Hoppa till innehåll

Foto

Red


  • Please log in to reply
14 svar på detta inlägg

#1 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 10 mars 2010 - 14:18

Posted Image

NEW SYFY SATURDAY ORIGINAL MOVIE RED TO STAR FELICIA DAY (BUFFY THE VAMPIRE SLAYER, THE GUILD, DR. HORRIBLE’S) IN RE-IMAGINING OF LITTLE RED RIDING HOOD

New York, NY – March 8, 2010 – Felicia Day, star of web videos The Guild and Joss Whedon’s Dr. Horrible’s Sing-a-long Blog, who also played “Vi” in the final season of Buffy the Vampire Slayer, will portray a werewolf-hunting descendant of Little Red Riding Hood in the new Syfy Saturday Original Movie, Red.

Scheduled to premiere in 2011, Red is Syfy’s latest re-imagining of classic fairy tales, legends and pop culture characters. The new line of films launched with Beauty and the Beasts: A Dark Tale, which starred Estella Warren, on February 27.

Syfy, one of television’s most prolific producers of original movies, is also developing films around the stories of Aladdin, Sinbad the Sailor and Hansel & Gretel, among other projects.

In the action-packed Red, Red (Day) brings her fiancé home, where he meets the family and learns about their business – hunting werewolves. He’s skeptical until bitten by a werewolf. When her family insists he must be killed, Red tries saving him. Red also stars Kavan Smith (Stargate Atlantis) and Stephen McHattie (Watchmen). Red is produced by Angela Mancuso and Vesuvius Productions in association with Chesler Perlmutter Productions.

In addition to Buffy the Vampire Slayer, Felicia is most widely known for her work in web video. She co-starred in Joss Whedon’s Internet musical Dr. Horrible’s Sing-a-long Blog, which was voted the Best Web TV of 2008 by Time Magazine, Entertainment Weekly and People Magazine.

Currently she stars in the web series The Guild, which she created, writes and stars in. The Guild was the winner of the YouTube, Yahoo and SXSW Best Web Series Awards for 2008. The series has generated more than 50 million views web-wide. Day also has a hugely popular Twitter following, reaching more than 1.7 million fans.


Hittills har inte Syfys "re-imginings" av klassiska sagor och berättelser varit speciellt upplyftande. Men Felicia Day + varulvar! Det kan dom inte misslyckas med. (Det sa jag å andra sidan om Zooey Deschanel + Wizard of Oz också...)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 10 mars 2010 - 16:37

Fast Tin Man var ju riktigt bra, så det tycker jag inte var ett misslyckande. Ser dock fram emot det här av ungefär sama skäl som du då. Felicia Day brukar ju trots allt prestera bra när hon är med. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 10 mars 2010 - 17:13

Well, jag håller inte med dig om Tin Man men det lär väl knappast förvåna någon. Men om Felicia Day håller jag med. Jag ser vad som helst med henne.

Var förresten tvungen att kolla upp vem sjutton Kavan Smith är eftersom det stod att han var med i SGA. Det visade sig vara Major Lorne.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 10 mars 2010 - 17:19

Kavan Smith hade jag stenkoll på. The unsung hero of Atlantis. Betydligt mer intressant än McKay och Sheppard. :P

Får man fråga vad du inte gillade med Tin Man? Nu såg jag ju iofs. hela serien i sträck med enorma ryggsmärtor, men nog tyckte jag den var bra. Särskilt att det inte var en remake på storyn, utan snarare en fortsättning av den. Den tvisten gillade jag väldigt mycket.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 10 mars 2010 - 17:34

Kavan Smith hade jag stenkoll på. The unsung hero of Atlantis. Betydligt mer intressant än McKay och Sheppard. :P


Eller hur. :rolleyes: (Sheppard säger jag iofs ingenting om)

Får man fråga vad du inte gillade med Tin Man? Nu såg jag ju iofs. hela serien i sträck med enorma ryggsmärtor, men nog tyckte jag den var bra. Särskilt att det inte var en remake på storyn, utan snarare en fortsättning av den. Den tvisten gillade jag väldigt mycket.

På pappret så det ju fantastiskt ut och det var nog ett av problemen för mig. Mina förväntningar var alldeles för höga. Det var ju inte bara Dechanel utan ärven Richard Dryfus, Neil McDonagh och Alan Cumming men det hjälpte inte mycket när storyn inte höll alls och så lyckades dom dessutom hitta den sämsta tänkbara skådespelerskan som antagonist. En kul idé (jag håller med om twisten) men tyvärr för dåligt utfört.

Detta inlägg har redigerats av Wylie Times: 10 mars 2010 - 17:35

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 10 mars 2010 - 17:53

Ah. Höga förväntningar är jobbigt för det kan döda vilken film som helst. Jag såg miniserien som ett underbart matinéäventyr med lite lagom kitsch i sig. Men som sagt var, jag hade ryggsmärtor så det är möjligt att jag inte skulle finna den lika bra idag. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 12 mars 2010 - 15:40

Första bilden från filmen som håller på spelas in nu.

Posted Image

Ni kan även följa Felicia Day på twitter för uppdateringar men det utgår jag från att alla redan gör. :)

Detta inlägg har redigerats av Wylie Times: 12 mars 2010 - 15:44

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7 770 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Postad 12 mars 2010 - 16:11

Nej, det gör vi inte :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 12 mars 2010 - 16:17

That's just crazy.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14 154 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Postad 13 mars 2010 - 11:35

Instmmer med Wylie. That's just crazy! :P

Felicia with a gun! :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7 770 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Postad 13 mars 2010 - 13:26

Hihi, vilka söta små fans ni är ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 13 mars 2010 - 13:27

Känns lite som en variant av när Varanteatern gjorde sketcher av nyinspelningar av Astrid Lindgren-sagor. "Det är mörkt, det är nittiotal, och det regnar". Och så massa vapen!
*Hockey och superhjältar*

#13 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 13 mars 2010 - 14:32

Det är tunnelbana, det är extremt mycket 90-tal fast samtidigt tidlöst. :lol:

@Synon: http://www.watchtheguild.com/

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7 770 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Postad 13 mars 2010 - 15:12

Ah, tack för länken. Nyfiken som jag är var jag ju bara tvungen att kolla in tjejen ni är så lyriska över ;)

Ok ok, nu har jag kikat lite och erkänner att hon har viss charm, främst i introna till klippen. Riktigt charmigt och roligt.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 204 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Postad 25 mars 2012 - 23:59

Det tog lite längre tid än jag hade tänkt att se den här filmen men nu är det iaf avklarat. :)

Felicia Day spelar varulvsjägaren med det passande smknamnet "Red". Hennes familj har jagat varulvar i flera generationer. Den sista tiden har en tillfälig vapenvila uppstått mellan dom men när Red kommer hem med sin nya fästman brakar det loss igen. Tanken är som sagt att det här ska vara en modern version av Rödluvan men det finns inte mycket kvar av den storyn utan det rör sig mest om blinkningar. Enda anledningen till att jag egentligen ville se den här filmen var att Felicia Day spelar huvudrollen. Ok, varulvar är ju alltid kul och så men i en Syfy film hade jag inte allt förstora förhoppningar och det viade sig tyvärr vara helt korrekt. Felicia Day, Stephen McHattie och Greg Bryk (bra kanadensisik birolls skådis) gör sitt bästa men manuset är alldeles för dåligt. (Roberts favorit Kavan Smith ger jag inte mycket för :P ) Varulvarna ser löjliga ut och actionscenerna lämnar mycket övrigt att önska. Förhoppningsvis få Felicia bättre roller i framtiden.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter