Jump to content

Nemesis's Content

There have been 22 items by Nemesis (Search limited from 14-May 23)


By content type

See this member's

Sort by                Order  

#85788 Nu avgörs det! Finaldags i menlösa städer!

Posted by Nemesis on 06 August 2006 - 14:45 in Off Topic

Borås var hemsk då jag var där.. satt fast inte något att göra allt! Typ.. leta stenar? :P



#85207 Vad lyssnar ni på

Posted by Nemesis on 01 August 2006 - 00:15 in Ten Forward

Sitter och lyssnar igenom Avantasia's 'The Metal Opera II' just nu, underbar!



#85112 Nyfiken på politiska åsikter

Posted by Nemesis on 30 July 2006 - 23:46 in Off Topic

Jag är väl lagd mer åt vänster antar jag, valde Socialdemokraterna för att dom kommer väl närmast. Men jag är egentligen inte imponerad av något parti i nuläget, tycker det nästan enbart är högavlönade soffpotatisar som bygger upp partier nuförtiden.

Piratpartiet dock.. mm! :evil:



#84978 A Song of Ice and Fire

Posted by Nemesis on 29 July 2006 - 04:21 in Böcker

Underbart, tackar! :thumbsup:



#84976 Vilken Superhero/ Heroine

Posted by Nemesis on 29 July 2006 - 03:06 in Serietidningar

Blade! Lätt.

Hacka ner vampyrer med svärd och solbrillor, i läder rock.

Finns det nåt bättre sätt att bli av med aggression?



#84975 Star Trek XI har fått en teaserposter!

Posted by Nemesis on 29 July 2006 - 02:26 in Sci-Fi Nytts Nyheter

Ser inte alls fram emot en TOS film, även om det är nostalgi så är TNG eran extremt mycket bättre i min mening, men jag är ung och dum :P



#84974 Sommar

Posted by Nemesis on 29 July 2006 - 00:50 in Off Topic

Idag var det riktig hög luftfuktighet. Sen åskade det på eftermiddagen och regnade en del på kvällen. Imorgon ska det bli åskväder säger min Firefox-väder-plugin


In Firefox we trust!

Microsoft åh andra sidan..



#84972 Vad läser du just nu ?

Posted by Nemesis on 29 July 2006 - 00:43 in Böcker


Läser Johnatan Strouds "The Amulet of Samarkand", första boken i Bartimaeus Trilogin :) Nyss börjat, men den är väldigt.. intressant skriven.


Jag läste den för snart två år sen...rätt så bra, väldigt likt Harry Potter tyckte jag då...det har kommit en bok till va? Ska nog läsa fortsättningen någon gång :)


Jo, liiiite Harry Potter över den, jag har dock inget emot Harry Potter förutom dom är något barnsliga. Den här verkar dock betydligt mörkare, speciellt med tanke på ur vilket perspektiv den är skriven, något jag tycker är underbart! ;)



#84965 Vad läser du just nu ?

Posted by Nemesis on 28 July 2006 - 22:54 in Böcker

Errr... blev en dubbel post av nån anledning, ber om ursäkt :P



#84963 Vad läser du just nu ?

Posted by Nemesis on 28 July 2006 - 22:46 in Böcker

Läser Johnatan Strouds "The Amulet of Samarkand", första boken i Bartimaeus Trilogin :) Nyss börjat, men den är väldigt.. intressant skriven.



#84962 A Song of Ice and Fire

Posted by Nemesis on 28 July 2006 - 22:43 in Böcker

Tackar! Får ta och dra mig bort till SF Bokhandeln under helgen tror jag :)



#84958 Vad tittar ni på...

Posted by Nemesis on 28 July 2006 - 21:25 in Ten Forward

Passagerare 57 på Kanal 5 samtidigt som jag steker köttfärs till Tortilla.. :P



#84927 Här är filmerna du MÅSTE se

Posted by Nemesis on 28 July 2006 - 17:10 in Filmer: Övrigt

Min personliga lista skulle nog se betydligt annorlunda ut, bland annat skulle Pulp Fiction och Blade Runner ligga i top :P Pulp Fiction är nog en av världens mest roande filmer, någonsin.



#84926 Sommar

Posted by Nemesis on 28 July 2006 - 16:48 in Off Topic

26.5 på solsidan hos mig i Stockholm, blåser dock rätt kraftigt - väldigt skönt.



#84850 The one, the only..

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 22:36 in Medlemshörnan



Om du är bra så får du gärna bli engelska-, svenska-, och mattelärare till mig från och med nu i höst :) Engelskaläraren - som var världens absolut bästa lärare - slutade upp med läraryrket, svenskaläraren blev gravid och matteläraren vi hade - som var världens absolut bästa mattelärare - var bara temporär och nu lär vi väl få tillbaka Anna... :rolleyes: :(


Absolut! Fixar du en 5 års utbildning till mig på.. 4 veckor så ska jag se vad jag kan göra! :lol:

Lysande! Då kanske hemska 1C kan räddas? :thumbsup:


Så farliga kan dom väl ändå inte vara? Jag kommer ihåg mig själv i etta... :blink: Ok, dom är hemska. :evil:



#84840 The one, the only..

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 21:23 in Medlemshörnan

Om du är bra så får du gärna bli engelska-, svenska-, och mattelärare till mig från och med nu i höst :) Engelskaläraren - som var världens absolut bästa lärare - slutade upp med läraryrket, svenskaläraren blev gravid och matteläraren vi hade - som var världens absolut bästa mattelärare - var bara temporär och nu lär vi väl få tillbaka Anna... :rolleyes: :(


Absolut! Fixar du en 5 års utbildning till mig på.. 4 veckor så ska jag se vad jag kan göra! :lol:



#84839 Sommar

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 21:21 in Off Topic


Var nere i Turkiet 3 veckor, 45 grader i solen på dagen, kunde inte annat göra än att ligga i polen, allt annat fick göras då solen gått ner. :)

Du såg inte Simon där då? Han skulle åka dit... Du vet, gitarristen och sångaren i det världskända Mictian (där jag spelar bas. Vi har två låtar hittills) :) :P


Haha! Tveksamt om jag skulle känna igen honom, läser inte så många kändistidningar.



#84819 A Song of Ice and Fire

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 18:12 in Böcker

Fått höra av en brittisk vän att denna bok serie ska vara väldigt bra, dock så har vi rätt skilda smaker, men jag fastnade lite för den när jag läste om den.

Innehåller tydligen 4 böcker i följande ordning:

A Game of Throne
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast of Crows

(Se serien på SF Bok Handeln)

Min fråga är dock, har någon av er läst serien eller delar av den? Är den bra? Min plånbok är på strejk för tillfället, så även om det egentligen är små pengar i pocket form så kan man lika gärna kolla innan, många bäckar små. :)



#84816 Sommar

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 17:59 in Off Topic

Var nere i Turkiet 3 veckor, 45 grader i solen på dagen, kunde inte annat göra än att ligga i polen, allt annat fick göras då solen gått ner. :)



#84815 Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 17:56 in Ten Forward

Bash.org har några riktigt roliga citat, tror jag läst dom allra flesta, vissa är dock bara störda.. amerikaner :lol:



#84811 The one, the only..

Posted by Nemesis on 27 July 2006 - 16:34 in Medlemshörnan

Whaa, ok! Försvann lite sådär olägligt igen, glömde nämna att jag skulle iväg på semester :P

Peak, var har du gömt "I'm with stupid" smileyn?! :angry:

Mitt liv, oj massor, för mycket. Jobbat lite på Ericsson som konsult för deras arbetsstationer/nätverk inom byggnaden nu sista året, men ska börja plugga igen i augusti - Datateknik på KTH, funderar dock på att dumpa det och bli lärare istället, vi får se hur det löser sig :P



#81173 The one, the only..

Posted by Nemesis on 13 June 2006 - 01:21 in Medlemshörnan

...the prodigal son, mr Hit and Run himself! :P

Vad ska jag säga! Hej! :D

Blev helt paff när jag såg hur stort forumet blivit, snyggt dessutom! :)

Har bestämt mig för att försöka pressa in lite forum spam alá Nem i det dagliga schemat. Fortfarande kul hur det första man söker sig till när man loggar på här är offtopic forumet, går det att leva utan det?!

Hur är det med alla?