Jump to content

Photo

Supertreck rasar över internetkanalen


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 March 2010 - 17:58

Och "problemet" finns ju där oavsett hur man väljer att se en tv-serie. Synon med BSG som sagt, många har ju redan sett den serien, men bara för att man är efter med något innebär det ju inte att man inte kan diskutera den. Synon är ett lysande exempel på det, likaså när FX tittade på Babylon 5.
*Hockey och superhjältar*

#27 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 14 March 2010 - 18:20

Jag vill påminna Supertreck och alla andra att det fortfarande inte är tillåtet att länka till illegalt, upphovsrättsskyddat, material. Och Superteck? Kan du snälla sluta med otillbörliga personliga påhopp.


Jaså så låter så plötsligt. Är du verkligen i rätt kläder för att uttala dig om personliga påhopp? Men det är märklig nog okey för folk att diskutera sådant man inte får länka till.
Var det inte nån som sa att streamade sajter är okey men bara nedladdning är olagligt? Här var upphovsrätt inget sagt från den personen.

För er som sköter sajter som borde det vara rejält pinsamt att verka skydda alla som gör detta man inte får länka till.

Frågan är om ni verkligen överhuvudtaget har någon moralisk substans att uttala er med? Jag ser bara bortförklaringar och undanflykter.
Är argumentet ditt konsekvent med att ni ger husfrid till brottslingar som har gett sig på upphovsrättsskyddat material?

Dina moderatorkläder ser ganska smutsiga ut.

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 March 2010 - 18:38

Ja. Jag är moderator i det här forumet har både rätten och plikten att säga till när jag ser att det går för långt i en tråd. Påhoppet du gjorde på Georgia var helt obefogat. Och eftersom du uppmanade till att dela med sig av länkar så vände jag mig bla till dig när det gäller nedladdning och streaming.

Vad gäller resten av ditt inlägg så är det samma sabla tugg som du kört med i resten av tråden, och jag tänker inte ens bemöda mig med att svara. Och om du inte ansträngde dig så för att verka mer bildade än oss andra så skulle du veta att man erbjuder andra "fristad". Husfrid är något helt annat - och knappast något du bidrar med till det här forumet.

Edited by XC, 14 March 2010 - 18:38.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 March 2010 - 18:44

Så det här är den Nya och Förbättrade Supertreck som vill vara vän med folk i forumet? :o

Jag måste säga att jag är oerhört besviken och trots att jag är ganska luttrad efter år av internetforumtillvaro måste jag säga att det här är inte vad jag förväntat mig av en medlem på SFN. Jag tycker du ska be Georgia om ursäkt och sen tycker jag att du ska ta en lång time-out från forumet.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#30 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 March 2010 - 19:26

Jag instämmer helt med Marie, du borde skämmas, Supertreck. Och omedelbart be om ursäkt.

Edited by PredaBot, 14 March 2010 - 19:26.


#31 tntclr

tntclr

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 134 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 March 2010 - 19:27

Ni verkar inte förstå problemet vi står inför, dess vidd och komplexitet.

1) Sveriges tv-kanaler kommer snart att försvinna, eftersom ingen längre tittar på dem. Vi kommer att bli ett televisionärt U-land. Vad kommer andra länder säga om oss svenskar, när vi inte längre har någon television? Det är för hemskt för att ens tänka på, nästan.

2) Vad händer med vår psykiska hälsa när vi inte längre har någon svensk television som vi inte tittar på? Det är uppenbart att det tomrum som den nedmonterade televisionen lämnar kommer att skada oss på helt oförutsägbara sätt. Ja, vi kommer att bli ledsna och deprimerade: PTTS (Post Television Traumatic Stress). Vad händer med vår självkänsla när vi blir hånade av människor från T-länder (Televisionsländer)?

3) Effekter på ekonomin. Förmodligen kollapsar den svenska ekonomin fullständigt. Alla vet ju att den svenska ekonomiska krisen i början av 90-talet löstes, och att den nuvarande finanskrisen kommer att lösas, med hjälp av televisionen. Empiriska studier har bl.a. visat att finanskrisen har dominerat många nyhetssändningar på flera tv-kanaler världen över, och samtidigt säger man att krisen snart är över. Sambanden är tydliga: en kort tid efter att man börjat rapportera om krisen på tv så kunde man se ökad benägenhet att tala om en framtid där krisen var över, dvs. televisionen har en positiv inverkan på ekonomin.

4) Den svåraste, och kanske mest tragiska effekten av den svenska televisionens död kan man se på diverse internetforum. Där bildas en över- och underklass, där besuttna teknokrater genom kontakter och elitkunskaper kan införskaffa sig tv-serier från nätets mest obskyra och mytomspunna plats, The Piratebay. De skriver därefter små spydiga spoilers i forumen bara för att knäcka trasforumiterna, som bara kan skriva om sådant de sett på tv, som då inte finns längre, vilket gör situationen ännu mer tragisk. Trasforumiterna hamnar i existentiell kris när de inser att de inte har någon anledning att vara på forumen längre.

5) Solens accelerering mot att bli en röd jätte, inducerad av strålning från ruttnande flatscreens som dumpats i rymden.
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#32 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 March 2010 - 19:32

Men biltillverkningen då? Hur hänger det ihop med biltillverkningen? :(

Räcker det inte med att biltillverkning flyttar ut och andra verksamheter?



#33 tntclr

tntclr

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 134 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 March 2010 - 19:57

Ökad biltillverkning i Sverige har alltid korrelerat med etablerandet av television. I ett historiskt perspektiv blir detta väldigt tydlig då biltillverkningen har varit mycket högre efter de första tv-sändningarna 1956 än vad den var innan. Eftersom televisionen är i kris är det därför inte speciellt förvånande att även den svenska bilindustrin är det. Avvikande ekonomiska teorier och ännu ej publicerade studier försöker visa på samband mellan bilindustrin och andra telekommunikationer, men jag tror att det är vetenskaplig återvändsgränd – radion t.ex., har ju aldrig varit bra för någonting.
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down