Jump to content

Photo

Vad läser du just nu ?


  • This topic is locked This topic is locked
370 replies to this topic

#51 Kidnero

Kidnero

    Commander

  • Members
  • 225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Köping
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 06 June 2004 - 08:35

Har just nu läst ut HP och Fenix, Gillade den skarpt, även om jag kan bli lite irriterad på Harry! :)

Är faktiskt mellan böcker sen. Vet inte vad jag skall läsa nu, blir nog att jag fortsätter med Isfolket.
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)

#52 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 June 2004 - 09:34

Har just börjat på * Wolfskin * av Juliett Marrier .

Värkar lovande ( Om vikingarne )

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#53 Lamia

Lamia

    Commander

  • Members
  • 196 posts

Posted 06 June 2004 - 11:39

Har just börjat på * Wolfskin * av Juliett Marrier .

Juliet Marillier. Så att ingen blir förvirrad. ;)

:P

#54 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 June 2004 - 12:38

Just det lamia :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#55 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 08 June 2004 - 22:23

Läser I fjärran land, femte delen in Magikernas Saga av Maggie Furey

 


#56 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 09 June 2004 - 09:59

Jag håller nu på att försöka läsa Cryptonomicon för tredje gången, undrar om jag lyckas komma till sidan 300 den här gången utan att ge upp...

#57 Kidnero

Kidnero

    Commander

  • Members
  • 225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Köping
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 09 June 2004 - 13:42

LD, en bra serie. Eller hur? Gillade verkligen Magikernas saga.
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)

#58 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 June 2004 - 14:16

Är faktiskt mellan böcker sen. Vet inte vad jag skall läsa nu, blir nog att jag fortsätter med Isfolket.

Pröva den nya boken Svavelvinter av Erik Granström ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#59 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 09 June 2004 - 14:18

Har du läst den nu Capshaw ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#60 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 June 2004 - 19:02

Jag läser den. Eller snarare, jag har börjat. Jag är på introberättelsen. Involverar en drake :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#61 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 09 June 2004 - 19:04

Finns bättre har alltid tyckte att den är seg.

 


#62 Kidnero

Kidnero

    Commander

  • Members
  • 225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Köping
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 16 June 2004 - 13:10

Skall testa herr Granström. Det jag har hört om honom, har fått mig intresserad, även om jag inte är någon rollspelsfantast.

Har ju nog med att spela rollen som mig själv! :P

Har dock skaffat bok 9 och 10, de sista därmed, i Amber-serien av Zelasny. De har förtur just nu.
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)

#63 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 16 June 2004 - 14:12

Har dock skaffat bok 9 och 10, de sista därmed, i Amber-serien av Zelasny. De har förtur just nu


och de är lika bra som de första :thumbsup:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#64 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 17 June 2004 - 12:32

Har precis läst klart Da Vinic Code av Dan Brown, och har ännu inte riktigt begravt mig i någon ny bok....
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#65 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 17 June 2004 - 12:38

Just nu läser jag, eller rättare sagt försöker läsa, Fool's Errand av Robin Hobb. Har aldrig läst nått av denne eller haft lust egentligen, men jag fick boken gratis så man kan lika gärna försöka sig på den :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#66 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 17 June 2004 - 13:06

Just nu läser jag, eller rättare sagt försöker läsa, Fool's Errand av Robin Hobb. Har aldrig läst nått av denne eller haft lust egentligen, men jag fick boken gratis så man kan lika gärna försöka sig på den :)

Min favorit trilogi :wub:

Kanske hade varit enklare att läsa The Farseer Trologi först...eftersom den introducerar alal karaktärer..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#67 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2004 - 13:17

´Harry Potter and the goblet of fire´på engelska. Den första av i serien jag läser på engelska, och förutom en del väääldigt "brittiska" uttryck som jag aldrig har hört, så går det finfint. Den klart mest spännande öppningen. :)
*Hockey och superhjältar*

#68 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 17 June 2004 - 15:41

Galaxies Like Grains Of Sand, av Aldiss :)
Det finns olika versioner av denna bok.
Första utgåvan THE CANOPY OF TIME(engelsk inbunden) var enormt "klippt" och bantad, och utan någon som helst berättar tråd emellan de olika kapitlen...Aldiss sörjde detta eftersom det var just denna länk emellan berättelserna som visade läsaren att historierna utspelade sig i samma "universum".
Sen gavs den ut som Galaxies Like Grains Of Sand i USA som en pocket...men åter igen utan länk historia och även vissa kapitel borttagna.
SEn kom en inbunden version ut av den Amerikanska pocket boken, med nästan allting med.
Men det är dock denna pocket jag håller i handen just nu som är den version som Aldiss tänkt sig, och det är Gollanz pocket version, 1989.
Hitta den och njut.

Edited by T5 2.0, 17 June 2004 - 15:50.


#69 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 17 June 2004 - 15:43

Just nu läser jag, eller rättare sagt försöker läsa, Fool's Errand av Robin Hobb. Har aldrig läst nått av denne eller haft lust egentligen, men jag fick boken gratis så man kan lika gärna försöka sig på den :)

Min favorit trilogi :wub:

Kanske hade varit enklare att läsa The Farseer Trologi först...eftersom den introducerar alal karaktärer..

Jo, rescensionerna jag har läst säger det, men eftersom jag inte vill lägga ut pengar på det nu så får den duga som första bok ;)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#70 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 17 June 2004 - 15:53

Haha...ja det kan jag förstå :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#71 Robin Edman

Robin Edman

    Lieutenant

  • Members
  • 87 posts

Posted 26 June 2004 - 22:09

Precis börjat läsa The Praxis av Walter Jon Williams. Bara läst några sidor, men den verkar vara en riktigt bra space opera. Känns lite som Star Wars, men samtidigt nytt. :)

#72 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 June 2004 - 22:52

Läser ingenting längre :(

Har just läst klart Svavelvinter och maken till bra bok var det länge sedan jag läste (och ja, nu har jag iofs inte läst pseciellt många böcker... Men, men...)

Skall sätta mig och skriva en recension någon gång idagarna.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#73 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 26 June 2004 - 22:58

Är i stadiumet mellan böcker som vanligt...har en massa böcker att läsa men ingen ork.. :(
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#74 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 June 2004 - 13:28

Hållar på med 2

The fifth Sorceress och Children of Dune :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#75 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 June 2004 - 13:35

Både Fenixordern på svenska och Star Wars: Survivor's Quest.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"