Jump to content

Photo

Jericho - Säsong 2 [7 avsnitt]


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 December 2007 - 15:00

Sprang på den här "nyheten" på ett annat forum. Tyckte att jag lika gärna kan starta upp en tråd som vi kan ha när det väl blir dags.

By Tim Surette - TV.com
December 3, 2007 at 06:17:00 PM | more stories by this author

First, the big news for Jericho fans: The drama will return to the air on Tuesdays beginning February 12 at 10 p.m. The show's first season ran on Wednesdays, and after its famous, storybook lifesaving was partially rerun on Fridays. Now on Tuesdays at 10:00-11:00 p.m, Jericho will follow one of three (yes, three) weekly installments of the domestic experiment Big Brother.


Edited by Cartman, 07 January 2008 - 17:14.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2007 - 20:28

Bra att du startade en tråd. :) Jag väntade bara på att ett datum skulle släppas innan jag tänkte starta ett.

Big Brother är, även om jag inte kan fatta varför, riktigt stort så det kan vara riktigt bra. Har dock hört att Jericho kommer konkurera med ett par stora kriminalserier bla NCIS.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 December 2007 - 17:15

Det gäller verkligen nu att det blir bra tittarsiffror så att det kan bli fler avsnitt framöver. Om inte annat får vi hoppas att dessa avsnitt kan knyta ihop serien på ett bra sätt. Jag tycker den är så bra och den förtjänar att inte bli hängandes i luften.

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2007 - 18:21

Som tur är, för Jericho, så är strejken fortfarande igång. Det betyder att Jericho har väldigt lite konkurens då de andra kanalerna mäst visar reruns.
Det ända bra som kan komma ur den här strejken verkar vara ett Jericho säsong 3. ;)

Edit: Fast oturen är att de 6 avsnitten till som säsong 2 kunde få om de första 7 fick bra tittarsiffror lär inte bli av. :(

Edited by Crusader, 09 December 2007 - 22:55.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 December 2007 - 14:04

Jericho Season 2, Promo 1

Jericho Season 2, Promo 2

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2007 - 15:55

Wohoo! :thumbsup:

Ser verkligen annorlunda ut än säsong 1. Jag tror teorierna, om att säsong 2 kommer vara mer som ett gerilla krig mot regeringen, stämmer. :rambo:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 December 2007 - 15:58

Det ser väldigt bra ut. Eftersom dom bara haft ett begränsat antal avsnitt på sig verkar dom ha koncentrerat sig på att kasta tittaren direkt in i handlingen och det bådar ju gott. Håller med dig om dina teorier. :D


EDIT: Dom finns även att se i bättre kvalité här!
Scrolla ner en bit på sidan och man hittar Jericho - Mystery och Jericho - All New Season.

Edited by Cartman, 19 December 2007 - 16:33.


#8 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 20 December 2007 - 23:29

Tack och bock för det Cartman! :)
Det ska verkligen bli kul att se nya avsnitt igen.

#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 December 2007 - 23:37

Är ju flera veckor kvar innan det startar :(
Men den som väntar på något bra... ;)
När Jericho startar klättrar man väl på väggarna här hemma för att det inte finns något nytt att se på pga strejken.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 December 2007 - 16:04

Jag som först upptäckte och följade serien på TV4+ behöver ju inte vänta så länge. Jag kan tänka mig hur jobbigt det är för er som såg serien på annat sätt ungefär samtidigt som den visades på amerikansk TV. Lång väntetid...

Anyway, det ska bli som ni alla redan sagt, väldigt trevligt att få se lite nya avsnitt. :)

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 December 2007 - 18:48

Faktiskt har väntan inte varit så lång för mig. Jag var bara så glad att vi fick en säsong 2 ändå så den glädjen, samt att se om säsong 1 på TV4+, har hållt mig vid liv. :P
Men jag måste erkänna att samtidigt som jag ser fram mot säsong 2 så bävrar jag för att serien ska bli nedlagd på samma sätt igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 December 2007 - 12:42

Jag hoppas givetvis att du har fel Crusader, men samtidigt tycker jag att oron är befogad.

#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 December 2007 - 14:29

Som man längtat!
Men snart (ganska snart i alla fall) är det här :D

Winter is Coming


#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 January 2008 - 17:09

Ny Promo Trailer

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 January 2008 - 19:01

Första 3 avsnitten finns ute nu! :blink: :thumbsup:

Än så länge bara på de privata torrentsidor. Jag har inte sett dem själv än men en på TV-Land har och säger att de är riktiga.
Jag rapporterar mer efter att jag har lyckats bli med på sajten, laddat ned dem själv och kollat. :)


Edit: Har inte kollat avsnitten men alla som har ladat ned den säger att de är riktiga. Jag ska försöka lägga ut dem åt er när jag laddat ned dem färdigt. :) PMa mig om ni är intreserade så ger jag er en länk när jag gjort det. (Troligen inte fören i natt)

Edit 2: Har precis kollat dem. De är RIKTIGA!!! :thumbsup: Och jag har lagt ut dem åt er trots risken att bli bannad på livstid från sajten. :P Jag har skickat länkar till alla som postat i den här tråden, dock med en liten felskrivning. Det gäller 3 avsnitt inte 4. ;)

Edited by Crusader, 11 January 2008 - 23:34.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 January 2008 - 23:48

:thumbsup:
Spännande och se vad som kommer att hända.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 January 2008 - 23:56

Det är ju sannerligen brist på bra TV-serier att titta på under våren. Är kanske Jericho något att se? Jag har aldrig varit särskilt sugen på den och har inte sett ett enda avsnitt. Den verkar ju rätt intressant, men det har varit så många andra grejer jag har prioriterat. Men så ser man att Rick Hunter, Crusader, Cartman m.fl. som är världskända för sin superba smak (*smicker, smicker*) är hängivna fans av den här serien. Tror ni att det är nåt att ha för mig som gillar Heroes, Dexter o. Lost? Vad är det som är så bra med serien? Lyckas den hålla spänningen uppe?

Nu har jag tänkt mig att ni ska få överösa serien med lovord varpå jag med gott samvete kan börja införskaffa den :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 January 2008 - 01:12

Nja, snarare så bygger den upp spänningen mer och mer efterhand.

Vill varna för att det nedanför ger några spoilers för serien och dess utveckling men inget konkret.

Det jag gillar med serien är att den känns verklighets trogen. USA förvandlas inte till värsta Mad Max världen bara sådär direkt utan folket försöker hålla fast vid vad de var och förvandlas sakta mot den laglösa varianten. I början så är den lite som en typisk småstads serie fast med postapocalypse som theme och utvecklar sig sedan mer och mer mot det klassiska postapocalypsiska man är van vid.
Gillar man LOST och Heroes så tror jag man kommer gilla den här serien. Att gilla drama är ett måste för serien innehåller mycket drama och familjedrama, speciellt i början, och även om det ingår mycket action också så tar det ett tag innan serien blir mer action inriktad. Men andra halvan av säsongen så förvandlas serien till den bästa serien förra säsongen (slog IMO Heroes) och en av de bästa serier jag sett.
Serien är mycket karaktärsinriktad.
Man ska också gilla mysterier alá LOST för det har serien gott om men till skillnad från LOST så får man de flesta svaren utan att behöva vänta i flera säsonger.
Många har gett upp serien efter de första 4 avsnitten för den är rätt långsam i början och mer drama inriktad vilket inte passafde folk som väntade sig en full Mad Max serie. Man ska nog inte för vänta sig förmycket postapocalyptiskt redan i början.
En sak jag gillar med serien är att man får veta saker efterhand som folket i Jericho får veta. Man får ingen mer info om vad som pågår i resten av världen än karaktärerna i serien får vilket gör att man känner sig lika isolerad som de känner sig. Tyvärr en av orsakerna att många lämnader serien eftersom de ville att serien skulle handla om hela Amerika och inte bara Jericho.


2x01: ÄNTLIGEN!!! :thumbsup: Väldig stor vändning serien tar. Nu är Jericho inte ensam längre utan en del av de nya förenta staterna. Kommer sakna lite hur saker var i säsong 1 men samtidigt så känns den nya uppsättningen väldigt bra i mina ögon. :) Tyvärr är jag orolig att det inte ska sitta lika bra för många andra som såg serien för dess postapocalyptiska stil och kommer troligen känna att den förlorat en del av sin charm genom att nu vara en del av en regering igen.
Som tur är formas en motståndsrörelse med Hawkins i spetsen (jag älskar hur han och hans fru jobbar tillsammans så perfekt) med hans gammla vän (som jag inte lita på för 5 öre). Den gammla regeringen finns alltså kvar och är den som de nu ska försöka få att vinna? Ärligt talat känns den lösningen lite för enkel men jag antar att de vill ha en enkel lösning fall serien blir nedlagd.
Heather blev jag riktigt glad att se igen. :) Var orolig att de hade skrivit ur henne från serien eftersom de måste skära ner på karaktärerna pga budgeten.
Eric verkar fortfarande inte släppa sin överlägsenhet mot Jake. Han anser fortfarande sig vara viktigare och bättre än Jake. Tur att Jake ändrade sig ang. Constantine även om jag vill se honom få vad han förkänar. Jag tror inte att de där mördarna som försöker ta sig in i Jericho helatiden gör det oplanerat.
Theres a new Sheriff in town and his name is Jake! :thumbsup: Jake som Sheriff låter kul. :D
Jake och Emily som par var väntat. Lika bra att de hoppar tills de är ett par även om jag velat ha min Jather. :(
Stan och Uncle Sam ska gifta sig! :thumbsup: Äntligen! Hoppas de visar bröllopet. :) Bra också att Stan lyckades få tillbaka sin gård även om de höll på att försöka lura honom först.
Ledaren över soldaterna, jag gillar honom. Han är deffinitivt inte en skurk och det tycker jag är viktigt att soldaten som leder skurkarnas soldater inte vet om att han går skurkarnas ärende utan tror han gör något bra.
Nu fick vi veta vad det var för raketer som sköts upp i början av säsong 1. Det var alltså resterna av USA som anföll, och totalförstörde, Nord Korea och Iran(?).
Så... Presidenten kommer till Jericho? Det här ska bli intresant.
Får ju inte glömma att komentera avsnittets bästa scen: När Hawkins stoppar tåget! :thumbsup:


Dags för nästa avsnitt. :)


2x02: Hemskt vad snabbt saker händer den här säsongen. Mycket bättre avsnitt än första. Nu känns säsongen mycket säkrare. En motståndsrörelse har bildats, precis vad jag gillar! :thumbsup: Nu är Jake ombord igen. Och nu är ledaren för Ravenwood ledare över staden. Det där kan ju inte vara bra. Speciellt inte eftersom Ravewood är en form av nemesis till Jake... och de hatar dessutom Jake över allt annat.
Att Jakes journalistvän skulle bli mördad borde jag ha fattat men jag var ändå inte berädd. Tur att Parker kom undan så att han kan fixa hjälp från Texas.
Eric är den nya borgmästaren nu när de gör sig av med en till karaktär. Suck, utan både Gray (som äntligen fick lite stake och som troligen inte kommer tillbaka igen) och Gail (som troligen är borta från serien förgott) så börjar det kännas tomt. Heather saknade jag också men hon är iallafall fortfarande kvar i stan. Hawkins barn verkar också vara bakom kulisserna. Dottern hade potensial så det är synd. Dale också.
Fint av Stan och Bonnie att söka upp Mimis familj. Synd bara att det blev dåliga nyheter istället. Men jag gillar vilken familj de har blivit.
Herregud vilken korrupt galen regering de har fått. ASA. Rena Sovjet. Skriva om Amerikanska historian efter deras egen smak och tycke. Det kusliga är att det finns extremister som VILL göra det. De som han gnällt som mäst över USAs svaghet... antar att de tillsist fick nog av att bara gnälla.
Och den där skitungen till President med sitt BS.
Saknar Dale och hans affärer. Men jag antar att den storyn rätt mycket är avklarad igentligen då han i slutet på förra säsongen fick kontroll och makt över större delen av stan. Men jag hade velat se vad som hände när soldaterna kom till Jericho för det måste ju sätta käppa i hjulet för hans affärer när de tar med sig proviant till stan. Jag skulle ha velat se det samt hans krock med soldaterna.


Dags för sista svsnittet för den här gången.


2x03: Oj oj, vad snabbt det går. Undrar vem det är som kontaktade Hawkins. Känns lite som en fälla. Och Hawkins är nu undercover rakt i det öppna. Jimmy Jimmy, du är för smart för ditt eget bästa.
Beck gillar jag verkligen. Han började som en bra karaktär och blir bara bättre. Och karaktären har visst blivit en av de absoluta huvudrollerna för han har ju nästan lika mycket screentime som Jake och Hawkins.
Heather räddar en hel stad. Thats my girl. :cool2:
Kul att se Dale igen. Hans affärer verkar inte gå dåligt precis, jag hade visst fel på den fronten. Och han tog ett mycket bra insiativ med vaccinet. Och utan att begära betalning. :P
Nu försvinner visst Bonnie också. Suck. De gör sig verkligen av med karaktärer på löpande band. Jaja, Bonnie kommer iallafall vara kvar till bröllopet som borde vara i nästa avsnitt.
Så J&R är alltså Ravenwoods ägare? Och eftersom Regeringen använder sig av Ravenwood så betyder det att J&R är uppsyltade i det hela. Det skulle inte förvåna mig om J&R ligger bakom alltihopa och att SkallePär är ledaren för företaget. Men den blonda tjejen verkar vara en god person.
Nu fick vi veta hur det gick till när Jake sköt den 12 åriga flickan och det var en stark scen när han berättade för Eric.
En alvarlig smitta som J&R inte vill att dess vaccin ska komma ut? Hmm, jag har en känsla av att det viruset släpptes ut med vilje som biologiskt vapen för att utrota den andra regeringen eller tvinga dem att ge efter. 220 döda på en vecka, hemskt om den hade kommit till Jericho.



Säsongen hitils? Bra och stark början. Handlingen går i en rasande fart pga att de bara har 7 avsnitt på sig.
Det dåliga är att karaktärerna tyvärr får mycket mindre plats nu än förut. Vissa skrivs bort helt och de som är kvar får inte så mycket utveckling mer än de som är de absoluta huvudrollerna. Vissa som varit huvudroller blir biroller. Men om det är priset för att få behålla serien så är det OK med mig.
Hitils har säsongen varit riktigt. Visst, den har sjunkit i kvalitén en aning pga budgeten och den kraftigt nedkortade säsongen vilket orsakar korta scener och karaktärer som får lite sceentime eller skrivs bort totalt. Men med tanke på det så håller den ändå förvånandsvärt hög kvalitet.

Nu kommer det tuffa. Att vänta 1,5 månad till nästa avsnitt. :( Bara början men ändå bara 4 avsjnitt kvar. Och hade inte strejken varit så hade kanske den här säsongen blivit förlängd med yttligare 6 avsnitt. Men samtidigt så kan strejken ha get den bra tittarsiffror. Hoppas bara det inte är en stor björntjänst att serien kommer ut på nätet innan säsongstarten och att de i Amerika som laddar ned ändå ser på den sen.

Edited by Crusader, 12 January 2008 - 03:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 January 2008 - 13:58

Spidde: Jag tycker helt klart att du ska ta dig en titt, frågar du mig så håller jag serien som något av det bästa jag sett på svensk TV under 2007 tillsammans med Dexter. Jag håller med Crusader om att man lyckats med att bygga upp intressanta karaktärer, trovärdig handling (även om jag inte alltid tyckte det till en början), det mesta känns verklighetstroget, skådespelarna är riktigt bra, spänningen byggs upp hela tiden och är i slutet av första säsongen nagelbitande IMO, miljöerna känns passande, ja allt är mer eller mindre riktigt bra.

Ta dig gärna en liten närmare titt på tråden för första säsongen, den återfinns här.


Jag håller med dom andra, det ska bli riktigt intressant att få se dom nya avsnitten. :)

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 January 2008 - 00:14

Skulle vilja ladda ner avsnitten redan nu!!!
Men min skitgamla dator bara hackar när jag försöker se video på den, dessutom är den troligen påväg att krascha.
Så om jag helt plötsligt slutar posta här så betyder det att jag är datorlös för stunden, men min nya dator som jag beställt är förhoppningsvis hos mig om ca 3 veckor.

Winter is Coming


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2008 - 14:08

Jag skulle använda mig av en viss url ikväll men när jag testade den nu så fanns det inget kvar... :(

#22 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 13 January 2008 - 21:52

Det var välldigt kul att äntligen få se lite Jericho igen och jag gillade verkligen dom nya avsnitten.

Ett stort tack till Crusader för länken i pm:et! :thumbsup:

Sen också en liten hint till Cartman gör en sökning på Jericho på samma sida som länken från Crusader ledde dej till så hittar du avsnitten. ;)

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 January 2008 - 23:15

Ja, tyvärr så stal någon torrenten jag skapade och gjorde en ny av den. Fast efter lite funderingar så kanske han bara lade till fler bättre trackers, vem vet.
Nu finns iallafall de 3 första avsnitten ute på snabbare torrents överallt på nätet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 January 2008 - 13:53

SciFinds.Com - Jericho Takes A New Direction

Carol Barbee, executive producer of CBS' post-apocalyptic series Jericho, told SCI FI Wire that the upcoming seven-episode second season will tell a complete story--but that producers shot two endings in case the show is picked up for a third season.


Edited by Cartman, 13 February 2008 - 12:21.


#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2008 - 19:16

SciFinds.Com - Jericho Takes A New Direction

Carol Barbee, executive producer of CBS' post-apocalyptic series Jericho, told SCI FI Wire that the upcoming seven-episode second season will tell a complete story--but that producers shot two endings in case the show is picked up for a third season.

Tack och lov. Då är de ändå förberädda och tar det säkra före det osäkra. Inget high risk spelande som månbga andra serier gör genom at försöka tvinga fram nya säsonger genom cliffhangers utan de verkar nogranna med att fansen ska få ett tillfredställande slut. :)
Nu känner jag mig genast lite lugnare. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif