Jump to content

Photo

Kalle Ankas Julprogram


  • Please log in to reply
167 replies to this topic

Poll: Kalle Ankas Julprogram

Kalle Ankas Julprogram

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Bör "Kalle Anka" läggas ned?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#51 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 30 December 2004 - 14:41

Angående disney våld under Jul, visar/visade inte danskarna de mer våldsamma varianterna till jul, mins när kalla anka och piff och puff har rena första värdskriget kring julganen och använder leksakskanoner och smällare mot varandra, elle knattarna och Kalle har ett råare formen av snöbollskrig.... musfälor pilar isbollar etc...

Själv tycker jag de filmerna är hur festliga som helst :D

Edited by Kermit, 30 December 2004 - 17:47.


#52 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 30 December 2004 - 19:06

Jepp ... det är Donald's Snow Fight du talar om. Och den visadas i år också! :thumbsup: Men det var inte mot Piff och Puff som det brutala slaget utkämpades, utan mot knattarna ... och dte var inte bara leksaker som användes. ;)

Den är flera gånger värre än Djungelfotografen :D Danskarna visar då inga skrupler ... ;)
------>Sci-Fi Nytt <-------

#53 Professor Decevio

Professor Decevio

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts

Posted 19 January 2005 - 11:14

Tyckte det var rätt skoj förra året (dvs senaste avsnittet av KA's julafton) när Benjamin Syrsa skulle presentera en helt ny film. Jag trodde att det skulle vara en liten snutt ur Home on the Ranch (Kogänget) men det var ur Bambi. Den filmen har ju inte funnits i femtio år eller så. :rolleyes:
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#54 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 January 2005 - 13:29

Ja, den väntade jag mig också, och även en snutt ur The Incredibles.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#55 mr borg

mr borg

    Ensign

  • Members
  • 42 posts

Posted 19 January 2005 - 15:29

min röst fick Kalle Ankas fotografiska expedition

#56 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 20 January 2005 - 01:07

Tyckte det var rätt skoj förra året (dvs senaste avsnittet av KA's julafton) när Benjamin Syrsa skulle presentera en helt ny film. Jag trodde att det skulle vara en liten snutt ur Home on the Ranch (Kogänget) men det var ur Bambi. Den filmen har ju inte funnits i femtio år eller så. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Bambi kommer ut på DVD i februari, det är därför man stoppade in ett avsnitt ur den filmen. Det brukar vara så - antingen är det en kommande (ny-)premiär eller så kommer filmen på VHS/DVD. Det finns alltid en baktanke med klippen.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#57 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 20 January 2005 - 08:19

baktanke

du menar att dom är bakfulla när dom fixar med det ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#58 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 01 February 2005 - 16:06

Så här lite drygt en månad efter den senaste sändningen av "Kalle" så funderar jag på hur stor relevans programmet har idag. Är det verkligen lika roligt att se på filmerna som det en gång var? Självfallet har det ett visst nostalgisk skimmer för oss som växte upp på 80-talet då tecknade amerikanska filmer var något fult och dåligt som endast fick visas på julafton. I såväl "Svensson, Svenssons" julprogramm som "Tomten är far till alla barnen" visas det upp en bild av vuxna som glatt tittar på Kalle Anka på julafton medans barnen/ungdommarna visar ett plågsamt ointresse över detta program.

Till våra yngre medlemmar dvs tonåringar och eventuella barn ställer jag frågan - stämmer den bilden? Är Kalle Anka ett meningslöst programm som ni tvingas titta på endast för att de vuxna tycker att det är en viktig tradition?

#59 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 01 February 2005 - 16:09

Svar: JA!

Dagens barn tittar på barnprogram varenda dag och det är ingen "mesig" kalla anka utan det är pokemon, masters of the universe, batman osv...de skiter fullständigt i kalle anka så fort de fyllt 6 år...åtminstone gör min brorson det....

#60 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 01 February 2005 - 16:20

Svar: JA!

Dagens barn tittar på barnprogram varenda dag och det är ingen "mesig" kalla anka utan det är pokemon, masters of the universe, batman osv...de skiter fullständigt i kalle anka så fort de fyllt 6 år...åtminstone gör min brorson det....

<{POST_SNAPBACK}>


Känner igen det där från mitt senaste julfirande. Mina kusiner på 10 och 12 år var måttligt intresserade av Kalle och ville hellre öppna sina julklappar. Kanske dags att lägga ner Kalle, det är kanske dags för 60-70-80:talisterna att bli vuxna och sluta se på Disney på julafton....

#61 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 February 2005 - 17:28

svar: NEJ!
jag kollar på det och tycker att det är kul. visserligen hade jag väl inte kollat på det om det inte var jul, men det är ändå något jag gillar, och de flesta jag känner också.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#62 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 01 February 2005 - 22:54

Jag tycker inte heller det känns som något tvång, utan jag ser det med glädje varje år. Det är först då den där riktiga julstämningen infinner sig tycker jag. Nästan läskigt hur bra man har lyckats marknadsföra det här programmet. Finns väl inget annat enskillt program som betyder så mycket för så många?

#63 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 01 February 2005 - 23:00

Ser också det med gläde. Iaf Kalles filmer ;)
------>Sci-Fi Nytt <-------

#64 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 01 February 2005 - 23:08

Jag tittar också på det med glädje fast sedan gillar jag också animerad film (nja, kanske inte riktigt allt inom animerad film). :)

#65 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 February 2005 - 14:36

precis, zaphod, utan kalle anka blir det ju ingen julstämning!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#66 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 February 2005 - 16:30

Verkar som de flesta fortfarande gillar "Kalle", kanske inte så förvånade när majoriten här inne uppskattar tecknade serier och också tecknade filmer. Men om ni bortser från vad ni själva tycker om programmet...hur reagerar eventuella småsyskon o övriga yngre släktingar när programmet sänds - känner de lika starkt för de här gamla filmerna från "stenåldern" som vi "vuxna" människor gör? De är ju ganska bortskämda med tecknad film på såväl Svt som 3,4,5:an året om.

#67 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 February 2005 - 16:40

jadå, det handlar om stämningen, inte om det är bra eller inte. sen att alla tycker att (åtminstone en del av filmerna) är jättebra är ju ett plus :) mest populära är väl musses husvagn, kalles fotoexpedition, piff och puff klär granen och tomteverkstan. dom som är från filmer kan man nästan vara utan.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#68 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 February 2005 - 09:27

Jag har tröttnat på Kalle Anka rejält de senaste jularna, men Tjuren Ferdinand är lugnt min favorit. Egentligen är Robin Hood min absoluta favorit, men som de behandlar den gamle räven på julafton är åt h-vete...

Edited by Kermit, 05 February 2005 - 11:26.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#69 Angelina

Angelina

    Commander

  • Members
  • 170 posts
  • Location:Nyköping
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 16 February 2005 - 12:58

hemmas hos mig suckar majoritet när kallas fotoexpidition ska börja..vissa lämnar soffan i protest..tycker den är jätte jobbig...jag gillar den dock....men ingen favorit.
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#70 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 16 February 2005 - 16:22

Svårt val, men jag tar Musses Campingsemester.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#71 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 June 2005 - 16:52

Tittar viserligen aldrig på Kalle Ankas Jul längre men Camping semestern är avgjort bäst. Vad gäller censeur så tycker jag att den har sin funktion på sina ställen - tex som i det här fallet då det avses visas för barn på julafton.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#72 uniteder

uniteder

    Commander

  • Members
  • 213 posts
  • Location:Grängesberg och Örebro

Posted 20 September 2005 - 20:38

Jag röstade på tomteverkstan, men campingsemestern är ungefär lika bra..och det verkar ju som de flesta här tycker lika som mej :)

#73 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 November 2005 - 18:22

Kom igen Tomteverkstan!! Vi behöver bara fyra röster för att gå om Campingsemestern.. :thumbsup:

#74 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 November 2005 - 18:28

inte vet jag men borde inte denna tråd vara i TV:off topic??? :rolleyes:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#75 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 November 2005 - 19:00

inte vet jag men borde inte denna tråd vara i TV:off topic??? :rolleyes:


Kanske , men det är en oväntad populär tråd..och ingen av moderatorerna har klagat. Men de blir säkert ändring nu bara för att du nämner det...

Edited by Walker, 02 November 2005 - 19:00.