Jump to content

Photo

Missbruk


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 January 2006 - 20:13

Blir väl Sagan om Drakens Återkomst, som jag läst de första böckerna 2 ggr på svenska och sen på engelska och som ska läsas om snart. Även Eddings böcker om Belgarion har jag läst 2 ggr.
För att inte glömma Sagan om Ringen jag läst minst 5 ggr och ska läsa om när jag har nyöversättningarna.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 17 January 2006 - 20:25

Oj.... "Sagan om Isfolket" av Margit Sandemo har jag läst ett antal gånger, likaså serien om barnen på vinden av Virgina Andrews, "Härskarringen" såklart! Jag älskar att läsa om böcker för jag upptäcker alltid något jag missat... olika nyanser och olika intertextuella koplingar som jag missat.
Posted ImagePosted Image

#28 Imperator Yax

Imperator Yax

    Commander

  • Members
  • 192 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg

Posted 17 January 2006 - 20:48

Jag läser sällan om böcker men har på senaste tiden läst om några. Bl.a Stiftelsetrilogins 3 ursprungliga böcker och "Vapnet från det okända"

Jag räknar inte "De stora rymdkrigen" som en verklig bok men den har jag läst flest gånger - kanske 5-6ggr.

Edited by Imperator Yax, 17 January 2006 - 20:49.

/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#29 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 20 January 2006 - 12:59

Trilogin om härskarringen.
Moorcocks Elric och Hawkmoon böcker ett antal ggr även flera ggr på engelska (egentligen är de omöjliga att översätta eftersom han använder en så fantastisk språkform, man får storyn men inte de underbara formuleringarna).

Många andra har jag läst 2-3 ggr men de är allt för många för att nämna.

#30 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 20 January 2006 - 16:08

den enda bok jag kan komma ihåg att jag har läst flera gånger är "gummi-tarzan", som jag läste flera gånger när jag var liten :lol: ole lund kirkegaard är verkligen bra :D "robban och alla de andra polarna" (av samma författare) har jag också läst flera gånger. så himla roligt med deras "plojer" ^_^ nästan dags att läsa om dem, man har ju glömt så mycket :P speciellt bilderna är bra också :D
The sky's the limit.

Jon var namnet: