Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1


  • Please log in to reply
354 replies to this topic

#351 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2008 - 16:23

Skulle också ha föredragit att dom visade från avsn. 1. Var tvungen att kolla två gånger i TV-tidningen för att se om avsn. 1-13 skulle visas nu i helgen eller inte. Men hittade inget.

Dom har ju sagt att s.2 ska starta till hösten så det startar säkert snart.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#352 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2008 - 16:39

Dagens TV och deras egna tablå via TV Planeten säger exakt samma sak. Ser att Torchwood blir förskjutet med en timme den 24/8 men jag postar en liten notis om det i den tråden.

Visst att Canal+ skulle visa säsong 2 innan TV4 får göra det men sista avsnittet av säsong 1 visade ju TV4 någon gång i början av året och Canal+ är väl klara sedan ett bra tag tillbaka. Vet inte vad dom väntar på, kanske bättre sändningstider i höst?

#353 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2008 - 16:42

Vet inte vad dom väntar på, kanske bättre sändningstider i höst?

Antagligen.

Men dom hade ju kunnat visa det i våras ändå tycker man, med tanke på att det bara är 11 avsnitt

Förhoppningsvis så kanske dom startar upp s.3 till våren då? istället för att vänta till nästa höst. Men det kan man säkert glömma.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#354 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2008 - 16:47

Fast i våras var det väl Canal+ som visade avsnitten först? Men TV4 kunde ju ha hoppat på vagnen efter det och inte väntat så här länge. Har folk inte redan köpt avsnitten på DVD så har nog många sett dom på annat sätt så varför skulle dom då följa den via TV4? Det är där många kanalers problem ligger IMO. Dom väntar lite för länge med sändningsstart för en del serier samt lägger in onödiga säsongsuppehåll mitt i en säsong.

Hoppas kan man alltid göra, dock känns det väl inte så troligt att dom gör det.

Edited by Cartman, 12 August 2008 - 16:48.


#355 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 September 2009 - 18:10

Jag kollar om säsong 1 på Blu-ray. Jag hade nästan glömt hur bra säsong 1 är. :P
Jag kollar också Picture-in-picture komentarerna av skådespelarna medans de tittar på avsnittet i fråga och det är verkligen jätte kul att se. Speciellt då med Greg Grunberg och Hayden Panettiere som hade en sådan otroligt härlig kemi när de satt och skämtade med varandra. Varända gång Greg sa något småelakt eller fjantigt så utbrast Hayden "Greg Phillip Grunberg". :D

Men jag är besviken på att serietidningarna inte ingår i Blu-ray versionen. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif