Jump to content

Photo

Sexigaste superhjältar/seriekaraktärer


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#26 Silversword

Silversword

    Marsian

  • Members
  • 491 posts
  • Location:Kalmar
  • Interests:Fantasy & Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 17 July 2004 - 14:18

Sicken topic ;) .... Svårt att säga någon precis igentligen men Red Monica, Emma Frost, Luba (från Love & Rockets), Urd, Rouge, Psylocke och Storm får väll bli mitt svar.

Länge leve nördigheten! :D
Posted Image

#27 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 17 July 2004 - 16:42

Jag ska faktist snart läsa 2 album med Neil Gaimans Death som jag lånat i tisdags. :P Hon är snygg, min typ av tjej och jag träffar på lite sådana tjejer i verkligheten. :)

jag tyckte Psylocke blev hetare och ointressantare i början på 90-talet och så blev det bättre efter mitten av 90-talet.

U-Go Girl/Edie i X-FOrce/X-Statix gillar jag också.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#28 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 19 July 2004 - 07:00

Jo, Death är ju alltid cool!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#29 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 19 July 2004 - 09:08

Är det bara killarna på forumet som skriver in vilka de tycker är sexiga?

Nåja, får ta och skriva in några snygga pojkar också..vilket blir ett dilemma eftersom det är vissa tecknare som gör karaktärerna snygga medans de inte alltid ser lika bra ut under en annans hand..

Wolverine - Sexigt vild. Speciellt när han går bärserk...hehe

Magneto - Sexigt med det vitra håret tycker jag. Även om han då coh då ställer till med problem för X-Men..men utan honom, ack vad tråkigt de skulle..

Vision - Snyggaste androiden. Gillar honom pga av att han påminne rmig mycket om Spock..

Gambit - Tjejetjusaren nr 1. Tyvärr tagen av Rouge och jag vill behålla mitt liv

Mr Sinister - Är det fel att tycka att onda typer är snygga? Iaf jag gillar hans stil...

Cable - Hmm nu börjar jag fundera över varför nästa alla mina favoriter är rätt gamla...

Ian Nottingham - Ond? Nja då och då men han kan vara god. Snygg? Otrligt sexig.

Kenneth Stark - Ond? Ja. Snygg? O ja.

Deedpool - Ond? Tja han är ju en legosoldat...Snygg? Nja, inte precis, men jag gillar hans humor..

Det rcäker för nu tycker jag....
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#30 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 19 July 2004 - 10:40

Bra lista Mara Jade! Men du glömde väl allas vår favorit Peter Parker? och Scott Summer? och Beast? ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#31 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 July 2004 - 17:28

MJ gillar inte PP så hon glömde nog inte honom alls :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#32 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 19 July 2004 - 17:43

Nej...PP hamnar inte på min lista...Scott Summer däremot borde jag ha tagit med, han har artat sig riktigt bra på sista tiden, sedan han slutade vara Jeans knähund. Beast är sexigt blå.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#33 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 20 July 2004 - 15:37

Scott är kanske inte knähund längre, men bra tankespridd. Tycker han påminner en del om mig, kanske det jag inte gillar.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#34 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 July 2004 - 15:39

Är själv rätt tankspridd...hmm..så jag kanske gillar det hos honom..eller kanske inte...vet inte länge...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2004 - 15:41

Vet inte om jag ser Scott som så tankspridd. Då är väl Peter Parker ett bättre exempel. Är också tankspridd för övrigt.

Mara, vad tycker du om Beasts nuvarande kattliknande form?
*Hockey och superhjältar*

#36 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 July 2004 - 15:43

Tyckte bättre om när Hank var mer björnlik....inte för att jag har någonting emot katter men han var som en stor söt teddybjörn.

Är PP tankspridd? Det har jag inte tänkt på..men så försvinner mina tankar lika fort som den kommer..mitt guldfiskminne som jag så kärleksfullt kallar det..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2004 - 15:56

De flesta vill nog se Hank i sin förra form. (Även om jag tycker det var mer apa än björn över det) :)

Peter är väldigt tankspridd. Märks framförallt i de tidigare serierna. Sen är Reed Richards ett annat bra exempel. Scott ser jag inte riktigt som tankspridd.
*Hockey och superhjältar*

#38 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 July 2004 - 12:04

Jag gillar Beasts kattform utav helvete...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#39 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 21 July 2004 - 13:31

Håller med föregående talare...beast är coolare än någonsin....


På tal om killar...varför inte Bruce Wayne, karlen är ju trots allt miljonär...eller varför inte Mr Worthington (eller hur det nu stavas?) angel alltså...han har väl också ganska fett med stålar...

#40 Psylocke

Psylocke

    Lieutenant

  • Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 26 July 2004 - 22:27

Ännu en topplista, jag gillar topplistor! Ok nu är det så att jag är kille därför blir det enbart karaktärer av det kvinnliga könet...

*shrugs* varför inte?
här är min lista;

1. Gambit
2. Psylocke (asiatiska versionen)
3. Emma Frost
4. Sage
5. Ian Nottingham

Edited by Psylocke, 26 July 2004 - 22:29.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#41 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 26 July 2004 - 22:43

Gillar din lista Psylocke.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#42 Psylocke

Psylocke

    Lieutenant

  • Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 26 July 2004 - 22:59

Gillar din lista Psylocke.. :)

Tackar så mycket! :thumbsup:
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#43 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 July 2004 - 12:24

Just det, bra lista!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#44 Professor Decevio

Professor Decevio

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts

Posted 19 January 2005 - 11:49

Min lista:


1. Lai Choi San alias The Dragon Lady (Terry and the Pirates) :thumbsup:

2. Death (Sandman)

3. Linda (Linda & Valentin)

4. Druuna (Morbus Gravis)

5. Diana Villasenor (Palomar)
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#45 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 19 January 2005 - 14:39

Måste också lägga till några favoriter...

Black Cat - Pecis som många andra. Svart tight läderdräkt + tuff attityd = :wub:

Witchblade - Inte så intressant person, men snygg.

Harley Quinn - Jokern medhjälpare är rätt söt.

Black Widow - Vet inte så mycket om henne, men hon hae väl nån relaton med Daredevil va?

#46 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 19 January 2005 - 15:43

Min lista:


1. Lai Choi San alias The Dragon Lady (Terry and the Pirates) :thumbsup:

2. Death (Sandman)

3. Linda (Linda & Valentin)

4. Druuna (Morbus Gravis)

5. Diana Villasenor (Palomar)

<{POST_SNAPBACK}>


Angående Druuna har jag för mig att Tung Metal körde ganska mycket på det nakna stuket och det var inte alltid så diskret eller smakligt, Druuna var ju inget undantag direkt...tror aldrig att jag har läst något begåvat med Druuna men å andra sidan kanske man inte kom in i historien när man endast läste kortare episoder...

...Death är som vanligt tilltalande men kanske framförallt skrämmande...då väljer jag nog hellre någon annan Vertigo donna, kanske Snövit i Fables...

#47 Professor Decevio

Professor Decevio

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts

Posted 19 January 2005 - 21:00

Min lista:


1. Lai Choi San alias The Dragon Lady (Terry and the Pirates) :thumbsup:

2. Death (Sandman)

3. Linda (Linda & Valentin)

4. Druuna (Morbus Gravis)

5. Diana Villasenor (Palomar)

<{POST_SNAPBACK}>


Angående Druuna har jag för mig att Tung Metal körde ganska mycket på det nakna stuket och det var inte alltid så diskret eller smakligt, Druuna var ju inget undantag direkt...tror aldrig att jag har läst något begåvat med Druuna men å andra sidan kanske man inte kom in i historien när man endast läste kortare episoder...

...Death är som vanligt tilltalande men kanske framförallt skrämmande...då väljer jag nog hellre någon annan Vertigo donna, kanske Snövit i Fables...

<{POST_SNAPBACK}>



Javisst, Morbus Gravis suger på manussidan. Fast jag trodde ju att tråden handlade om att nominera de snyggaste tjejerna i serier. Fast om någon av er tar anstöt så.... äh skit samma, ta't som ni vill. :D

Edited by Professor Decevio, 19 January 2005 - 21:01.

Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#48 OnO

OnO

    Commander

  • Members
  • 203 posts

Posted 23 March 2005 - 23:59

Jag har ingen lista. Men en favorit. Det är Dawn, tecknad av Joe Linsner och utgiven på Sirius.

http://www.gottawiz....awn/dawn_d1.jpg
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image

#49 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 March 2005 - 07:45

Jag har ingen lista. Men en favorit. Det är Dawn, tecknad av Joe Linsner och utgiven på Sirius.

http://www.gottawiz....awn/dawn_d1.jpg

<{POST_SNAPBACK}>


Hell yeah ;) !
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#50 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 24 March 2005 - 08:07

Oj, den stackars flickan måste ju frysa....