Hoppa till innehåll

Foto

Felet med dagens Spider-man ?


  • Please log in to reply
164 svar på detta inlägg

#101 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 26 juni 2006 - 18:05

Vad jag inte förstår är hur Joe Quesada, som själv otaliga gånger har klagat på att Spider-Man har kommit för långt ifrån sina rötter genom t. ex att vara gift, ser till att en sådana här saker händer. Jag hoppas de har någon "reset-knapp" på gång, men det är ett ganska litet hopp. Tyvärr verkar egona hos serieskaparna som har hand om Spindelmannen vara alldeles för stora just nu.

Sen har Spindelmannen inte haft någon "förbannelse" förut. Peter har faktiskt blivit äldre, han har gått från att vara en femtonåring till drygt 25-26 nu. Men det har alltid varit "in character". Det har alltid varit en vardaglig loser-kille med problem vi kan relatera till. Situationerna har ändrats, men andan och känslan har varit där. Med betoning på har.
*Hockey och superhjältar*

#102 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3 747 Inlägg:
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Postad 26 juni 2006 - 19:06

Det har alltid varit en vardaglig loser-kille med problem vi kan relatera till.


Där har du en av de viktigaste grejerna med hela serien "Spider-man" för mig...de flesta skulle nog tycka att det här låter helt sjukt, men ni förstår mig nog...även om jag är vuxen (nåja, men jag fyller 19 på torsdag :P ...om jag är vuxen kan verkligen diskuteras, men, men ;) ) så kan jag verkligen identifiera mig med och relatera till hjälten Spider-man och Peter Parker. Spider-man har ju alltid varit, och borde också förbli det, alla nördars (vad som är nördigt kan också diskuteras speciellt nuförtiden då begreppet blivit mer eller mindre trendigt med FZC m.m. ) stora idol. Jag som själv är en smått "nördig", snäll och sympatisk ( ;) )kille med förkärlek för naturvetenskap och andra nördiga grejer och har haft samma problem som Peter Parker; tjejer, kompisar, pengar m.m. har verkligen kunnat identifiera mig med honom. Egentligen är det inte löjligare än att identifiera sig med vilken litterär person som helst...Dock blir det svårare och svårare att identifiera sig med honom, och svårare kommer det bli...han är inte längre en vanlig "nördig" kille...Agentum nämnde tidigare att när Spiddes identitet inte var känd kändes det lite som att man som läsare delade den hemligheten tillsammans med honom, vilket på nåt sätt kändes skönt...speciellt när man var yngre (måste jag säga för att inte bli idiotförklarad :P )...jag kan inte på något sätt se att dessa förändringar skulle göra serien bättre på något sätt...kanske om det varit en kort "What if?"-story men det här känns helt fel...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#103 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 26 juni 2006 - 19:29



Det har alltid varit en vardaglig loser-kille med problem vi kan relatera till.


Där har du en av de viktigaste grejerna med hela serien "Spider-man" för mig...de flesta skulle nog tycka att det här låter helt sjukt, men ni förstår mig nog...även om jag är vuxen (nåja, men jag fyller 19 på torsdag :P ...om jag är vuxen kan verkligen diskuteras, men, men ;) ) så kan jag verkligen identifiera mig med och relatera till hjälten Spider-man och Peter Parker. Spider-man har ju alltid varit, och borde också förbli det, alla nördars (vad som är nördigt kan också diskuteras speciellt nuförtiden då begreppet blivit mer eller mindre trendigt med FZC m.m. ) stora idol. Jag som själv är en smått "nördig", snäll och sympatisk ( ;) )kille med förkärlek för naturvetenskap och andra nördiga grejer och har haft samma problem som Peter Parker; tjejer, kompisar, pengar m.m. har verkligen kunnat identifiera mig med honom. Egentligen är det inte löjligare än att identifiera sig med vilken litterär person som helst...Dock blir det svårare och svårare att identifiera sig med honom, och svårare kommer det bli...han är inte längre en vanlig "nördig" kille...Agentum nämnde tidigare att när Spiddes identitet inte var känd kändes det lite som att man som läsare delade den hemligheten tillsammans med honom, vilket på nåt sätt kändes skönt...speciellt när man var yngre (måste jag säga för att inte bli idiotförklarad :P )...jag kan inte på något sätt se att dessa förändringar skulle göra serien bättre på något sätt...kanske om det varit en kort "What if?"-story men det här känns helt fel...


Precis. Och jag har alltid gjort precis samma sak. Det har hänt att jag i någon motgång i livet har tänkt lite "vad skulle Peter Parker göra här?". Och det har inspirerat mig om man råkar ut för något som påminner om något han har råkat ut för. För Peter ger liksom aldrig upp.
Sen tycker jag inte att man ska vara rädd för att bli idiotförklarad för en sådan sak du skriver om här, har alltid tyckt om den där känslan också på något sätt. Att dela en hemlighet med Peter alltså. :)
*Hockey och superhjältar*

#104 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3 747 Inlägg:
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Postad 27 juni 2006 - 19:01

Precis. Och jag har alltid gjort precis samma sak. Det har hänt att jag i någon motgång i livet har tänkt lite "vad skulle Peter Parker göra här?". Och det har inspirerat mig om man råkar ut för något som påminner om något han har råkat ut för. För Peter ger liksom aldrig upp.
Sen tycker jag inte att man ska vara rädd för att bli idiotförklarad för en sådan sak du skriver om här, har alltid tyckt om den där känslan också på något sätt. Att dela en hemlighet med Peter alltså. :)


Tänkte väl snarare på att de flesta "vanliga" människor skulle kunna idiotförklara ens kärlek till superhjältar...för mig är serier som vilken litteratur som helst och därmed är också superhjältar som vilka andra litterära karaktärer som helst...Men jag håller med dig...igen :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#105 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 27 juni 2006 - 22:54

Men i det här forumet ska man ju kunna prata om superhjältar och våga erkänna att man gillar dem och vad det är med dem man gillar. :)

Nåja, det är kanske för att jag alltid har haft ett sådant "förhållande" till Spindelmannen som både jag och Spidde beskriver här som det känns extra hårt att Marvel totalsaboterar den serien nu. :(
*Hockey och superhjältar*

#106 Trubaduren

Trubaduren

    Ensign

  • Members
  • 46 Inlägg:

Postad 02 september 2006 - 22:38

Hejsan. Ursäkta att jag bara stövlar in oinbjuden och drar upp en så här uppenbart inaktiv tråd, men ämnet är så pass intresant, och ligger mig så varmt om hjärtat, att jag bara inte kan låta bli att delge er mina åsikter i den här delikata frågan. Jag vet att jag är ny medlem här på forumet och, antagligen, något yngre än genomsnittet (18år) och jag vill inte på något sätt stöta mig med någon här. Men jag ser mig själv ändå som en ganska så hängiven marvelläsare, och då främst av Spider-Man och även X-Men serier.

Precis som många här med mig verkar känna så tycker jag att det går det har börjat gå ut för med Spider-Man som serie, och för Marvel över huvudtaget. Det har blivit rörigt på senare år, och det har hänt alldels förstora förändringar på alldeles för kort tid. Dessutom verkar det som att Marvel i stort har börjat ge ut mer titlar än dom klarar av att hantera. Både story och tecknar mässigt.Men nu gäller det som sagt
Spider-Man och ingenting annat.

Personligen har jag inget emot att Peter Parker/Spider-Man har gått med i The Avengers (New Avengers). Detta är en utveckling som jag har väntat länge på, och som jag trodde aldrig skulle komma. Problemet som jag ser med det här är att Avengers, och Spider-Mans roll i Avengers, tar alldels för mycket platts. Jag ser gärna att han fortsätter som medlem, och bor kvar i Avengers Towers, men att hans roll som medlem tonas ner lite. Jag tycker att han kan vara lite som Batman, eller Aquaman, i Justice Leage. Vara med i gruppen när det verkligen behövs. I övrigt tycker jag att han kan fortsätta som vanligt med att bunta ihop småbovar och slåss mot sina ordinarie oponenter. Anledningen till att jag vill att han bor kvar i Avengers Towers är helt enkelt för att det ger än närhet till övriga hjältar som jag tycker om, och för att det samtidigt blir säkrare för hans nära och kära. Jag tycker att hela det här nya upplägget för Avengers känns bättre och intresantare än tidigare. Spider-Man passar bra in i det här gänget, eftersom samtliga medlemmar av Avengers verkar ha ett ganska så dåligt ryckte för tillfället, och att se SM tillsammans med Wolverine och Captain America är ju oslagbart. ^_^

Vad jag jag inte gillar däremot är den nya dräkten. Tyligen ska han ju så småningom återgå till den gamla röd-blå, men jag tycker ändå känns löjligt. Dessutom ökar den känslan av att SM blivit nån form av sidekick till Iron-Man/Tony Stark, snarare än att han är en självständig hjälte. Det tycker jag är en av dom största nackdelarna med Spider-Mans medlemskap i Avengers. I övrigt så ser jag som sagt detta medlemskap som något possitivt. Däremot finns det andra saker som jag irriterar mig på. Bl.a det här med förvandling till jättespindel, återuppståndelse och förtärkta krafter prylen. En utav dom värsta grejjer med filmen som jag tyckte var avsaknaden av nätskjutare. Ingen stor grejj kan man tycka, om han skjuter nkonstgjort nät eller om han gör det naturligt. Men just denna detalj gjorde att Peter Parker inte känndes alls lika smart som han framställs i serierna, och det är det som jag stör mig mest på. Att han nu skjuter nät på organsik väg även i seriena känns som en direkt följd av detta filmfenomen, och jag gillar det inte alls.

Sen har vi det här Gwen Stacy/Norman Osborn-dramat. Hur kan man låta en manusförfattare besudla Gwens minne sådär? Att ändra på så klassiska saker. Det är inte okej! Det som har varit det har varit, det ska man inte röra. Speciellt inte om man inte är bättre manusförfattare än J. Michael Straczynski. Det här var nog det värsta jag har läst. *ryser*

Sen finns det ytterliggare ett par saker vad gäller Spider-Man seriernas utveckling som jag inte gillar. Peter jobbar som lärare. Kom igen nu? Är han 100år eller? Vad har hänt med allt frilansjobb för Daily Bugle? Var är J. Jona Jameson, Robbie, Betty och ala andra på tidningen? Dessa karaktärer verkar ju helt ha försvnunnit. Det är ju kattastrof. Okej att man byter dräkt ett tag, men att ändra på så här pass stora grejjer? Peter har alltid jobbat som fotograf, och Jameson har alltid funnits med och gjort livet suert för Spider-Man. Sånna viktiga delar kan man inte bara ta bort. Det är ju några av seriens allra viktigaste grundstenar. Visst kan saker och ting ändras. Jag hade inte haft något emot att t.ex Robbie fick reda på att Peter Parker är Spider-Man (tycker dock inte att hela världen ska känna till det, de utvecklinge är jag inte riktigt bekväm med). Om han nu inte redan vet om det. Men att bara helt plötsligt lägga av med fotografjobbet, bli lärare i sin gammla skola och helt bryta kontakten med sina gammla vänner och bekanta? Det är helt enkelt inte okej. Här har marvel verkligen gjort i blå skåpet. Mildt sagt. Och vart har karaktärer som Jill och Arthur Stacy, Randy Robertson och Glory Grant tagit vägen? Är det någon som har någon förklaring på det? Dom bara försvann ur serien efter att Mary Jane hade kommit tillbaka. Det är sånna här saker som jag stör mig mest på. Inte att Spider-Man blir medlem i Avengers, eller det faktum att Aunt May verkar bli yngre och yngre för varje nummer som kommer ut. Men att vissa saker, stora saker, bara ändras över en natt. Utan någon som helst förklaring. Föresten, är det någon mer än jag som tycker att den här Morlun petar ut och äter upp Spider-Mans öga påminner om en händelse som skedde i Svenska X-Men för ett par år sedan. Nummer 12/02 närmare bestämt. När Mauvais sliter ut och äter upp Wolverines ena öga när han och Beast är inspärrade i superfängelset the Cage? En kul tankeställare bara. :P

Detta inlägg har redigerats av Trubaduren: 03 september 2006 - 08:29


#107 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2 975 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Postad 03 september 2006 - 06:54

Hallå Trubaduren! Klart du är välkommen med en massa åsikter här! Extra kul att du är så insatt i Spider-man också.

Att se Spidde i Avengers ett tag är ju intressant, men jag hoppas verkligen att saker och ting återgår någorlunda till det "normala". Framför allt saknar jag många av de figurer du nämner. Betty, Jonah, Glory och flera andra. Å andra sidan har jag slutat läsa Spidde nu, det får vara. Istället har jag börjat sluka Firestorm. Den är inte lika bra som Spidde när Spidde är som bäst, men den duger gott. Rapportera gärna när Spider-man ändrar sig till det bättre!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#108 Trubaduren

Trubaduren

    Ensign

  • Members
  • 46 Inlägg:

Postad 03 september 2006 - 08:38

Ursäkta mig att jag frångår ämnet. Men är detta självaste Thomas Felds från Svenska Superserier som jag har den äran att språka med? Du kommer nog inte ihåg mig, det är det nog bara Dan Degerman som gör, men jag ingick i redaktionen ett kort tag precis i början. Visserligen fick jag inte uträttat särskillt mycket under den relativt korta tiden som jag var angagerad, men i alla fall. Dennis Nydahl heter jag i alla fall. Trevligt att "se" dig. :D

Detta inlägg har redigerats av Trubaduren: 03 september 2006 - 08:39


#109 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 03 september 2006 - 08:54

Det är han som du "bråkar" med ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#110 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3 747 Inlägg:
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Postad 03 september 2006 - 09:31

Välkommen till forumet Trubaduren! :)

Du började bra, med ett välskrivet och intressant inlägg...håller med dig i ganska stor utsträckning, och hoppas få se mer av dig på forumet i framtiden... :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#111 Trubaduren

Trubaduren

    Ensign

  • Members
  • 46 Inlägg:

Postad 03 september 2006 - 09:53

Välkommen till forumet Trubaduren! :)

Du började bra, med ett välskrivet och intressant inlägg...håller med dig i ganska stor utsträckning, och hoppas få se mer av dig på forumet i framtiden... :D


Tackar tackar :P *bugar mig djupt*
Det samma får jag nog säga. Jag har läst samtliga inlägg i den här tråden, och jag är mäkta imponerad av samtliga skribenter. Jag kommer själv från starwars.se/forum, där jag vanligtvis brukra hålla till i engenskap av admin, och är van vid mestadels yngre medlemmar med....låt oss säga "bristfälliga" skrivkunskaper och ganska så klumpiga argumentationsförsök. Vill inte påstå att jag skulle vara någon stjärna inom något av dessa ämnen jag heller, men det känns skönt att kunna diskutera saker med lite mognare människor, om man vågar uttrycka sig så. ^_^

#112 Ynkryggen

Ynkryggen

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 27 Inlägg:

Postad 03 september 2006 - 19:14

Har just läst "Friendly Neighborhood Spider-Man" #11 .... finns det hopp ändå? Jag tror och hoppas det. Mysterio är faktiskt rätt cool eller? :thumbsup:

Kände bara att jag vill sprida hopp i denna något negativa tråd. :blush:

Kan inte säga att jag är jättekunnig om Spidey (det finns annat jag kan betydligt bättre om man säger så) .. men jag gillade faktiskt det jag just läst! Kanske vågar ni anta min utmaning att läsa den?

#113 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 03 september 2006 - 19:25

Har läst den. Som nummer var det helt okej, men jag är för mycket emot hela grejen med att Peters identitet är offentlig nu.
*Hockey och superhjältar*

#114 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2 975 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Postad 03 september 2006 - 20:04

Vill bara säga "Hej Dennis!". Nån dag kanske du hamnar i SSS-red igen, eller? Alla vill vi väl vara Sveriges Stan Lee?!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#115 Trubaduren

Trubaduren

    Ensign

  • Members
  • 46 Inlägg:

Postad 03 september 2006 - 20:14

Jodå. jag har faktiskt funderat ett tag på det nu. Men vi kanske inte ska ta upp den diskussionen i det här ämnet. ^_^

#116 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 24 oktober 2007 - 13:58

Då är det mer än ett år sedan det här ämnet diskuterades och Spider-Man har väl i stort sett samma "status quo" som vi pratade om här. Han är medlem i Avengers, om än en "hemlig fraktion", och hans hemliga identitet är....erhm...fortfarande inte hemlig. Nu svingar han mest runt och är arg, så arg och bitter. Känns som att Marvel har skrivit in sig i ett hörn faktiskt, för hela "Faster May kanske dör"-grejen är inte ens särskilt ny den. Hon har ju t. om redan dött en gång.

Fast det är kul att se Spidey i den svarta dräkten ibland, och de riktigt mörka historierna är kul när de kommer också. Men det här vi läser i Sverige nu är knappast en ny "Kraven´s last hunt"...
*Hockey och superhjältar*

#117 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11 181 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Postad 02 januari 2008 - 04:20

Jag hoppas de har någon "reset-knapp" på gång, men det är ett ganska litet hopp.


Så Spidde får den "efterlängtade" reseten till slut, eller?

http://www.exisle.ne...topic=50262&hl=

(Spoilers om Spidde efter One More Day)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#118 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11 181 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Postad 02 januari 2008 - 10:08

De flesta här ekar väl mina tankar när det gäller reseten:

http://forum.newsara...ad.php?t=141416

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#119 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 05 januari 2008 - 11:02

Jag tycker One More Day är det bästa de har gjort med Spider-Man på länge, faktiskt. Inte för att storyn i sig är särskilt bra, men det finns en stor möjlighet att de har "räddat" Spidde, som hade glidit alldeles för långt bort ifrån vad karaktären borde vara. Kontroversiellt, visst. Många års serier och äktenskapet med MJ är mer eller mindre bortglömt...visst, det också. Men det var nödvändigt och modigt att göra såhär. Nu kanske Spider-Man kan locka nya läsare igen eller i alla fall få tillbaka de läsare som slutade i och med JMS "klassiker" som Sins Past, the Other, hela grejen med att han avslöjade sin identitet samt att han gick med i och bodde med Avengers. Nu verkar Peter t. ex ha fler vänner igen, Flash, gänget på Bugle, Harry . Jag är jättenöjd och peppad. :)
*Hockey och superhjältar*

#120 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3 747 Inlägg:
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Postad 05 januari 2008 - 12:14

Jag är väldigt skeptisk, men samtidigt peppad :P Läste nånstans att han som tecknade Civil War ska teckna de första nya numren. Bättre kan det väl inte bli bildmässigt? :) Fast går man in på Marvels hemsida och läser "katalogen" över kommande serier verkar inte de nya Spidde-serierna så vansinnigt intressanta. :( Typ: What starts as a petty theft from a local Soup Kitchen turns into a chase that results in the birth of a brand-freaking-new Spidey villain – and we mean “Freak” literally! Plus: more JJJ! More Daily Bugle – oops, we mean DB! Repercussions from the actions of new villain, Menace! Curt Connors! And – what you’ve really been waiting for, true believer – Peter Parker does his own laundry! Will those stains come out? And what ARE those stains anyway? Find out in “Just Blame Spider-Man!” Fast lite kul, och klassiskt, låter det ju :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#121 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 05 januari 2008 - 13:09

Jag tycker definitivt det låter kul, intressant och framförallt så som Spindelmannen ska vara. Han har varit "vilse" ett bra tag nu, men till slut kanske vi äntligen kan läsa om en Spindelman som påminner om när serierna var som mest klassiska och bäst.
*Hockey och superhjältar*

#122 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2 975 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Postad 05 januari 2008 - 17:29

Det här känns lovande! Närapå perfekt faktiskt.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#123 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3 277 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Postad 05 januari 2008 - 21:45

Bättre kan det väl inte bli bildmässigt?

Jo, om Mark Bagley gör det ;)
Näe, men om det är Steve McNiven som ska teckna't så kommer det ju bli helt klart snyggt. Jag gillar detaljerna han har, såsom sömmar i dräkter osv.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#124 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 05 januari 2008 - 23:58

Nej, fy vad dåligt. Nu känner jag att det börjar bli dags att lägga Spider-Man på hyllan. Känner mig inte så värst sugen på att läsa mer nu om de ska hålla på så här igen. Jag är så trött på att de alltid ska flytta tillbaka till nolpunkten varända gång en karaktär eller handling utvecklar sig. De rör om i grytan en massa och sedan kommer de på något löjligt dåligt sätt att ändra tillbaka allt igen. Det här känns bara som droppen för mig för vad jag tål.
Har de släppt Spider-Mans identitet så får de fan stå på sig och inte hålla på så här. Och inte bara det utan hans äktenskap också???
Det här var det sämsta skitet jag någonsin hört. Bara radera de senaste 15 åren ända till före hans bröllop med MJ och Harry ska fortfarande vara vid liv. Den Spider-Man jag växte upp med kommer vara borta för evigt. Det som formade honom. Nu ska allt ändras. Hur blir det med Civil War och hela den grejen då? Och Spider-Man som gör en överenskommelse med djävulen???
Det här var den största skiten Marvel någonsin kommit på. Och de ska ha hand om filmerna??? När de inte ens kan göra nåt bra av sina serier?
Jävla Joe Quesada. Fan ta honom! Visst, kul för alla som läste de gammla serierna och har hatat allt med Spider-Man sedan början av 90-talet. Men vi som började läsa på 90-talet då? Vi som har växt upp med den här Spider-Man, som älskar den här Spider-Man? Visst, de senaste 5 åren så har det varit en hel del skit men de sista 2 har haft riktiga guldkorn.
Jag är så upprörd att jag mår fysiskt illa. Jag skulle ha spelat TV-spel nu men jag känner mig inte för att göra det alls.
Inga ska röka i Joe Quesada's Spider-Man och skillsmässor är för oheligt men att göra en överenskommelse med djävulen och radera 15 år är helt OK.
Jag hoppas Joe Quesada får sparken snart och att någon resetar hans jävla idé.
Och JMS får aldrig en chans att rätta till Sins Past grejen. Uppenbarligen, enligt honom själv, så var det hela från början planerat som en ond plan av Norman Osborn för att krossa Spider-Man totalt och tanken hade varit från början (iallafall efter att de förbjöd tvillingarna att vara Peters) att det hela skulle avslöjas att vara påhittade lögner i Normans nät och att tvillingarna var kloner. Men nu får vi aldrig den avslutningen.
Det var ju också, som bekant, Joe Quesada's idé med att tvillingarna skulle vara Normans och att Gwen hade haft ett förhållande med honom.
All Spider-Man och storyline jag har läst och älskat i över 10 år kommer bara att raderas. Min favorit karaktär, Ben Reilly, kommer aldrig att ha existerat. Eller, det kommer han ha gjort. Men hans återkomst kommer vara borta så han kommer vara vid liv där ute någonstans.
Hur fan tror Joe Quesada att han ska få hop det här? Idiot...
Jag tror jag ska gå med i "I Hate Joe Quesada" klubben!

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 06 januari 2008 - 01:09

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#125 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 06 januari 2008 - 09:29

Du har missförstått det hela, de senaste tio-femton åren är inte alls raderade. Allt som har hänt är att Mephisto ändrade en del detaljer, som att Peter och Mary Jane aldrig gifte sig, samt att alla har glömt Spider-Mans identitet igen. Några andra detaljer verkar förvisso också skilja sig, men klonsagan är inte bortraderad t. ex.

Som jag skrev förut tycker jag det här var bra och nödvändigt av Marvel...karaktären Spider-Man hade "utvecklats" så mycket att det inte längre gick att känna igen honom, vad är egentligen nästa steg efter Peter har avslöjat sin hemliga identitet t. ex? Ska varje nummer handla om May eller MJ som är i fara och ändlösa anfall av skurkar? En arg Peter som svingar runt utan mask och är onödigt brutal? Själva kärnan med Spider-Man har alltid varit att det handlar om en ganska vanlig kille, med vanliga problem med pengar och kärlek. Peters privatliv har alltid varit minst lika viktigt som Spiddes äventyr, fast så som Spider-Man har utvecklats de senaste åren har det stagnerat mer och mer - ingen "supporting cast" som förr, när han hängde med Flash, Harry, Betty och de andra på Daily Bugle t. ex. Nej, det blir svårt när alla vet vem han är och Peter tillbringar sin tid antingen i Avengers nya supermoderna högkvarter eller på flykt från staten. Det är väldigt, väldigt långt ifrån den figur som Stan Lee kom på, som utvecklades i samma anda i trettiotalet år, och som har fått tre enormt framgångsrika filmer med just den andan. Det var dags att rädda Spider-Man, och One More Day verkar ha gjort just detta.

Om du däremot inte gillar detta, Crusader, så är det bra att du slutar läsa Spider-Man. (Men ta det lugnt med språket)
*Hockey och superhjältar*