Jump to content

Agentum's Content

There have been 567 items by Agentum (Search limited from 12-May 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#61608 Överskattade serietidningar....

Posted by Agentum on 03 November 2005 - 12:52 in Serietidningar

Knasen har jag aldrig förstått mig på, vad fasen gör att den kunnat leva så länge?

Det är ju bara töntiga slapstick skämt om och om igen :urk:



#79976 X-Mens amerikanska titlar

Posted by Agentum on 26 May 2006 - 13:53 in Serietidningar

"Epok" låter för storslaget tycker jag :D
Fast det är svårt att översätta "run, eftersom det blir ungefär serie och det är ju det vi snackar om :)



#80031 X-Mens amerikanska titlar

Posted by Agentum on 26 May 2006 - 19:59 in Serietidningar

Varför inte använda ordet "omgång", era ordvrängare? :)

Men inte vill du väl ha dig en omgång? :D



#82160 X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont

Posted by Agentum on 27 June 2006 - 07:21 in Serietidningar

Fel formulerat av mig, de är engelska, men jag undrade om de inte kan ge ut nån eller några sånna hårdinbundna på svenska, mina engelska är softcovers.



#82041 X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont

Posted by Agentum on 25 June 2006 - 16:27 in Serietidningar

Kul med en svensk X-Men samling med glimtar från storhets tiden med Byrne-Claremont. Lite märklig samling bara. Bra serier men inte Claremonts allra bästa och alldeles för stora hopp i X-Men historien.

Personligen rekommenderar jag att istället köpa nya samlingen "X-Men Omnibus" från 2006, en tjock bok med hela 40 serier av Chris Claremont (X-Men #94-131 + Giant-Size X-Men #1). Mer omfattande X-Men samling finns inte. Kanske Marvel Masterworks serien men då måste man köpa en hel del böcker med 10 serier/bok. Det enda tråkiga med Omnibus är att Dark Phoenix sagan är utesluten men den TPBn är lätt att få tag på och annars kommer den förmodligen i X-Men Omnibus Vol. 2.


Inga Miller Dardevil böcker på gång eller nåt?


På svenska vet jag inte. Men kolla upp Daredevil Visionaries Vol. 1-3. Den samlar Millers allra tidigaste och bästa Daredevil serier, bland annat Elektra sagan.

Jo angående Miller Visionaries, klart jag har dem redan, men på svenska asså, hårdinbundna fina böcker.
Jag har den Omnibus du snackar om med, lite ohanterbar med nästan 900 sidor men väldigt snygg, den är lite oversized i format med så den är inte dum alls, den täcker de 40 första numerna tror jag.
Jag har även x-men vol5 masterworks(den som följer på omnibusens volym) men de är mindre i formatet och jag skulle helst se att en omnibus X-men Vol 2 släpptes i framtiden.

Den svenska boken är ju ett bra urval för den som inte riktigt känner att han vet vad Claremonts x-men är och ifall det är något att läsa (jo, lustigt nog finns foilk som aldrig läst de serierna).

Tror ni jag kan få försörjningsstöd för serieinköp jag med på nåt sätt? :D



#81910 X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont

Posted by Agentum on 23 June 2006 - 16:04 in Serietidningar

Inga Miller Dardevil böcker på gång eller nåt?



#81916 X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont

Posted by Agentum on 23 June 2006 - 16:37 in Serietidningar

Batman vol 2 är given, jag köpte ettan och det ångrarqa jag inte ett dugg, kanonbok.

Claremonts X-men har jag så mycket av redan så det struntar jag i.



#80331 X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont

Posted by Agentum on 01 June 2006 - 10:43 in Serietidningar

De här böckerna bygger på klassiska serier som släppt här i landet va?
Jag har Claremont Visionaries och den har ett litet annat utbud och lite fler sidor, inte alltid så klassisk heller utan spänner över allt han gjort till idag.



#68089 X-Men: death becomes them (spoilers!!)

Posted by Agentum on 10 January 2006 - 09:10 in Serietidningar: Spoilers

Kul, men mycket gammal tråd, om du kollar nertill till vänster på sidan så kan du se andra filmer samma snubbe gjort och det finns några x-men/Marvel baserade till där :)



#80773 X-Men på Seriewikin

Posted by Agentum on 08 June 2006 - 09:27 in Serietidningar

Ja skriv för sjutton, jag skrev en hel del på den där wikin tidigare fasdt jag vet inte så mycket om X-men så jag kan bidra med nåt i den vägen.

Verkar vara bra folk som renskriver och kollar det man skriver med.



#80781 X-Men på Seriewikin

Posted by Agentum on 08 June 2006 - 15:19 in Serietidningar

X-Men's första svenska framträdande var i Conan som kom 1973-1975.

Finns de ursprungliga X-men med någon stans i svenska serier, alltså 60-tals varianten dök de någonsin upp nånstans i bakgrunden?



#79261 X-men nr 3 2006

Posted by Agentum on 20 May 2006 - 19:08 in Serietidningar

JMS kan vara jäkligt bra tycker jag, som Supreme power tex, bland det bättre jag läst det senaste året imho, men där kan han ju härja fritt utan att reta någon med att göra nåt som inte passar in.



#78693 X-men nr 3 2006

Posted by Agentum on 11 May 2006 - 19:58 in Serietidningar


Hur många sidor och hur många nummer ges ut nuförtiden av X-men på svenska? Brukade prenumera på alla Marvel titlar förr här i Sverige, men har fått tillgång till de amerikanska istället :)

Svar: 100 sidor varannan månad.

Håller på och läser nya X-Men just nu, och lägger märke till en liten kul grej...

På s. 17 i första rutan så har Wolverine och Storm varit på någon premiär på Broadway... och Wolvie säger "Jackman påminner om mej, på något sätt...." Är det en vink till filmvärldens Hugh Jackman som spelar just Wolverine i X-Menfilmerna??

Det låter ju troligt iaf.
Vad är det som ges ut i Sverige just nu, var är ni så att säga?



#80541 X-Men 3

Posted by Agentum on 04 June 2006 - 20:47 in Filmer

En Wolverine film kommer funka bra tror jag.
Jo jag lade märke till slutet och att vissa lösningar kanske inte är så definitiva.
Men de måste ju hitta på att de avlidna bara förflyttades til en anna dimension eller nåt, för en uppföljare utan de karraktärerna som är avlidna kommer inte funka.



#80498 X-Men 3

Posted by Agentum on 03 June 2006 - 20:57 in Filmer

Det här var sista filmen va?

Jag ser iaf ingen möjlig uppföljare utan dessa viktiga figurer, filmer är inte som serier att man bara kan återuppväcka dem och köra vidare.

Filmen var både bra och dålig den där Juggernaut var extremt fånig men så är han ju allt som oftast i serierna med.

Appropå det så tycks ju inte denna Wolverine vara samma som i serierna som ju är urgammal.

Filmen kändes inte som den tog Phoenix till en sån nivå så man begrep hur kraftfull hon var, det var på för låg nivå, vi hade edan i de andra filmerna sett vad Magneto kan göra därför kändes dset lite onödigt med en uppvisning åter igen av detta.
Wolverien fick ju en jäkla powerup får man säga, värsta regenationen han haft hehe.

Jag är efter all serier om botemedel och mutandsjukdommar lite less på den vinkeln, men de allra flesta som ser filmen har ju inte läst serierna.
Sen tycker jag som andra skrivit här att lite för många gör sin debut i denna sista film, det blir lite som om de försökt stoppa in alla potentiella idéer de haft här för att det inte blir fler filmer.

Jag såg bara en skaplig Telecynk men det ångrar jag inte, filmen var inte så bra att jag orkat besöka en bio, mer för att sitta i fotöljen hemma o glo på.

Jag anser att andra filmen var den bästa, det käns som om de kunde göra vad de ville där utan att behöva avsluta och utan att behöva klämma in allt.

MEN alltså det var en bra film, det är ju inte på sån nivå som Daredevil eller Elektra mfl låg, de kan man leva utan helt, finns knappt nåt att tycka om dem ens i jämförelse.



#65119 Wonderwomans bakgrund ?

Posted by Agentum on 12 December 2005 - 10:22 in Serietidningar

Jo teckningar med henne fastbunden på olika sätt är ju extremt vanbliga, måste ha varit en del med mani för sådant som gjorde serien, nåt slags bondage.



#80986 Wonder Woman

Posted by Agentum on 10 June 2006 - 22:02 in Serietidningar: Spoilers

Antar att det 70-tals JSA som de ger ut är något som Paul Levitz skrivit?, han har jo nu gjort comeback som manusförfattare för JSA och det skulle säkert passa bra om man gav ut 2 Levitz TPBs samma månad.

Stämmer presis, jag kommer skaffa dem iaf, orginalen kan vara lite smådyra så jag har avvaktat i flera år.



#80811 Wonder Woman

Posted by Agentum on 09 June 2006 - 07:24 in Serietidningar: Spoilers

Det är väl nåt storyrelaterat som återgår till det ursprungliga inom ett år som det allt som oftast är.
De vill röra upp lite kring figurerna bara för att få ett intresse.



#72558 Wonder Woman

Posted by Agentum on 25 February 2006 - 21:06 in Serietidningar: Spoilers

Över lag kan man ju se att nya figurer baserade på gamla nästan alltid misslyckas och leder till att den gamla figuren återkommer.
Visst finns exempel på motsatsen men oftast får orginalfiguren en uppsjö av fans som inte brydde sig så mycket när figuren var aktiv (se Hal Jordan och Green Arrow tex), tjat och åter tjat kan återuppväcka figuren.

Jag tror en reboot är det bästa men kanske med nya backupfigurer.



#80818 Wonder Woman

Posted by Agentum on 09 June 2006 - 13:08 in Serietidningar: Spoilers

Sen är sanningen att Wonder Girl var ett misstag, hon var ju helt enkelt Wonder Woman som ung i de gamla berättelserna men sen kom en snubbe som var helt ointresserad av kontinuitet och satte in henne i Teen Titans på 60-talet som ju är samtida med den äldre WW, så där skar det sig första gången.

Hon var sen syster osv och ännu senare var hon inte WW syster de kände inte ens varann utan hon var en Titan halvgud, det bytes namn hit och dit med(bla Troya), vad är namnet nu då är det Wonder girl igen eller alltså Wonder Woman?
Det är iaf för taskigt att de inte kunnat slå fast en vettig bakgrund för figuren liksom som för Power Girl.

Angående den kraftlösa 60-tals karate WW så erkäner O'neil att det var en korkad idé och att figurens intressanta dear togs bort helt, kvinnosaks kvinnor blev arga iaf.

WW ägdes inte helt av DC på länge utan det var ett evigt bollande för att få ha figuren kvar i företaget, det sägs att för att ha kvar rättigheterna så måste de ha en WW tidning i tryck per kvartal och det var så ända tills för kanske bara 10-15 år sen, detta har gjort att även om hennes tidningar gått med förluster ändå har hållits igång.
Personen som uppfann henne var psykolog och en av uppfinnarna bakom lögndetektorn bla, en mycket suspekt person med flera "fruar" osv.
Utan att han tänkte det blev WW populär hos flickor, han tänkte ursprungligen bara att pojkar behövde en kvinnlig Superman att se upp till också inte enbart män.



#80827 Wonder Woman

Posted by Agentum on 09 June 2006 - 15:51 in Serietidningar: Spoilers

Inte ordagrant "korkad" förstås, men i sak det samma han menar att det är en av hans sämre ideér och att han inte är stolt över det hela.
Jag tycker dock att den perioden kan vara av intressen ändå, jag antar tat den är lite mer street än hon annars varit.



#72570 Wonder Woman

Posted by Agentum on 25 February 2006 - 22:51 in Serietidningar: Spoilers

Ja för tusan, det här är ett diskussionsforum.
Vi får väl se vad som blir av alltihop tids nog.



#73412 Wonder Woman

Posted by Agentum on 08 March 2006 - 19:33 in Serietidningar

Magnum var en bra tidning på slutet med riktigt bra serier, men de där åren med Axa och Cat Claw var horribelt dåliga :D
Jag vet att de är europeiskt gjorda, men alltså det är total avsaknad av en bra story och går ut på att de ska bli av med kläderna ungefär :D

Menar ni att ni gilade de serierna på största allvar? alltså utanför att tjejerna blev av med kläderna då.



#72545 Wonder Woman

Posted by Agentum on 25 February 2006 - 17:42 in Serietidningar: Spoilers

Jo men jag menar en helt ny och inte den Diana whatever som varit WW i evighter, jag är tveksam till en helt ny figur alltså.



#80845 Wonder Woman

Posted by Agentum on 09 June 2006 - 17:50 in Serietidningar: Spoilers

Öh, alltså liknelsen ger ju att han menar att Donna Troy som WW inte funkar för att Robin/Nightwing som Batman..... tror jag han menade annars ger ju hans liknelse inget.