Jump to content

Photo

Star Wars - The live action series


  • Please log in to reply
141 replies to this topic

#126 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 March 2010 - 21:18

Så du får inte boken? :(
*Hockey och superhjältar*

#127 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 March 2010 - 21:21

Nej tyvärr inte, men det hade varit häftig att ha den :)

#128 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 March 2010 - 11:08

Se det från den ljusa sidan: Det hade ju varit rätt pinsamt att heta BobaFett062.

#129 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 09 March 2010 - 15:06

Absolut, men å andra sidan hade jag haft en signerad bok av George Lucas som jag kunnat sälja dyrt ;)

#130 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 10 March 2010 - 11:05

Ja, jag förnekar inte att det finns postitiva sidor med det alternativa scenariot också.

#131 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 April 2010 - 13:56

En liten uppdatering sedan den senaste som jag gjorde. Den första biten handlar om den mer tekniska biten att filma serien. Philip Bloom filmade lite när han var på Skywalker Ranch. Visst ser resultatet bra ut, rent tekniskt sett? :)

===

Skywalker Ranch by Philip Bloom

source: philipbloom.co.uk

download: (.mp4, .mpg, .wmv)

Ingen spoiler, men bilderna är stora och det ser så fult ut i själva tråden, så jag gömmer dom här under.

Spoiler


INVITATION:

Mike Blanchard phoned Philip Bloom] up 3 weeks later to see if [he] could come over and consult about the potential of using video DSLRs for their productions.

5 days staying at Skywalker Ranch as their guest and showing [LucasFilm] how to get the best out of the Canon 5DmkII and the Canon 7D. [LucasFilm] also wanted to be shown how to use the EX3, Letus Ultimate and Nanoflash.

SHOOTING @ SKYWALKER RANCH:

80% of the footage was shot on the 5DmkII at 30p, then conformed to 23.98p in Cinema tools, effectively causing a slight slowdown but as no sync was used this was fine. All the timelapses were done on the 7D apart from the first star one. Some shots of the mist on the lake were done on the 7D too in 23.98p mode. I found them indistinguishable in the edit.

LIVE-ACTION SERIES INFO:

[LucasFilm] were also looking at new ways to shoot the much anticipated “Star Wars” live action TV series. [LucasFilm] wanted to see how well the 7D and 5DmkII stood up with this in mind.

Not necessarily shooting on these cameras but you never know, with a few mods and tweaks and the ability to connect that Nanoflash up to the 5dmkII or 7D.

===

source: starwars-universe.com (translated) & Jonathan Bach @ blogspot.com

starwars-universe.com: Could you tell us what you work exactly is?

Jonathan Bach: I am a concept artist and work in many capacities with many different parties in order to bring ideas from words to images. Sometimes I'll work freely in order to provide ideas to a client who is still forming a loose picture of a project, while at other times if a project is further along I'll provide visual solutions to meet specific requirements whether that be from a director, production designer, art director, etc.

starwars-universe.com: How many time did you work with Lucasfilm? What can you say about the Star Wars Live-Action Project?

Jonathan Bach: I was fortunate enough to work for Lucasfilm for about 2 years (until the end of 2009). Working on the show was an incredibly rare and exciting opportunity and I am extremely grateful to have contributed to the deep mythology that is Star Wars. The live-action series is still in development and of course as such I can not give any details. However, I will say that it is quite different than anything that has come before it in the Star Wars universe and will certainly be worth the wait.

starwars-universe.com: Thank you for answering my questions.

Jonathan Bach: Thank you so much to you and the loyal fans that have been following along with the show's development.

Här under kan ni se lite Concept Art av denne Jonathan Bach. Ingen spoiler, men som sagt. Bilderna är stora och enkla att gömma.

Spoiler


#132 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 April 2010 - 22:34

De där konceptbilderna var faktiskt riktigt läckra! :)

Winter is Coming


#133 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 April 2010 - 06:57

Ja, som sagt, tanken på en live action series kittlar verkligen mig. :)
*Hockey och superhjältar*

#134 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 April 2010 - 17:12

Tänkte bara flika in i diskussionen som pågår i Clone Wars-tråden men egentligen hör hemma här med ett litet citat ifrån George Lucas. Inga jedier, nej. Men Storm Troopers. Och det låter fortfarande lovande. :)

TV Guide: And where will that live in the Star Wars continuum relative to Clone Wars and relative to the films?
Lucas: Well, Clone Wars has got all the characters in it — Yoda and Anakin and Obi Wan and the Emperor and all that — so it's basically the movie. The live-action [series] is not the movie. It's the Star Wars universe, but it's characters from the saga who were [previously] minor, and it follows their stories. It's set between [movie episodes] III and IV, when the Empire has taken over. It's like Episode IV in that the Emperor and Darth Vader are heard about — people talk about them — but you never see them because it doesn't take place where they actually are. There are storm troopers and all that, but there are no Jedis. It's different, but I think it's very exciting because I get to explore a part of that universe that I haven't been able to explore. Once you have a saga, it's got a lot of requirements because it's about a particular [thing] — in this case, Darth Vader — and so it's his story from the time he's 10 to the time he died. You really can't go off that track because that's the story. Whereas now, I can make a left turn on 10th Street and go down there and see what's going on.


*Hockey och superhjältar*

#135 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 April 2010 - 12:04

Jag är nyfiken på det hela iaf. Det som jag kan tänka mig, kan störa min upplevelse (utöver det vanliga med bra manus, bra skådisar, bra regissör, osv) är att man kommer sakna den där riktiga Star Wars-känslan. Men det är bara en teori. Jag ska egentligen inte säga något innan man ser det hela med egna ögon och som Kermit mycket väl påpekar i TCW-tråden så finna det flera intressanta bitar att se fram emot i den här serien. :)

#136 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 April 2010 - 12:12

Intressant och bra beslut!

Undra vad som fick Lucas att ändra sig om stormtroopers och övrigt?!

Från början fick man uppfattningen att serien skulle utspela sig i galaxens avkrokar ungefär som Tatooine, en plats utan reell inverkan från Imperiet och dess stormtrupper. När man ser på conceptbilderna får man uppfattningen att det utspelar sig i en mer urban storstadsmiljö som Coruscant, sen säger Lucas att man numera ska få se "stormtroopers and all that". Känner mig något mer hoppfull om "live action" igen, men tror att (fanboy) potentialen för "Clone Wars" är större ;) . Görs det på ett bra sätt kan man i den avslutande säsongen skildra Order 66 från Rex och övriga kända kloners synvinkel. Ashokas sista strid mot...Kanske t.o.m en hel epilog-säsong som skildrar det som "Live action" inte kommer visa men som fansen vill se ;)

#137 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2010 - 13:27

han säger ju fortfarande det att det handlar om avkrokar i galaxen. Och får intrycket av att detta har varit planerna kring tv-serien hela tiden? Skulle gissa på att Storm Troopers syns och är med, men inte på något sätt spelar huvudrollen. Lucas beskriver det bra här, att man var tvungen att följa Vader-spåret i filmerna men här kan ta helt andra spår och se hur mer "vanliga" personer upplever saker och ting.

Star Wars-känslan tror jag kommer att finnas, tänk er prisjägarna och när Luke och gänget besöker Mos Eisley eller glimtar av livet i Coruscant fast mer! Och är ni t.ex inte nyfikna på hur smugglarna var?
*Hockey och superhjältar*

#138 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 April 2010 - 14:15

Visst har "avkrokstemat" alltid funnits med i det här projektet, men tycker du verkligen att conceptbilderna påminner om en sömnig avkrok?

Stormtrupper behöver såklart inte spela huvudrollen, men det behövs någon att skjuta på för seriens hjältar dessutom ger de vita rustningarna automatiskt lite Star Wars-känsla.

Nyfikna på hur smugglarna var?! Nej jag är mer nyfiken på hur de tappra Imperiet sätter dit dessa förhärdade brottslingar :lol: Det finns en smugglares liv jag och andra fans är nyfikna på, och det är den smugglaren som Lucas aldrig kommer att skildra av just den anledningen. Vi behöver inte ens nämna hans namn... ;)

#139 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2010 - 22:31

Just SÖMNIG avkrok vet jag inte, men det har nog ingen direkt sagt heller. Det lär ju finnas andra storstäder i galaxen som inte är centrala i just filmerna. Eller så kan det ske andra saker på Coruscant. Om någon har spelat Knight of the Old Republic så är ju planeten Taris viktig där t.ex. Avkrok tror jag man får tolka mer som att det inte är precis där de stora händelserna i filmerna sker. Kan tänka mig att det blir på lite olika ställen här också.

Sen verkar vi ha lite olika preferenser vad vi vill se. Som "bäst" skulle jag vilja se karaktärer som är med i filmerna men inte får så mycket plats. Ingen ung han Solo eller något i den stilen. Man kan ju ta några exempel som inte alls behöver vara med här, men ändå; Wedge Antilles är med i alla de gamla filmerna men vi vet inte så mycket om honom. Och alla dessa små referenser som de slänger sig i filmerna. The Kessel run? Kryddgruvorna i Kessel? För att inte tala om alla coola prisjägare. Det är ju inte bara Boba Fett som är med i den där scenen i Episod V. Alla sex filmer kryllar av små detaljer som man inte alltid får veta mer om, men som åtminstone sätter min fantasi i rullning. :)
*Hockey och superhjältar*

#140 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 April 2010 - 23:01

I vilket fall verkar glädjande nog röra på sig för serien. Visst har vi olika preferenser "From a certain point of view" :P , jag hoppades mer på det som initialt sas om serien 2005, när Jimmy Smits, Ewan McGregor och t.o.m Ian McDiarmind i intervjuer uttryckte intresse för att reprisera sina roller i serien. Fast du har väl under åren också haft dragning åt de preferenserna Om jag inte missminner mig så har du t ex vid flera tillfällen skrivit om din förhoppning om t ex Yodas omkalibrering av Jedisändaren för att varna överlevande Jedis skulle tas upp i serien ;)

The Kesselrun och kryddgruvorna (kryddor är egentligen fel ord, spice är en drog i starwars-världen) är inget mysterium för den som läst Expanded Universe Böckerna. Nu behöver kanske inte Lucas bry sig om det, men han verkar till en del tagit fasta på vad som händer där. I andra fall bryr han sig inte alls om det, t ex har Boba Fett en helt annan ursprungshistoria i 90-talsböckerna än vad som visar sig i filmerna. Tycker CloneWars redan har gjort ett fantastiskt jobb med att skildra prisjägarna, t ex den nye skurken Bane är riktigt bra. Men de klassiska prisjägarna gör sin debut i nästa avsnitt, vi får väl se om det blir lyckat eller ej. Sedan tycker jag inte Bossk, IG-88 och vad dom heter är så intressanta, det är Boba som blev stjärnan av förklarliga skäl. Wedge & Porkins :lol: historia är jag inte så intresserad av. Men får väl erkänna att även jag är nyfiken på vissa smådetaljer; t ex hur ser en Gundark ut? Hur arbetar dom mytiska Nerfherders och hur ser dom ut? De ska tydligen vara en slags rymdcowboys vilket gläder en person som gillar westernfilmer :)

#141 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2010 - 23:39

Ja, alltså jag hade gärna sett att några jedier klarade sig och var på flykt eller något i den stilen i den här tv-serien. Men det är inte samma sak som att vilja se "kändisar" som Han Solo eller Obi-Wan Kenobi. Hur mycket jag än gillar dem så vill jag mycket hellre se mer okända karaktärer få sina stunder i strålkastarljuset. Så nej, jag skulle inte vilja påstå att mina preferenser har ändrats. ;)

Gundarks har vi ju sett i the Clone Wars, och Porkins är kanske inget snällt exempel. Det finns säkerligen massor att hämta här, Star Wars är trots allt tillräckligt stort för att man ska kunna expandera på det vi inte redan har sett. Boba Fett var väl från början inte djupare som karaktär än någon av de andra prisjägarna, egentligen. Det var med prequeltrilogin som vi fick veta lite mer om honom. Och det är inte ens säkert att vi får se dem, jag bara rabblar saker som verkar kunna fungera inom ramen av vad vi vet och vad som helst enkelt vore coolt att se. :)
*Hockey och superhjältar*

#142 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 12 June 2011 - 11:17

Fortfarande ligger premiären långt borta, men McCallum avslöjade i varje fall ganska allmänt om seriens handling . Maffia-bossar på Coruscant som kontrollerar droger och prostitution. Nja vet inte vad man ska säga, försöker Lucas & McCallum göra en Star Wars-version av Boardwalk Empire, Deadwood, Sopranos?! Sedan tycker jag de överdriver omsorgen för effekter/kostnader, det är för tusan TV. Det räcker gott och väl med BSG:s nivå på effekter för att fånga en publik. Lägg hellre krutet på att skapa karaktärer som publiken kan engagera sig i, gärna en och annan människa...det sparar dessutom kostnader för digital animering.

If and when the Star Wars TV series is made, a large part of it will be shot in the Czech Republic, according to producer Rick McCallum,...
“The TV series is on hold, but that has nothing to do with the Czech Republic; it has to do with [the episodes being] so ambitious,” McCallum told Czech Position. “We have 50 hours of third-draft scripts, but the problem we have is there is a lot of digital animation; we don’t have the technology yet to be able to do them at a price that is safe for television. Since we would be financing them, it would be suicide for us to do this [now]. So we are going to wait three or four years,” he said.

McCallum did reveal some of the basic storyline in the finished scripts. “It takes place between episodes three and four, when Luke Skywalker was growing up as a teenager, but it has nothing to do with Luke,” he said, adding that there is no young Luke Skywalker in any of the episodes. Episode three, “Revenge of the Sith” covers the time up until Luke’s birth. Episode four — the original “Star Wars” released in 1977, later called “A New Hope”— finds Luke at the start of his involvement with the Rebel Alliance.

“Basically, it is like ‘The Godfather’; it’s the Empire slowly building up its power base around the galaxy, what happens in Coruscant, which is the major capital, and it’s [about] a group of underground bosses who live there and control drugs, prostitution,” McCallum said.


http://www.theforce....V_3D_138773.asp

Edited by Walker, 12 June 2011 - 11:23.