Jump to content

Agentum's Content

There have been 567 items by Agentum (Search limited from 29-April 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#81649 Felet med dagens Spider-man ?

Posted by Agentum on 20 June 2006 - 15:52 in Serietidningar: Spoilers

Jag föreslår att de ger honom ett könsbyte med eftersom ändringar är bra för figuren :D

Föresten åter angående Byrne på SM mins nån Chapter one? :D



#81635 Superman

Posted by Agentum on 20 June 2006 - 10:39 in Filmer

http://www.newsarama...man_Review.html

Ser som sagt ut som om att ni som bara älskar 70tals filmerna kommer bli glada och vi andra inte fullt så glada av detta.
Men det här är nog en sån film man gillar eller ogillar bara så det är svårt att avgöra nåt utan tat ha sett någon film ännu.
Har sett många fler possitiva reviews än negativa ska tilläggas, ville bara visa en negativ.



#81633 Felet med dagens Spider-man ?

Posted by Agentum on 20 June 2006 - 07:28 in Serietidningar: Spoilers

Kanske kallar de in Xavier som mindwipar alla så de glömmer alltihop och tvingar dem att förstöra allt medialt material. :D

Är verkligen Spider-man i kamp mot rymdmonster och andra kosmiska elakingar intressant? jag menar det är ju Avengers grej.
Även om han nu blev medlem i Avengers så fanns ingen anledning till att gå ut med si n identitet, jag menar det finns väl en hel del som varit med utan att vara allmänt kända, verkar inte ha hindrat några historier?

Dessutom det där med att nu vet ala SM's fiender vem han är, det verkar de ju gjort av och till tidigare med eller kunnat få reda på, då är det också lätt att åtgärda problemet ifall man inte vill att det ska vara så.



#81632 Fantomens jubileumsnummer

Posted by Agentum on 20 June 2006 - 07:17 in Serietidningar: Övrigt

Men är du inte det minsta nyfiken på dom här andra grejorna?? :)

Charlton Comics som Ditko låg bakom, med sina hjältar som Captain Atom
och allt, har ju en story med också.

[

Inte så mycket, det är skillnad på Charltons The Phantom och deras "Action Heroes" som de kallade sin superhjälte avdelning, men visst är jag svag för Charltons gamla hjältar.

Perukens hemlighet verkar spännade dock :D
Nästan så man ändå måste köpa tidningen bara för att se vad det är med den där peruken.



#81582 Felet med dagens Spider-man ?

Posted by Agentum on 19 June 2006 - 13:43 in Serietidningar: Spoilers

Jon Byrnes Lab Rats ungefär, han är då inte ofelbar han heller :)

Man ser på DC satsning att få tillbaka det historiska djupet i många av sina karraktärer att sånt lönar sig, så Marvels SM tror jag det ger sämre försäljning, det är givetvis svårt att få ihjäl sin mest populära figur helt men man måste nog fundera en stund på VARFÖR figuren är så populär? är det för att han är rik? för att han är medlem i Avengers? Har rustning på sig? osv :D



#81577 Fantomens jubileumsnummer

Posted by Agentum on 19 June 2006 - 07:16 in Serietidningar: Övrigt

Jo DC's Fantomen var jäkligt bra, utom tecknaren tyvärr.
De har jag dock allihop så jag struntar i det här nummret.



#81480 Felet med dagens Spider-man ?

Posted by Agentum on 17 June 2006 - 21:45 in Serietidningar: Spoilers

Klonsagan det bästa Marvel gjort, jag måste säga herregud vad du måste missat bra serier.
Klonsagan var en bra idé som drevs för långt och helt enkelt inte fungerade i längden.

Det är en av de storylines som flest tar upp när det gäller fiaskon av Marvel.



#81430 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 22:13 in Serietidningar: Spoilers

Urk sånt skräp du tvingar dig genom.

Vad läser jag då, tja Bendis Alias som faktiskt är riktigt bra och några JSA trades ligger på lur att läsas efteråt.
Fick tillbaka på skatten och vad hände tror ni? jo jag blåste flera tusen på serier, fasen att man aldrig kan låta bli att handla mer än man tänkt sig.



#81429 Nedlagda serier

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 22:06 in Serietidningar

Värst vad vi är pesimistiska idag då, Agentum. :D Dom släppte iallafall samlingsböcker med bra Batman, och fler är ju på väg.

Måhända att det finns en liten chans för något för oss TFs fans också? :)

Jo tur det åtminstonde, jag har köpt den första boken faktiskt den andra hade tydligen inte kommit ut ännu, den var billigare än den amerikanska varianten och det avgjorde, annars köper jag nästan inget på svenska längre.
Jag hoppas sammlingsböckerna lönar sig så de ger ut fler, jag har inget emot svenska om böckerna håller den här kvaliteten.
Men nej om de inte hakar på trenden med DC superhjältar på film så hakar de inte på era Transformers heller tror jag, de kör sina säkra kort bara verkar det som.
Tråkigt att det blivit så här i landet, de medverkar verkligen till att folk slutar läsa serier och sen klagas det över att så få köper tidningarna, det hänger ju för fasen ihop.

Och ja jag läste bara några av de första nummren af TF för att se vad det var, som ni kanske vet var jag för gamal för TF när den tecknade serien gick och figurena såldes, detta gör ju att jag inte har nån personlig koppling till det hela, sånt gör mycket för intresset tycker jag, iaf för mig.



#81410 Crossgen licens

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 16:50 in Serietidningar

Ja hänger man på ebay så får man napp till slut jag har iaf hittat allt jag velat få tag på om jag lugnat mig och kikat in då och då, allt säljs nångång verkar det som.



#81409 Nedlagda serier

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 16:48 in Serietidningar

Det var bra mycket vettigare tat starta en Batman tidning efter filmen isf, och gjorde de inte ens det så lär inget transformers komma heller efter nån film.



#81408 Superserier!

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 16:45 in Serietidningar

Hoppar den upp om nån röstar tro?



#81407 Civil War

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 16:43 in Serietidningar: Spoilers

Mitt val fanns heller inte med, "Ointreserad" är mitt val

Jag är inte förtjust i stora editordrivna storylines alls.



#81403 Nedlagda serier

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 16:14 in Serietidningar

Alltså Transformers saknar jag nog minsta av allt, jag har en hög sånna äldre svenska och det är bara skräp imho :D
Vad är det som tilltalar er ännu med de där maskinerna?
En bra story är ju en bra story även med sånna karaktärer men det försvårar en del.



#81387 Nedlagda serier

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 11:47 in Serietidningar

superhjätetidningar som alltid funnit, uteslutande från marvel och dc; Spindemannen, och xmen (och fantomen såklart, den är så trist!).

Inga DC serier publiceras i Sverige längre som vi omtalar här i tråden, det är enbart Marvel serier du ser och så en del från Image förstås.



#81386 Felet med dagens Spider-man ?

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 11:42 in Serietidningar: Spoilers

Det funkar utan hemlig ID i FF fall tex de är mer utforskare än skurkjägare.

I SM fall är jag djupt besviken, vad tusan håller de på med?
Det här dravlet måste ju staffa sig i längden och de är tvugna att retconna tillbaka till att han är okänd igen.

Visst kanske det är realistiskt att superhjältar mfl skulle registeras en sak som dock är otroligt orealistiskt är att de påstår att USA är först med detta i MU, om den världen liknade vår skulle Sverige och massor av länder redan haft full koll på sina ev. mutanter och annat och snarare hojta om att USA måste ta sitt ansvar och registrera dem.
Ofta är de ju ute och ställer till i andra länder för att sedan försvinna tilbaka till USA.



#81368 Felet med dagens Spider-man ?

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 07:11 in Serietidningar: Spoilers

Det låter hela tiden som om det här med att identiteten är allmänt känd är nåt nytt, sånt tycker jag de kört med på många figurer för att sedan retconna tilbaka till att de är okända igen zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



#81267 Nedlagda serier

Posted by Agentum on 14 June 2006 - 16:10 in Serietidningar

Jo jag har de tidningarna faktiskt, riktigt bra men folk begriper inte sitt bästa som sagt.



#81241 Nedlagda serier

Posted by Agentum on 14 June 2006 - 07:18 in Serietidningar

Som sagt jag saknar vilken DC tidning som helst men inte de svart-vita reprintsen.
Mega Marvel var också bra tycker jag.

Icke superserier bryr jag mig inte om alls längre och saknar inte.
Det är väldigt seriefattigt nu men det är som upplagt för detta i landet eftersom vad jag förstår så är distrubitionsregler och kostnader för denna omöjlig för annat ärn etablerade.

Dock var det väldigt mycket startande och nedlägande av tidningar förr med, men det fanns åtminstonde möjligheter att försöka då.



#81182 The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

Posted by Agentum on 13 June 2006 - 09:15 in Filmer

Det bli ölkväll hör jag :D
Nåväl den som lever får se, vi får öppna varsin öl när och om filmen dyker upp.



#81090 The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

Posted by Agentum on 12 June 2006 - 07:16 in Filmer

Bara för att någon film följer serierna behöver väl inte alla göra det....
Men Sin City följer serierna till punkt och pricka...

Och blev imho bland det bästa i seriefilm någonsin.
Angående Hulk filmen så kvittar det egentligen för mig hur de gör, är det mer av samma vara som förra gången så passar jag att se filmen denna gång, den förra gjorde mig mest trött.



#81057 The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

Posted by Agentum on 11 June 2006 - 18:00 in Filmer

"do over" ordagrant har jag svårt at få till annat än att det är från början igen då.
Och det är han värd med tanke på förra skitfilmen.



#80986 Wonder Woman

Posted by Agentum on 10 June 2006 - 22:02 in Serietidningar: Spoilers

Antar att det 70-tals JSA som de ger ut är något som Paul Levitz skrivit?, han har jo nu gjort comeback som manusförfattare för JSA och det skulle säkert passa bra om man gav ut 2 Levitz TPBs samma månad.

Stämmer presis, jag kommer skaffa dem iaf, orginalen kan vara lite smådyra så jag har avvaktat i flera år.



#80981 Manga, vad är grejen?

Posted by Agentum on 10 June 2006 - 21:47 in Serietidningar: Övrigt

Jag känner inte att jag hatade filmen eller så den var ok, kändes inte som nåt särskilt bara.
Smaken är ju delad och jag ska prova några fler filmer.

För att återgå till den ursprungliga frågan... Vad är grejen med manga? Jag tycker att många mangor (vad heter manga i plural?) har något otvunget och lekfullt över sig. Det händer en massa lustiga saker hela tiden och det som händer behöver inte förklaras så j-vla krystat och realistiskt som i andra serier.

Fast om man inte begriper vad som pågår ledsnar iaf jag på alltihop, det är säkert en speciell stil det där men jag tycker det försämrar handlingen avsevärt, för mig har en bra handling en mening helt enkelt.
En anna sak är att de är för japaner, de hoppar altså över saker som förståss är helt begripliga för en japan men som jag inte begriper alls som inte känner till seder och oskrivna lagar i japan.



#80900 Manga, vad är grejen?

Posted by Agentum on 09 June 2006 - 23:59 in Serietidningar: Övrigt

Jaha varför skrev du inte det förr då?, jag följde bara dina tips. :D

Anime icke riktat mot barn tack.