Jump to content

Photo

Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey


  • Please log in to reply
652 replies to this topic

#626 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 June 2013 - 22:22

Tvekar när det gäller den här förlängda versionen. Äger ännu inte den som redan släppts, men den kändes aningen seg redan andra gången jag såg den. Och jag har aldrig varit mycket för extramaterial, tror inte jag har sett allt på LoTR-filmerna än ens fast de är några av få filmer där jag jag var tillräckligt intresserad för att börja kolla.


Jag förstår dig. Och ärligt talat så har jag svårt att se (trots att jag ännu ej har sett filmen) att 25 minuter skulle göra filmen bättre på något sätt. Möjligtvis som en brygga mellan filmerna, men det känns inte motiverat att köpa bara för den saken skull. Om jag vore som dig så skulle jag satsa på den bioversionen, antingen var för sig eller vänta och se om det kommer en box eller liknande som samlar The Hobbit 1-3 framöver.
 
Det ska för övrigt bli intressant att se hur jag känner inför den långa speltiden. När LotR kom så gillade jag att se på långa filmer och tyckte typ att dom kunde vara ännu längre. Vilket dom sedan blev i sina förlängda versioner. Men sedan dess så har jag fått allt svårare att se filmer som uppgår till den speltid som den här typen av film gärna har.


Edited by Garm, 27 June 2013 - 22:23.


#627 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2013 - 07:54

@Fiskrens: Det där med extramaterial känns det som om det var kul i början och är fortfarande kul till äldre filmer. Men nu produceras det en massa extramaterial känns det som för att kunna släppa fullmatade "special editions"-dvd/br.

 

@Garm: Tror du och jag är lika där, jag har också fått ett visst resistens mot långa filmer efter LotR, ett tag kändes det som om det blev kutym att filmerna skulle klocka in på minst 2½h gärna 3½ oavsett om det fanns material eller inte för det.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#628 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 June 2013 - 09:49

Hade inga problem med de förlängda versionerna av LOTR då de var så pass bra, men Hobbit tyckte jag redan bioversionen var för lång då den inte hade så mycket att säga och skulle absolut inte mäkta med en förlängd version av den. Har inte ens funderat på att köpa den 'vanliga' versionen än, men lär väl göra det någon gång.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#629 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 June 2013 - 14:44

@XC: Jupp, vi är lika där. Det enda som egentligen går riktigt bra att se är typ miniserier á la Hallmark. Då känns det ofta som att speltid inte spelar någon större roll. Annars så är det bara ibland som tiden springer iväg när man ser en film som klockar in på 2½ timme eller mer. Och jag håller med även om det du skriver kring extramaterial. Nuförtiden känns det så uppenbart att man lär få mängder sådant till den här typen av film. Och PJ var väl en av dom startade det hela när han anställde en frigående (höhö) regissör (Costa Botes) som fick full access till att dokumentera så mycket som bara var möjligt av LotR-filmerna. Och visst, resultatet var ju ofta intressant. Men det är sällan som man mäktar med sådant. Däremot är det mer intressant och lättare att ta till sig vintage bakom kulisserna-material av någon anledning. Och kommentarspår ska vi inte tala om. Hur sällan slår man på ett sådant egentligen? Där håller jag med det som Wylie Times skrev en gång, att ska man lyssna på ett sådant så ska man dra igång det direkt efter att man har sett filmen i fråga för annars lär det inte bli av. För nästa gång som man tänker på en specifik film så lär man ju hellre vilja se om den ordentligt än att se den med kommentarer av dom inblandade.


Edited by Garm, 28 June 2013 - 14:48.


#630 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2013 - 10:34

‘Hobbit: An Unexpected Journey Extended Edition’ release dates, content, pricing announced.

 

I USA verkar det som att man släpper den förlängda utgåva på DVD/BD/BD3D 5 november. Och man kan köpa och ladda ner den från 22 oktober. Filmen verkar dock "bara" bli 13 minuter längre och inte 25 minuter som det tidigare har ryktats om. Det blir över 9 timmars extramaterial. Bland annat kommentarspår av PJ och Philippa Boyens, ett stort appendix som täcker det mesta av produktionen. Ungefär som på specialutgåvorna av LotR-trilogin med andra ord

 

Ska vi gissa på att en svensk release kommer att släppas ungefär samtidigt?

 

En ny scen från den kommande utgåvan verkar ha släppts som en form av ett smakprov.



#631 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 July 2013 - 22:16

Var tvungen att kolla in extrascenen. Kul att de klämde in att alver alltid svarar "ja och nej" när man frågar dem om råd :). Det är från Ringens Brödraskap (har just lyssnat genom nästan hela som ljudbok under bilfärder så det var rätt färskt i minnet, så nej jag är inte mycket LoTR-fantast ;)).

 

"Bara" 13 minuter tillägg? Det kan jag nog överleva.


Edited by Fiskrens, 31 July 2013 - 22:17.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#632 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2013 - 23:04

Jag såg scenen och hade en magkänsla av att det var så som du beskrev det nu. Så helt ute och cyklade var jag tydligen inte.

 

Lyssnar du på den med Jan Waldekranz som uppläsare? Eller kanske rent av den engelska versionen med Rob Inglis?

 

Ska man utgå från kommentarerna till artikeln hos TORN som jag länkade till överst i mitt föregående inlägg, så verkar många vara besvikna över att dom "bara" får 13 minuter extra. Då är jag mer inne på det som någon skrev som svar, att det snarare kan vara ett gott tecken på att PJ fick med väldigt mycket av sin ursprungliga vision av filmen redan i bioversionen. :)

 

Och som någon kanske noterar så blir det ingen utgåva som kommer att ha filmen i 48 fps eftersom tekniken inte tillåter det än.



#633 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 August 2013 - 14:24

Det är den med Waldecranz. Köpte den faktiskt av Peak för några år sedan :). Tycker han är en bra uppläsare*, och engelska ljudböcker går f.ö. bort i bilen av hänsyn till sonen. Så bra är han inte på engelska - än.

 

Som sagt, filmen känns rätt lång i originalversion tycker jag, så 13 minuter är nog rätt nära gränsen för mig. Som jag minns det var det inte enbart positivt med de förlängda LoTR-filmerna heller; i alla fall den första förlorade klart i tempo. Men nu var det väldigt länge sedan jag såg originalversioneran av någon av dem, det har liksom blivit de andra som gäller (även på TV om jag inte missminner mig).

 

* Waldecranz alltså, Peak vet jag inte men han är säkert jättebra :P


Edited by Fiskrens, 01 August 2013 - 14:25.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#634 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 August 2013 - 15:19

Riktigt trevligt att du ger ljudböckerna en chans. :) Jag har hört samtliga böcker, inkusive Hobbiten, upplästa av Waldekranz. Jag håller med om att han är bra, även om det tog ett tag för mig att vänja sig vid hans tolkning av Gollum. Men hans uppläsning känns klart mer levande än vad den gjorde när Tomas Nordström läste upp böckerna i Åke Ohlmarks översättning.

 

Nej, du har rätt. Allt är inte guld och gröna skogar när det kommer till dom förlängda versionerna av LotR-trilogin. Ett tag var jag inne på att se om originalversionen av filmerna efter att ha sett dom förlängda, för att liksom se vad som fungerade och inte gjorde det. Samt att jämföra dom lite med böckerna och så där. Men det känns som Mission: Impossible redan från start. Jag har inte sett originalversionerna sedan dom visades på bio. Och nu tar man ju fram dom förlängda om man vill se om dom. Det är väl en av anledningarna som jag avstår den förlängda till Hobbit, har jag redan köpt den vanliga versionen så är det dumt att ha två versioner då man bara ser en av dom i alla fall. Och allt pekar ju på att filmen är tillräckligt lång som det är.

 

Nu väntar jag bara på en dag full med regn och rusk så att jag får motivation att sjunka ner framför tv:n och se filmen.

 

Peak har ju fördelen att tala dalmål, (om inte hufvudstaden har omvänt honom) något som jag gillar skarpt, så en sådan inläsning av LotR skulle funka för mig. ;)



#635 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 August 2013 - 22:10

Och utgåvorna kommer att se ut på följande sätt, troligtvis över hela världen. I ordningen DVD, Blu-ray och Blu-ray 3D.
 

Spoiler



#636 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 August 2013 - 22:40

Och den förlängda versionen kommer även att släppas i en "Gift Set" likt dom förlängda versionerna av LotR-trilogin. Den kommer att se ut på följande sätt. Snygg, något annat kan man inte säga.

 

Spoiler


Edited by Garm, 04 August 2013 - 22:40.


#637 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2013 - 21:01

Och nu har detaljerad information kommit om vad den förlängda utgåvan kommer att ha för extramaterial.

 

Spoiler



#638 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 August 2013 - 22:23

Nu har jag sett filmen. Regnet öste ner idag och jag fick lust att spendera lite tid vid tv:n på dagtid. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska skriva, kanske att upplevelsen skulle behöva sjunka in lite. Men jag gör ett försök.

 

Jag tycker att filmen är bra. Den når väl dock inte riktigt upp i samma kvalité som LotR-trilogin, men det hade jag nog inte räknat med. Den är inte heller felfri, men turligt nog så är det bara ett fåtal saker som jag ogillar. Så i det stora hela är jag glad över att den skepsis och oro som jag har känt under större delen av produktionen av filmen, var obefogad. För alla turer kring den här filmen skulle lätt kunnat färgat av sig på slutresultatet.

 

Man har tagit sig en del friheter med den här filmen. Man har ändrat saker, tagit bort en del och lagt till eget. Som tur är så tycker jag att dom flesta saker är helt acceptabla, till och med bra. Det gläder mig, för jag var lite oroad att jag mer skulle uppleva dom i stil med "men vad f*n är det ni har gjort!".

 

Den visuella biten är bra. Som sig bör. Jag gillar även att filmen inte skriker "filmad i 3D" utan att en sådan finish gav det där lilla extra till dom som var intresserade och även att det inte låg som ett störelsemoment för oss som inte var lika intresserade. Det känns att man har använt sig av ny och förfinad teknik, för arbetet med det visuella har verkligen gått framåt och blivit ännu bättre sedan LotR-trilogin.

 

Skådespelarna är bra. Martin Freeman gör en riktigt bra tolkning som en yngre Bilbo. Jag hoppades det, men trodde nog inte det innan jag såg filmen. Av det man fick se i trailers och liknande fick mig att undra om det var ett bra val. Nu vet jag att det var det. Jag gillar även Richard Armitage som Thorin. Man kan väl säga att skådespelarna överlag var bra. Det var väl några av dom som spelar dvärgar som jag tyckte var lite väl anonyma. Och där har vi en sak med filmen som jag inte direkt gillar. Att dom flesta av dvärgarna mest känns som ett bihang och inte direkt fyller en funktion. I boken lyckades Tolkien att ge dom både karaktär och meningsfullhet, men här lyckas man alltså inte riktigt lika bra. Kanske att den biten blir bättre i kommande filmer, nu när själva presentationen är avklarad. Även om jag har farhågor om att det kanske fortsätter som i den här filmen, vilket skulle vara både tråkigt och lätt enerverande i längden. Och på tal om skådespelare så dyker det upp en del kända ansikten i den här filmen, som är av sådan karaktär att man inte direkt förväntade sig att se dom här. Men som jag skrev innan, jag köper det. För det ger ett litet extra djup till filmen och ger även en stärkt röd tråd mellan dessa filmer och LotR-trilogin.

 

Jag gillar början av filmen där man får en fin introduktion till Dale och Erebor samt Arkenstone. Trevligt att få den berättad genom tillbakablickar med Bilbo den äldre samt även Frodo på ett hörn. På tal om Bilbo, vad var det dom hade gjort med Ian Holms hår/peruk egentligen? Det såg aningen suspekt ut.

 

Presentationen av dvärgarna är bra, även om de blir lite flamsigt och tramsigt efter ett tag. Men den här filmen ska vara lite mer lättsam än LotR-trilogin, bara att jag fann det lite smålöjligt efter ett tag, när dvärgarna gick igång. Och som jag skrev innan, synd att flera av dvärgarna förblir så anonyma, redan på det här stadiet.

 

Presentationen av Azog var bra och karaktären i sig fungerar.

 

Så även med Radagast. Här hade jag läst att många uppfattade honom som bara en "comic relief" i filmen, men det kan jag inte riktigt hålla med om. Sedan så tycker jag att det var lysande att anlita Sylvester McCoy att gestalta honom.

 

En av mina favoritscener i filmen är den med trollen. Snyggt gjort och riktigt underhållande. Jag gillade även den efterföljande scenen när radagast berättar om Necromancer och vad han bevittnade i Dol Guldur.

 

Scenerna i Rivendell är intressanta och bra.

 

Jag gillade även scenerna hos Great Goblin. Snygg design på honom. Här kan jag dock tycka att det blir lätt rörigt med allt som händer. Plus att jag ogillar att våra äventyrare kan falla lite hur som helst och klara sig tillsynes helt utan skador, trots fall på en jädra massa meter. Jag vet att man inte eftersträvar realism i filmen, men nog kunde man ha löst det på ett mer passande sätt.

 

Hela Riddles in the Dark partiet är bra. Det fungerar lika bra som i boken.

 

Fin scen när Bilbo när han skonar Gollum.

 

Bra showdown mot slutet mellan Azog och sällskapet.

 

Och en passande teaser som fick avrunda filmen.

 

Tror att jag kanske får återkomma med mer tankar och funderingar.

 

Jag tyckte i alla fall att filmen var bra, betydligt bättre än vad jag hade trott att den skulle vara. Och av det som jag har läst kring nästa film känns riktigt lovande. Med lite tur kan jag även se den på bio. Och kanske att jag rent av provar att se den i 3D HFR.



#639 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2013 - 07:59

Yay. Kul att du inställt dig till divisionen älgar som sett den nu. :D

 

Jag tyckte det var rätt skoj att träffa en trollkarl som inte var så "aristokratisk" i sin framtoning så jag hade inget alls emot Radegast faktiskt.

 

Jag håller med om det du säger om tekniken, Jackson är väldigt välavstämnd med den nya tekniken och verkade ta med i beräkningen att den skall säljas som 2D på DVD/BR sedan.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#640 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2013 - 14:14

Jupp. Det var trevligt att äntligen få tummen ur och se den. Och jag är faktiskt lite lättad att den inte var det befarade magplask som jag till och från trodde att den kunde bli.



#641 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 August 2013 - 19:20

Kul att läsa din recension, och kul att även en filmafficionado som du gillade den :).

Och där har vi en sak med filmen som jag inte direkt gillar. Att dom flesta av dvärgarna mest känns som ett bihang och inte direkt fyller en funktion. I boken lyckades Tolkien att ge dom både karaktär och meningsfullhet, men här lyckas man alltså inte riktigt lika bra.

Där håller jag inte riktigt med dig; tycker PJ jobbar på för att få dvärgarna individuella. Han kanske inte har lyckats fullt ut, men det är ett problem som han ärver från boken (speciellt med tanke på att bara 1/3 av den har avverkats: flera dvärgar får ju mer karaktär längre fram i boken). Sen hänger det ju rätt mycket på skådisarna, James Nesbitt (Bombur) tar ju rätt mycket plats - på et bra sätt.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#642 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 August 2013 - 14:34

Ah, tack för den titeln. Den värmer fint. :)

 

Jo, jag har tagit med i beräkning att det kan bli bättre med dvärgarna framöver, för precis som du säger så har man ju inte avverkat hela boken än. Jag tycker att dom dvärgar som sticker ut mest, förutom Richard Armitage som Thorin, är James Nesbitt som Bombur och framförallt Ken Stott som Balin. Men resten? Not so much. Så jag hoppas att dom sticker ut lite mer i kommande film.

 

Och på tal om film, så är det väl den sista som man nu kan känna mest skepsis inför. Men det beror väl lite på hur man väljer att avsluta The Desolation of Smaug. Eller inte avsluta, för dom kan ju breda ut det så att man får lite av en cliffhanger mellan film två och tre. Men om dom siktar på att varje film ska vara lika långa så undrar man ju hur och vad dom ska ta med i den avslutande filmen.

 

Annars så tycker jag att man har lyckats bra med filmatiseringen än så länge, för det känns som att man ligger rätt nära boken.



#643 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 October 2013 - 04:20

Två förlängda scener.





#644 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2013 - 11:59

The Hobbit: An Unexpected Journey - Extended Edition (2012)
 
Bilbo är en vanlig Hobbit som lever ett vanligt stillsamt liv när plötsligt magikern Gandalf hälsar på och erbjuder honom ett fantastiskt äventyr tillsammans med en grupp dvärgar som tänker återta sitt hem från en ondskefull drake.
 
Tycker fortfarande att de flesta dvärgarna ser odvärgiga ut och inte så värst korta ut. Och jag gillar fortfarande inte hur jättarna ser ut.
Att de klippte bort Goblin Kungens sång förstår jag för den var lite väl svängig och det blev lite väl musikal av det hela.
Har fortfarande lite blandade känslor för de överdrivna actionscenerna och fjantiga humorn. Dels har jag svårt för dem då det förlöjligar filmen men samtidigt så hör det till boken som var betydligt mindre seriöst än Lord of the Rings böckerna och mer av en klassisk saga. Så det här gör filmen mer trogen boken samtidigt som den håller en koppling till de allvarligare Lord of the Rings filmerna.
Som sagt, kluven. Men det är ju tveklöst en underhållande film.
Saknar bara 3D:n och de höga fps som gav mig den fantastiska bioupplevelsen jag hade när jag såg den på bio.
 
Balin är, för er som inte vet, samma dvärg vars grav de hittar i Moria i Lord of the Rings.
 
En fantastiskt awesome film som säkert alla som läser det här redan har sett men har ni inte så shäms och se den nu för att sedan gå ut och köpa biljetter till The Hobbit: The Desolation of Smaug.
 
Betyg: Awesome+

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#645 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 December 2013 - 21:57

Visst ja, har ju också sett den förlängda versionen. Håller i princip med dig, Crusader om de förlängda scenerna: det är bara vättekungens sång som "sticker ut och stör", de övriga flyter in bra eller märks knappt. Nu såg jag filmen uppdelad på två tillfällen, så det är svårt att säga något om hur förlängningen känns för filmen som helhet; klart är i alla fall att det egentligen bara är första halvan som kan kännas långsam för andra delen bara flög fram.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#646 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2013 - 22:33

Är också bara första halvan som har förlängts. Hoblin Kungen's sång var den siste, tror jag, men utöver den så slutade den förlängda delen efter Rivendell.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#647 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 December 2013 - 23:03

TORN har en bra genomgång av vad som är nytt i den förlängda versionen.



#648 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 December 2013 - 00:56

Uhm, du tror inte att du är i fel tråd nu? :whistle: ;)



#649 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 December 2013 - 20:17

Hupp! :blush:

Ska fixa det så fort jag inte är på platta - verkar helt kört att klippa och klistra härifrån.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#650 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 December 2013 - 20:19

Synon kan väl flytta posten till rätt tråd bara?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)