Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Nyheter | Spoilervarning!


  • Please log in to reply
174 replies to this topic

#151 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 September 2009 - 14:02

Jag ska räkna lite på det Peak och om jag har råd (återkommer i sådant fall) så tar jag den gärna genom LL. :)

#152 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 October 2009 - 21:52

Legend of the Seeker: Star Trek babe Jolene Blalock joins season two of Legend of the Seeker as a recurring "Sister of the Dark" trying—trying and failing, obviously—to destroy Kahlan (Bridget Regan).


Källa


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#153 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 October 2009 - 10:50

Kul att se henne i något mer utöver ENT. :) Tyckte hon var helt okej i Starship Troopers 3: Marauder.

#154 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 October 2009 - 12:15

Från LotS facebook-sida kommer en första exklusiva poster för säsong 2. Officiella hemsidan här även fått ett ordentligt ansiktslyft.

Posted Image

#155 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 October 2009 - 12:18

Gillar den. :D

Ser ut som om man ruffar till Richard lite...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#156 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 October 2009 - 12:25

Edit: borde kanske ha placerat detta i spoilertråden för säsong 2?

Jag visste väl att facebook skulle föra något positivt med sig mer än att hålla kontakten med vänner och hitta nya sådana. ;)

Tycker poster ser cool ut. Börja få abstinensbesvär av denna väntan. Inte lång tid kvar nu. :D

Edited by Cartman, 15 October 2009 - 12:26.


#157 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 October 2009 - 10:26

En till poster exklusivt för facebook. Ser riktigt bra ut. :)

Posted Image

#158 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 October 2009 - 14:02

Tjusig!

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#159 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 November 2009 - 18:09

Trevliga nyheter från Ted Raimi himself. Man kan ju inte annat än att älska hans humor. :lol:

twitter.com/tedraimi

Kidnapped by giant bugs. I swear. Yes. They let me twitter about it.

twitter.com/tedraimi

Sorry for the giant delay, gang. Bugs can be... well... you know.

twitter.com/tedraimi

Now on the way to New Zealand to do another Legend of the Seeker! I'm coming back as Sebastian. Yesssser!


Edited by Cartman, 17 November 2009 - 18:10.


#160 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2009 - 10:13

Trevliga nyhets indeed. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#161 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 April 2010 - 19:04

Tråkiga nyheter om de stämmer.

Legend of the Seeker Canceled - TV News at IGN

The Sam Raimi/Rob Tapert-produced syndicated fantasy series shan't be back.

April 26, 2010 - EW.com's Michael Ausiello has heard from "multiple sources" that the syndicated cult-favorite series Legend of the Seeker has been canceled.

Things weren't looking good for the Sam Raimi/Rob Tapert-produced series, based on the popular fantasy books by Terry Goodkind, a month back when many of the Tribune Station Group's markets dropped the show completely. ABC studios tried shopping the it around, but no one seemed to want the "wizards and warriors" series. Season 2 will, indeed, be Seeker's last.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#162 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2010 - 19:08

Väldigt tråkigt om det stämmer. :( Tycker säsong 2 har varit väldigt jämn och bra.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#163 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 April 2010 - 19:10

Följer ju TV6 sändningar så jag har ju lite att komma ikapp med ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#164 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 April 2010 - 20:09

Tråkiga nyheter om de stämmer.


Ja, det stämmer och nej, det är inte förvånande. Det här sa jag redan för ett par månader sen, så jag har varit väl förberedd på det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#165 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2010 - 20:15

Nej, det kommer inte som någon överraskning (om det är sant). Men eftersom jag gillar serien så hoppades jag på en lösning.

Edited by XC, 26 April 2010 - 20:15.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#166 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 April 2010 - 22:21

Va tråkigt :(
Fast det är väl stort att en genreserie får mer än en säsong idag i alla fall. De får oftast vara glada om de får avsluta första säsongen.

Winter is Coming


#167 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 07:44

Hm, kämpar jag förgäves med att ta mig igenom första säsongen... <_< Blir det ett riktigt avslut tror ni?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#168 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 April 2010 - 10:14

Det bygger ju på böckerna så det avslutas där den tredje boken avslutas antar jag. Sen vet jag inte vad det blir för slut. Jag har flera avsnitt på lager nu och är också tveksam till att fortsätta.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#169 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 13:08

Nej, jag får se hur jag gör. Är ju inte alltför begeistrad i första säsongen och skulle de inte göra ett riktigt avslut så vete sjutton om det är värt att lägga ner all tid på den. Skulle ju vara ganska skönt att få lite mer ledigt fredagkvällarna (följer ju den på sexan)... :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#170 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 April 2010 - 13:15

Iofs har första säsongen faktiskt ett rätt bra slut kom jag just att tänka på. Det är inga cliffhangers eller lösa trådar som lämnas kvar till s2 vad jag kan komma på.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#171 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2010 - 13:20

Nu kommer ett officiellt besked:

AUSXIP Legend of the Seeker - It's Official Legend of the Seeker Cancelled

Mike Sussman, writer and Co-Executive Producer on Legend of the Seeker has posted the following tweet tonight:

WrittenByMikeS:
The quest is complete. Thank you so much to our amazing cast, crew & all our fans, it's been an awesome two years. Will miss you all. about 1 hour ago via web

and Bridget Regan has also sent the following tweet:

BridgetRegan:
@Dear_B or should I say Dear Diary? Got some news that Seeker is no more. So sad to say goodbye to my NZ family but excited for what's next. about 5 hours ago via web in reply to Dear_B

Legend of the Seeker will end after 2 seasons.

För min del är det väldigt trist.

Edited by XC, 27 April 2010 - 13:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#172 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 April 2010 - 13:21

Jag väljer att vara optimist fram tills ett officiellt uttalande, men jag ska medge att allt pekar åt ett håll. Riktigt trist måsten jag säga. :(

#173 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 13:24

Ni som har koll: andra säsongen är väl inte färdiginspelad? Eller? Tänkte på om de kan fixa ett vettigt slut på den?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#174 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 April 2010 - 13:26

Nu kommer ett officiellt besked:

Jag väljer att vara optimist fram tills ett officiellt uttalande

:lol: Tajming.

Edited by Wylie Times, 27 April 2010 - 13:26.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#175 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 April 2010 - 15:16

*Carty är så förvirrad att han inte vet om han ska skratta, gråta eller både och" :unsure: :P