Jump to content

Photo

Harry Potter 6


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2005 - 13:34

På Wierd News skrivs också om pitat scannade böcker. 11 timar uppges där. Tom nämns en (inte vid namn) som jobbade i en bokhandel och kopierade de sju första kapitlen till HP&HBP.

Wired News: Culture
Pirates of the Potter-ian
J.K. Rowling comes under fire for inadvertently encouraging people to distribute her latest novel, Harry Potter and the Half-Blood Prince, over the internet. By Robert Andrews.


Hela artikeln: http://www.wired.com...2,68269,00.html
(Delad i 2 delar, postar därför bara introdution & länk).

Edited by XC-SE, 22 July 2005 - 13:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 July 2005 - 16:56

Nu har jag läst ut boken, och jag kan säga att jag inte är besviken. Den är mycket bra...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2005 - 17:36

Orginal Artikeln

Publicerat 1 augusti 2005 16:36
Tyska Potter-fans översatte själva

Tusentals tyska Harry Potter-fans orkade inte vänta på att nya boken, "Harry Potter och halvblodsprinsen", skulle bli översatt till deras modersmål. Alltså tog de saken i egna händer, och översatte den själva, på nätet.

För att kringgå eventuella lagproblem har de inblandade förbundit sig till att inte sprida översättningen till tredje part. Guardian skriver att arbetet, som tagit endast 45 timmar, inte ses på med blida ögon av det förlag som ska ge ut den auktoriserade översättningen i Tyskland. (TT Spektra)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 August 2005 - 17:37

:lol:

Taskigt för de tyska förlagen! :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#55 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 August 2005 - 17:58

Smart säger jag. Och det är jävligt bra engelska-träning för tyskarna, som ju inte är några höjdare på engelska ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#56 The wiz of dark magic

The wiz of dark magic

    Ensign

  • Members
  • 36 posts
  • Location:hemstad norrköping

Posted 04 August 2005 - 21:37

jag har oxå läst sexan men vet inte vilken version jag hade. tog bara första bästa ex i andersons bokhandel.

och spidde jag var i tyskland för nån vecka sen dom är inte så dåliga på engelska om du jämför med t.ex fransmän och italienare
ett visdoms ord: morgonstund har guld i mun