Jump to content

Photo

Stargate Atlantis - Säsong 5


  • Please log in to reply
173 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 September 2008 - 20:44

Vad håller de på med? :angry: Vad är det för viktigt de klämt in på den tiden nu då?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 September 2008 - 20:50

Dom fortsätter väl med Smallville s.7 skulle jag nog tro.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#53 Nettan

Nettan

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 56 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 September 2008 - 14:08

:hurrah: :hurrah: :hurrah: Jag har längtat enorm efter nya avsnitt från stg atlantis och ville veta hur det slutar efter en riktigt rysare förra gången.

Jag måste berätta något för er. Jag blev förvånad :blink: , förskräckad :o och förbannad :angry: samtidigt på en gång i går. Det berodde på att jag läste i det nyköpta tv-tidning och det stod att den andra avsnitten ska visas på tv6 imorgon (läs idag). Jag hävade massa, fula svordomar ur min mun för jag har missat den första (viktigaste) avsnitt. Varför visade TV6 inte nya trailers för stagate atlantis? undrade jag. Men jag blir förtvivlad :blink: när jag kollar på texttv och det stod att smallville visas på tv istället....

Till sist loggade jag in på SFN forumet för att få rätt info... Vilken tur att jag har... Jag har inte missat någon avsnitt av stg atlantis. :D
... 26/9..... Äsch, jag :( kommer att vara borta hela helg pga bokmässan.... DVDspelare fixar det åt mig.

Jag kommer att se emot nya avsnitt med er. :popcorn: (och naturligtvis att se emot diskussion på SFN)

Ursäkt mig för min dålig svenska

#54 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 September 2008 - 20:40

5.08 The Queen

Teyla som Queen var scary. Todd hade säkert planerat från första början att döda den andra drottningen så han skulle få styra alliansen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#55 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 September 2008 - 21:36

Skulle dock gärna se mer av Anne Teldy, kanske i nya Universe. :)


Absolut! Mer Christina Cox åt folket! Hon är härlig. :wub:

Bästa kommentaren i avsnittet är när John kommer och reagerar på att det är bara tjejer och hon svarar kyligt: "Ja, jag fick välja de bästa och se hur det gick". Härlig stövel åt den föråldrade manssynen som annars präglar Stargate-franchisen. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#56 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 September 2008 - 23:19

Kanske är dags för en kvinnlig huvudroll. Jag menar RDA och Joe Flannigan haft/har ju båda titelrollen i respektive serier kanske dags för en kvinnlig sådan. Eller blir likheterna med ST Voyager ännu mer påtaglig då. :P

Förresten jag glömde bort att kommentera, vad tusan hände med titelsekvensen? :angry: Fick en liten snutt bara och namnen for förbi i nederkanten. Som säsong 2/9. :(

Edited by GaterGirl, 13 September 2008 - 23:20.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#57 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 September 2008 - 11:22

Förresten jag glömde bort att kommentera, vad tusan hände med titelsekvensen? :angry: Fick en liten snutt bara och namnen for förbi i nederkanten. Som säsong 2/9. :(


Joe kommenterar titelsekvensen

Oh, for those of you asking - no, you didn’t imagine it. That was the abbreviated nine second main title sequence that accompanied last night’s airing and not the cool, VFX-laden full version containing the entirety of Joel Goldsmith’s incredible score. The decision to scrap the uber-cool main title sequence in favor of the truncated blink-and-you’ll-miss-it sequence was a network call. Apparently, prevailing wisdom holds that viewers possess the attention spans of coked-up squirrels who are likely to change the channel if faced with the prospect of investing up to a full minute of their time watching the main title of a show they’ve tuned into. By airing a shorter sequence, it is argued, viewers will be less likely to suddenly grow bored and wander off into the surrounding cornfields or seek out more enticing programming like, say, TVLand’s The Jeffersons/Good Times double-bill. Bottom line: Don’t give the viewer an excuse to change the channel. And, to be honest, it’s sound logic.

Provided the network rolls right into the show rather than heading into commercials which would, in effect, defeat the purpose of airing a shorter main title sequence.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#58 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 14 September 2008 - 11:51

5x08 The Queen

Mmmm, reagerade också på att man bara fick den där korta varianten av musiken. Trodde först avsnittet blev lite längre att man valde den korta, men så var väl då inte fallet. :( Avsnittet då var ju åtminstone ett bra steg uppåt från förra. Ganska intressant och för en gång skull fick Teyla lite att göra, även om det var som en Wraith. :P Men bra att de gjorde något intressant av grejen med hennes Wraith-DNA.

#59 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 September 2008 - 19:05

Kanske är dags för en kvinnlig huvudroll. Jag menar RDA och Joe Flannigan haft/har ju båda titelrollen i respektive serier kanske dags för en kvinnlig sådan. Eller blir likheterna med ST Voyager ännu mer påtaglig då. :P


Gör dem i alla fall mer aktiva. Carter är ju alltid passiv, även när hon har en aktiv roll. :P

Jag skulle kunna leva med en manlig chef, om bara en roll var lika aktiv som Jack eller John är. Det är vad som saknas i Stargate. Teyla är lite bättre än Carter, men ofta så hamnar hon i en sekundär roll. Mao. kvinnor får ta hand om sig och kicka rumpa - bara de inte stjäl männens spotlight. :P

En annan skum sak: Istället för att bumpa Amanda Tapping då RDA lämnade? Vad göra? Jo, vi behöver en ny riktig man att bära showen. Bah. :angry:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#60 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2008 - 13:43

Såg under helgen att dom nu börjat att sända små trailers/TV-Spots för säsong 5 till tonerna av passande Out of Space med The Prodigy. Datumet och tiden var samma som vi har här i tråden (26/9, 21:00) så det ser ut att gälla framöver.

#61 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2008 - 19:59

5x07 Whispers

Ganska bra avsnitt! Gillade tjejteamet och speciellt Nicole DeBoer! :wub: Länge sen jag såg henne i nått. Storyn kunde ju varit bättre något bättre och lite mer orginellt... men men.

5x08 The Queen

Ytterligare ett bra avsnitt! Länge sen man såg ett riktigt bra Wraith avsnitt så detta var välkommet. Todd är ju en bra karaktär också tycker jag. Var det Kenny Todds försteman fick heta? :P

Winter is Coming


#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 September 2008 - 13:15

5x06 - The Shrine

Änne en som tycker att det det bara var ett helt OK avsnitt.


5x07 - Whispers

Bra avsnitt och lite creepy faktiskt, i alla fall i början.

Intressant med ett helt kvinnligt team.
Men John och Carson verkade i alla fall nöjda :lol:


"Are you mummy"

:lol:


5x08 - The Queen


Bra avsnitt.

Smart drag av Todd att göra Teyla som Drottning för att ta över alliansen i hennes namn.
Undra om Teyla kommer få några men efter att ha varit en Wraith? Hon såg lite bekymrad ut där på slutet.

Edited by Georgia, 28 November 2008 - 22:11.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 20 September 2008 - 02:00

AAh, så det är så låten heter! Att det är Prodigy hörs ju.
Tack Cartman, nu kan jag somna på kvällarna igen. :P
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#64 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 September 2008 - 16:55

4.09 Deadman.... ö jag menar missi... visst ja, Tracker var det.

Kändes lite som en blandning av Deadmans Switch och Missing. Fast "skurken" visade sig vara god. Heroiskt att ta med alla Wraith genom portalen, undrar vart han tog vägen?

Triangeldrama. <_< Trodde nästan att Ronon Rodney skulle slåss.

Rodney: State your intentions. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#65 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 21 September 2008 - 09:51

5x09 - Tracker

Ett rätt medelmåttigt avsnitt. Lite annorlunda att Shephard och Teyla inte är med (eller bara har någon kort scen).
Som gatergirl nämnde så var triangeldramat i slutet lite kul. Jag väntade mig ett "nah I'm just messing with you" från Ronon, men det kom aldrig.

#66 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 21 September 2008 - 20:00

5x09 Tracker

Hmm, ja...helt okej. Känns som en variant på ett avsnitt från förra säsongen där McKay's syster kidnappats. Men ändå intressant att man får se en annan Runner, och karaktären var rätt bra också. Undrar om man får se något mer av honom, eller fick Wraithen tag i honom kanske? Gillade främst scenerna med Rodney och Ronon i skogen och försöker hitta Keller. :D

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 September 2008 - 20:50

5x09 - Tracker

Hyggligt avsnitt, inte så mycket att tillägga. Triangeldramat känns intressant inför framtiden.

Winter is Coming


#68 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2008 - 11:31

:lol:

I aim to please. ~ For your viewing "pleasure". "Spejsad" musikvideo är väl bara förnamnet. ;)

Har sett en till TV-Spot men jag kommer inte ihåg den speciellt bra. Kul att nya säsongen startar snart iaf. :)

Edited by Cartman, 22 September 2008 - 12:43.


#69 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 September 2008 - 11:59

yay, det obligatoriska dubbelavsnittet mitt i säsongen börjar denna vecka och vi behöver inte vänta länge på fortsättningen bara 2 veckor. :D Däremellan ska Sanctuary ha sin premiär med ett dubbelavsnitt. Verkar spännande såg nyss trailern på sci-fi + att Dr Jackson är med. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#70 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 September 2008 - 11:07

"Tonight is the night...." *sjunger* :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#71 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 September 2008 - 19:53

05x01: Ett helt OK avsnitt, även om det kändes som om delar av storyn slängts ihop lite i all hast och jag hade en viss 'kaka på kaka'-känsla där på slutet. Sheppards skada kändes som en lite onödig instans, ett misslyckat försök för att skapa lite mer tight stämning kanske? Och oavsett anledningen, allvarligt? Var det där det bästa sättet man kunde hitta på och skriva ur Carter från kommandot? :unsure: Kändes ditslabbat som om 'visst ja - hon skulle ju satsa på Sanctuary i år'. -- OK.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#72 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 27 September 2008 - 21:14

5x10 First Contact

Yay! Daniel! :thumbsup: Riktigt kul att få se honom igen och han funkade utmärkt med Rodney, riktigt kul. Hmmm, undrar vilka de där aliens var då. De första som slog mig var "Foothold"-aliens från SG1, men tveksamt om vi skulle få se dom igen efter all denna tid och dessutom i Atlantis. Kanske någon form av Ancients? De kan ju kontrollera vad som onekligen måste vara ett Ancient skepp och kan tydligen använda sakerna i stället som dom tog Daniel och Rodney till. Ska bli mycket intressant att få se upplösningen på det. Todds Wraithskepp blev förstörda och så tar han över Deadalus. :o Spännande slut också där...mycket intressanta saker som pågår och som man har att se fram emot om 2 veckor. ;)

Utan tvekan det bästa avsnittet så här långt. Action, relativt högt tempo, intressanta nya aliens, lite spänning, Wraith, Daniel och äntligen lite sökande i staden igen.

#73 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 September 2008 - 14:41

5x09 - Tracker

OK avsnitt.

Kändes lite onödigt att den nya Runnern hade gömt lilltjejen i en grotta så långt borta från byn.
Intressant gadget han hade, teleporterare i miniformat. Undrar om han klarade sig och om vi får se honom igen. Nu när Jennifer har kortslutit sändaren så borde han väl ha gjort det?

Triangeldramat Ronon/McKay var ju bara :lol: har faktiskt väntat på att något sådant ska hända. Trodde nästan att dom hade glömt bort att Jennifer och Ronon nästan fick till det i förra säsongen.


5x10 - First Contact

Riktigt bra avsnitt

Daniel :thumbsup:

Fast McKay bara klagar så jobbar ju han och Daniel bra ihop.

Ronon gör allt för att Jennifer ska välja honom verkar det som.
Hans leende till McKay där när dom lämnade Atlantis var ju en aning finurligt.

Gillade panoreringarna över Atlantis när man fick följa Daniels och McKays sökande efter ljudlamporna.

Vad är detta för Aliens, som kan flyga genom Atlantis sköld och allt :o
Är det en ny art med Ancient teknologi i sin ägo, eller är det Ancients som fortfarande lever, eller gör dom det med tanke på dräkterna dom hade på sig. Nyfiken.
Deras skepp såg ut som en Jumper fast den verkar ha blivit utbyggd.
Att ingen såg att den röda lampan blinkade retade mig lite grann.

Vilken grej som Daniel och McKay var tvugna att fixa, och självklart fanns det en förklaring varför det projektet var lagt i malpåse.
Tyckte att Todd reagerade lite väl häftigt genom att ta över Daedalus när Wraith skeppet sprängdes. Har borde väl veta vid det här laget att dom står på samma sida och inte hade något med det att göra.

GAAHH Vad hände. Hela gaterummet sprängdes ju :o
Hur har det gått med John och Zelenka???

Kommer varenda aktiv Gate i hela galaxen sprängas nu?

Varför väntade jag inte med att se det här avsnittet när nästa har kommit. Nu måste man ju vänta en vecka extra.
Får väl glädjas över att det är dubbelavsnitt av Sanctuary nästa vecka


Rodney: Doesn’t that bother you? I mean, no vindication, no recognition, no credit.
Daniel: Well, I could say the same thing about you. The discoveries you’ve made, you probably could’ve won the Nobel Prize five times over by now.
Rodney: Too true. So, I guess none of us signed up to get famous, huh?
Daniel: No, we did it for the money.
Rodney: (chuckles) Good one. Wait a minute, you don’t get paid more than I, do you? Do you?

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#74 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 September 2008 - 22:41

5x10 - First Contact

Yay, mycket bra avsnitt! De här nya aliens intresserar mig! Deras teknologi verkar ju överlägsen och de där rustningarna de hade på sig var mycket effektiva! Kul att se Daniel igen också, hans konversationer med McKay var ju bland de bästa/roligaste i hela avsnittet :lol:

Winter is Coming


#75 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 September 2008 - 11:15

Blev också en aningen besviken på sättet som dom skrev ur Carter från serien. Kändes som en "sista minuten" lösning faktiskt. Utöver det tyckte jag att avsnittet fungerade bra rakt av, utan att för den delen glänsa. Trevligast i hela avsnittet var att få se lite mer av Woolsey. Picardo är som vanligt helt lysnade som den karaktären. :)