Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1


  • Please log in to reply
354 replies to this topic

#26 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 October 2006 - 10:47

Jag är totalt ospoilad, men jag tänkte jag skulle dra till med en teori jag fick när jag såg avsnitt 2:

Siler var nog den som dödade Indierns (jag kan inte alla namn än.. :P ) farsa. Invincible Girls styvfarsa är nog trots allt "good guy".

Så, Siler dödar kanske "superhjältar", medan Invincible Girls farsa har andra funderingar.

jag baserar detta på att de försöker göra styvfarsan så creepy och mysko att det nog kommer en plottwist på den fronten.

Antar att säsongens uppdrag blir att se till att New York inte blir en dammhög (är det bara NY tro? En terroristatombomb?) Det smartaste skaparna av serien kan göra är att wrappa upp första storyarcen i säsong 1 och börja med en ny i en eventuell säsong 2. Har börjat tröttna på cliffhangers som aldrig blir avslutade.

INGA SPOILERS UTAN SPOILERMARKERINGAR I DEN HÄR TRÅDEN! (Spoilers = avsnitt som inte sänts i USA än).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#27 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 October 2006 - 22:32

Börjar gilla denna serie på allvar nu, blir definitivt till att följa den hela säsongen :thumbsup:
Hiro rules B)

Winter is Coming


#28 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 04 October 2006 - 22:37

Avsnitt två satte verkligen fart på serien, piloten övertygade mig inte riktigt, men nu ser jag fram emot nästa veckas avsnitt. :)

Hur kommer serien utspela sig, är det i nutid eller kommer det vara många avsnitt fram till "november"?

#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 October 2006 - 22:39

Det var väl 2:a oktober i avsnitt 2, som den "vanliga" tiden (alltså inte Hiros lilla hopp in i framtiden), vilket kan tyda på att de kör i realtid. I sådana fall så inträffar väl den stora explosionen vid sweeps ungefär.

Eller så kör de med Lost-metoden och sniglar sig fram nån månad över hela säsongen och avslutar säsongen med densamma.

Och Hiro mot poliserna var jäkligt kul. Verkar som om Hiros karaktär är specialinriktad mot oss SF-geeks... :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 04 October 2006 - 22:45

Men hur ska de hinna organisera sig, eller är det Hiro och målaren som på något sätt kommer halvt förhindra novemberkatastrofen. För serien kan ju inte ta slut där. :P

#31 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 October 2006 - 22:53

Ingen aning. Lite problem där med att målaren är lite väl på dekis, och Hiro är lite kass på engelska. Om jag hade gjort en sådan här serie som är så "serietidningslik" (med "Chapters" istället för avsnitt) så skulle jag göra små "miniserier" på en sisådär 4-5 avsnitt. Skulle vara smartast, tycker jag, i och med att man inte vet om serien överlever.

Det stora problemet som folk har med till exempel Lost är ju att mysterie på mysterie staplas på varandra utan något, till synes, slut i sikte. Extra dåligt blir det ju i sådana fall om det skulle vara så att det bara blir en sisådär 13 avsnitt av serien.

Jag är lite bränd på tidigare genre-serier på "de stora" kanalerna... :P Nå, avsnitt 2 fick också rätt bra tittarsiffror. Gick ner lite från piloten, men det gör det väl jämt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#32 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 04 October 2006 - 23:12

Fastnade inte alls för pilotavsnittet som jag tyckte var ganska segt och rätt tråkigt. har dock missat flera bra serier pga en dålig pilot så jag gav avsnitt två en chans också. (Dissade House för att jag inte gilade det brungula filtret de hade hela första avsnitett...)


Riktigt glad att jag såg avsnitt två av Heroes. Serien skyggar inte för att vara lite mörk (fastnaglade människor, öppna kranier), coola cliffhangers, Tim Sale tecknade serien (!) och Greg Grunberg dök upp! Kan bli en riktigt bra serie det här tror jag.

Någon annan än jag som såg en konstig symbol som dök upp lite här och var hela tiden. Såg att "Hoppa från taket-killen" hade ritat dit den på sin teckning och att samma symbol fanns typ överallt i målarens studio.. Såg lite ut som ett S fast långsmalt.
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#33 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 04 October 2006 - 23:16

Fanns i koden de fick fram också på datorn, en väldigt intressant detalj.

#34 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 October 2006 - 23:19

Det var inte Dharma-symbolen, hoppas jag.. :P

*missat den helt.. Skäms*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#35 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 06 October 2006 - 05:57

NBC REWARDS HIT FALL DRAMA 'HEROES' WITH FULL-SEASON ORDER FOR 2006-07

Nu kan vi med lugn och ro titta på säsongen utan att oroa oss för nedläggning. :)

#36 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 October 2006 - 09:22

Ända till cliffhangern i slutet av säsong 1, vill säga.. ;)

Jo, men det är rätt väntat. Heroes är väl den enda nya NBC-serie som har rätt bra tittarsiffror just nu.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#37 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 October 2006 - 14:25

Jag tycker de två första avsnitten är mycket bra, jag kommer verkligen att fortsätta titta. Gillar japanen mest, Super Hiro. :D Indiern Mohinder, han var rätt snygg. :)

Men VOn i "Perviously on:" OMG, jag kunde inte sluta skratta. Dom måste byta ut den rösten om jag ska kunna ta serien på allvar.

Håller med VOn måste bort.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#38 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 October 2006 - 14:38

Kommer definitivt följa denna serie.
Även min mamma gillade serien, fast hon såg inte avsnitt 1 så jag fick förklara vad som hänt.

Vilken överraskning att Hiro hoppade fram 5 veckor i tiden :o

Polisen kommer bli intressant att följa.

Var det en massgrav hon hittade där i öknen där 'maffian' begraver sina offer?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#39 Baka_no_seijin

Baka_no_seijin

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts

Posted 07 October 2006 - 15:36

Jag har en teori om skurken som sågar upp huvudena, Om jag inte är helt ute och cyklar så käkar han hjärnorna för att få deras krafter. Har jag rätt eller fel? vi får se. :batman: :batman:

Edited by Baka_no_seijin, 07 October 2006 - 15:37.


#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 October 2006 - 16:28

Heroes 1x03:

Siler (eller hur han nu stavar) är creepy. Han verkar vara rejält kraftfull också.

Och Hiro rockar fortfarande.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 October 2006 - 20:08

Rating för avsnitt 3:

NBC's "Heroes" was second with an 8.1/12, actually winning the hour among adults 18-49.


Hoppas att de sammanför lite hjältar snart. Verkar som det iaf. Annars är det risk för Lost-syndromet där folk klagar på att det går för långsamt...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#42 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 October 2006 - 21:06

1.03
Slutscenen var ju klockren. Trevligt sätt att vakna upp på. Eller inte.

Jag tycker att Niki har fortfarande den mest intressanta kraften, mycket förstås för att man fått veta så lite om den. Om det hela kommer att delas upp i good vs. evil verkar hon helt klart kunna blir evil.

Vem är den svarta mannen i baren? Seriemördaren?

Irriterande person #1 Simone (Pre cog konstnärens flickvän eller numera ex.)
Irriterande person #2 Killen som filmade Claire.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#43 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 14 October 2006 - 00:17

Påminner inte fåniga trailer-röst-mannen lite om den samme i serien Surface? Kommer ihåh att jag skrattade mycket och ofta åt hans smått bajsnödiga formuleringar....

1x03

Det lutar åt rätt håll. jag blir mer och mer övertygad om den här seriens storhet. Kul att det inte bara var jag som såg symbolen. Blev en kul grej att leta efter i senaste avsnittet...

Coola grejer:
Special-effectsen när Hiro stoppade tiden var snyggt. Cliffhangern på slutet var underbar! Siler trodde jag först vara någon sorts variant på Bullseye (iom hans vana trogen att nagla fast folk med vardagsföremål) men verkar även ha rätt coola psychic powers.
Kan den mystiske mannen i baren möjligtvis vara "mirror-milfs" ex? Eller rentav Siler? Mirror-Milf har klart potential att bli en ond karaktär men dock motvilligt från hennes sida tror jag.

Tycker serien flyter på ganska bra. Inte lika långtråkig som Lost kan vara i vissa flashbacks...
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#44 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 October 2006 - 02:02

Men alltså, vad händer om/när Hiro börjar kunna kontrollera sina krafter? Finns det nånting han inte kan klara av då? Han kan teleportera sig i både tid och rum och dessutom stanna tiden... Fast iofs verkade ju t ex inte den svarta snubben inne i baren (vem det nu är) påverkas av Matts telepati.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#45 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 14 October 2006 - 02:17

En liten fråga från den isolerade studenten;
Går denan serie på en svenk tvkanal såsom 5an, eller laddar ni ned avsnitten?

Kan inte minnas att jag sett nån som helst reklam för denna serie och då jag inte kan ladda ned här (gör jag det kan de dra in mitt studielån och mitt internet) så undrar jag givetvis :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#46 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 October 2006 - 08:50

En liten fråga från den isolerade studenten;
Går denan serie på en svenk tvkanal såsom 5an, eller laddar ni ned avsnitten?

Kan inte minnas att jag sett nån som helst reklam för denna serie och då jag inte kan ladda ned här (gör jag det kan de dra in mitt studielån och mitt internet) så undrar jag givetvis :P

Nej, den visas inte på svensk tv. En hint är att tråden finns i spoilertavlan. ;) Men den kanske kommer till svensk tv, vi får hoppas.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 October 2006 - 09:11

Har sett första avsnittet och precis som Illy är jag inte imponerad. För mig kändes det bara segt, hattigt och plastigt. Jag har dock inte gett upp serien, utan kommer se några avsnitt till för att se om det är en serie som jag gillar. Premissen är helt okej och de verkar ha en plan. Förstår liknelsen med Lost som gjorts men skillnaden är att den här inte lyckades fånga mig :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#48 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 October 2006 - 19:13

Jag hörde en intressant teori idag. Att Nathan kanske har mimic krafter. Så när han flög kopierade han bara Peters krafter. Det skulle iaf vara roligare än att dom båda har samma kraft.

Edit: Tvärtom ska det vara, att Peter har copycat krafter.

Edited by Wylie Times, 17 October 2006 - 11:25.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#49 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 17 October 2006 - 13:28

Holy Cow :blink:

Slutscenen var ju klockren. Trevligt sätt att vakna upp på. Eller inte.


Det kan man lugnt säga :blink:

Altså Claire har en ond alter ego ? Peter + broderen kan flyga , Hiro kan teleportere och stoppa tiden , konstnären kan se framtiden , Polisen kan läsa tanker , Sylar kan vad precis ??? Er där nån jag missad ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#50 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 October 2006 - 16:19

Iaf en är fel. Du får mer info i avsnitt 4.. :P

Avsnitt 4: Hiro fortsätter rocka... Serien blir bara bättre och bättre.. ;)

Det börjar att dra ihop sig för mötet mellan allihop, tror jag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."