Jump to content

Photo

Mass Effect 2 (XBox 360, PC)


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#51 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 March 2011 - 10:34

Jag har använt Paypal några få gånger och det har inte varit några problem. Det var några år sedan, bara... Men Lair of the Shadow Broker är helt klart värt en chansning :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#52 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 March 2011 - 14:53

Ja jag skulle tro det, ska ta och testa det vid ett senare tillfälle. Är det nån annan DLC som är värd att betala för?

Winter is Coming


#53 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 March 2011 - 21:19

När vi nu pratar om DLC så...

Bioware har börjat hinta om ett sista DLC till ME2, kallat Arrival. Spekulationer gör gällande att det ska fungera som en brygga mellan 2:an och 3:an.
http://pc.ign.com/ar.../1155713p1.html
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#54 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 March 2011 - 21:49

Ahh trevligt, låter precis som de spekulerar om i artikeln att det ska kunna vara Reapers ankomst från dark space :thumbsup:

Winter is Coming


#55 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 March 2011 - 21:47

Nu finns det datum för sista DLC också: 29 mars.

Arrival add-on arrives March 29 on Xbox 360, PS3, and PC, features Lance Henriksen reprising role of Admiral Hackett.

BioWare is finally closing the book on Mass Effect 2. The developer today announced Mass Effect: Arrival, the final downloadable add-on for the sci-fi role-playing sequel.

Set for release March 29, Arrival sees Commander Shepard investigating clues to an impending Reaper invasion on the edge of the galaxy. The downloadable content will also see the return of actor Lance Henriksen (Aliens, Stone Cold) lending his voice to Admiral Hackett. The add-on will sell for $7 (560 Microsoft points).

[Källa]

Åretss I-landsproblem är verkligen att hinna med att spela alla spel som kommer ;).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#56 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 21:50

Nu är fråga, kommer den här utspela sig före eller efter självmordsuppdraget?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#57 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2011 - 22:07

Efter. Är det någon som på allvar tror något annat?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#58 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 March 2011 - 02:01

Tja, inget Mass Effect DLC har hitils utspelat sig efter. Men med tanke på att Arrival är ett solouppdrag utan ME2 teammates så kan det nog vara efter.

Edited by Crusader, 26 March 2011 - 02:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#59 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 March 2011 - 09:32

Man kommer att kunna spela det efter att ha klarat av Horizon i ME2, läste jag just på IGN. Och man börjar ensam, men frågan är om man är det hela tiden.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#60 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 March 2011 - 23:53

Har spelat igenom Lair of the Shadow Broker nu. Jäklar va bra den var! :thumbsup: Det var ju verkligen inget hafsjobb som man körde igenom på en kvart heller. Så här ska en DLC se ut! Testade även Kasumi Goto, den var kul också i sin enkelhet typ :)

Winter is Coming


#61 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 March 2011 - 20:10

Nu har jag även spelat Arrival som kom ut idag. Den var rätt bra om än något kort/enkel. En timmes speltid kanske. Men klart värd att införskaffa i alla fall :)

Winter is Coming


#62 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 September 2011 - 10:11

Får testa nångång, kanske blir en helt ny spelupplevelse? Arrival kraschade för mig flera gånger också, någonstans i början har jag för mig. Fast när jag bytte karaktär så flöt det på felfritt.

Läste på lite och fann att ME-spelen är otroligt känsliga för diverse bakgrundsprogram, som t ex de som sköter Grafikkortet. ME1 tillät mig inte ens ha Process Explorer installerat <_<-

Ska prova att stänga av allt sånt, kommer troligen hjälpa mig att komma vidare.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#63 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 19 September 2011 - 21:11

Tog mig genom Arrival nu, och det var nog ungefär så det kändes på det hela taget. Ett egentligen rätt mediokert DLC som är kul mest för att det var ett tag sedan jag tog mig genom originalet (drar mig för att köra genom det igen, då det bitvis kändes rätt enformigt). Trist att man är ensam i princip hela tiden, för hanterandet av teamet gör väldigt mycket. Det gjorde det också (för mig) onödigt svårt tycker jag, enda sättet att klara slutstriden var genom att ställa sig mitt i all eldstrid, vänta på att atombomben laddades upp, fyra av och hoppas att man överlevde den och eldstriden... Tog några försök.

Historien i sig känns också "bara" OK och något som man nästan lika gärna kunde fått återberättat (något man kommer få i ME 3 om man väljer att inte köra det).

Betyget dras också så klart ned av att jag upplevde det som väldigt buggigt och kraschvänligt. Det i kombination med att det är flera rätt långa partier som man inte kan spara är ingen bra kombo.

Betyg: OK-
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#64 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 August 2013 - 19:14

I min omspelning av hela serien som MaleShep (första gången som en sån :o) är jag nu en bit in i ME2. Och jag måste säga att jag får uppvärdera spelet en del jämfört med mitt förra omdöme. När man väl vet att i stort sett hela spelet består av att fixa följeslagare och sen hålla dem mätta & glada gör det inte så himla mycket. För spelmekaniken och uppdragens uppbygnad är så mycket bättre jämfört med 1:an (som jag hade mer i färskt minne den här gång). Så tagna var för sig är de flesta uppdrag mer intressanta och mindre repetitiva. Sen hjälper det så klart att jag den här gången kan ge mig hän i Lair of the Shadow Broker mitt så att det känns som en del av huvuduppdraget, att jag lagt på ENB på spelet så att det blir rätt mycket snyggare - och att jag med en save game editor slipper leta mineraler! :D
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#65 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 August 2013 - 19:13

Nu blir jag sugen på att köra om hela trilogin igen, fast jag ska nog ta det lite lugnt ändå. Ettan har jag väl klarat 10 gånger, tvåan 7 gånger och trean 4 gånger. Nån måtta får det vara! B)  


Winter is Coming