Jump to content

Photo

Resident Evil


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 November 2006 - 22:48

(Jag har brutit ut den här tråden från konsoldiskussionen. Här postar vi alla sorters diskussioner kring det som rör franchisen kring Resident Evil. //Capshaw, Admin.)

Jag håller med om att det är Wii-moten och bakåtkompatibiliteten (jag ska köpa Goldeneye :D ) som lockar mest, men även de spel som Nintendo utvecklar, vilket alltid har varit fallet. Mario, Metroid, Zelda, Smash Bro's, Resident Evil osv. :)

Resident Evil är ju inte ett Nintendo utvecklat spel (Såvidar de inte köpt Capcom den senaste veckan) och RE5 kommer släppas bara till PS3/XBox 360. ;)


Darth Cappy: Heh, tack. Jag gillar att leta upp fakta och sedan skriva om dem, ofta i timmar. :) Kul att folk gillar det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 November 2006 - 00:05

Du rockar! :)

Du har rätt i att RE5 enbart skall komma till PS3/XBox360, men det har också sagts att det skall komma ett RE-spel enbart till Wii också. Det var för uppskattningsvis ett halv år sen jag läste artikeln och då fanns det inget konkret, utan bara ett avtal som att ett sådant spel skulle utvecklas.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 November 2006 - 00:30

Du rockar! :)

Du har rätt i att RE5 enbart skall komma till PS3/XBox360, men det har också sagts att det skall komma ett RE-spel enbart till Wii också. Det var för uppskattningsvis ett halv år sen jag läste artikeln och då fanns det inget konkret, utan bara ett avtal som att ett sådant spel skulle utvecklas.

OK OK, om du envisas så. Jag rockar. :P


Jepp, det stämmer. Eftersom det inte gick att göra RE5 till Wii så valde de att göra ett annat RE spel istället.

Första bilden från det spelet:
Posted Image

Men som du sa, inget är igentligen känt om spelet. Men det kommer troligen använda Wii-mote.

Edited by Crusader, 13 November 2006 - 00:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 13 November 2006 - 09:12


Jag håller med om att det är Wii-moten och bakåtkompatibiliteten (jag ska köpa Goldeneye :D ) som lockar mest, men även de spel som Nintendo utvecklar, vilket alltid har varit fallet. Mario, Metroid, Zelda, Smash Bro's, Resident Evil osv. :)

Resident Evil är ju inte ett Nintendo utvecklat spel (Såvidar de inte köpt Capcom den senaste veckan) och RE5 kommer släppas bara till PS3/XBox 360. ;)

Ah, uttryckte mig fel där. Vet att RE inte är utvecklat av Nintendo. Tänkte mest på att alla de senaste spelen i serien släppts till Gamecube och DS. Även om 4:an släpptes till PS2 senare, och flera av spelen till Gamecube var remakes.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 November 2006 - 09:30

Inte flera - bara 1. Resident Evil 0 var ett helt nytt spel.

Resident Evil 2 och 3 var i stort sett samma spel som släpptes till PS2:an.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 November 2006 - 16:05

Fast re-make betyder samtidigt att göra om från början och förbättra det. Och oftats är det ju fans till originalet som gör det så meningen är ju att man ska njuta av båda. T ex blir det en re-make av Final Fantasy VII, vilket det nyligen hintades starkt om att det blir, så kommer spelet bli väldigt olikt det gammla FF7 och mer åt det hållet som Advent Children filmen sträckte sig med en hel del nya grejor till spelsystemet. Men man kommer säkerligen att älska spelet men det betyder inte att man sedan inte spelar om originalet också.

Angående Resident Evil så vill jag ha Claire. Hon är klart min favorit. Eftersom det verkar vara Chris i RE5 så hoppas jag på att även Claire kommer vara med på ett hörn.
Men visst, en Jill hade också varit trevligt. Men ett spel med alla karaktärerna hade varit coolt. ;)

Min lista om vilken ordning jag vill spela karaktärer:

Claire
Jill
Chris
Rebecca

Efter det så är det ingen speciell ordning på dem.
Berry hade varit rätt kul att kunna spela en gång.
Leon fick ju nyligen sitt rampljus så han kan gått få vila lite. :P Men får gärna vara med lite i nån sekvens.

Illyra: Via en internet uppkopling som man kopplar till maskinen. Sedan så tankar man på pengar på ett konto (Med kreditkort eller färdigladdade kort man köper i en spelbutik) och köper sedan spelen i en speciell butik via konsollen.
Låter kanske krongligt men det är mycket enkelt.

Edited by Crusader, 13 November 2006 - 16:21.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 November 2006 - 17:11

Claire... Jag har inte spelat varken RE: Code Veronica eller RE2 (om hon är med där?)?

Min lista:

Jill
Chris
Rebecca Chambers
Claire
Leon S. Kennedy (av samma skäl som du)

Barry, inte Berry ;) Barry fick ju sitt eget spel i... Tror det var Gun Survivor-serien. Ingen höjdare vad jag har hört.

Vore kul att vända på steken och få spela någon bad guy typ Ada eller Wesker t.ex. Hittade ett namn på GameCube-spelet också - Umbrella Chronicles. Kanske kan det vara så att jag får min önskan uppfylld?

Claire... Jag har inte spelat varken RE: Code Veronica eller RE2 (om hon är med där?)?

Min lista:

Jill
Chris
Rebecca Chambers
Claire
Leon S. Kennedy (av samma skäl som du)

Barry, inte Berry ;) Barry fick ju sitt eget spel i... Tror det var Gun Survivor-serien. Ingen höjdare vad jag har hört.

Vore kul att vända på steken och få spela någon bad guy typ Ada eller Wesker t.ex. Hittade ett namn på GameCube-spelet också - Umbrella Chronicles. Kanske kan det vara så att jag får min önskan uppfylld?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 November 2006 - 17:47

Jaja, jag hörde dig första gången. :P

Ja, Claire är huvudkaraktären i RE2 och Code: Veronica. (I RE2 delar hon med Leon). 2 av mina favorit spel i serien.

Min lista:

Resident Evil 2
Resident Evil 1
Resident Evil 4
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 0

Inte för att nåt av spelen är dåliga. :)

Illyra: Via en internet uppkopling som man kopplar till maskinen. Sedan så tankar man på pengar på ett konto (Med kreditkort eller färdigladdade kort man köper i en spelbutik) och köper sedan spelen i en speciell butik via konsollen.
Låter kanske krongligt men det är mycket enkelt.

Det lät väl inte så krångligt, men är det 8-bitars grafik på spelen, de ser ut och fungerar exakt som originalen? Går det att läsa nånstans vilka spel som kommer vara tillgängliga? Kommer det gå att göra säkerhetskopior på dem?

Ja, det är vad Nintendo har sagt. Att spelen kommer se ut och vara som deras original. HÄR är 45 screenshots på några av SEGA spelen.
Nintendo är lite hemlighetsfulla av sig så de har inte släppt en full lista. Spelen kommer släppas efter hand till att ladda ner. På IGN.com finns en lista av några som har presenterats och hintats om att de kommer släppas i början av nästa år. I November släpps 30 spel för nerladdning, bl a The Legend of Zelda, Super Mario World, Super Mario Bros., Mario Brothers, SimCity, Donkey Kong, Super Mario 64 från Nintendo. Bonk's Adventure från Hudson. Sonic the Hedgehog, Ecco the Dolphin, Altered Beast, Golden Axe, Columns, Ristar och Toe Jam & Earl från SEGA.
Nintendo har sagt att alla spelen till konsollerna kommer såsmåningom finnas tillgängliga.
HÄR kan du se ett 70 tal av spelen som jag sökte fram på IGN.
HÄR kan du läsa lite mer om Virtual Console, som det kallas. Info om vilka som utvecklar/utvecklat spelen, priser osv.

Säkerhetskopior vet jag inte. Man kommer kunna spara dem på SD cards iallafall. Sedan finns det 512 MB att spara på, på konsollen.

Edited by Crusader, 13 November 2006 - 18:38.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 November 2006 - 18:46

Min lista:

Resident Evil 2
Resident Evil 1
Resident Evil 4
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 0

Inte för att nåt av spelen är dåliga. :)



Jag har bara spelat Resident Evil 1, 3 och 4 :(

Där rankar jag dem i spelbarhet:

Resident Evil 4
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 1

I skräckstämning:

Resident Evil 1
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 4

Jag borde ta mig och skaffa Resident Evil 0 och 2...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 November 2006 - 19:21

Hmm, min lista var hur bra de var. :P

Spelbarhet:

Resident Evil 4
Resident Evil 0
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 2
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 1

Skräckstämning:

Resident Evil 1
Resident Evil 0
Resident Evil 2
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 4

Story:

Resident Evil 2
Resident Evil 1
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 4
Resident Evil 0

:D

Edited by Crusader, 13 November 2006 - 19:23.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 November 2006 - 20:02

Ah, story glömde jag:

Resident Evil 1
Resident Evil 4
Resident Evil 3

Fann, nu är jag rådigt sugen på att spela Resident Evil... :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 November 2006 - 00:14

Minns Resident Evil 1. Jag dog på första zombien. På andra försöket sprang jag för livet och lät Barry sköta jobbet. :unsure:

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 November 2006 - 17:52

Du har fel. :P

Code: Veronica finns inte till GameCube. Trots att spelet saknar siffra så är det en viktig del i handlingen och fortsättning på Resident Evil 1 samt 2.

Edit: Hmm, jag hade visst fel. :P Har totalt missat att de släppt Code: Veronica X på GameCube.

Ordningen man ska spela dem (Om man vill göra det i den ordning som de utspelar sig) på är:

Resident Evil 0 (Om du har spelar RE1 innan. Annars RE1 först. RE0 utspelar sig visseligen innan RE1 men storyn är för avslöjande)
Resident Evil 1
Resident Evil 3 (Visseligen utspelar sig slutet efter RE2 men största delen utspelar sig innan.)
Resident Evil 2
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 4

Sedan finns det mindre viktiga som Outbreak serien som inte heller finns till GameCube.
Undrar föresten om man kommer kunna spela PS2 Onlinespel som Outbreak och MGS3: Subsistance på PS3, online.

Edited by Crusader, 14 November 2006 - 18:02.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 November 2006 - 20:10

Hey! Du glömmeR Gun Survivor-serien också ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 15 November 2006 - 22:37

Du har fel. :P

Code: Veronica finns inte till GameCube. Trots att spelet saknar siffra så är det en viktig del i handlingen och fortsättning på Resident Evil 1 samt 2.

Edit: Hmm, jag hade visst fel. :P Har totalt missat att de släppt Code: Veronica X på GameCube.

Ordningen man ska spela dem (Om man vill göra det i den ordning som de utspelar sig) på är:

Resident Evil 0 (Om du har spelar RE1 innan. Annars RE1 först. RE0 utspelar sig visseligen innan RE1 men storyn är för avslöjande)
Resident Evil 1
Resident Evil 3 (Visseligen utspelar sig slutet efter RE2 men största delen utspelar sig innan.)
Resident Evil 2
Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil 4

Ojojoj, det här verkar krångligt :P Synd att TV-spel är dyra :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 November 2006 - 22:53

Jo, precis :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 November 2006 - 11:54

Har spelat igenom Resident Evil 4 och uppdaterar min lista:

Spelbarhet:

Resident Evil 4
Resident Evil 0
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 1

Skräckstämning:

Resident Evil 1
Resident Evil 3 Nemesis
Resident Evil 0
Resident Evil 4

Story:

Resident Evil 1
Resident Evil 4
Resident Evil 0
Resident Evil 3
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 December 2006 - 10:13

Crusader, du som har så bra koll... Vad är det för skillnad mellan Resident Evil: Code Veronica till GC och Resident Evil Survivor 2 - Code: Veronica till PS2?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 December 2006 - 20:45

Jag har inte spelat Gun Survivor 2 men efter vad jag har förstått så är det ett totalt anorlunda spel som har inget med Code Veronica att göra förutom vissa karaktärer och vissa delar av storyn. T ex så ska Nemesis vara med vilket han inte är i originalet.
Sen så är det ju ett Ljuspistols med väldigt dålig kontroll.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2006 - 20:55

Intressant. Jag hade just tänkt PM:a dig och be dig titta förbi här så gör du det innan jag hinner skicka PM:et :D

Okej, det betyder att jag kan sätta mig och försöka spela lite Resident Evil: Survivor 2 - Code Veronica då och se vad det handlar om utan att spoila mig om CV.

Du har inga andra skojiga nyheter från RE-världen? Om RE5 eller RE:UC?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 December 2006 - 21:20

Jag har varit väldigt sjuk så det har inte blivit så mycket skrivande.

Jag vet ju alltså inte vad i storin som är den samma. Jag skulle nog spela originalet först om jag var du.

Nix, inget nytt. Tyvärr.

Edited by Crusader, 05 December 2006 - 21:21.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 December 2006 - 00:20

Okej, nu har jag införskaffat Resident Evil: Code Veronica X också. Men jag kan inte spela det för jag har inget save-utrymme :( Priset var dock underbart - 149 kronor! Ser fram emot då jag kan spela det. :)

Är det bara jag som har en liten farhåga? Kan det vara så att Umbrella Chronicles vara Resident Evil 0-3 i uppdaterat format till Wii?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2006 - 00:47

Nja, det har jag svårt att tro. De har ju släppt alla spelen till GameCube och GameCube spel går ju att spela på Wii.
På bilden så syns det ju tydligt att det iallafall till en viss del utspelar sig i huset från RE1. Kanske spelar man Wesker?

Edited by Crusader, 20 December 2006 - 00:50.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 December 2006 - 00:57

Ah, iofs. det tänkte jag inte alls på. Då minskar ju risken. Men den har ju inte den speciella Wii-kontrollen? Och RE2, RE3 och RE CVX var ju gammal grafik också.

Just nu sörjer jag dock mest att Jill inte verkar vara med i Resident Evil: Extinction! :upset:

På bilden så syns det ju tydligt att det iallafall till en viss del utspelar sig i huset från RE1. Kanske spelar man Wesker?


Jo, det var just bilden som fick mig att tänka på det.

Det skulle kunna vara så. Det skulle kunna bliu rätt ballt - särskilt om de vävde ihop handlingen mellan alla de olika spelen hittils och man fick vara Wesker :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2006 - 01:47

Just nu sörjer jag dock mest att Jill inte verkar vara med i Resident Evil: Extinction! :upset:

Ja, det är synd. Antagligen för att hon spelar en av huvudrollerna i Eragon och inspelningarna krashade, för hon stod först med innan hon tillsist plötsligt försvann.
Men Angie fattas också så många gissar på att Jill och Angie är i Japan och kommer dyka upp i Resident Evil 4 istället. Iallafall så kommer det förklaras varför de inte är med i själva filmen. Hoppas det inte är nåt sånt dåligt som "Too bad that Jill and Angie where killed last week" för det skulle alla fans hata.


På bilden så syns det ju tydligt att det iallafall till en viss del utspelar sig i huset från RE1. Kanske spelar man Wesker?


Jo, det var just bilden som fick mig att tänka på det.

Det skulle kunna vara så. Det skulle kunna bliu rätt ballt - särskilt om de vävde ihop handlingen mellan alla de olika spelen hittils och man fick vara Wesker :D

Ja, det är ju en hel del saker man inte vet om Wesker. T ex (Lite Code: Veronica spoilers) vilket företag han gick över till, hur det kom sig att han blev deras expriment osv.

Edited by Crusader, 20 December 2006 - 02:05.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif