Jump to content

Photo

Jericho - Säsong 1


  • Please log in to reply
300 replies to this topic

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 February 2007 - 21:25

Börjar väl snart igen?

Ett jäkla långt uppehåll har det varit!

Winter is Coming


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 February 2007 - 22:37

Börjar väl snart igen?

Ett jäkla långt uppehåll har det varit!

Visst har det. Jag har inte varit inne på den officiella hemsidan på länge men innan uppehållet så lovade de en massa bonusgrejor under uppehållet.

Jaja, jag har inget mot det långa uppehållet med tanke på att de har lovat att visa alla resterande avsnitt på raken utan fler uppehåll. Då har jag längre detta längre uppehåll. ;)

14 Februari så visas ett specialavsnitt om vad som hänt hitils och sedan så kommer serien tillbaka 21 Februari med ett avsnitt om dagen före attacken innan vi veckan efter få se fortsättningen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 February 2007 - 00:10

:hurrah: JERICHO ÄR TILLBAKA!!! :cheer:

1x12:

Jag var rätt kritisk till avsnittet innan när jag fick höra att att det utspelar sig dagen innan första avsnittet. Men jag blev possitivt överaskad.

Stanley och Uncle Sams första möte. :wub Så härligt elakt och fullt med bråk. :D

En massa viktigt info. Robert Hawkins plaserade aldrig sin bomb och sprängde inte sin stad. Han verkar vara en avhoppare. Och hans tjej, Sara, verkar vara hans ledare också för hon fick se var det skulle hända vilket de andra inte fick. (Robert stal hennes dator) Och nu är hon i Jericho. Kan bara betyda en sak: Trubbel. Speciellt om hon skulle få för sig att spränga den atombomben som Robert har. Jag tror inte att hennes "kidnappning" var riktig.
En annan viktig sak: Cellen som Robert är med i (Och som verkar vara en del i ett större nätverk) är inte arabiskt. Han som gav Robert uppdraget var en vanlig amerikan, liksom de flesta andra av bombarna.
Kan det vara Illuminati? En Cell innom USA? Verkar så. Jag tror inte det var en terrorist orginisation längre iallafall.

Så, nu vet man varför Jake var så snabb att veta att Ravenwood var onda och så snabb att skjuta mot dem. De smugglar vapen till fiender av USA. Skulle inte förvåna mig om de är inblandade i attacken.
Och de mördade Jakes bästa vän. Intresant att nu veta hur pass skurkar de är inför nästa gång de ger sig på Jericho.
Undrar om Jake kommer träffa sin kompis tjej igen.

Emily delen var rätt ointresant. Om varför hennes fästman rest på affärer osv. Likadant ang. om Johnston skulle försöka bli borgmästare igen eller inte. Känns som lite ifyllnad där. Visst, lite drama skadar aldrig. Påstår inte att det är dåligt, bara oitresant eftersom det inte ger nåt nytt.


Bra avsnitt iallafall och jag kan knappt VÄNTA tills nästa avsnitt!!! :thumbsup:

Veckans Morse kod i introt: “Bloodshed”. Det gör hela meningen från de 3 senaste avsnitten till: “IT BEGINS WITH 6 AND ENDS WITH BLOODSHED”
Någon som förstår vad det kan betyda? 6 vadå? Och när inträffar/inträffade “Bloodshed”? Är det nåt som komma skall?

Usch... snart börjar Idol... och då brukar CBS alltid slänga bort någon serie för det. Många gissar på att det blir Jericho i år, trots de bra och starka tittarsiffrorna.
Jag hoppas verkligen inte att det stämmer. Speciellt inte med vad seriens producenter har lovat med att folket i Jericho ska ge sig ut mer, bla till en farlig bytesmarknad kallad "Black Jack Fairground". Jericho ska börja med trading med en annan stad, Emily kommer hamna i mörka trubbel. De har lovat att vi ska få veta vem som ligger bakom attackerna. Dessutom så kommer andra säsongen att handla om den andra attacken, varför de attackerade, motiv osv.
Jag ser verkligen fram mot resten av säsongen och en andra säsong. Serien blir bara bättre och bättre. Typ hur den vanliga världen sakta utvecklas till Mad Max världen. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 February 2007 - 20:29

Om Idol skulle sparka ut Jericho från tablån så är det nått allvarligt sjukt med denna värld.
Jericho blir ju bättre hela tiden!

Winter is Coming


#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 March 2007 - 17:41

Håller fullständing med. Serien blir bara bättre och bättre. När varje avsnitt slutar sä längtar jag till nästa. :)

1x13:

Väldigt intresant och bra avsnitt. Heh, inte lite härmat från Fallout. :P


Nu fick vi se Black Jack Fairground. Tyvärr så kommer de nog inte vara välkomna där igen. Påminde väldigt mycket om städernas i Fallout med människoslavhandel osv. Och att de ända kvinnorna där är prostituerade. Och stränga lagar där alla tjuvar blir hängda.

Dale stälde verkligen till det. Inte bara kan de inte återvända dit. Nu blev de dessutom av med sina vapen. -_-
Hmm, vad tänker Dale göra med saltgruvan? Tänker han tvinga staden att betala för det?

Heh, scenen i början när Gray frågar vem som frivilligt åker till BJF och alla vändersig om och tittar på Jake... klockren. :D Han är verkligen deras alltiallo. :P

Gillade verkligen Johnston i avsnittet. Han passar som föredetta Borgmästare som försöker hitta en ny plats. Dessutom visade han sig vara riktigt rolig med vilket jag inte märkt av så mycket innan.

Stort minus för att Jather inte verkar bli av. :( Varför måste de para ihop Jack med just Emily? Heather är ju 10 gånger coolare. :cool2:

Robert Hawkins ex verkar vara skurk. Anade det. Men vem är "The Old Man"? Är han en av de 6 Presidenterna som just nu slåss om makten över USA?
Intresant att det värsta inte verkar vara bokom dem heller. Ett inbördeskrig verkar på G.

Tuffaste vintern på 15 år... just som USA saknar ström. Illa. De skulle ha tänkt på att bygga vindkraftvärk tidigare. Fast uppenbarligen så har de gjort ritningar på det och tänkt ut teknik och sånt redan innan.

Och hur ska de få mat? Gray var ju så klok att han delade ut all mat till folket när de fick den istället för att spara till vintern.

Hmm, den andra staden som Heather åkte till... jag har en känsla av att den styrs med en järnhand och att deras brottssystem är liknande det i BJF.


Guuuud, vad jag längtar till nästa avsnitt. Jag fullkomligt ÄLSKAR den här serien. :wub


Veckans Morse-Kod: “BLEEDING KS”. För alla som inte vet så står det för "Bleeding Kansas". "Bleeding Kansas" var ett gäng hemska strider som pågick på 1850-talet ang. om Kansas skulle bli en fri stat eller en slav stat.

Föresten, Alicia Coppola (Mimi "Uncle Sam" Clark) är nu en series regular. Glada nyheter för mig som shippar henne och Stanley. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 04 March 2007 - 12:48


Robert Hawkins ex verkar vara skurk. Anade det. Men vem är "The Old Man"? Är han en av de 6 Presidenterna som just nu slåss om makten över USA?


Från vad som avslöjats hittills verkar det mer handla om en grupp människor som jobbar utanför den etablerade politiska scenen. Skulle bli mycket förvånad om The Old Man visade sig vara en av de sex presidenterna - just den biten känns mer som vanlig maktkamp som alltid förekommer efter ekonomisk-social kollaps. En ny officiell hackordning ska slås fast, men i bakgrunden finns personerna med den verkliga makten och drar i trådarna. Landar väl kanske där så småningom.

Har hämtat upp sig rejält de senaste avsnitten. Blev lite orolig när Rob drog fram datorn och körde igång med de kryptiska meddelanden, men det går framåt: avslöjanden varvas med nya trådar som faktiskt för historien vidare. Hoppas de fortsätter på det här spåret och bara håller dimman lite halvtät.

Bra att de fört upp frågan om salt på dagordningen, den enda valutan som egentligen fungerar. Men de kommer nog få lite problem Dale och vad-hon-nu-heter att hävda äganderätt när hela stans framtid står på spel. Kanske inte så "rika" ändå.


I övrigt: Suveränt kameraarbete och (framför allt) ljussättning! Ett av seriens stora plus så här långt. Man köper verkligen att de lever i en el-lös värld större delen av tiden - nog lättare sagt än gjort.
Climbing to the Moon...

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 March 2007 - 05:53

Ännu ett underbart avsnitt! :)

1x14:

Jake dödade en 11 årig flicka i Irak? :blink: Jag visste att han råkat ut för något hemskt där men att dte var något sådant trodde jag aldrig. Och han ville inte att hans pappa skulle få veta för han ville inte att han skulle se Jake som ett odjur. Men Johnston förstod och han hade visst själv gjord något fult i det kriget han var med i.
Skulle vilja veta lite mer om vad Jake OCH Johnston gjorde i krigen.

Jake och Stanley låg verkligen brunt till där ett slag. Men Uncle Sam räddade dagen. :D Jag gissar på att detta avsnittet var för att visa att Mimi Clark nu räknas som en av huvudrollerna. :yes
Läksigt att det köromkring såna där galningar som mördar folk bara för det lilla de har. :o

1000 hemlösa som emigrerar söder för att undanslippa kylan. Måste vara jobbigt för Jake och de andra att bestämma sig för att inte hjälpa dem eftersom de inte kan ta hand om dem alla.

Johnston fortsätter vara bra och nu räddade han dessutom Jake och de andra när han var ute på sin fyllekörning. :D

Emily verkar lite osäker på om hon gillar sin nu totalt osjälviska pojkvän. Hoppas hon bestämmer sig för att behålla honom. Vill inte att hon ska bli ihop med jake. Han ska bli ihop med Heather. På tal om det. Var är Heather? Fortfarande kvar i den andra byn? Vill gärna se mer av henne, hon är ju trots allt en av huvudrollerna hon med.

Emilys lilla historia som inte verkar kopplat med något av det andra känns alltid som svagheten i avsnitten. Visst, det behövs drama också. Men allt om henne handlar om just bara hennes liv. Inget annat. Skulle vilja se lite mer scener med henne och Heather igen för de har väldigt bra kemi i sina scener. Men att se vad som händer i hennes kärleksliv bara, och dessutom rätt stor del av avsnitten, känns lite jobbigt ibland.

Hoppas Robert Hawkins inte är så urbotat dum att han går på vad hans ex säger. Jag menar hon lurar honom helatiden. Dessutom verkar hon vara The Man? Hon har dödat flera av de andra. Jag gissar på att det var henne och hennes knähund som den radioaktiva killen varnade Hawkins för innan han dog och inte flycktingar.
Men scenen där hon dödade den där mördaren var dålig och meningslös. Fans absolut ingen orsak med det. Speciellt inte med tanke på att hon kanske behövde honom. Bara för att bevisa hur farlig hon är och att hon är the boss.


Åhhh, jag längtar till nästa avsnitt!!! :thumbsup:

Veckans Morse-Kod i introt: “4 DOWN 4 TO GO”. Menar på hur många som är kvar av Robert och Sarahs team.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 March 2007 - 18:19

Wohoo, vilket bra avsnitt. :) Semper Fi! :D

1x15:

Tyckte väl att det Marinsoldaterna lät konstigt och att det hela var förbra för att vara sant. Nu har Jericho en stridsvagn. :D
Stanley är så cool. Heh, skrattade högt när han härmade Bonnies korkade pojkvän. :P
Robert Hawkins har inga fler hemligheter för sin familj nu längre. Nu vet de vad som pågår. Och hans dotter sköt Sarah, förutsägbart men ändå starkt. Och nu ska Hawkins gillra en fälla för sina cheifer. Ska bli intresant att se vart detta leder. Hela gisslandramat när hon siktade med pistolen mot hans sons huvud var hemsk. Man visste inte riktigt hur det skulle gå.
Grey verkar fatta att trots att han är Borgmästare så har han inte befälet över staden. Men han är verkligen en klåpare till idiot.



Veckans Morse-kod i Introt: “THEY WILL NEED IT”. Det är ett svar på vad de sa om att de kanske kommer behöva Stridsvagnen.


Jag vill ha Torsdag idag...

Edited by Crusader, 17 March 2007 - 18:21.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2007 - 02:18

1x16:

Och där dog April. Väntade jag mig aldrig.
Och där försvann Stanley OCH Eric. Kommer vi få se hur de har det i den andra staden? Eller kommer vi inte få se av dem igen fören säsong 2? Inte bra att de lovade bort mat de kanske inte kommer att ha. Och att den andra staden dessutom har gisslan.
Och var är Heather? WTF???
Uncle Sam och Bonnie verkar stå ut med varandra bättre. Ska bli intresant att se hur de klarar att bo tillsammans utan Stanley.

Inte ett händelsefullt avsnitt precis men väldigt intresant och spännande ändå. Speciellt stadens utveckling. Deras problem med en jäkla massa inbrott, brist på el och nu den här förhandlingen med den andra staden och det faktum att allt verkar inte OK där. Jag minns att de berättade att de hade extrema lagar i den. Ska bli intresant om vi får se hur det funkar i den staden. Hoppas det!
Och det ska bli intresant att se vad för konflikt som kommer finnas mellan Jericho och den andra staden för jag är säker på att det kommer bli en stor konflikt, troligtvis med dödsfall.

Jag gillar verkligen hur det utvecklar sig sakta mot värre och värre, mer mot en post-apocalyptisk värld för varje avsnitt. Jag vet att många väntade sig Mad Max efter bara ett par avsnitt men så snabt går det inte i verkligheten. Man får se hur människor visar mörka sidor (T ex Dale) och svagare människor får styrka. DET älskar jag med serien att den känns mer naturlig och går i ett naturligt tempo mot värre samtidigt som där finns hopp i staden. Och att man får veta allt som händer i omvärlden efterhand som de i staden får så man känner sig verkligen som en del av staden.


Längtar verkligen till nästa avsnitt! En vecka är en så låååång tid. :(


Veckans Morse-kod: “A COSTLY DEAL”. Tyder uppenbart på att den här överenskommelsen kommer kosta mer än de tror. Ett krig mellan städerna, kanske?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 April 2007 - 22:10

1x17:


Och där försvann Roger. Nu blir Emily singel igen, vilket jag inte ville att hon skulle vara. Jag vill ha Jather, inte Jamily. :(
Orättvist att Roger fick lämna staden när det var Gray som drog pistolen och ville börja skjuta för att få ut flycktingarna.

Jim är nog inte så korkad som han ibland verkar. Direkt när de nämnde de falska FBI ID-korten så kom han att tänka på Robert Hawkins. Att han skulle vara den som avslöjade Robert Hawkins trodde jag väl aldrig. :D

Nu är Robert Hawkins närmare att få veta vem bossen är. Bossen var skallig och påminde om Gray men det kan det ju inte vara eftersom Gray ju blivit skjuten.
En VÄÄÄÄLDIGT stor miss i avsnittet: Sateliter som ser från sidan. Sateliter kan bara se rakt uppifrån.



Veckans Morse-kod i Introt: “ROB EXPOSED”


Bra avsnitt som alltid.
Ska verkligen bli JÄTTE intresant att se nästa avsnitt. Namnet A.K.A tyder på att Robert Hawkins är helt avslöjad.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 April 2007 - 04:29

Detta är verkligen inte som LOST där de drar ut på det under flera säsonger, här får man veta saker. :P

1x18:

Här fick man verkligen veta saker. Så gått som alla svar blev besvarade.
*Rob är CIA som infiltrerade en Amerikansk terrorist grupp.
*De som gjorde attackerna var 3 Amerikanska terroristgrupper som gick samman för att störta regeringen under en mans ledning.
*Deras ledare (Eller en av dem iallafall) är ledaren över Homeland Security och även Robs boss.
*Rob varnade New York vilket stoppade attacken där.
*Orsaken han lämnade sin familj var för att ordna sin cover genom att bla sitta i fängelse i 1 år.
*Jericho var platsen där alla CIA agenter skulle sammlas. Men bara 3 lyckades ta sig dit och av dem så är 2 döda.
*De Sarah mördade var antagligen de andra CIA agenterna.
*23 storstäder av 25 i USA var bombade.

Men en sak undrar jag. Sarah var en förädare och orsakade antagligen att de kom på de andra agenterna så varför avslöjade hon inte Rob? För de kan inte ha vetat om honom för då hade de aldrig gett honom en av bomberna. Var hon kär i honom på riktigt, tro?

Kan det vara så att terroristerna utnytjade CIA agenterna för att göra attackerna? Att de medvetet fixade så att CIA infiltrerade dem för att få FBI brickor samt liknande och för att CIA skulle bana väg för dem genom att stoppa alla andra från att komma på dem. Och sedan flyttade de fram tiden innan CIA han göra ett tillslag. Väldigt smart.

Fortfarande några frågor kvar, t ex vad är terroristernas nästa mål? Vad har de för plan? Men de flesta frågor är besvarade nu. Känns lite underligt. :P

Jim är verkligen smart. Han är den ända som lyckats luska ut att Rob inte var vem han sa. Jag måste erkänna att jag fick stor respekt för honom. Nu lurar ju Jake honom men det är nog lika bra.
Ska bli intresant att se Jake och Rob jobba tillsammans för att stoppa terroristerna. Jag gissade på att något sådant skulle hända för det krävs någon inblandad för att jake skulle komma på det spåret och det känns som att han borde ha en del av att stoppa dem.


Usch, 1 vecka är alldeles för lång tid. :( Och nu är det bara 4 avsnitt kvar. Sedan får jag vänta till HÖST! <_<


Veckans Morse-kod i introt: “WHO RAN RED BELL”. Red Bell var namnet på CIA projektet som Rob ingick i.



Jericho fortsätter behålla sina bra tittarsiffror sedan fallet (Efter Juluppehållet) från 12 milj. tittare till 9 milj. tittare. Låter som ett stort fall men Jericho är fortfarande den serien med flest tittare på Onsdag 20-21 sloten (Av alla kanaler) och det verkar garentera serien en andra säsong. Faktum med att tittarsiffrorna går upp igen. :)

Edited by Crusader, 14 April 2007 - 04:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 April 2007 - 12:35

Usch, 1 vecka är alldeles för lång tid. :( Och nu är det bara 4 avsnitt kvar. Sedan får jag vänta till HÖST! <_<

Är det helt klart för en andra säsong?

Winter is Coming


#38 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2007 - 13:14

Nej, det är inte klart. Som Crusader skriver ovan "det verkar garantera". Verkar visar på att det troligen blir så, men inte är fastslaget.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 April 2007 - 14:03

Precis. De säger att de är väldigt nöjda med serien, den har haft väldigt fasta tittarsiffror (11- 12 milj. hela hösten och 8-9 milj. under våren) och ligger nr. 1 på Onsdagar 20-21 sloten. Det hade varit väldigt konstigt om serien INTE fick en andra säsong. ;)
Men fortfarande inte fastslaget i sten.

Edited by Crusader, 14 April 2007 - 14:04.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 14 April 2007 - 18:41

Jag hoppas värkligen att det blir en andra säsong på den här serien för den började bra och blir bara bättre och bättre!

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 April 2007 - 23:25

Den här serien blir bara bättre och bättre. Klart ett av de bästa serierna i år!

1x19:

Wohoo!!! Nu börjar det verkligen hända saker. Jericho är påväg att bli invaderad av en närliggande stad. Detta är så maxat. :thumbsup:

Men är verkligen Heather död!!!??? :blink: Hoppas verkligen inte det.
Låter jättekonstigt om det hade stämmt. Jag menar inte nog med att hon inte varit med på jättelänge utan nu ska hon dessutom vara död utan vidare? :unsure: Och hon är ju en av seriens regulars och min favorit. :upset:

Påtal om favorit, Jimmy börjar verkligen växa i mina ögon. Han ser inte så smarttänkt ut och verkar slö men är mycket smartare än man tror och luskar ut saker som ingen annan gör. Jag gillar honom. Hoppas han blir regular i nästa säsong.

Gillar verkligen hur Jerichos värld och som serie utvecklar sig mer och mer mot en Post-Apocalyptisk värld ala Fallout.
New Bern höjer verkligen den känslan liksom Black Jack gjorde före den.

Jake och Eric fängslade och Rob är deras ända hopp. Kommer de stoppa invasionen eller blir det fullt ut krig? Verkar som det blir det senare.
Och det verkar som att de sista 3 avsnitten kommer handla om det här stora kriget mellan Jericho och New Bern. Ser verkligen fram mot det här. :popcorn:


Veckans Morse-kod i Introt: “ONE GOT AWAY”. Menar de Rob eller hintar de om att Heather faktiskt inte är död ändå? Hoppas på det senare.

Tack och lov att det bara är 2 dagar kvar tills jag kan se nästa. :hurrah:

Edited by Crusader, 24 April 2007 - 23:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Pete-X

Pete-X

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 30 April 2007 - 01:42

Jag började titta på Jericho för ett tag sen och hade inga förväntningar på serien då jag inte hade läst speciellt mycket om den eller hört talas om den innan. Såg att den fanns tillgänglig och då Battlestar Galactica tog slut så behövde jag något annat att glo på :) .

Mina första intryck av serien var inte speciellt bra, visst, det var häftigt med ett bombat USA och ett samhälle i kaos men hela serien verkade vara ett beställningsjobb från politiska krafter som vill stärka känslan av att ett terroristhot i det amerikanska samhället, samtidigt som de vill glorifiera vissa normer; kärnfamiljen med Borgmästaren som den store Patriarken, hans fru som tar hand om det privata och enbart vurmar om sin familj (hon tjatar väldigt ofta om att Jake ska vara hemma) och den goda och mindre goda sonen. Föreställningen att allting går att klara om man bara lever upp till Den amerikanska småstadsidyllen ligger också som ett solkigt filter över serien i början.

Detta, samt den något trevande inledningen gjorde att jag övervägde att skippa serien efter en sisådär 4-5 avsnitt. Men... sedan börjar saker och ting luckras upp och det blir mer och mer intressant och nu går jag i väntans tider på nästa avsnitt, suck.

Visst, det finns fortfarande fragment i serien som stör mig samt att vissa värderingar ställs i alltför god dager men det är inget jag inte kan stå ut med.

Det är också lite irriterande att ... Heather tycks vara död samt att Roger förvisas. Det är så uppenbart att Jake och Emily skall bli ett par.

#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 May 2007 - 04:22

Wow, klart bästa avsnittet hitils. :thumbsup:

1x20:

Jäklar vad duellen i slutet var tuff. :D
Nu har det hela verkligen urartat. Kan bara sluta på ett sätt: Fullt krig mellan Jericho och New Bern. :evil:
Den där Sheriffen är verkligen galen. Han, och resten av staden, skyller allt på Jericho. De tillochmed tror att Jericho skickade Ravenwood till dem. Så nu ska de invadera Jericho. Det här kan inte sluta väl.

Heh, Rob är verkligen effektiv. Rena Jack Bauer , den där snubben. :rambo:

Dale är verkligen en tuff och kall affärsman. Han beslagtar gruvan med våld. Och givetvis så slutade det illa.
Men Gray är en ful fisk. Han vill ju givetvis ha saltet.

Var verkligen fins där i slutet när de gick i mörkret. :)

Hoppas Maggie klarar sig. Jag gillar henne lite. Undrar om hon ska ersätta Heather?

Verkar som att Heather verkligen är död. :upset: Varför? <_< Hon var ju seriens skönaste karaktär. Så jäkla cool. Saknar henne. :(



Veckans Morse-kod i Introt: “WE PLEDGE”


Vet inte vad som är mest plågsamt, att vänta till nästa avsnitt eller det faktum att säsongen snart är slut. :urk:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 May 2007 - 22:37

Wohohooo!!! :hurra: Ovch folk kallar den här serien för en småstadsgulligull serie. :rolleyes:
Vilket avsnitt! Slår de flesta andra serier.

1x21:

Jäklar, här händer det grejor. Fullt krig! :thumbsup:
Kul att se Jonah igen. Det tog verkligen Emily hårt att se hur känslokall han kan vara. Och den jävlen tog alla vapnena. Tur att Hawkins har sina CIA vapen.

Stridsvagnen tänkte jag också på. Jag tror att den kommer användas nästa avsnitt. Med tanke på Morse-koden i det avsnittet.

Som sagt, fullt krig mellan städerna. Alla beväpnade till tänderna. Blodbad och tragedi pga den där galna Sheriffen. Ska bli spännande att se.


Veckans Morse-kod i Introt: “ALLEGIANCE”


ÅHHH, jag längtar till nästa avsnitt. Det kommer bli så jäkla bra. Men usch för att säsongen snart är slut. :(

Edited by Crusader, 03 May 2007 - 22:38.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Pete-X

Pete-X

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 04 May 2007 - 18:37

Wohohooo!!! :hurra: Ovch folk kallar den här serien för en småstadsgulligull serie. :rolleyes:



Hehe, jo det är skönt att småstadsidyllen börjar luckras upp. Jag störde mig som sjutton på det i början av säsongen.

Angående kriget mellan städerna så hoppas jag att det blir en långkörare och förhoppningsvis kommer andra falanger att blanda sig i också, t.ex: stråtrövare, militanta grupperingar, andra städer och helst av allt vill jag se en utveckling som följer på något som sades i ett tidigare avsnitt -nämligen att USA har delats upp mellan olika senatorer som käbblar om makten. Det kan bli storskaligt krig :) juicy!

Men risken är väl att Jack & hans blonda skolfröken, Mr. CIA, Eric samt Stanley drar iväg på någon soloräd och kidnappar/neutrarliserar den krigsglade sheriffen i New Bern och sen får alla en aha-upplevelse och inser vad de håller på med och återgår till att bli goda grannar som firar thanksgiving ihop. :/

#46 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 May 2007 - 21:35

Vilket avsnitt! Slår de flesta andra serier.

Jaa! Är en av mina största favoriter just nu :D

Winter is Coming


#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 May 2007 - 22:24

Vilket avsnitt! Slår de flesta andra serier.

Jaa! Är en av mina största favoriter just nu :D

Samma här. :D Den bråkar med Heroes om andraplatsen just nu. (Supernatural har första) ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 May 2007 - 01:01

Nu har jag sett t o m avsnitt 1.16 och den här serien som bara verkade okej från början har verkligen lyft till någonting riktigt bra med tiden. :)

Dessutom är musiken så underbart bra, de har verkligen hittat rätt ton och anslag där. Varje gång de hittar rätt i tonläge och för att förstärka stämningen utan att det slår över till något löjligt överdrivet så blir jag lika glad. Vem som än ansvarar för musiken är en person helt i min smak. :D

PeteX: Jag hade samma farhågor som du - och visst finns det inslag av superpatriotisk klass som man som svensk och europé kan irritera sig på, men de har verkligen inte dominerat...

Flashbacksavsnittet 1.12 var dessutom perfekt inlagt, man fick äntligen veta bakgrunden för många av de frågetecken man haft tidigare under säsongen.

Jag tror (baserat på hur långt jag sett) att Heather kommer tillbaka, Jake och Emily var bara en grej p g a deras historia (hoppas jag!)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2007 - 02:15

Åh, vad glad jag är att ännu en har kommit till Jerichos lilla fans-skara. :) Ska bli intresant att läsa vad mer du har att skriva när du sett lite mer. De bästa avsnitten kvarstår. :D

Jag ser verkligen fram mot att höra dina funderingar om de avsnitten du har framför dig.

Visst är musiken bra och har ett bra tonläge, precis som du säger. :) Musiken skrivs av David Lawrence (American Pie 1-2, Van Wilder, High School Musical). Iallafall förra halvan av serien. Jag vet inte om de har bytt (Tror inte det). Svårt att veta med IMDb ibland.

Ja, de lyckades verkligen med flashback avsnittet. Jag väntade mig ett riktigt dåligt avsnitt (Jag tänkte, hur bra kan det vara som utspelar sig dagen innan allt händer) men det visade sig verkligen bra och gav en riktigt bra bakrund till handlingen och besvarade de viktigaste frågorna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Pete-X

Pete-X

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 06 May 2007 - 05:40

Nu har jag sett t o m avsnitt 1.16 och den här serien som bara verkade okej från början har verkligen lyft till någonting riktigt bra med tiden. :)


PeteX: Jag hade samma farhågor som du - och visst finns det inslag av superpatriotisk klass som man som svensk och europé kan irritera sig på, men de har verkligen inte dominerat...

Flashbacksavsnittet 1.12 var dessutom perfekt inlagt, man fick äntligen veta bakgrunden för många av de frågetecken man haft tidigare under säsongen.

Jag tror (baserat på hur långt jag sett) att Heather kommer tillbaka, Jake och Emily var bara en grej p g a deras historia (hoppas jag!)



Hehe Marie, du har nog de bästa avsnitten, i min mening, kvar att se då. :)

Jo, inte framhäver de några moralkakor direkt, angående patriotism menar jag. Det är väl som man säger, den som söker - han finner. ;)

Och angående din spoiler-text så håller jag med.