbelt inna Event Horizon kommer med? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Kidnero

Kidnero

    Commander

  • Members
  • 225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Köping
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 21 April 2004 - 10:52

Min röst hade inte gått på Event Horizon iaf. Tyckte mest att den var en dålig efterapning ( :D ) av 21 andra filmer. Men smaken är som baken, delad.

Eller mera vulgärt, smaken är som röven, klöven! :blush:
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)

#34 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 21 April 2004 - 11:16

Jo, jag vet. Du sade det ovan. Hur många nominerade den? *noll koll*

Så, en fråga bara.... Hur många fler filmer måste finnas dubbelt inna Event Horizon kommer med? ;)

Inga fler, antar jag ...Jag har gått igenom listan och kan inte hitta några fler dubletter...

Iaf, och återigen, om ni kollar igenom urvalskriterierna kommer ni säkert finna att det är viss stringens i mitt urval, även om det måhända är svårt att skönja!.. ;)

Ett alternativ hade också varit att jag stängde nomineringstråden när vi exakt fått ihop 32 förslag. Och sedan låtit enbart dom varit med i omröstningen, på gott och ont..Jag tycker dock detta hade varit ett betydligt sämre alternativ dels pga av att det är något oschysst mot dom som av tillfällighet inte var tillräckligt snabba med sina förslag, och dels hade vi antagligen inte fått med flera filmer (som av dom flesta, förmodar jag) verkligen förtjänade en plats i tävlingen. Att ett visst subjektivt urval ändå måste ske, får man väl liksom ta, eller? Jag vill dock betona att jag inte valt filmer utifrån mina personliga preferenser...I sådant fall hade Event Horizon kommit med, och apfilmen fått foten, så nu vet ni det med... :cool2:

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 April 2004 - 13:15

Inga fler, antar jag ...Jag har gått igenom listan och kan inte hitta några fler dubletter...

Jag vet det - det var mao. en hypotetisk fråga. Eftersom det först lät på ditt svar att Even Horizon skulle ha varit den som kommit med om det funnits en plats till. Och sedan kom Apfilmen "out of the blue" så att säga... Därav frågan - som jag fortfarande tycker jag kan få ett svar på... Även om det inte kommer aktualiseras ;)


För övrigt kunde ett annant val ha varit att alla som nominerade fick skicka X-antal filmer som skulle bort och om flera tyckte samma - automatiskt plocka bort dem ;) Finns många olika val för det där - ta det nu inte som personlig kritik för att du valde att slänga in Apfilmen ;) Förstår fortfarande att urval görs :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 21 April 2004 - 19:42

Gahh! Jag blir galen...Så går det när man klipper och klistrar för mycket i Word..Och jag som trodde att jag läst igenom ordentligt...Nåväl, vi släpper väl in Apfilmen så blir ni som gillar den nöjda! (Inga sura kommentarer från alla som gillar Event Horizon, nu bara...

Nåja, man fick åtminstone in apfilmen då ... :)
------>Sci-Fi Nytt <-------

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 April 2004 - 19:57

Men alltså, Johannes... Nu får du skärpa dig... Alla EH:are måste hålla emot och förtrycka Apfilmerna. En allians för att automatiskt försända den ur dne här tävlingne för den tog en mer värdig films plats... Inte vela nu :nono
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 21 April 2004 - 21:22

Ny rond, Gubbar o Tanter! :P

#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 April 2004 - 21:28

Du, MP, jag väntar fortfarande på dne hypotetiska frågan? ;)

Matrix kändes för mig som ett enkelt val. Soylent Green är inget som är mig bekant med all :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#40 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 21 April 2004 - 21:45

Har nu inte sett Soylent Green, men den kan knappast vara värre än Matrix..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#41 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 21 April 2004 - 21:59

Har inte sett någon av dem men valde ändå Soylent Green

 


#42 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 April 2004 - 11:05

Har inte sett någon av dem  men valde ändå Soylent Green

Varför då? *CMWtK*
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#43 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 22 April 2004 - 14:13

Men alltså, Johannes... Nu får du skärpa dig... Alla EH:are måste hålla emot och förtrycka Apfilmerna. En allians för att automatiskt försända den ur dne här tävlingne för den tog en mer värdig films plats... Inte vela nu :nono

Anande väl att du skulle komma och klaga ;) Faktum är att jag faktiskt står i båda lägrena ... det var ju faktiskt jag som nominerade apfilmen ;)

Så här reagerade jag ju då Mindphazer till en början hade dissat filmen:

Visst, Soylent Green har Leigh-Taylor Young i rolllistan ... men det är en riktigt praktskandal att den väljs framför POTA!  :angry:



_____________

Ang. dagens röstning: Leigh-Taylor Young (och Charlton Heston) medverkar i Soylent Green ... därav min röst ;)

Edited by Johannes NA, 22 April 2004 - 14:15.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#44 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 22 April 2004 - 22:11

Några fler filmer ni har på lager ni vill att jag dissar?... ;)

Iaf, NY ROND!

Angående förra ronden:

Rätt förvånande att Matrix kickades bort av Soylent Green...Kunde väl aldrig tro...Men det var med minsta möjliga marginal...

Angående pågående rond:

Nu har ni chansen att skicka apfilmen dit den hör hemma, Capshaw mfl... ;) SKulle gissa att den nog har ungefär samma chans som en snöboll i helvetet, med tanke på att den möter SW IV...

Angående "Varför":

Varför har inget nominerat filmen A.I??? Såg om den alldelese nyss och visst hade den förtjänat en plats i omröstningen, eller?...

#45 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 April 2004 - 22:41

Matrix förlorade... :blink: ...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#46 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 April 2004 - 12:39

Förlorade Matrix! Hallå - det är ju faktiskt sci-fi forumet, så hur kan man rösta bort Matrix! Det är ju Matrix som är grunden till dagens SF-filmer! :angry:

Soylent green... :angry: Jag slår vad om att allt det här är det nya forumets fel... <_<

Edited by Sentinel of Dreams, 23 April 2004 - 12:40.

Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#47 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 23 April 2004 - 13:05

Soylent green...  Jag slår vad om att allt det här är det nya forumets fel... 


Där får jag nu hålla med dig Posted Image Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#48 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 23 April 2004 - 21:32

Apfilmen har inte fått någon röst än vad jag kan se

 


#49 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 23 April 2004 - 22:42

Nej, den lär nog bli utan..

Iaf..Jag uppdaterar omröstningstråden först i morgon förmiddag...Sedan nästa gång på söndag kväll eftersom aktiviteten här på tavlan går ner över helgen..Ni har väl för mycket att göra i RL... ;)

#50 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 24 April 2004 - 09:13

Ny Rond! :)

Ang förra ronden:

Förkrossande seger för SW..Lite märkligt ändå att ingen passade på att rösta för apfilmen, men så är det... ;)

Pågående rond: Det är först nu det börjar bli lite knivigt att välja...Båda filmerna är bra för sig...

Edited by Mindphazer, 24 April 2004 - 09:14.