Jump to content

Photo

Angel


  • Please log in to reply
342 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 September 2004 - 09:17

Visserligen sänds det klockan 1:15 ikväll, men det var därför Gud uppfann videoapparater.. :P

Edit: Ändrade rubriken. /Cappy

Edit : ændrade mera på rubrikken / FX

Edited by Forever Xena, 27 March 2005 - 09:25.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 September 2004 - 10:07

Absolut. Ikväll tänker jag kolla att det sitter ett inspelningsbart band i också... ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#3 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 September 2004 - 11:26

Ikväll tänker jag kolla att det sitter ett inspelningsbart band i också...

lol. ja missade en hel del avsnitt (bla witchblade) för att ja inte va helt 100 på hur man stälde in videon... fast nu funkar d alltid :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#4 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 26 September 2004 - 12:30

Får nog vara uppe för att se den då. Brukar ändå inte bli sömnig förän runt 2 tiden.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#5 oss_erik

oss_erik

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 31 posts
  • Location:oss_erik@hotmail.com
  • Interests:Buffy, spel (alla sorts spel: från poker via Silent Hill till pen n paper RPG), tunafotboll, tennis

Posted 26 September 2004 - 12:40

Peak, var det inte Joss Whedon som upfann videobandspelaren i samma veva som han uppfann filmen?

#6 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 September 2004 - 12:42

Ha, Joss Whedon behöver inte nerlåta sig att uppfinna sådant.. ;)

http://www.carbonatedink.com/p/joss/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#7 oss_erik

oss_erik

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 31 posts
  • Location:oss_erik@hotmail.com
  • Interests:Buffy, spel (alla sorts spel: från poker via Silent Hill till pen n paper RPG), tunafotboll, tennis

Posted 26 September 2004 - 12:54

Men gud kan alltså nedlåta sig att uppfinna nåt sånt, inte Joss, vilket ställer frågan, är Whedon större än Gud?

Whedon noster qui es in caelis,
sanctifecetur nomen tuum
adveniat regnum tuum

kul

#8 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 26 September 2004 - 12:57

Nja tror inte det, det är för sen tid på en söndagskväll när man har skola dagen efter...och har man redan avsnitten på box känns det rätt meningslöst..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 September 2004 - 14:29

Jag väntar till reprisen på torsdag, eftersom jag tänker gå upp i tid till att spela in Birds of Prey kl 2:40 på Kanal 5. Jag vet, det var inte nån höjdarserie kanske, men IMO har den dock vissa ljuspunkter under de tolv avsnitt som gjordes.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 26 September 2004 - 14:49

Birds of Prey var bra, synd att serien lades ner.. :(
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 September 2004 - 20:34

Förra gången jag använde min video hade jag glömt att sätta tillbaka antennkabeln så det blev myrornas krig istället. :( Så nu ska jag verkligen kolla att det går att spela in.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 September 2004 - 01:24

Har sett om vissa Birds of Prey avsnitt. Gillade den då för något år sen, såg om ett avsnitt ett tag och totalt hatade allting med det. Med udantaget Dina Meyer. GRRR! :) . Bra att WB la ner den serien,Batman förtjänar något bättre än lågbudget TV-action.


Såg just Angel, har tidigare bara sett just första avsnittet förut. Diggar det, och ska följa det också. Har tänkt på att skaffa första säsongen på DVD men väntar tills ekonomin blir bättre.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 September 2004 - 08:21

men va faaaaaaaaaan!! satte videon på å börja en minut innan angel å stänga av 2 minuter efter angel va slut. d brukar alltid räcka för buffy! men eftersom 4:an e 4:an så slutade sen kväll me luuk 10 minuter försent vilket ledde till att ja inte fick me sista kvarten på angel! jävla tur för dom att d går en repris! :angry:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 27 September 2004 - 09:09

Fy skäms på sej, TV 4! Så gör man inte! Fyyyyyyy!
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 September 2004 - 09:35

Att sätta med någon minuts skillnad gör man inte - det är ett slarvmisstag eftersom mycket kan hända som förskjuter program. Jag sätter åtminstone alltid, MINST, en extra timme efter att programmet ska sluta för att inte missa slutet. Tips för framtiden mao. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 September 2004 - 09:50

Ett lovande första program. Gillade det. Angel vet man inte alltid riktigt var man har, vad han ska göra, som det kan vara med Buffy. Schysst liten metafor för att känna sig utanför också.
Ska definitivt se fler avsnitt om jag kan. Har nämligen ingen video.
*Hockey och superhjältar*

#17 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 September 2004 - 11:20

Som jag skrev på Tv-land, så var detta inte i paritet med vad jag letts till att tro av allas höjning till skyarna av serien. Det var helt enkelt inte bra nog. <_<

Men, det var ju bara första avsnittet, med karaktärspresentationer och sånt som tog upp plats. Jag ska ge den ett par chanser till att "sätta sig"

Annars var det mycket som var llikt Buffy i upplägget. Dom bra bitarna alltså.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#18 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 September 2004 - 13:47

ja asså, ja brukade alltid sätta videon på minst en kvart tidigare å en timme senare, men efter att 5:an uppfört sig så bra me tiderna så trodde ja att d räckte... dessutom ere ju inte alltid man har plats på bandet för så mycket "säkerhet". aja, lita på att ja spelar in från 12 på dan, till 12 nästa dag. d blir bara 6 band!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#19 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 September 2004 - 14:31

Jag satte videon vid utsatt tid kl 01:15 men jag sov inte så hårt så jag vaknade när videon satte igång (har min video/tv/dvd vid min säng). Så jag kollade på texttv (192) när Angel skulle börja, så då ändrade jag tiden till 01:25. Är sen kväll med Luuk direktsänd (ej repriserna)? För fredagens sändning av "sen kväll" gick också övertiden, så TV4 borde ju ha kunnat ha anpassat Angel tid så det blev rätt.

En bra sak när tv4 visar serier sent på natten är att det inte är reklam under programmets gång (undantag gör vid helger lr nån serie som är omtyckt, har jag för mig.)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 September 2004 - 14:51

dessutom ere ju inte alltid man har plats på bandet för så mycket "säkerhet".


Givetvis inte. Då blir det att hålla sig vaken tills serien börjar istället, sedan gå och lägga sig. Eller så spelar man in på ett nytt band och bandar över det sedan.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 September 2004 - 11:24

Såg Angel, men jag gillar inte att fyran satte igång 10 minuter senare än bestämt, det förstör ju för alla som timar videon, men jag drog på 10 min extra...Annars tycker jag det är skaplig översättning, och jag gillar verkligen att man slipper reklam...Nu fattas bara en bättre sändningstid...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#22 oss_erik

oss_erik

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 31 posts
  • Location:oss_erik@hotmail.com
  • Interests:Buffy, spel (alla sorts spel: från poker via Silent Hill till pen n paper RPG), tunafotboll, tennis

Posted 29 September 2004 - 15:11

Såg ju självklart första avsnittet av Angel i helgen. Och en ganska intressant sak slog mig. Joss Whedons kanske största ambition med Buffy var ju att göra en serie där den söta, lilla tjejen spöar skiten ur de stora muskulösa killarna.

I spinn-offen går han ju helt ifrån detta och vi får se det Joss Whedon inte ville visa med Buffy, den söta tjejen (Cordy) flyr vättskrämd från den stora elaka mannen (Russel). Men som tur var kommer ju en vacker, stor, muskulös man (Angel) och räddar henne.

Så inte Buffy.

#23 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 29 September 2004 - 17:26

Hade nog inte varit så lyckat om serien följde exakt samma koncept som Buffy :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 September 2004 - 19:34

Tänk också på att Whedon inte skapat Angel själv - han skapade den med David Greenwalt som var en medskapare av karaktären Angel. Det var för övrigt han som drog med Cordy till spinoffen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 29 September 2004 - 23:23

Det är väl Greenwalt som ansvarar för det mesta som har med Angel att göra? Rätt sällan man ser Joss Whedon prata om Angel i dokumentärerna som finns på DVD skivorna.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.