Jump to content

Photo

R.I.P. Nora Ephron 1941-2012


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 June 2012 - 06:37

Feelgood-regissören tillika manusförfattarinnan Nora Ephron har gått bort. Känd för filmerna "När Harry mötte Sally", "Sömnlös i Seattle", "You've got mail" och "Julie & Julia". Med hennes filmer kunde man alltid räkna med ett gott slut. :)


Edited by Garm, 20 August 2014 - 03:00.
Tillägg av taggar.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 June 2012 - 03:47

R.I.P! :( Finns en orsak varför hennes filmer alltid blev populära. Visseligen oftast bland tjejer men jag är inte för manlig för att erkänna att jag gillade dem också. Speciellt "När Harry mötte Sally". När det gäller "Sömnlös i Seattle" så väntar jag fortfarande på en svensk remake vid namn "Sömnlös i Säffle" ska bli gjord. :P

Edited by Crusader, 28 June 2012 - 03:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 June 2012 - 09:40

Först när jag läste en runa i DN gick det upp för mig att hon också låg bakom ett gäng dramer av den mer allvarliga sorten, som "I Lust och Nöd" (självbiografisk) och "Silkwood". Vila i frid.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin