Jump to content

Photo

Indiana Jones 4 - the Kingdom of the Crystal Skull


  • Please log in to reply
347 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 March 2006 - 19:56

Sci-Fi / Fantasy Blog
http://scifi.about.com/b/a/252256.htm

Looks Like Indiana Jones IV Will Happen
From Julia Houston,
Your Guide to Sci-Fi / Fantasy.

March 15, 2006
Looks Like Indiana Jones IV Will Happen
I love Raiders. Who doesn't? I even liked Holy Grail, though the ending is kinda pointless (that poor old knight!). But Temple of Doom royally bit. And now, the incredibly wonderful Harrison Ford is...kinda old. It's not so much a question of whether we need a fourth movie, as it is whether a fourth movie will be downright painful.

But, bring it on and we'll check it out. Rick McCallum, who has produced many a flic with George Lucas, has an interview up with Empire Online where he says Lucas has approved a script which has now been sent (probably via Fed Ex?) to Steven Spielberg. Over at Fox News, Spielberg confirms that Lucas is "happy" with the script, but adds rather oddly: "George Lucas isn't the director. I am. I have David Koepp on it now, and he's my 'closer.' He wrote 'Spider-Man' and 'War of the Worlds,' so he'll get it done."

O...kay. This is the guy who couldn't play along with Ben Stiller at the Oscars, after all. The point is that Ford has already said he wants to do it, so this is really starting to look like a real project and will probably go before cameras in a year or so.



Länkar:
Fourth Installment of the Indiana Jones Adventures (2008)
Indiana Jones (Officiell site)
Indiana Jones 4 - ComingSoon.net Film Database

--
Ändrade från "IV" till "4".
Lade till resten av filmtiteln.

Edited by Georgia, 22 December 2007 - 00:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 March 2006 - 15:38

Hoppas verkligen den blir av! Och att Sean Connery är med igen som Indys pappa :)

Winter is Coming


#3 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 March 2006 - 17:30

Jag tror det när jag ser det. :rolleyes:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#4 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 16 March 2006 - 23:02

Och att Sean Connery är med igen som Indys pappa smile.gif


Det kommer inte att ske. Connery har gått ut med att han numera är pensionerad, i samband med nån skada eller nåt, tror jag det var. Han ska inte göra fler filmer iaf.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 March 2006 - 08:42

Var det inte så att han uttrykte sig i relativt negativa ordalag om branchen som helhet i samband med att han "pensinerade sig"? :unsure:

Edited by XC-SE, 17 March 2006 - 08:43.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 March 2006 - 22:30

Och att Sean Connery är med igen som Indys pappa smile.gif


Det kommer inte att ske. Connery har gått ut med att han numera är pensionerad, i samband med nån skada eller nåt, tror jag det var. Han ska inte göra fler filmer iaf.


Det är väldigt synd :(

Winter is Coming


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2006 - 08:58

För den som är intresserad så pratar Steven Spielberg Jurassic Park IV och Indiana Jones IV på adressen: http://www.spielberg...com/general/972. (Via Digg)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2006 - 12:55

Ja, Sean Connery är en skådespelare som världen kommer att sakna. Tyvärr så skadade han ryggen (Tror jag) under alla de action scener han gjorde som gammal. Hur pensionerad han är återstår att se. Jag skulle tro att han återvänder om några år och gör några drama eller så men annars så har han, som sagt, medelat att han är pensionerad.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 19 July 2006 - 22:29

Om de inte börjar filma snart får film namnet jakten på den försvunna rullstolen i ålderdomshemet.

Men när pengar står på spel kan de säkert lägga på en Indy data ansikte på en ung skådis.

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 July 2006 - 01:54

Fast det är väl problemet, att det inte är pengar som står på spel. Hade det varit pengar så hade vi redan sett 5 filmer till för folk hade sett dem hur de än var.
Detta handlar om att inte förstöra ett gammalt recept på en god kaka. Serien är kult och risken finns att sabba det och med det rädslan för att vara den som sabbar det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 31 July 2006 - 19:45

Crusader: Ha det har inte hindrat att man gjort nya star wars filmer.... ;)

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 July 2006 - 20:10

Tycker inte direkt att de nya Star Wars-filmerna kom till av pengaskäl. Lucas har alltid velat berätta historien om hur Anakin blev Darth Vader, har han sagt. Och det hade lätt blivit fler filmer om de bara tänkte på mammon...
*Hockey och superhjältar*

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2006 - 02:06

Precis. Och att det tog nästan 20 år för filmerna att komma tycker jag inte räknas som att han skyndade på det.
Dessutom så lade han ner en förmögenhet på de nya Star wars filmerna. Mycket mer än han igentligen hade behövt lägga ner på dem om han bara ville ha pengar.
Jag vet att många har imot att han känat så mycket pengar på Star Wars prylar men det roliga är ju att filmföretagen trodde att de lurade honom på pengar när de vägrade honom rättigheterna till filmerna och gav honom rättigheterna till prylarna istället. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 01 August 2006 - 11:30

Ja, vilken extrem förmögenhet han måste ha gjort på alla prylar och leksaker.
Hur var det med Ep I, II och III? Stod han för hela kalaset där eller?

Winter is Coming


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 August 2006 - 00:52

Han fick en budjet på ca $105 miljoner per film men resten betalade han själv. Episode 1 gick på upp mot $1 miljard sammanlagt att göra. Och då medräknas all teknologi som skapades bara för filmen och allt annat som behövdes. Mycket av pengarna gick till CGI, skulle jag tro.
Lucas sa i en intervju före filmen att om den skulle floppa så skulle han antagligen få gå i konkurs.
Själva filmen gick med stor förlust (Med tanke på hur dyr den var) men sam vanligt så känade han in allt på prylarna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 February 2007 - 02:19

Från zap2it.com

"Indy 4" Picks Its May Day
Will viewers watch Indy or 'Speed Racer'?

February 8, 2007

The fourth film in the "Indiana Jones" franchise has targeted Memorial Day 2008 for its long awaited release.

The specific release date for "Indy 4" will be May 22, putting it into direct competition with the Wachowski Brothers' similarly long-anticipated adaptation of the Japanese comic series "Speed Racer," which will open the following day. No stars have been announced for "Speed Racer," a Warner Bros. release.

"Indiana Jones and the Quest for Profit" (not the official title) is expected to begin production in June, reteaming producer George Lucas, director Steven Spielberg and whip-wielding star Harrison Ford. The specifics of David Koepp's script are a government secret, but expect intrepid professor and archeologist Indiana Jones to go looking for something old and valuable and to face myriad difficulties perhaps including, but not necessarily limited to, snakes.

Paramount is distributing the LucasFilms Ltd. production.

The three films in the franchise -- 1981's "Raiders of the Lost Ark," 1984's "Indiana Jones and the Temple of Doom" and 1989's "Last Crusade" -- have taken in just under $1.2 billion worldwide.


Indiana Jones and the Quest for Profit :lol2:

Edited by Wylie Times, 09 February 2007 - 02:20.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2007 - 02:39

Lite felaktigt skämtnamn tycker jag. Snarare "Indiana Jones and the Neverending Script". Hade det varit för pengarnas skull så hade vi sett 3 nya filmer för 10 år sedan och de hade inte skrivit om manuset 50 gånger.
Jag tror den kan bli riktigt bra. Alla som var med och gjorde originalen ska vara med nu och de ska inte använda en massa CGI utan göras allt som de förra filmerna. Om de bara inte gör filmen för barnslig (Som SW ep 1) så...
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 March 2007 - 09:32

SCI FI Wire | LaBeouf Mulls Indy 4

Shia LaBeouf (Michael Bay's upcoming Transformers) is in final talks to star in Steven Spielberg's fourth Indiana Jones movie, playing the son of the adventurous archaeologist, who will again be played by Harrison Ford, Variety reported.

Spielberg and George Lucas' Lucasfilm, which is producing Indy 4 for Paramount, are keeping the storyline under tight wraps. David Koepp (Spider-Man) wrote the script.

Neither Paramount nor Lucasfilm would confirm that talks are under way with LaBeouf, the trade paper reported.

Spielberg is set to begin shooting Indiana Jones 4 in June. The sequel is set to debut May 22, 2008.

LaBeouf stars in Bay's Transformers, based on the 1980s toy, TV and comic franchise, and will also perform the lead voice in Sony's upcoming animated Surf's Up!


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 12 March 2007 - 09:33

För den som är intreserad kan jag berätta att Frank Darabont skrev ett manus till Indy 4 som Spielberg gillade skarpt. Men sen när George Lucas läste det tog det tvärnit. Eller som Frank säger i intervjun "Then George Lucas read it, didn't like it, and threw ice water on the whole thing."

Han verkar vara en svår kille att imponera på den där Lucas. Intervjun hittar ni här

#20 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 March 2007 - 11:34

Han verkar vara en svår kille att imponera på den där Lucas.

Vilket nog bottnar i att hans ego är så stort att det riskerar att självantända i en fusionsreaktion. Det är "my way or the highway" som gäller. En olycklig följd av enorm framgång.

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 March 2007 - 12:07

Tror inte lika mycket på det stora egot, men han vill nog ha kontroll på sina egna skapelser, han är trots allt en "independent filmmaker", och det var tidigt hans mål att bli också.
*Hockey och superhjältar*

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2007 - 22:09

Jag håller med. Och jag kan förstå att han vill ha kontroll på sina egna skapelser. När han gjorde de första 3 Star Wars filmerna så fick han inga rättigheter till dem utan de slängde till honom de, vad de trodde, värdelösa rättigheterna till sakerna runt omkring (Som tröjor, action figurer, spel osv).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2007 - 16:52

SFX \ Cate Blanchett joins Indy IV?

Looks like there’s been further progress on the fourth outing for Indiana Jones, with Hollywood Reporter claiming that Cate Blanchett (you know – Galadirel in Lord of the Rings) has been signed up to the cast. There’s no word on what role she’ll be playing, although we wouldn’t be too surprised if she was playing Indy’s love interest. Hey, there’s only 27 years between them - that’s nothing in Hollywood terms, right? Although maybe she's playing his daughter. Or a ninja who dreams of being a successful hairdresser. Who knows?

Directed by Steven Spielberg from a script by War of the Worlds and Spider-Man scribe David Koepp, Indy IV is due to start shooting in June.

Blanchett and Ford Together? - Slice of Scifi

Cate Blanchett is said to be in serious negotiations to star opposite Harrison Ford for the new LucasFilm, Steven Spielberg movie tentatively dubbed “Indiana Jones: 4.”

While her role in the film has not been made public, rumor control has it that the Oscar winner may be the mysterious wife of the adventureous archeologist.

What we can tell you is the script is complete, Spielberg is directing, Shia LaBeouf is denying involvement, Paramount is distributing the project and shooting begins June 2007. The other news is a release date of May 22, 2008 has been set.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 16 March 2007 - 17:14

För den som är intreserad kan jag berätta att Frank Darabont skrev ett manus till Indy 4 som Spielberg gillade skarpt. Men sen när George Lucas läste det tog det tvärnit. Eller som Frank säger i intervjun "Then George Lucas read it, didn't like it, and threw ice water on the whole thing."

Han verkar vara en svår kille att imponera på den där Lucas. Intervjun hittar ni här



Synd att aldrig Darabont fick chansen med vare sig Indy eller StarWars för den delen. Han gjorde ett bra jobb med t ex "Nyckeln till frihet". Har fortfarande kvar ett gammalt ex av Cinescape från 97 som helt fokuserade på StarWars. Det fanns med en intervju med Frank Darabont som då var tänkt som manusförfattare till de på den tiden så mytomspunna prequell-filmerna, men nu blev det inte så.

#25 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 March 2007 - 23:35

Indiana Jones får ny partner

2008 är det dags för Indiana Jones återkomst. Nu är det klart vem som blir Harrison Fords motspelerska.

Hon vann en Oscar 2004 för bästa kvinnliga biroll i The Aviator och uppmärksammades nyligen för sin roll i Babel. Nu står det klart att Cate Blanchett blir Harrison Fords motspelare i fjärde delen av Indiana Jones-serien. Filmandet ska påbörjas i juni och som vanligt är det George "Star Wars" Lucas och Steven Spielberg som står bakom produktionen. Harrison Ford, som hunnit bli 64 år, lovar BBC News att hans roll ska bli lika fysisk som i de tre föregående filmerna. Filmen beräknas ha premiär i maj 2008.

Källa
Support your local search and rescue unit - get lost.