Jump to content

Photo

Singing Bee


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2008 - 20:32

:lol2:
Var det värsta jag hört.

Av en slump råkade jag byta kanal och hamnade mitt i ett falsksjungande karaoke.

Singing Bee
Nu kommer programmet som tagit USA med storm till Sverige! I TV3s nya helgsatsning Singing Bee behöver du inte sjunga bra – bara rätt. Hanna Hedlund gör programledardebut och ger varje vecka nya sångglada svenskar chansen att vinna 50 000 kronor. Sjunger du hellre än bra? Då är Singing Bee något för dig. Att sätta tonen är inte i närheten så viktigt som att formulera rätt textrader i TV3s nya helgunderhållning. Med fast hand väljer programledardebutanten Hanna Hedlund ut personer från publiken som får chansen att vinna 50 000 kronor genom att sjunga ut på scenen. Singing Bee består av fyra ronder som alla går ut på att veta exakt vad som sägs i olika låtar. Liveband, dansare och två sångare kompar och sjunger första raderna. När sången tystnar gäller det att fylla i rätt ord. ”Diggiloo, diggiley, alla tittar på mig” – och sedan då? ”När jag går i mina gyllene skor”, kanske någon sjunger. Men det är fel! ”Där jag går…” ska det vara. Reglerna är grynhårda – minsta lilla fel och man åker ut. När en ensam vinnare står kvar har hon eller han chans att vinna upp till 50 000 kronor, beroende på hur bra det går i finalronden. Singing Bee möttes av strålande kritik i USA när det premiärsändes i juli 2007. Tittarmässigt blev det näst bästa sommarpremiären någonsin. New York Post har skrivit ”bästa gameshow-idén” och ”om du inte skrattar högt framför teven i kväll så tittar du inte på Singing Bee”.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Krian

Krian

    Commander

  • Members
  • 188 posts
  • Location:Kalmar
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 20 January 2008 - 15:40

Har bara sett trailern till detta sk program. Totalvägrar att kolla på det. Visst kan jag sjunka lågt ibland, men någon måtta får det vara :) . Någon som vågat att kolla på det och kan ge oss andra några insiktsfulla kommenatarer?

#3 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 January 2008 - 16:55

Vill jag lyssna på folk som inte kan sjunga så kollar ag på uttagningarna till American Idol. Det räcker för mig :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 February 2008 - 12:33

Har sett det några gånger, varför vet jag egentligen inte. Möjligtvis får jag ett litet utlopp i min nördighet i att kunna texter, men det är så menlöst och platt och...tja, låtarna de sjunger är inte de bästa heller... :P
*Hockey och superhjältar*