Jump to content

Photo

Star Trek Next Generation


  • Please log in to reply
453 replies to this topic

#451 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 September 2007 - 13:14

Håller med om säsong 3. Säsong 1 till 2 är väl rätt så skakiga, för att uttrycka det milt.

Lite sur över att sexan tydligen snöat in på TNG dock. Skulle vilja se den bästa Star Trek-serien (Deep Space Nine) på svensk TV någon gång...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#452 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 September 2007 - 13:23

Annars kan man slå på stort och skaffa den här. Lär visst kosta endast $440. :rolleyes: ;)


1999:- på Discshop

Jag tycker att säsong 1 och 2 är rätt så dåliga även om det finns bra avsnitt. Även säsong 7 är jag lite besviken på och tycker att den är ojämn. Men säsong 3 låter ju som ett vettigt alternativ och även säsong 4 som är en av mina personliga favoriter.


Lite sur över att sexan tydligen snöat in på TNG dock. Skulle vilja se den bästa Star Trek-serien (Deep Space Nine) på svensk TV någon gång...


Det känns ju minst sagt lite löjligt att man sänder serien i repris direkt efter att man redan har gjort det flera gånger på raken. Frågan är om det rör sig om att dom vill utnyttja sina sändningsrättigheter för antalet gånger dom får visa serien i det avtalet dom har? Eller om dom köpt sändningsrättigheter en gång till sedan dom började visa TNG för första gången? Oavsett vilket ser jag ingen anledning att visa serien i repris på samma tider om och om igen. Hur många tittare kan dessa sändningar egentligen ha?

Det är hög tid att man köper in t.ex. DS9 eller någon av dom andra seriena och visar likväl som att visa TNG i repris efter repris... <_<

Edited by Cartman, 20 September 2007 - 13:24.


#453 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 29 September 2007 - 12:41

Den här veckan är det exakt 20 år sedan TNG hade premiär! :hurrah:

Såg faktiskt Encounter at Farpoint för första gången nu när det gick senast. Har nog sett alla säsong 1-avsnitt innan utom just piloten. Nåt berättatmässigt mästerverk var det väl inte men faktumet att 18 år av Trek började här gör det värt att se igen. Och att få återse McCoy och veta att han levde långt in på 2300-talet var ju guld. :D
I verkligheten gick han ju bort precis innan millenieskiftet. :(

#454 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 06 October 2007 - 22:04

Jag läste EW:s 20-årsspecial om TNG och hur serien blev till och fastnade för det här:

[D.C.] FONTANA: I objected to Troi having three breasts. I felt women have enough trouble with two. And how are you going to line them up? Vertically, horizontally, or what? I was like, please, don't go there. And they didn't, fortunately.

:lol:

Om något talar för att det behövs fler kvinnor i TV:s producentkast så är det detta. En trebröstad Troi... jösses. :rolleyes:
Då hade TNG alltså haft något gemensamt med Total Recall, en måttligt skruvad Arnold-rulle som också innehåller deformerade symbiontbebisar och muterade dvärgar med automatvapen. :rambo: