Jump to content

Photo

Monopol förnyas


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 October 2007 - 16:12

Norrland kör ifrån

Stockholm på blygsam sjundeplatsi omröstningen om nya Monopol

Norrland leder före Stockholm i tävlingen om att få vara med i nya Monopolspelet.

För att undvika fiasko krävs en uppryckning.
Stockholms stolta gatunamn har dominerat Monopolspelet i alla tider. Men nu är det slut med det. När Monopol kommer ut i ny version ersätts gatorna med städer. En tävling på internet bestämmer vilka 22 som kommer med. En dryg vecka kvar till deadline ligger Stockholm på en blygsam sjundeplats. I topp ligger Skellefteå, Umeå och Arvidsjaur.

– Kanske är människorna mer patriotiska där uppe, säger Hanne Friis Olsen på Hasbro Nordic.
Det är inte för sent

Men det är inte för sent för en slutspurt.

– Ni får rösta som galningar varje dag, så kommer ni att vinna.

Omröstningen på www.monopolspel.se pågår fram till 1 november. Hittills har 225 000 personer röstat.


Länk för röstning
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 October 2007 - 16:19

Jag röstade precis i början när omröstningen startade och då låg Linköping rätt bra till. Men sedan föll det i glömska och när jag kom på det igen så orkade jag helt enkelt inte rösta dagligen. Kul att dom försöker hitta ny sätt att förnya monoplo på utan att gå ifrån det som gör spelet så bra. Jag gillar även dom olika temaversionerna (Star Trek, Star Wars, The Lord Of The Rings) som finns. :)

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 October 2007 - 20:26

Ny version i all ära, men jag hoppas att orginalet också kommer finnas kvar.

Ärligt talat så tycker jag att de skulle olika specialversioner i landet beroende på var man bor t ex i Skåne ha Malmö osv. :P
Men idén med olika städer är kul. Men var är Kristianstad? Inte Sveriges största stad precis men större än vissa av alternativen.
Fast ärligt talat, de borde köra som i orginalet med att det samhället som är värt mäst är dyrast i spelet osv. Fast samtidigt, att köpa Städer låter inte mer modernt än att köpa Gator. ;)
Och hela grejen med att rösta... jag tycker det ska blandas mer och ha städer från hela landet och sånna man känner till. Hur kul blir det för t ex oss nere i Skåne att spela det nya spelet om nästan alla städer är från Norrland och vår stora stad, Malmö, inte ens kommer med? Så det ser ut nu så kommer ingen stad från Skåne komma med. Bara lilla Vinslöv som kommer med pga att alla i Samhället gruperade sig och röstade för att de skulle komma med.
Nej, jag tror att Hasbro har trampat i klaveret med den här röstningen.

Edited by Crusader, 23 October 2007 - 20:43.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 October 2007 - 21:56

Allt detta verkar väldigt onödigt tycker jag. Jag vill köpa Norrmalmstorg inte Skellefteå!

Winter is Coming


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 October 2007 - 23:10

Allt detta verkar väldigt onödigt tycker jag. Jag vill köpa Norrmalmstorg inte Skellefteå!

Precis. Det finns folk som vill spela den traditionella varianten precis som det finns folk som vill att Kalle Anka på Julafton ska vara som det alltid ha varit.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 October 2007 - 09:50

Tror inte nya versionen blir någon succé, i alla fall inte med nuvarande städer/ordning. Inte f-n blir jag sugen på att lägga massa spelpengar på att köpa t ex Vinslöv... :rolleyes: . Inget ont mot mot städerna i sig på listan, men det måste ju finns nån koppling lyx/inversteringsvärde kontra placering för att det ska kännas vettigt.

De får gärna göra en Sverige-version, men då borde den formas som landet är nu: dyrare orter efter befolkningsmängd/arbetsförmåga, järnvägsknutpunkter som stationer, etc. Det skulle kunna kännas som en OK variant.

Men de har ju iaf skapat publicitet för nya versionen.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 December 2007 - 16:48

Då var det avgjort.

Här är Sveriges dyraste stad

UMEÅ. Grattis, Umeåbor!
Ni bor i Sveriges dyraste stad - åtminstone i Monopol.
Umeå kom på den dyraste placeringen i omröstningen till det nya Monopolspelet.
Tvåa kom Skellefteå.
- Det stämmer ju ganska väl, säger Lennart Holmlund, (s), kommunalråd.

Tävlingen mellan Sveriges städer har pågått från den 15 september till och med den 1 november. Totalt kom 466 915 röster in – och runt 50 000 föll på Umeå.
– Umeå är ju en tillväxtstad och folk vill bo här. Då är det ju naturligt att det ska kosta också. Men betalar ju för ett värde, med inteckningar i fastigheter och så vidare, så det stämmer ju ganska väl, säger Lennart Holmlund.

Har du röstat själv?
– Ja, det har jag gjort, men bara en gång. Jag kritiserar ju alla spel där man kan rösta flera gånger. Jag vet inte hur de fått folk att engagera sig, kanske är det kampen mellan Skellefteå och Umeå, att se till så att den andra inte vinner, säger Holmlund.

Skönt att slå Skellefteå?
– Det är roligare att slå Stockholm och Göteborg, det är ju det det handlar om. Jag såg på tv att till och med en göteborgare sa att han inte var förvånad eftersom Umeå är en så bra stad.

Varför tror du storstäderna fick så pass få röster?
– Det kan man ju bara ha aningar om. Det är väl så att de som bor där inte känner så mycket för sin hemstad. De minsta orterna har ju haft en stark mobilisering på hemmaplan.

Är Umeåborna lokalpatriotiska?
– Nej inte så farligt. Men jag vet att många som flyttar hit snabbt blir umeåbor. Man är inte sollefteåbo eller eskilstunabo, utan man blir ganska snabbt umeåbo och får en känsla för sin stad, säger Lennart Holmlund.
Det nya Monopolspelet ska enligt planerna komma ut i maj nästa år.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 December 2007 - 15:26

Övriga vinnare finns att beskåda via den officiella hemsidan.

Tror att jag hoppar över denna version av spelet... :lol:

Edited by Cartman, 06 December 2007 - 15:26.


#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 December 2007 - 19:35

Tur att man har sitt gamla Monopol kvar. För den här nya versionen verkar inte något kul alls.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2007 - 19:53

Jag håller med. Sveriges 3:e största stad är inte ens med. Visst, den blir säkert kul för de uppe i Norrland men för oss yhär nere som bara blir representerade av Vinslöv så känns det inte så vidare kul, precis.
Som sagt, det var ett stort misstag att låta folket bestämma vilka som skulle komma med. De hade säkerligen väntat sig att de största städerna skulle hamna högst upp och nu sitter de i rävsaxen. De skulle ha bestämt det själva genom uträkningar på ekonomi och export osv.
Saken är den att folk kommer skratta och skaka på huvudet när de kollar på spelet i affärerna och ser vilka städer som är med och i vilken ordning. Det hela kommer bli ett levande skämt.
Jag tyckte att det verkade intresant men slutresultatet gjorde att man snabbt tappade intresset. Hur mycket ska vi slå vad om att det nya Monopol kommer bara finnas tillgängligt nästa år och sedan försvinna för att glömmas bort?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 December 2007 - 20:04

Alltså visst är det kul att Sthlm, Malmö och G-borg inte hade sina platser självskrivna... men resultatet är ju inte ens bra. :rolleyes:

I absolut värsta fall så funkar det faktiskt med Kalle Runmos Monopol (som till och med är gratis). :D Eller om man vill ha lite nostalgi också: C64 Monopoly. :D

Edited by XC, 06 December 2007 - 20:04.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2007 - 20:39

Ja, precis. Resultatet var ju helt åt skogen och en rörign blandad soppa. Hur många kommer skrika "Jippi, jag kan köpa Arvidsjaur"?
Malmö kom inte ens med tillsammans med en massa andra stora och betydelsefulla städer. Ända orsaken Vinslöv hamnade så högt upp var för att den officiella fanklubben till "Det Hände i Vinslöv" bestämde sig för att få med Vinslöv så högt upp som möjligt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 December 2007 - 01:15

Blev pannkaka av det hela precis som jag trodde. Norrland hurrar men vilka mer än dem?
Inget ont om städerna men Östmark? Vilhelmina? Vaggeryd? Vinslöv? Många vet säkert inte ens var de städerna ens ligger.
Håller med Crusader om att det skulle ha räknats ut med export och ekonomi mm.

Detta vart inte Monopol, det vart endast ett dåligt skämt som troligen kommer att dö ut inom ett par år.

Winter is Coming


#14 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 January 2008 - 18:40

Då var det dags igen.
Men den här gången är det den internationella upplagan som gäller.

Sätt Stockholm på Monopol-kartan

Platsar Stockholm på sällskapsspelet Monopols världskarta?
Det avgörs i en omröstning på nätet som startar klockan elva på tisdagskvällen.

Det klassiska sällskapsspelet Monopol har sett likadant ut i sjuttio år - fram till i år. Nu till hösten lanserar spelföretaget Hasbro en ny version: "Monopol här & nu world edition" där gatornas namn kommer att ersättas av världsstäder genom en omröstning. Den stad som får flest röster får den dyraste rutan på spelplanen.

Många röster kommer att krävas för att Stockholm - i konkurrens med metropoler som New York, Paris och Rio de Janeiro - ska bli en av de 20 städer som kvalar in sig direkt på spelplanen.

Klockan elva på tisdagskvällen startar en omröstning som kommer att pågå fram till den 28 februari. I augusti ska den nya spelplanen offentliggöras.


Rösta här

:lol:
Vadå inte kollat om infot stämmer innan de lade ut det.
Speciellt sista meningen :rolleyes:


Stockholm is the capital of Sweden and is known as the Venice of the North.

In its centre is Staden Island, which contains a labyrinth of medieval lanes, alleys and Renaissance building dating back to the 17th century.

Stockholm’s Kungliga Slotter (Royal Palace) is one of the largest palaces in Europe.

The city also has over 70 museums and attractions and 100 art galleries, so there’s no chance to get bored!

Each August the Water Festival takes place and the city’s waterfronts and downtown areas are full of food stalls, fishing competitions, scuba diving, hydro bikes, water skiing and live music.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 January 2008 - 19:21

Känns lite orättvist och onödigt att man ska rösta dagligen fram till röstningsslutet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 29 April 2008 - 22:35

Tror inte nya versionen blir någon succé, i alla fall inte med nuvarande städer/ordning. Inte f-n blir jag sugen på att lägga massa spelpengar på att köpa t ex Vinslöv... :rolleyes: . Inget ont mot mot städerna i sig på listan, men det måste ju finns nån koppling lyx/inversteringsvärde kontra placering för att det ska kännas vettigt.

De får gärna göra en Sverige-version, men då borde den formas som landet är nu: dyrare orter efter befolkningsmängd/arbetsförmåga, järnvägsknutpunkter som stationer, etc. Det skulle kunna kännas som en OK variant.

Men de har ju iaf skapat publicitet för nya versionen.


Googlade på scifnytt för att se vad andra tycker om forumet. Verkar som några Vinslövs-bor hittat hit, signaturen Målle gillar inte Fiskrens inlägg ovan. Lite överdrivet men dom älskar väl sitt kära Vinslöv, tänkte du ville gå i svaromål Fiskrens. Kämpa för Scifinytt i Vinslöv :rambo:

Herregud, mina vänner. Se dethär:
---
Detta är ju så pinsamt nära nazism man kan komma.

Inlägget hittade jag på Sci-Fi Nytts forum: http://www.scifinytt.se/forum/


http://www.dopingkon...a...&limit=1600

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 April 2008 - 22:53

Men heja! :lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 April 2008 - 01:54

De är inte riktigt kloka de där. Men det betyder inte att de är Vinslöv bor. Föreningen är inte startad i Vinslöv utan uppåt landet pga "Plötsligt i Vinslöv" filmen som blev så kult bland vissa att de blev Vinslöv-fans. Pga filmen har Vinslöv blivit en kultstad bland de som sett den för någon anledning.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2008 - 05:03

:lol2:

Jag undrar bara var ifrån den personen fick en koppling till nazim ifrån :rolleyes
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 April 2008 - 08:25

Nazist!? En del har man anklagats för men det var en ny att lägga till listan... :rolleyes:

Fick lust att svara "Det är ju så pinsamt nära analfabetism man kan komma" på deras forum, men de vill ha 20 spänn för att göra det så då får det vara :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 April 2008 - 09:08

Flera av dem läser säkert det här och stormar hit för att protestera mot dig och dian åsiikter så du får väl t det då. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 April 2008 - 09:20

Visst, jag är en dryg 08:a och det står jag för ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#23 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 30 April 2008 - 10:31

Gissa vem Fiskrens retade upp? Målle är självaste ordföranden för Vinslöv-Plötsligt en förening :lol:

Man behöver inte alls vara betald medlem för att skriva i gästboken. Gjorde ett litet test.. ;)

Edited by Walker, 30 April 2008 - 10:36.


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2008 - 11:17

:o De verkar nästan löjligt fanatiska över sitt Vinslöv... Jag håller med Fiskrens i att jag hade sett mer sanningsenlig placering av städerna och inte i någon halvt undanskymd röstningsordning.

Dessutom är den där varianten ute... det är Googolopoly som gäller nu. ;)

Edited by XC, 30 April 2008 - 11:19.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 April 2008 - 12:02

Hum... Såg först först nu att jag använt ordet "arbetsförmåga" - och det kan man ju faktiskt få till att lukta lite brunskjorta :blush:

Fast jag kommer nog fortsätta att glatt gå förbi Vinslöv på väg till fängelset :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin