Jump to content

Photo

Battlestar Galactica Säsong 1 och 2


  • This topic is locked This topic is locked
201 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 October 2005 - 03:15

Nu har jag sett hela s1 och en bit in på s2 och shit vad bra den här serien är. Helt sjukt. Jag klampar säkert på många tår när jag utan vidare kallar det den bästa sci fi serien efter B5 och då har jag bara sett lite drygt en säsong.

Nu måste jag förstås köpa BSG och det är surt att R2 utgåvan är så mycket billigare när R1 har mycket bättre extramaterial. Det är väl bara att bita i det sura....

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2005 - 08:14

Nu blev ju jag sugen och handla igen. :upset: :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 October 2005 - 08:29

Tycker BG kan bli riktigt seg ibland.
Tyckte miniserien inte var speciellt bra, och efter 3-4 avsnitt på s.1 slutade jag följa den. Men när s.2 började så gav jag den en ny chans, och hämtade hem s.1 :)

Men som sagt, ibland kan det bli riktigt segt
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 22 October 2005 - 00:38

Bör man ha sett miniserien innan man ger sig på s1?
------>Sci-Fi Nytt <-------

#30 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 22 October 2005 - 00:44

Utan tvekan.

#31 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 October 2005 - 00:44

Jo, det bör man... :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#32 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 22 October 2005 - 00:49

Irriterande. Miniserien följer ju inte med i boxen :(
------>Sci-Fi Nytt <-------

#33 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 October 2005 - 00:57

Det är helt klart irriterande att den inte ingår i s1 boxen när det är piloten till serien.

Och jag tycker inte BG har varit det minsta seg annat än möjligen miniserien som kunde ha kortats ner. Eller lagt mer vikt på "kriget".

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#34 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 October 2005 - 04:23

2x05

Jag har hitills inte gillat Starbuck men i det här avsnittet var det svårt att inte smälta för henne. Speciellt slutscenen. Det får mig dessutom att hoppas att dom inte tar det tråkiga förutsägbara vägen med henne och Apollo. Kanonavsnitt för övrigt. Känns som varje avsnitt är det nu.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 November 2005 - 19:52

Galactica Renewed For Season Three
http://www.scifi.com...ex.php?id=33290

SCI FI Channel announced that it has renewed its original series Battlestar Galactica for a third season. Production on the 20-episode order is slated to begin in Vancouver, Canada, in February 2006 for premiere later in the year, the network said.

The entire ensemble cast returns for the new season, including Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, James Callis, Tricia Helfer and Grace Park. Also returning are executive producer and writer Ronald D. Moore and executive producer David Eick.

Currently in its second season, Galactica is a hit with audiences. The second season resumes with new episodes on Jan. 6, 2006, as part of the winter premiere of SCI FI Friday. Battlestar Galactica is from NBC Universal Television Studio.


Snacka om postningsångest... Viste inte i vilken av trådarna denna nyhet hörde hemma! :P

Edited by XC-SE, 16 November 2005 - 19:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 16 November 2005 - 20:16

Härligt med officiellt besked om en tredje säsong!

#37 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 16 November 2005 - 20:21

Härligt med officiellt besked om en tredje säsong!


Va bra! Vill ju se ett slut på äventyret. Man kan ju inte bara sluta hur som helst.
Posted ImagePosted Image

#38 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 16 November 2005 - 20:26

Fortsätter serien i samma klass får den gärna fortsätta för ännu fler säsonger (utöver 3). Jag skulle vilja se ett slut som är lyckligt. De hittar Jorden, alla Cylons är besegrade, men att det ändå lämnas öppet med att de har mycket att göra för att bygga upp en civilisation igen.

#39 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 16 November 2005 - 21:06

Fortsätter serien i samma klass får den gärna fortsätta för ännu fler säsonger (utöver 3). Jag skulle vilja se ett slut som är lyckligt. De hittar Jorden, alla Cylons är besegrade, men att det ändå lämnas öppet med att de har mycket att göra för att bygga upp en civilisation igen.


Jo, det vore ju det ultimata slutet. Men man vet ju aldrig när pengarna sinar eller nätverket fattar ett dumt beslut om att lägga ner innan hela historien är berättad. Allt vi kan göra är väl att hålla tummarna
Posted ImagePosted Image

#40 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 November 2005 - 22:46

Snacka om postningsångest... Viste inte i vilken av trådarna denna nyhet hörde hemma! :P


Ja det finns väl totalt tre trådar nu. :rolleyes:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#41 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 16 November 2005 - 22:55

Jag kom på en till sak jag gillar med Battlestar Galactica... musiken! Älskar trummorna och de afrikanska tonerna. Känns väldigt passade och skärper stämningen. Ger mig gåshud vid vissa scener. Helt underbar musik!
Posted ImagePosted Image

#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 November 2005 - 23:02

Och jag som ogillar "musiken".. :P

Enda gången gåshuden när det gällde musiken kom var när originalsignaturen dyker upp en vända under decommissionsceremonin.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 16 November 2005 - 23:25

Trummorna är väldigt BSG för mig, de försvann ju t ex från introt ett tag i början av s2 men har nu återvänt, tack och lov. Iofs betyder det att du återigen måste blunda under en del av introt men det känns också väldigt BSG. ;)

#44 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 November 2005 - 23:30

Jag kom på en till sak jag gillar med Battlestar Galactica... musiken! Älskar trummorna och de afrikanska tonerna. Känns väldigt passade och skärper stämningen. Ger mig gåshud vid vissa scener. Helt underbar musik!


Håller med, musiken är suverän. Speciellt trummorna. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#45 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 17 November 2005 - 14:05

Första delen av miniserien är introduktion, andra delen fungerar mer som en utmärkt setup för serien och de problem som måste tacklas. Andra delen kändes något segare än första, fast det kan också delvis ha berott på att den sändes senare.

#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 November 2005 - 15:16

Fortsatta diskussioner om BSG fortsätter här. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 17 November 2005 - 16:45

Enda gången gåshuden när det gällde musiken kom var när originalsignaturen dyker upp en vända under decommissionsceremonin.


Se där ja! En av de små detaljerna man missar om man inte sett orginalet. Ska tänka på det när jag ser om scenen.
Posted ImagePosted Image

#48 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 November 2005 - 17:38

Originalintrot finns här för intresserade: http://www.retrojunk...tails_theme/47/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#49 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 17 November 2005 - 22:18

Skickade ett mail till kanal 5 och frågade om dom kom att visa miniserien i repris och fick till min förvåning följande svar:

Eventuellt kommer en repris av den här säsongens avsnitt senare

den här säsongens avsnitt :o
Kan det betyda att dom överväger att köpa in serien också ?
Hoppas hoppas hoppas :thumbsup:

#50 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 17 November 2005 - 22:21

Eller så betraktar de miniserien som en säsong... Tyvärr är jag pessimistisk.