Jump to content

Photo

Mumien 3 - Drakkejsarens Grav / Mummy 3 - Tomb of the Dragon Emperor


  • Please log in to reply
126 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2007 - 18:11

Ettan var väl OK, tvåan något sämre - men gick väl an... Men:

SCI FI Wire | Mummy 3 Eyes Cohen To Helm

Rob Cohen (Stealth) is in talks with Universal Pictures to take the reins on a third edition of its Mummy franchise, and franchise stars Brendan Fraser and Rachel Weisz have had discussions about returning, Variety reported.

Not much has been disclosed about the story of The Mummy 3 by writers Alfred Gough and Miles Millar (TV's Smallville), but the movie has been in active development for about a year. No deals are in place for Fraser and Weisz to return. Mummy 3 is envisioned as a summer 2008 release.

Stephen Sommers helmed the first two Mummy installments, released in 1999 and 2001; they took in a combined worldwide gross of $849 million.

Sean Daniel, Jim Jacks, Sommers and his Sommers Co. partner Bob Ducsay will produce Mummy 3.

Universal is owned by NBC Universal, which also owns SCIFI.COM.


--

Release Date: August 1, 2008
Studio: Universal Pictures
Director: Rob Cohen
Screenwriter: Alfred Gough, Miles Millar
Starring: Brendan Fraser, Maria Bello, Jet Li, Luke Ford, Michelle Yeoh
Genre: Action, Adventure, Fantasy, Horror, Thriller
Official Website: Not Available
DVD: Not Available
Production Stills: View here
Plot Summary: The third installment of the popular franchise in which Rick, Evie and now grown-up son, Alex, face a new mummy. (AKA: "The Mummy 3")

--
Länkar:
The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor - ComingSoon.net Film Database


--
Edit: Ändrade rubriken. Svensk/Engelsk titel istället för den där fula blandade.

Edited by Georgia, 01 August 2008 - 17:38.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 10 January 2007 - 18:47

Tja, varför inte? De två första var ju ganska underhållande.
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2007 - 18:48

Ettan och tvåan var helt okej matinéfilmer så en trea har jag inget emot.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 January 2007 - 18:59

Ännu en uppföljare ingen bad om - det blir två för mycket. *gäsp*

#5 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 10 January 2007 - 19:17

har inte sett en enda mumie film :P traileren skrämde mig tillräkkeligt :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#6 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 10 January 2007 - 19:18

Har inget emot ännu en uppföljare i just denna franchaise. Ettan var en riktigt bra och härlig matinéfilm, tvåan något sämre men ändå kul underhållning. Jag ser hellre en Mumien 3 än en typ xXx 3.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2007 - 19:43

Bara det inte spårar ut totalt så har jag inga problem med en tredje film.
Som många sagt för mig, trevliga matiné filmer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 January 2007 - 19:52

Ettan och tvåan var helt okej matinéfilmer så en trea har jag inget emot.

What he said.

Inte för att jag försöker göra en vana av att hålla med Cappy men i det här fallet gör jag faktiskt det. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2007 - 19:53

Happ. Om både Wylie och Cappy tycker det är en bra idé så kan man sätta upp filmen på "att köpa"-listan. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 January 2007 - 20:01

Wylie, har inte du, Cappy och Illyria haft samma åsikter flera gånger nu? :ph34r:
Tror det är dags att ta skydd i någons bunker igen...


Edit; Är visst så rädd så att jag inte kan stava :P

Edited by Hofling, 10 January 2007 - 20:12.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2007 - 20:07

:lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2007 - 20:12

*Höjer beredskapen i bunkern till WayppyCon 3*

Edited by XC, 10 January 2007 - 20:12.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 January 2007 - 20:37

Bara det inte spårar ut totalt...

För sent.

*pekar på The Mummy Returns*

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2007 - 20:48

Nja. Knappast, va?

Tvåan var inte särdeles urspårad om man jämför mot ettan utan höll både stil- och stämningsmässigt rätt nära första filmen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 January 2007 - 20:55

Jag håller med. 2:an var inte mycket mer utflippad än ettan. Kanske byggde karaktärerna lite väl mycket på det som hände i ettan så det blev en hel del "private jokes" men annars var den nästan lika bra som ettan som var riktigt riktigt bra
Ser fram mot en 3:a.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 January 2007 - 21:34

Wylie, har inte du, Cappy och Illyria haft samma åsikter flera gånger nu? :ph34r:
Tror det är dags att ta skydd i någons bunker igen...


Edit; Är visst så rädd så att jag inte kan stava :P

Hehe. Vi kanske håller på starta en ohelig allians. :evil:

Kanske byggde karaktärerna lite väl mycket på det som hände i ettan så det blev en hel del "private jokes"

Fast det var en av grejerna jag gillade med tvåan. Annars hade jag nog inte alls tyckt att den varit lika bra. Inte ens ungen var sådär jätteirriterande som annars brukar vara fallet.

Men det rör sig som sagt absolut inte om några mästerverk utan lagom schyssta matinéer helt enkelt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2007 - 21:57

Hehe. Vi kanske håller på starta en ohelig allians. :evil:


:whistle:

Fast det var en av grejerna jag gillade med tvåan. Annars hade jag nog inte alls tyckt att den varit lika bra. Inte ens ungen var sådär jätteirriterande som annars brukar vara fallet.

Men det rör sig som sagt absolut inte om några mästerverk utan lagom schyssta matinéer helt enkelt.


Håller helt med Wylie i precis allt han säger. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 January 2007 - 00:41

Mumien 3? - Ja tack!
Matinéfilm i bästa Indiana Jones klass i de 2 tidigare filmerna så varför inte en tredje gång? :thumbsup:

Winter is Coming


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 January 2007 - 12:08

Mummy 3 Story Details Unwrapped - ComingSoon.net

SCI FI Wire talked to Al Gough, who is co-writing the third "Mummy" film with partner Miles Millar for director Rob Cohen and Universal Pictures. Gough revealed that the story will involve the grown son of Rick (Brendan Fraser) and Evie (Rachel Weisz). You'll be seeing a new mummy as well.

"We figured out a really good family story with Rick and Evie, and [their son] Alex is now grown up. So it's really interesting." Alex was played as a young boy in 2001's The Mummy Returns by Freddie Boath.

He added that Fraser and Weisz are in talks to return. They are expected to start shooting this summer for a summer 2008 release. Visit the link above for more of the interview.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 January 2007 - 14:55

Hmm. Det borde väl innebära att den kanske utspelar sig under andra världskriget.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 January 2007 - 19:52

Jo, antagligen. Kan man tänka sig det bli en story där Tyskarna väcker en Mumie av en olyckshändelse eller för att försöka få makt från den? Eller kanske de återuppväcker Hitler. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2007 - 20:25

Lite Indiana Jones känsla över det hela om det sker under andra världskriget.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 Star-Basse

Star-Basse

    Cadet Second Year

  • Members
  • 13 posts

Posted 25 January 2007 - 09:59

Tycker det ska bli riktigt skoj med en 3:a :P Gillar dom andra 2 mkt =) Synd att den inte kommer förens sommaren 2008 =( över 1 år kvar :P

#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2007 - 13:29

SCI FI Wire | Fraser Interested In Mummy 3

Brendan Fraser, who starred in the first two Mummy films, confirmed to SCI FI Wire that he's interested in reprising his role as adventurer Rick O'Connell in the proposed third installment, but nothing is official just yet. "I would like to very much," Fraser said in an interview on the set of his latest film, the fantasy Inkheart, in London last week. "It's down to decisions made in offices somewhere in Los Angeles. I'm waiting for a script. Keep your fingers crossed."

Since it was announced that screenwriters Al Gough and Miles Millar (The CW's Smallville) had been hired to write the script for The Mummy 3, there has been speculation over whether Fraser and co-star Rachel Weisz will appear in the film. Gough recently told SCI FI Wire that he hopes to lure the pair back and that the story will center on their characters and their now grown-up son, Alex. Rob Cohen (The Fast and the Furious) is in talks to direct the film.

Inkheart is now filming in London for release sometime in 2008.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 February 2007 - 09:45

Jet Li Joining The Mummy 3 and More Details « FirstShowing.net

IGN is reporting that a scooper caught a Q&A with director Rob Cohen (The Fast and the Furious, Stealth) who discussed more The Mummy 3, which he is apparently set to direct. Included amongst this discussion was that Jet Li would join in the film along side of Michelle Yeoh and that it would be set in China. Read on for more about The Mummy 3, which as of now isn't sounding fantastic but at least may be a step above The Mummy Returns.

Here's an excerpt from the scoop:

During the Q&A, someone asked what he thinks about Jackie Chan and Jet Li. In his answer, he confirmed that Jet Li will play the Mummy in The Mummy 3, which he is directing. He also said that the film will take place in China and Michelle Yeoh will also be in the film. The biggest bombshell was that the film's protagonist will not be Brendan Fraser, but rather his character's son, now 22 years-old. Also, Jet Li will be the head Mummy in a group of Mummies that were the Terracotta army.


I can't say I'm pleased, but it is interesting. Apparently Michelle Yeoh is not confirmed as actually being in the movie (by her management), and I'm sure Jet Li's publicists would say the same if asked. Read the full report over at IGN for more specifics. (Via: Digg)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)